نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت
نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت
علائم و نشانه های اولیه دیابت
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
چه چیزی خطر دیابت را افزایش می دهد؟
چه چیزی خطر دیابت را افزایش می دهد؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۳
نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

کنترل “ABC” – A1c، فشار خون و کلسترول – می تواند کمک زیادی به پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات قلبی در صورت ابتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 کند. و سلامت قلب شما بسیار مهم: در صورت ابتلا به دیابت احتمال سکته مغزی و قلبی در شما دو تا چهار برابر بیشتر است. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت میپردازیم.

برای رسیدن به بهترین نتایج این دستورالعمل ها را برای زندگی سالم قلب دنبال کنید. پزشک ممکن است اهداف شما را بر اساس سن، قند خون شما تنظیم کند ( گلوکز) و همچنین قلب یا سایر مشکلات مرتبط با دیابت که ممکن است داشته باشید.

A برای آزمایش A1c برای دیابت است

بیشتر بخوانید: دیابت چیست؟

 

چرا A1c مهم است؟

حفظ کنترل قند خون به مرور زمان به شما در کاهش خطراتی مانند بیماری های کلیوی، عصبی و چشم کمک می کند. همچنین ممکن است احتمال حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری قلبی را برای شما کم کند. هر درصدی که در نتیجه آزمایش A1c خود کاهش دهید (به عنوان مثال از 8٪ به 7٪) می تواند خطر ابتلا به بیماری های کلیوی، چشم و عصب را تا 40٪ کاهش دهد.

اگر مبتلا به دیابت هستید، باید مرتباً قند خون خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح شما کنترل شده است. آزمایش هموگلوبین A1c یک آزمایش خون است که میانگین قند خون شما را در طی 2 تا 3 ماه گذشته اندازه گیری می کند. این روشی برای بررسی میزان کنترل قند خون در طول زمان است. A1c میزان “چسبیدن” گلوکز به گلبول های قرمز خون شما را اندازه گیری می کند. اگر درمان شما تغییر کند یا کنترل قند خون شما در هدف نباشد، باید هر 3 ماه یکبار آزمایش را تکرار کنید.

هدف A1c شما چیست؟

A1c در حدود 7٪ یا کمتر را دنبال کنید.

 

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

چگونه می توانید امتیاز خود را بهبود ببخشید؟

اگر به آزمایش روزانه قند خون مانند یک مسابقه پاپ فکر می کنید، آزمایش A1c یک میان مدت است. کنترل ثابت قند خون روزانه نمره A1c شما را بهبود می بخشد، که نشان دهنده تلاش های گذشته شماست. داروهای دیابت خود را مصرف کنید و مطمئن شوید که غذای سالم می خورید، ورزش می کنید و سایر دستورالعمل های مربوط به سلامت قلب را در زیر دنبال کنید. این به شما کمک می کند تا به هدف A1c خود برسید.

B برای فشار خون و دیابت است

حدود 70٪ افراد دیابتی یا فشار خون بالا دارند – نمره حداقل 140/90 (به عنوان “140 بالاتر از 90”) – یا از داروهای تجویزی برای پایین آوردن فشار خون استفاده می کنند. فشار خون بالا احتمال ابتلا به سایر مشکلات سلامتی را که دیابت می تواند ایجاد کند مانند بیماری چشم و آسیب کلیه افزایش می دهد. همچنین احتمال ابتلا به بیماری قلبی و سکته را در شما بیشتر می کند.

بیشتر بخوانید: علائم و نشانه های اولیه دیابت

 

چرا فشار خون مهم است؟

نگه داشتن فشار خون در سطح سالم، احتمال ابتلا به بیماری قلبی را از 33٪ تا 50٪ کاهش می دهد – یک مزیت بزرگ. همچنین می تواند به جلوگیری یا به تأخیر انداختن بیماری کلیوی، یکی دیگر از مشکلات شایع دیابت کمک کند.

 

هدف شما از فشار خون چیست؟

بیشتر اوقات نمره فشار خون زیر 140/80 را در نظر بگیرید. فشار خون خود را حداقل چهار بار در سال یا در هر چک دیابت بررسی کنید. همچنین می توانید از دستگاه فشار خون در خانه برای بررسی فشار خون بیشتر استفاده کنید.

 

چگونه می توان فشار خون خود را بهبود بخشید؟

همه مواردی که برای قلب شما مفید هستند به شما در کنترل فشار خون کمک می کنند: یک رژیم غذایی کم نمک، خوردن غذاهای بیشتر با پتاسیم بیشتر، ورزش منظم، محدود کردن الکل، ترک سیگار و داشتن وزن مناسب. هنگامی که تغییر سبک زندگی برای کنترل فشار خون بالا کافی نیست، داروها می توانند به کاهش آن کمک کنند.

C برای کلسترول و دیابت است

انواع غلط چربی در خون می تواند در عروق شما جمع شود. این احتمال بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. بزرگترین مشکل کلسترول “بد” است – کلسترول LDL نامیده می شود. سایر مواردی که خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهد، در محاسبه گنجانده شده است تا معلوم شود آیا به دارویی برای کاهش کلسترول نیاز دارید.

 

چرا کلسترول مهم است؟

نگه داشتن کلسترول LDL در سطح سالم می تواند احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. پزشک شما را با میزان کاهش کلسترول به شما اطلاع می دهد.

 

هدف کلسترول شما چیست؟

حداقل سالی یک بار کلسترول خود را چک کنید. هدف این امتیازات:

LDL زیر 100 برای بیشتر افراد مبتلا به دیابت زیر 40 سال یا کسانی که بیماری قلبی ندارند. اگر شما دچار حمله قلبی یا مشکل قلبی شده اید ، متخصصان هدف زیر 70 را توصیه می کنند.
HDL بالای 50 برای خانمها، و بالای 40 برای آقایان.
تری گلیسیرید کمتر از 150.

 

چگونه می توان کلسترول خود را بهبود بخشید؟

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

نکاتی برای سلامت قلب با بیماری دیابت

با ایجاد تغییر در آنچه می خورید و میزان فعالیت شما می توانید کلسترول و احتمال بیماری قلبی خود را کاهش دهید. ترکیبی از میوه ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید. غذاهای دیگری را که دارای چربی اشباع و ترانس و کلسترول کم و فیبر غلات کامل هستند، قسمت عمده ای از رژیم غذایی خود قرار دهید. افزودن اسیدهای چرب امگا 3 و استنول ها / استرول های گیاهی کمک می کند. در صورت نیاز وزن کم کنید و به طور منظم ورزش کنید. اگر برای رساندن کلسترول به سطح سالم کافی نباشد و پزشک تشخیص دهد که در معرض خطر بالای حملات قلبی یا بیماری قلبی قرار دارید، ممکن است پزشک دارویی برای کمک به شما در رسیدن به هدف تجویز کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر دیابت بر پوست

 

با نکاتی ساده قلب خود را بهبود ببخشید!

پزشک شما احتمالاً به شما توصیه می کند که برای کنترل ABC خود، در روزهای خوب غذا بخورید و ورزش کنید. این نکات می تواند به شما کمک کند تا به آنجا بروید:

قند خون خود را مراقب باشید: سوابق واضحی از سطح قند خون خود را ثبت کنید. هر آنچه ممکن است بر قند خون شما تأثیر بگذارد را یادداشت کنید. سپس می توانید ببینید که رژیم غذایی، ورزش و هر دارویی که مصرف می کنید بر میزان مطالعه شما تأثیر می گذارد. با پزشک یا تیم دیابت خود در مورد کارهایی که می توانید برای بهبود کنترل قند خون انجام دهید صحبت کنید.

وزن خود را کنترل کنید: اگر اضافه وزن دارید با تغذیه سالم وزن خود را کاهش دهید. برای کمک به کنترل میزان A1c، فشار خون و کلسترول، بیشتر ورزش کنید.

حرکت کنید: در بیشتر روزها 30 تا 60 دقیقه تمرینات هوازی و قدرتی ترکیبی مانند پیاده روی سریع یا وزنه برداری را انجام دهید. حتی بدون کاهش وزن، فعال بودن به کنترل دیابت کمک می کند.

غذای سالم بخورید: بشقاب خود را با مقدار زیادی میوه و سبزی پر کنید. غذاهای کم نمک و شکر را انتخاب کنید. فیبر فراوان میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار مانند برنج قهوه ای و بلغور جو دوسر را بخورید. چربی های مفید برای قلب مانند روغن زیتون و کانولا، ماهی های چرب، آجیل و آووکادو را انتخاب کنید. اگر الکل می نوشید، این کار را با اعتدال انجام دهید.

داروها را همانطور که تجویز شده مصرف کنید: داروهای دیابت خود را دقیقاً همانطور که پزشک توصیه می کند، مصرف کنید، حتی وقتی احساس سلامتی می کنید.

ترک سیگار: اگر سیگاری هستید ، برای ترک سیگار کمک بگیرید. یک برنامه ترک سیگار را امتحان کنید تا شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

پشتیبانی دریافت کنید: از خانواده و دوستان خود بخواهید تا به شما کمک کنند تا به یک سبک زندگی سالم برای قلب خود پایبند باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *