نکاتی برای شبکه شغلی
از دست دادن شغل و استرس بیکاری,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
از دست دادن شغل و استرس بیکاری
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
پیدا کردن شغل مناسب,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
پیدا کردن شغل مناسب
۱۴۰۰-۰۳-۰۴
نکاتی برای شبکه شغلی,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون

نکاتی برای شبکه شغلی

نکاتی برای شبکه شغلی

بهترین راه برای یافتن شغل مناسب ایجاد روابط است – و این آسان تر از آن است که فکر می کنید. این نکات شروع به کار می کند. در این مقاله از بخش سلامت روانی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی نکاتی برای شبکه شغلی بهتر می پردازیم.

شما از قبل می دانید که چگونه شبکه شوید!

آیا از ترس اینکه به شما فشار آور، آزار دهنده یا خودپسند جلوه داده شود، مردد هستید؟ نباش شبکه سازی به معنای استفاده از افراد دیگر یا ارتقا پرخاشگرانه خود نیست – بلکه ایجاد روابط و برقراری ارتباط با دیگران است: افرادی که می شناسید، افرادی که واقعاً آنها را نمی شناسید و افراد جدیدی که قبلاً هرگز ملاقات نکرده اید. و گرچه ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما حتی اگر خجالتی باشید نیز می تواند پاداش آور و سرگرم کننده باشد.

شبکه سازی چیزی بیشتر از شناخت مردم نیست. این را فهمیده باشید یا نه، در حال حاضر هر روز و هر کجا که بروید شبکه می شوید. شما در حال برقراری شبکه هستید وقتی مکالمه با شخص همسایه خود را آغاز می کنید، خود را به والدین دیگر در مدرسه فرزند خود معرفی می کنید، با دوست یکی از دوستان خود ملاقات می کنید، با یک همکار سابق تماس می گیرید یا برای گفتگو با او متوقف می شوید همسایه ات. هرکسی که ملاقات می کنید می تواند به شما در پیشبرد کارتان کمک کند.

شبکه سازی همچنین کمک به دیگران است. ما به عنوان یک انسان، سیم ارتباطی با دیگران داریم. بدون این ارتباطات می توانید منزوی شوید و احساس تنهایی و حتی افسردگی کنید. بنابراین هدف واقعی شبکه باید تقویت مجدد روابط موجود و ایجاد روابط جدید باشد.

استفاده از بازار کار پنهان از طریق شبکه ممکن است بیشتر از جستجوی آنلاین برنامه ریزی و عصبی کند، اما بسیار موثرتر است. باز بودن در برقراری ارتباط و کمک به دیگران – در مواقع خوب و بد – می تواند به شما در یافتن شغل مناسب، برقراری ارتباطات ارزشمند در زمینه انتخابی خود و تمرکز و انگیزه در جستجوی کار کمک کند.


شبکه بهترین راه برای یافتن شغل است زیرا:

  • مردم در وهله اول با افرادی که می شناسند و دوست دارند تجارت می کنند. رزومه و نامه های همراه اغلب غالباً غیر شخصی هستند که کارفرمایان را برای استخدام شما متقاعد نمی کند.
  • لیست های شغلی متقاضیان زیادی را به خود جلب می کند، این شما را در رقابت شدید با بسیاری دیگر قرار می دهد. شبکه سازی شما را به عضوی توصیه می کند که در یک استخر بسیار کوچکتر قرار دارد.
  • شغل مورد نظر شما ممکن است به هیچ وجه تبلیغ نشود. شبکه، اغلب قبل از ایجاد شرح رسمی شغل یا اعلام شغل، منجر به اطلاعات و شغل می شود.

نکته شبکه های شغلی

1: شما افراد بیشتری از آنچه فکر می کنید می شناسید

ممکن است فکر کنید کسی را نمی شناسید که بتواند در جستجوی کار به شما کمک کند. اما شما افراد بیشتری را از آنچه فکر می کنید می شناسید و این یک احتمال بسیار خوب است که حداقل تعدادی از این افراد شخص دیگری را بشناسند که می تواند به شما مشاوره شغلی دهد یا شما را به سمت یک شغل معرفی کند. اگر نپرسید هرگز نخواهید فهمید!
لیستی از افراد موجود در شبکه خود تهیه کنید

شبکه شما از آنچه فکر می کنید بزرگتر است. این شامل تمام اعضای خانواده، دوستان، همسایگان، همکاران، همکاران و حتی آشنایان غیر رسمی شما می باشد. شروع به مرور حساب های خود در رسانه های اجتماعی و دفترچه آدرس و نوشتن نام ها کنید. از سرعت رشد لیست متعجب خواهید شد.

بیشتر بخوانید: چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

به افرادی که از مشاغل سابق، دبیرستان و دانشگاه، کلیسا، مدرسه فرزندتان، سالن ورزشی، شبکه های اجتماعی یا محله خود می شناسید، فکر کنید. همچنین درباره افرادی که از طریق ارتباط نزدیک خود ملاقات کرده اید، فکر کنید: همکار خواهرتان. رئیس بهترین دوست شما همسر هم اتاقی دانشگاه شما دوستان والدین شما شریک تجاری عموی شما. فراموش نکنید که افرادی مانند پزشک، صاحبخانه، حسابدار، خشکشویی یا مربی یوگا را نیز شامل شوید.


بله، شما یک شبکه شغلی دارید و از آنچه فکر می کنید قدرتمندتر است:

  • شما در حال حاضر به بسیاری از شبکه ها (خانواده، دوستان، همکاران، اعضای همشهری باشگاه های دیگر، و غیره) تعلق دارید و شبکه جستجوی شغل شما می تواند نتیجه طبیعی این تماس های اصلی باشد.
  • هر شبکه شما را به شبکه دیگری متصل می کند (به عنوان مثال، معلم فرزند شما می تواند شما را با سایر والدین، ​​مدارس و تأمین کنندگان مدرسه ارتباط برقرار کند).
  • هر یک از اعضای شبکه ممکن است از شغل موجود یا ارتباط با شخصی که از آن شغل اطلاع دارد مطلع باشد.

 

 

نکته 2: به شبکه خود دسترسی پیدا کنید!

اگر کسی از وضعیت شما اطلاع نداشته باشد، تمام ارتباطات در دنیا به شما در یافتن کار کمک نمی کند. پس از تهیه لیست خود، شروع به برقراری ارتباط با افراد شبکه خود کنید. به آنها بگویید که به دنبال کار هستید. در مورد نوع کاری که دنبال آن هستید مشخص باشید و از آنها سال کنید که آیا اطلاعاتی دارند یا کسی را در یک زمینه مرتبط می شناسند. تصور نکنید که افراد خاصی قادر به کمک نیستند. ممکن است از کسانی که می دانند متعجب شوید.
قبل از شروع شبکه، آنچه را که می خواهید ، مشخص کنید

هنگامی که اهداف کارفرمایی و اهداف شغلی خاصی داشته باشید ، شبکه سازی بسیار موثر است. دریافت پیش فروش با درخواست عمومی “اگر چیزی از شما شنیدید به من اطلاع دهید” دشوار است. ممکن است فکر کنید اگر خود را در برابر همه امکانات باز بگذارید شانس شغلی بهتری خواهید داشت ، اما واقعیت این است که این “گشودگی” یک سیاهچاله ایجاد می کند که تمام پتانسیل شبکه را از اتصال خارج می کند.

بیشتر بخوانید: مدیریت استرس

درخواست عمومی شبکه برای کار بدتر است!

بدون درخواست، زیرا شما می توانید این ارتباط و فرصت شبکه را از دست دهید. درخواست منبع خاص، راهنما یا مصاحبه برای منبع شبکه بسیار متمرکزتر و آسان تر است. اگر در تمرکز جستجوی شغل خود مشکلی دارید، می توانید برای کمک به دوستان نزدیک و اعضای خانواده مراجعه کنید، اما تا زمانی که اهداف مشخصی تعیین نکنید از تماس با افراد دورتر در شبکه خود جلوگیری کنید.
با منابع خود شروع کنید

هنگامی که به دنبال کار هستید، با منابع خود شروع کنید. بهترین مراجع شما – افرادی که شما را دوست دارند و می توانند توانایی ها، سوابق و شخصیت شما را تأیید کنند – قطب های اصلی شبکه هستند.

  • با هر یک از مراجع خود در مورد امکانات خود در شبکه تماس بگیرید و موافقت آنها را برای مرجع بودن خود تأیید کنید.
  • اهداف خود را شرح دهید و از آنها کمک بگیرید.
  • آنها را در جریان پیشرفت کاریابی خود قرار دهید.
  • آنها را برای تماس با کارفرمایان احتمالی آماده کنید.
  • به آنها اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده و بدون توجه به نتیجه، از آنها برای کمکشان تشکر کنید.

اگر از برقراری تماس عصبی هستید …

شاید برای شما راحت نباشد که مثلاً از شما لطفی بخواهید یا از وضعیت شغلی خود خجالت بکشید. ترس شما هرچه است، سعی کنید موارد زیر را در ذهن داشته باشید:

  • کمک به دیگران احساس خوبی دارد. بیشتر افراد اگر بتوانند با کمال میل به شما کمک خواهند کرد.
  • مردم دوست دارند به خاطر تخصصشان مشاوره دهند و شناخته شوند.
  • تقریباً همه می دانند که بی کار بودن یا جستجوی کار چگونه است. آنها با شرایط شما همدردی خواهند کرد.
  • بیکاری می تواند منزوی کننده و استرس زا باشد. با برقراری ارتباط با دیگران، مطمئناً مورد تشویق، همراهی و حمایت اخلاقی بسیار مورد نیاز قرار خواهید گرفت.
  • ارتباط مجدد با افراد در شبکه شما بسیار سرگرم کننده است – حتی اگر برنامه کاری داشته باشید. هر چقدر احساس خستگی کند، روند کار خسته کننده و اضطراب آورتر خواهد شد.

 

نکته 3: بر ایجاد روابط تمرکز کنید!

شبکه سازی فرآیندی است که فرد می دهد و می گیرد: ایجاد ارتباط، به اشتراک گذاری اطلاعات و پرسش سوال. این روشی برای برقراری ارتباط با دیگران است، نه تکنیکی برای بدست آوردن شغل یا لطف. لازم نیست کارت ویزیت خود را در گوشه و کنار خیابان تحویل دهید، با افراد موجود در لیست تماس خود تماس بگیرید یا در یک اتاق غریبه کار کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دراز کنید.

اصیل باشید در هر موقعیت کاریابی یا شبکه سازی، خود بودن – واقعی بودن شما – باید هدف شما باشد. پنهان کردن اینکه کی هستید یا سرکوب علایق و اهداف واقعی خود در طولانی مدت فقط به شما آسیب می رساند. پیگیری آنچه می خواهید و نه آنچه فکر می کنید دیگران آن را تأیید می کنند، همیشه رضایت بخش تر و در نهایت موفقیت آمیز خواهد بود.

با ملاحظه باشید اگر مجدداً با یک دوست یا همکار قدیمی ارتباط برقرار کرده اید، قبل از اینکه درخواست تجدیدنظر خود را برای کمک بگویید، زمانی را سپری کنید تا مرحله پیشرفت را طی کنید. از طرف دیگر، اگر این شخص حرفه ای شلوغ است و شما به خوبی نمی دانید، به وقت او احترام بگذارید و با درخواست خود مستقیماً صحبت کنید.

مشاوره بخواهید، نه کار. کاری نپرسید، یک درخواست با فشار زیادی همراه است. شما می خواهید مخاطبین شما در جستجوی شغل خود متحد شوند، نه اینکه آنها را در کمین خود احساس کنند، بنابراین در عوض اطلاعات یا بینش بخواهید. اگر آنها بتوانند شما را استخدام کنند یا شما را به شخصی که می تواند ارجاع دهند، می دهند. در غیر این صورت، شما آنها را در موقعیت ناراحت کننده ای قرار نداده اید که شما را رد کنند یا به شما بگویند که نمی توانند به شما کمک کنند.

در درخواست خود خاص باشید. قبل از اینکه خاموش شوید و با هرکسی که شناخته اید ارتباط برقرار کنید، عمل خود را انجام دهید و کمی تکالیف را انجام دهید. آماده باشید آنچه را که می خواهید بیان کنید. آیا مرجع است؟ نظر خودی در صنعت چیست؟ ارجاع؟ معرفی شخصی در این زمینه؟ همچنین اطمینان حاصل کنید که در مورد شرایط و تجربیات اخیر حرفه ای خود به روزرسانی کنید.

بیشتر بخوانید: فواید نور خورشید برای سلامت روانی

 

سرعت خود را کم کنید و از روند شبکه کاریابی لذت ببرید!

بهترین رانندگان اتومبیل رانی استادان کاهش سرعت هستند. آنها می دانند که سریعترین راه در اطراف پیست کند کردن سرعت هنگام نزدیک شدن به پیچ ها است، بنابراین می توانند زودتر سرعت خود را به سمت مستقیم بپیمایند. همانطور که شبکه می شوید، این مانترا مسابقه “کند، سریع” را در ذهن داشته باشید.

شبکه موثر فرایندی نیست که شما باید در آن عجله کنید. این بدان معنا نیست که شما نباید سعی کنید کارآمد و متمرکز باشید، اما شبکه اضطراری عجولانه برای ایجاد روابط برای حمایت و سود متقابل مناسب نیست. هنگام شبکه، باید سرعت خود را کم کنید، حضور داشته باشید و سعی کنید از روند کار لذت ببرید. این کار شانس موفقیت شما در مسابقه شغل را تسریع می کند. صرف داشتن یک برنامه کاری به این معنی نیست که نمی توانید از اتصال مجدد لذت ببرید.

 

یک شبکه ضربه و اجرا نباشید!

یک شبکه ضربه و اجرا نباشید: اتصال، بدست آوردن آنچه می خواهید و سپس ناپدید شدن، هرگز از شما خبری نخواهد رسید تا دفعه بعدی که به چیزی احتیاج دارید. با پیگیری و ارائه بازخورد به افرادی که به اندازه کافی کمک کرده اند، در شبکه خود سرمایه گذاری کنید. از آنها برای ارجاع و مساعدت تشکر می کنیم. به آنها بگویید که مصاحبه گرفتید یا کار را انجام دادید. یا از فرصت استفاده کنید و در مورد عدم موفقیت یا نیاز به کمک اضافی گزارش دهید.

 

نکته 4: کیفیت شبکه خود را ارزیابی کنید!

اگر به نظر نمی رسد تلاش های شبکه شما به جایی برسد، ممکن است لازم باشد کیفیت شبکه خود را ارزیابی کنید. کمی وقت بگذارید و به نقاط قوت، ضعف و فرصتهای شبکه خود فکر کنید. بدون چنین ارزیابی، شانس کمی برای انطباق شبکه شما با نیازها و اهداف آینده وجود دارد. ممکن است متوجه نشوید که چقدر به تاریخ متصل هستید یا ارتباطات خاصی مانع شما می شود. و ممکن است فرصتهای منشعب شدن و ایجاد روابط جدید را که به شما در حرکت به جلو کمک می کند از دست بدهید.

صرف موجودی از شبکه و مکانهایی که فاقد آن است، زمان کافی را صرف کرده اید. اگر فکر می کنید شبکه شما قدیمی است، وقت آن است که به روزرسانی کنید! صرف آگاهی شما از نیازهای شما به شما کمک می کند تا با مخاطبین و شبکه های جدید و مرتبط تری ارتباط برقرار کنید.

 


به شبکه خود امتیاز دهید

برای هر سوالی که بله پاسخ می دهید 1 امتیاز به خود اختصاص دهید.

  • آیا به شبکه خود اعتماد دارید که حقیقت واقعی شما را به شما ارائه دهد؟
  • آیا شبکه شما همان اندازه که از شما پشتیبانی می کند شما را به چالش می کشد؟
  • آیا شبکه شما احساس سرزندگی و پویایی می کند؟
  • آیا شبکه شما به اندازه گذشته اهداف آینده شما را نشان می دهد؟
  • آیا شبکه های متصل به شبکه شما قوی هستند؟

5 امتیاز – شبکه شما در شکل عالی است!

3-4 امتیاز – شما باید شبکه خود را تقویت کنید.

0-2 امتیاز – شبکه شما نیاز به تغییر دارد.


 

 

نکته 5: از هر دو رابطه “قوی” و “ضعیف” استفاده کنید!

هر کس دارای روابط “قوی” و “ضعیف” است. روابط قوی آن دایره داخلی را اشغال می کند و روابط ضعیف کمتر برقرار می شوند. اضافه کردن افراد به شبکه ها زمان بر است، به ویژه ارتباطات قوی. برای داشتن چندین “بهترین دوست” نیاز به صرف وقت و انرژی است. تلاش برای برقراری ارتباط با آشنایان جدید به همان اندازه چالش برانگیز است. اما افزودن اعضای جدید “ضعیف گره” به شبکه شما نشاط و حتی انعطاف پذیری شناختی بیشتری می بخشد – توانایی در نظر گرفتن ایده ها و گزینه های جدید. روابط جدید با ایجاد اتصال به شبکه ها، دیدگاه ها و فرصت های جدید باعث نشاط و شادابی شبکه می شوند.
نکاتی برای تقویت شبکه شغلی شما

به روابط محکم خود ضربه بزنید. روابط مستحکم شما منطقا و با اعتماد به پیوندهای ضعیف جدید منجر می شود که شبکه ای قوی تر ایجاد می کنند. برای افزودن اعضا و برقراری ارتباط مجدد با افراد از شبکه موجود خود استفاده کنید. با درگیر کردن افراد در حلقه داخلی معتمد خود شروع کنید تا به شما کمک کند تا شکاف های شبکه خود را پر کنید.

به جایی که می خواهید بروید فکر کنید. شبکه شما باید منعکس کننده مکانی که می خواهید بروید، نه فقط مکانی که بوده اید. افزودن افرادی به شبکه شما که بیانگر مسائل، مشاغل، صنایع و مناطق مورد علاقه هستند، ضروری است. اگر فارغ التحصیل جدید یا تغییر شغل هستید، به انجمن های حرفه ای بپیوندید که نمایانگر مسیر شغلی مورد نظر شما هستند. حضور در کنفرانس ها، خواندن ژورنال ها و همراهی با زبان اصلی رشته مورد نظر خود می تواند شما را برای مکانی که می خواهید بروید آماده کند.

روند اتصال را در اولویت قرار دهید. اتصال را به عنوان یک عادت – بخشی از سبک زندگی خود قرار دهید. اتصال به همان اندازه تمرینات ورزشی مهم است. این به شما روح می بخشد و به شما اعتماد به نفس می بخشد. بدانید که شبکه شما در این محیط چگونه پیشرفت می کند، چه مراحلی را برمی دارد و چگونه می توانید کمک کنید. با اتصال، جهان احساس کوچکتر خواهد شد و مدیریت یک جهان کوچک بسیار آسان تر است.

 

نکته 6: برای حفظ شبکه خود وقت بگذارید!

حفظ شبکه شغلی شما به همان اندازه ساختن آن مهم است. جمع آوری تماس های جدید می تواند مفید باشد، اما تنها در صورتی که وقت لازم برای پرورش روابط را داشته باشید. از انگیزه غیر منطقی برای ملاقات با هرچه بیشتر افراد جدید خودداری کنید. نکته اصلی کیفیت است، نه کمیت. بر پرورش و حفظ شبکه موجود خود تمرکز کنید. مطمئناً مجموعه ای باورنکردنی از اطلاعات، دانش، تخصص و فرصت ها را کشف خواهید کرد.

 

زمان را با مخاطبین اصلی خود برنامه ریزی کنید!

افرادی را که برای شبکه شما بسیار مهم هستند لیست کنید – افرادی را که می شناسید و می توانند برای شما بسیار مهم باشند. به طور قطع، مواردی وجود خواهد داشت که ارتباط شما با آنها قطع شده است. دوباره وصل شوید و سپس یک جلسه منظم یا تماس تلفنی را ترتیب دهید. برای برقراری ارتباط نیازی به دلیل ندارید. این همیشه باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و بینش یا دو بینش برای شما فراهم می کند.

 

بقیه مخاطبین خود را در اولویت قرار دهید!

یک لیست در حال اجرا از افرادی که باید دوباره با آنها ارتباط برقرار کنید، نگه دارید. افرادی که برای نگاهشان به جهان ارزش قائل هستید. افرادی که دوست دارید بهتر آنها را بشناسید یا از شرکت آنها لذت می برید. این مخاطبین را در اولویت قرار دهید و سپس زمان خود را در برنامه عادی خود قرار دهید تا بتوانید در لیست قرار بگیرید.

 

درباره افراد موجود در شبکه خود یادداشت برداری کنید!

جمع آوری کارت ها و پر کردن آنها یک شروع است. اما حفظ مخاطبین، جدید و قدیمی، به بروزرسانی نیاز دارد. درباره خانواده، شغل، علایق و نیازهای آنها یادداشت اضافه کنید. تا زمانی که حافظه عکاسی نداشته باشید، تمام این اطلاعات را به خاطر نمی آورید، مگر اینکه آنها را یادداشت کنید. این به روزرسانی ها و یادداشت ها را در پشت کارت ویزیت آنها قرار دهید یا آنها را وارد پایگاه داده تماس خود کنید.

 

راه های متقابل را پیدا کنید!

همیشه به یاد داشته باشید که شبکه های موفقیت آمیز یک خیابان دو طرفه است. هدف نهایی شما ایجاد روابط سودمند متقابل است. این به معنای دادن و همچنین دریافت است

در حال چرخش یک یادداشت تشکرآمیز ارسال کنید، از آنها در مورد خانواده خود سوال کنید، مقاله ای را که فکر می کنید برایشان جالب است از طریق ایمیل ارسال کنید و به صورت دوره ای برای بررسی وضعیت خود چک کنید با پرورش رابطه از طریق جستجوی شغل خود و فراتر از آن، شما یک شبکه قوی از افرادی ایجاد خواهید کرد که می توانید برای ایده ها، مشاوره، بازخورد و پشتیبانی روی آنها حساب کنید.

بیشتر بخوانید: چطور با استرس مسائل مالی کنار بیاییم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *