نکاتی برای کاهش استرس و خواب بهتر
چه مدت میتوان شیر مادر را نگهداری کرد؟
چه مدت میتوان شیر مادر را نگهداری کرد؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۴
چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟
چگونه ذهن خود را آرام کنیم؟
۱۴۰۰-۰۷-۲۵

نکاتی برای کاهش استرس و خواب بهتر

استرس پاسخی به شرایط نامساعد و چالش برانگیز و پاسخی به زندگی روزمره است. و از نظر احساسی، جسمی و رفتاری بر ما تأثیر می گذارد. میزان مناسب استرس می تواند نیروی مثبتی باشد که به ما کمک کند تا بهترین کار را انجام دهیم و هوشیار و پر انرژی باشیم. اما بیش از حد آن می تواند ما را دچار تنش و اضطراب کند و باعث مشکلات خواب شود. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون نکاتی برای کاهش استرس و خواب بهتر را معرفی میکنیم.

 

علائم استرس چیست؟

علائم رایج استرس شامل افسردگی، مشکلات خواب، تنش ، اضطراب، اشتباهات کاری، تمرکز ضعیف و بی علاقگی است. ممکن است علائم جسمی مانند سردرد، ناراحتی معده، خستگی، کاهش اشتها و درد قفسه سینه، گردن یا کمر داشته باشید. اگر سطوح بالای استرس ناخواسته به درستی مدیریت نشود، سلامتی و احساس رفاه شما ممکن است آسیب ببیند. بنابراین یادگیری نحوه مدیریت استرس بسیار مهم است.

 

 

نکاتی برای مدیریت استرس برای خواب بهتر

این نکات می تواند به شما در کاهش استرس کمک کند و امیدوارم خواب بهتری داشته باشید:

  • موارد استرس زا را ارزیابی کنید. اولین قدم برای کنترل استرس این است که بفهمید چه چیزی باعث ایجاد آن می شود. به وضعیت جسمانی خود و فعالیت های روزانه خود خوب نگاه کنید. آیا شما درد ؟ آیا سر کار بیش از حد کار می کنید؟ پس از شناسایی عوامل استرس زا ، می توانید اقدامات لازم را برای کاهش آنها انجام دهید.
  • به دنبال حمایت اجتماعی باشید. گذراندن وقت با خانواده و دوستان یک مانع مهم در برابر استرس است. به اشتراک گذاشتن مشکلات خود با افرادی که به شما اهمیت می دهند می تواند مفید باشد.
  • مدیریت فکر را تمرین کنید. آنچه ما فکر می کنیم، چگونه فکر می کنیم، چه انتظاری داریم و آنچه به خود می گوییم اغلب تعیین کننده احساس ما و نحوه مدیریت صحیح سطح استرس است. شما می توانید الگوهای فکری را که استرس ایجاد می کند تغییر دهید. افکاری که باید مراقب آنها باشید ، شامل مواردی است که باید در مورد شرایط چگونه باشد و مواردی را که بیش از حد در شرایط کلی تعمیم می دهند (به عنوان مثال ، “من در تمام کارم شکست خورده ام زیرا یک مهلت را از دست دادم.”) بسیاری از فیلم ها، نوارها و کتاب ها می توانند کمک کنند شما تمرینات مدیریت فکر را یاد می گیرید
  • ورزش. فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند بخار را دفع کرده و استرس را کاهش دهید. علاوه بر این، ماهیچه های منعطف و شل کمتر در پاسخ به استرس سفت و دردناک می شوند. اما بهتر است حداقل 2 ساعت قبل از خواب ورزش کنید تا دمای بدن شما به حالت عادی برگردد. اگر بیماری دارید یا بالای 50 سال سن دارید، بهتر است قبل از شروع رژیم ورزشی با پزشک خود مشورت کنید.
  • آرامش را بیاموزید. چیزهایی مانند یوگا، مدیتیشن یا تنفس عمیق را تمرین کنید. سعی کنید حمام گرم بگیرید و وسایل الکترونیکی را خاموش کنید تا به شما کمک کند قبل از خواب آرام شوید.
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید. غذاهای بی ارزش و قندهای تصفیه شده با ارزش غذایی کم و کالری زیاد می توانند احساس بی انرژی و تنبلی را در ما ایجاد کنند. یک رژیم غذایی سالم، کم قند، کافئین و الکل، می تواند سلامت را افزایش داده و استرس را کاهش دهد.
  • خواب کافی داشته باشید. یک خواب خوب باعث می شود تا بتوانید به راحتی استرس روز را کنترل کنید. وقتی خسته هستید، صبور نیستید و راحت تر تحریک می شوید، که می تواند استرس را افزایش دهد. اکثر بزرگسالان هر شب به 7 تا 9 ساعت خواب نیاز دارند. رعایت بهداشت خوب خواب همراه با تاکتیک های کاهش استرس می تواند به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.
  • نمایندگی مسئولیت. اغلب، داشتن مسئولیت های زیاد می تواند منجر به استرس شود. با تفویض مسئولیت زمان خود را آزاد کرده و استرس را کاهش دهید.

این مراحل می تواند به بسیاری از افراد در خواب راحت در طول شب کمک کند. با این حال، اگر مشکلات خواب مکرر دارید، با پزشک خود مشورت کنید. آنها می توانند شما را از نظر مشکلات پزشکی احتمالی مانند بیش فعال تیروئید یا اختلالات خواب، یا شرایط روانی مانند اختلال اضطرابی بررسی کنند و درمان را توصیه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *