نکات اساسی برنامه ریزی زندگی برای موفقیت
50 جمله تائیدی روزانه برای تغییر زندگی
50 جمله تائیدی روزانه برای تغییر زندگی
۱۴۰۱-۱۲-۰۹
20 راه برای لذت بردن از زندگی
20 راه برای لذت بردن از زندگی
۱۴۰۱-۱۲-۱۰

نکات اساسی برنامه ریزی زندگی برای موفقیت

فهرست عناوین

چه آغاز سال جدید باشد و چه نقطه عطف دیگری در زندگی شما، برنامه ریزی زندگی بخش مهمی از رسیدن به اهداف شما است. بهتر است آن را به عنوان برنامه ریزی برای موفقیت در نظر بگیرید. خیلی سخت است که به اهداف خود برسید بدون اینکه ابتدا به آن اهداف فکر کنید.

اگر انتظار دارید همه جزئیات طبق برنامه پیش برود، ناامید خواهید شد. اما این بدان معنا نیست که از روند ایجاد یک برنامه زندگی چشم پوشی کنید. برنامه ریزی می‌تواند به شما کمک کند تا برای موفقیت در شغل، روابط، امور مالی و خیلی چیزهای دیگر تمرکز کنید.

برنامه زندگی چیست؟

برنامه زندگی دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد: انتظارات برای قدم ها و نتایجی که در طول زندگی خود خواهید یافت. بسیاری از ما یک نوع برنامه داریم، چه آن را بیان کنیم و چه نه. می‌توانید با برنامه‌ریزی جدی برای اهداف و رویاهای خود، شانس خود را برای دستیابی به آنها افزایش دهید. به هر حال، چیزهای بزرگ در امور مالی، خانوادگی یا شغلی شما یک شبه اتفاق نمی افتد. آنها به زمان و تلاش و ترسیم مراحل شما نیاز دارند.

یک برنامه زندگی مالی، برنامه زندگی شغلی یا هر نوع برنامه زندگی دیگری می تواند به شما کمک کند تا به جایی که واقعاً می خواهید باشید. این هیچ تضمینی برای کمال نیست – اما هدفی را به شما می دهد تا به آن هدف بروید. در ادامه چند دلیل برای ایجاد یک برنامه و اینکه چگونه می تواند بر شما تأثیر بگذارد آورده شده است.

 

نکات اساسی برنامه ریزی زندگی برای موفقیت

 

نداشتن برنامه می تواند منجر به عواقب منفی شود

شاید بهتر باشد به جای اینکه شما را از مزایای ایجاد یک برنامه آگاه کنیم، به عواقب منفی عدم انجام آن نگاه کنیم. ممکن است با ناتوانی در برنامه ریزی، چیزهای بزرگ زیادی را از دست بدهید.

شما ممکن است در زندگی بدون هدف مشخص حرکت کنید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما وقتی بدون برنامه عمل می کنید، ممکن است هدف خود را احساس نکنید. نداشتن یک “چرا” واضح می تواند باعث شود احساس بی هدفی کنید. زندگی شما باید چیزی فراتر از گذراندن روزها، هفته ها، ماه ها و سال ها باشد. بنابراین باید هدف عمیق تری داشته باشید که شما را به جلو سوق دهد.

 

یافتن هدف شما ضروری است

برنامه ریزی زندگی برای شناسایی اهداف شما در زمینه های مختلف مهم است. شما باید برای امور مالی، مهم ترین روابط ، شغل و موارد دیگر برنامه ریزی کنید. این کاملا طبیعی است که بخش هایی از هدف و برنامه های شما در طول زمان تغییر کند. اما شما نمی خواهید روز به روز بدون هیچ برنامه ای زندگی کنید. تنظیم یک برنامه زندگی به شما چیزی می دهد که باید روی آن کار کنید و دلیلی برای بیدار شدن هر روز صبح به شما می دهد.

 

 

تصمیم گیری سخت تر است

اما مشکل بزرگ دیگری برای زندگی بدون برنامه وجود دارد: تصمیم گیری سخت است. در مورد آن فکر کنید. اگر برای پول خود برنامه ای نداشته باشید، خرج کردن آن آسان تر می شود. متناوباً، ممکن است ندانید که آیا بودجه کافی برای خرید دارید یا خیر، و سپس برای آن عذاب خواهید کشید.

به همین دلیل است که بودجه برای امور مالی شما کلیدی است – این برنامه ای است برای نحوه خرج کردن، پس انداز و سرمایه گذاری. همین امر در مورد سایر بخش های زندگی شما نیز صادق است. وقتی اهداف آینده را برای هر جنبه از زندگی خود ایجاد می کنید، از آن نقطه به بعد هر تصمیمی را ساده می کنید.

اگر مسیر مشخصی برای مهم ترین چیزها نداشته باشید، ممکن است تصمیم گیری برایتان غیرممکن باشد.

 

می تواند منجر به پشیمانی در آینده شود

در نهایت، یک دلیل بسیار مهم برای برنامه ریزی زندگی، اجتناب از پشیمانی در آینده است. یک انگیزه قوی برای برنامه ریزی این است که اطمینان حاصل کنید که روی همه چیزهای درست تمرکز می کنید و به از بین بردن پشیمانی کمک می کند.

نویسنده دانیل پینک در کتاب قدرت پشیمانی اشاره می کند که پشیمانی در واقع می تواند درس های ارزشمندی به ما بیاموزد. اما وقتی امروز می‌توانید با گرفتن بهترین تصمیم‌ها از آنها اجتناب کنید ، آیا ترجیح نمی‌دهید این کار را انجام دهید؟

یک ضرب المثل قدیمی وجود دارد که می گوید: بهترین زمان برای کاشت درخت 20 سال پیش بود. دومین زمان بهترین هم اکنون است.» این ضرب المثل میتواند به شما یادآوری کند که روی کارهایی که می توانید امروز انجام دهید (و در برنامه های خود برای آینده) تمرکز کنید تا زندگی بهتری ایجاد کنید. اگر برنامه ای نسازید (کاشت درخت)، می توانید سال ها به آینده را با حسرت نگاه کنید. انتخاب‌هایی که امروز انجام می‌دهید، مانند اجتناب از سرمایه‌گذاری در روابط دوستانه، نگه داشتن طولانی مدت بدهی یا تلاش نکردن برای ارتقاء، ممکن است بعداً شما را آزار دهند.

وقتی شروع به برنامه ریزی می کنید، می توانید به جلوگیری از شکل گیری پشیمانی های آینده کمک کنید.

 

چرا امور مالی شخصی مهم است؟

 

نکات برنامه ریزی زندگی برای امور مالی شما

یکی از اساسی ترین جنبه های موفقیت زندگی ، امور مالی شماست . بنابراین احمقانه است که از برنامه ریزی برای پول خود صرف نظر کنید.

بدهی های خود را در نظر بگیرید

اگر بدهی دارید مانند بدهی وام دانشجویی یا بدهی مصرف کننده، نحوه بازپرداخت آن را در نظر بگیرید. می‌توانید با یک مشاور بدهی صحبت کنید یا از منابع رایگان مانند کتاب‌های مالی و پادکست‌ها برای کمک به شما در ایجاد یک برنامه استفاده کنید. یک برنامه پرداخت بدهی تهیه کنید تا به شما کمک کند در مسیر بهبود آینده خود قرار بگیرید. بدهی می تواند یکی از بدترین تصمیمات مالی به نظر برسد، اما می توانید بازیابی کنید.

 

بودجه ای ایجاد کنید که بتوانید با آن زندگی کنید

در حالی که همه عاشق یک بودجه گران قیمت نیستند، هر کسی می تواند از بودجه بندی اولیه بهره مند شود. پیروی از یک بودجه مستلزم دانستن درآمد ماهانه خود و تصمیم گیری در مورد نحوه خرج و پس انداز است. بنابراین می توانید با قانون 80/20 (80% نیازها و خواسته ها، 20% پس انداز) بسیار ساده پیش بروید. یا ممکن است یکی از این بهترین دسته بندی ها و روش های بودجه را بررسی کنید.

بودجه یکی از ضروری ترین بخش های برنامه ریزی زندگی است. پول شما آنقدر از زندگی شما را تعیین می کند که نمی توانید اجازه دهید از بین انگشتانتان بگذرد.

 

بیشتر بخوانید: چگونه برنامه ریزی مالی استراتژیک برای خود ایجاد کنیم؟

 

آینده مالی خود را نادیده نگیرید

گاهی اوقات، اگر از حقوق و دستمزد به چک دستمزد می‌گذرانید یا برای گذران زندگی در تلاش هستید، آینده بسیار دور به نظر می‌رسد. اما یک مرحله کلیدی برنامه ریزی زندگی این است که به آینده مالی خود فکر کنید. مهم نیست که در چه مرحله ای از زندگی و حرفه ای هستید، باید به این فکر کنید که سال ها بعد چه خواهید کرد. بنابراین نیازهای مخارج بزرگ خود را در نظر بگیرید: آموزش، تحصیل کودکان، خرید خانه، مسافرت و موارد دیگر.

و البته، شما باید به دوران بازنشستگی خود توجه داشته باشید. سرمایه گذاری ماهیانه بخشی از درآمدتان، حتی اگر در ابتدا کم باشد، می تواند راه زیادی را به سوی ساختن یک آینده خوب کمک کند.

یکی دیگر از بخش های اصلی زندگی که بسیاری از ما باید روی آن تمرکز کنیم، شغل است. مگر اینکه شما یک صندوق سرمایه گذاری سنگین دارید و برای کار کردن اهمیتی ندارید، این امر صدق می کند. یک برنامه شغلی تهیه کنید و هنگام انتخاب شغل (یا تغییر شغل) به دقت فکر کنید.

 

به علایق و استعدادهای خود فکر کنید

البته مشاوران شغلی به افراد کمک می کنند تا مهارت ها و همچنین علایق خود را تقویت کنند. اگر شدیداً به رشته خاصی مانند حقوق، ساخت و ساز یا مهمان نوازی علاقه دارید، می توانید آن را دنبال کنید. فکر کردن به اینکه چه چیزی شما را خوشحال و راضی می کند می تواند راهی برای ایجاد یک برنامه زندگی از جمله یک شغل عالی باشد . حتی اگر پول یک عامل تعیین کننده بزرگتر از اشتیاق باشد، همچنان می توانید به دنبال یافتن شغلی باشید که شما را برای رفتن به سر کار هیجان زده کند.

و همراهی با علایق خود استعدادهای شماست. به این فکر کنید که به طور طبیعی به سمت چه چیزی جذب می شوید، و ممکن است این چیزی باشد که در حال حاضر در آن مهارت دارید. برنامه شما می تواند شامل جستجوی شغلی باشد که هم با استعدادها و هم با علایق شما مطابقت داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: سوئی چیرو هوندا مردی که عاشق مکانیکی بود!

 

 

یک برنامه زندگی برای یک شغل پربار مالی ایجاد کنید

در حالی که باید به دنبال شغلی باشید که شما را سرشار از هدف و شادی کند، هیچ اشکالی ندارد که به دنبال دستمزد عالی باشید. ایجاد برنامه ای که برای شما کارساز باشد شامل تلاش برای شغلی است که برای مهارت هایتان به شما دستمزد خوبی می‌دهد.

هنگام انجام اهداف شغلی خود (چه 18، 38 یا 58 ساله باشید) حتما نکات برنامه ریزی خوبی را دنبال کنید! در مورد متوسط ​​حقوق اولیه تحقیق کنید، در کجا می‌توانید شغلی در آن زمینه پیدا کنید، و اینکه آیا به مدرک نیاز دارید یا خیر.

بیشتر بخوانید: 7 عادت ساده برای بهبود نظم و انضباطتان

 

آموزش را در نظر بگیرید

بسیاری از مشاغل بدون مدرک به خوبی پرداخت می‌کنند، اما برخی دیگر به تحصیلات گسترده نیاز دارند. اگر نمی‌توانید هزینه تحصیل کنید و می‌خواهید از وام‌های دانشجویی اجتناب کنید، ممکن است لازم باشد برنامه‌ای متفاوت داشته باشید. اینمی‌تواند شامل کار کردن در شغلی باشد که دوست ندارید برای مدتی برای تامین هزینه تحصیل خود.

 

به حقوق فکر کن

هر شغلی که به دنبال آن هستید، دانش حقوق را در برنامه های خود بگنجانید. آیا می خواهید ماهانه 10 هزار دلار درآمد داشته باشید ؟ یا شکل متفاوتی در ذهن دارید؟ در مورد حقوق و همچنین اینکه آیا با محل زندگی و بودجه شما کار می‌کند یا خیر فکر کنید.

 

در نظر بگیرید که چگونه می توانید در حرفه خود رشد کنید

اگر در حال تغییر به رشته دیگری هستید یا در شغلی که دارید می‌مانید، ممکن است بخواهید پتانسیل رشد را در نظر بگیرید. آیا در رشته شما یا کارفرمای فعلی شما جایی برای ارتقاء در رتبه ها وجود دارد؟ شاید از شغل و حقوق خود راضی هستید. اما شرط می بندم که شما همچنان از افزایش درآمد خود خوشحال خواهید شد، زیرا همه ما رویاهای زیادی داریم که هزینه هم دارد!

 

 

تمام مزایای رشد شغلی را درک کنید

رشد شغلی فقط به پول بستگی ندارد. ممکن است هدف خاصی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، تبلیغ محصولی که به سیاره زمین کمک می‌کند، یا خدمت به جامعه خود از طریق شغل خود داشته باشید. به احتمال زیاد، بیشتر ما دوست داریم در مهارت های حرفه ای خود رشد کنیم. ما می‌خواهیم بیشتر و بیشتر برای سازمان های خود ارزشمند شویم. ما می‌خواهیم دنیا را تغییر دهیم، چه به عنوان اولین مدیر عامل زن در حوزه کاری خود و چه در مقامی فروتن‌تر.

سعی کنید رشد در شغل و حرفه خود را در برنامه های خود قرار دهید. مهم است که هرگز از یادگیری دست نکشید، حتی زمانی که در زمینه خود متخصص هستید.

 

چگونه شادتر باشیم؟ 7 راه برای بهبود روحیه

 

 

برنامه ریزی زندگی برای روابط بهتر

خوب، بنابراین روابط ممکن است چیزی شبیه به چیزی باشد که واقعاً نمی توانید برنامه ریزی کنید. اما روابط عالی برخی از بهترین چیزها در زندگی هستند و نیاز به تلاش دارند. قرار است مردم در کنار یکدیگر وجود داشته باشند. هزاران تحقیق نشان می دهد که ما زمانی شادتر هستیم که ارتباطات اجتماعی قوی داشته باشیم. بنابراین روابط را در برنامه ریزی خود نادیده نگیرید.

 

اهمیت روابط را درک کنید

ارتباط اجتماعی (اما نه رسانه های اجتماعی ) یک بخش کاملاً ضروری از انسانیت و زندگی ما است. حتی اگر درونگرا باشید، باز هم باید به طور منظم با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید تا به نتیجه برسید. داشتن روابط قوی تر باعث سلامت روانی بهتر می‌شود. یک دلیل عالی برای اولویت دادن به دوستی ها و سایر روابط، درست است؟

ایجاد روابط با کیفیت عامل بزرگی در تعیین سلامت و شادی شماست. صرف زمان لازم می تواند سخت باشد، اما به وضوح ارزش آن را دارد. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر برنامه‌ای که برای روابط شما ارزش قائل نیست، ایجاد نکنید، ممکن است از هم جدا شوید. برنامه ریزی باید شامل اولویت اصلی قرار دادن روابط باشد (به ویژه دانستن اینکه چقدر برای خوشبختی شما مهم هستند).

لحظه ای به این فکر کنید که آیا به رابطه ها زمان و تلاشی که شایسته آن است داده اید یا خیر. این ممکن است کمی طول بکشد، زیرا ممکن است شریک یا همسر، والدین، همسر، فرزندان و دوستانتان را در نظر بگیرید. و همیشه لازم نیست برای نزدیک شدن به مردم پول خرج کنید. به عنوان مثال، می توانید این 40 کار سرگرم کننده را برای انجام رایگان با دوستان خود امتحان کنید !

بیشتر بخوانید: چطور روابط شادتری برای ایجاد کنیم؟

 

 

حداقل یک فعالیت برای ایجاد رابطه در هفته برنامه ریزی کنید

بین کار و قرار ملاقات با پزشک و ورزش و بازی با فرزندانتان، به نظر می رسد که وقت گذاشتن برای دوستان غیرممکن به نظر برسد. یا یک شب قرار ملاقات با همسرتان. یا تماس زوم با والدین سالخورده در سراسر کشور.

به همین دلیل است که ایجاد برنامه ای که شامل زمان برای دیگران باشد بسیار مهم است. بنابراین دریابید که چگونه می توانید زمانی را برای ایجاد دوستی یا روابط خانوادگی اختصاص دهید.

شاید بتوانید با انتخاب یک دوره نیم ساعته در هفته برای اختصاص دادن به یک رابطه شروع کنید. شاید این یک دوستی قدیمی است که از آن غفلت کرده اید یا پدربزرگ و مادربزرگی است که با آن تماس نگرفته اید.

سعی نکنید به طور ناگهانی 17 قرار اضافی با دوستان جدید داشته باشید. فقط با چند نفری که دوست دارید به آنها نزدیکتر باشید از کوچک شروع کنید و آنها را در اولویت قرار دهید. ممکن است این هفته با یکی از دوستانتان یک قرار قهوه بخورید و آن را از آنجا بگیرید!

 

 

پولدار vs ثروتمند: تفاوت های کلیدی بین آنها

 

برای برنامه ریزی موثر این مراحل را دنبال کنید

ما قبلاً به بسیاری از این موارد اشاره کرده ایم، اما در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید در برنامه ریزی زندگی خود دنبال کنید.

1. زندگی پر از امنیت مالی را تصور کنید

هنگامی که برنامه مالی خود را تنظیم می‌کنید، می توانید بر میزان امنیت مالی خود تمرکز کنید. همچنین به تمام راه هایی که مدیریت پول شما زندگی شما را بهتر می‌کند فکر کنید.

در اینجا چند ایده خوب از آنچه ممکن است برای امور مالی خود متصور شوید آورده شده است:

  • قادر به پرداخت به موقع تمام صورت حساب های خود باشید
  • پس انداز 20 درصد یا بیشتر برای بازنشستگی
  • وام مسکن خود را زودتر پرداخت کنید
  • گرفتن یک تعطیلات رویایی (بدون بدهی)
  • عدم احساس گناه در مورد خریدهای کوچک
  • توانایی خرید غذاهای مغذی بدون آسیب رساندن به بودجه شما
  • حمایت سخاوتمندانه از یک غیرانتفاعی

بیشتر بخوانید: 10 گام برای ایجاد یک برنامه مالی قوی برای خود

 

2. مسیر شغلی خود را تصور کنید

می توانید تابلوهای چشم انداز بسازید یا مسیر شغلی رویایی خود را نیز یادداشت کنید. یک برنامه زندگی ایجاد کنید که شامل یک شغل زیبا در آینده باشد. شاید شغل ایده آل شما شامل سطح درآمد خاصی باشد. شاید شما بیشتر بر روی تحقق شخصی متمرکز شده اید. شاید شما رویای بزرگ داشته باشید و به دنبال کل بسته باشید!

هر یک از این دیدگاه‌های کاری را که اعمال می‌شود، انتخاب کنید و دیدگاه خود را اضافه کنید:

  • تعادل عالی کار و زندگی
  • امکان کار از راه دور
  • ساعت های انعطاف پذیر
  • محل کار شما
  • رئیسی که به آن احترام می گذارید
  • یک رئیس محترم بودن
  • مزایای فوق العاده مانند بیمه
  • ایجاد امنیت شغلی برای دیگران

 

 

3. روابط ایده آل خود را تصور کنید

در این تمرین های برنامه ریزی، می توانید تجسم را در روابط خود نیز اعمال کنید. شاید مجرد هستید و رویای یک شریک زندگی را دارید. یا از بهترین دوستان خود دور شده اید و باید در جایی که زندگی می کنید دوستی نزدیک پیدا کنید. به اندازه کافی شجاع باشید تا تصور کنید که می خواهید روابط شما چگونه باشد. این اهداف بالقوه رشد رابطه را در نظر بگیرید:

  • بچه هایی که دوست دارند با مادرشان وقت بگذرانند
  • مامان خانه نشین بودن
  • شریکی که از آرزوهای شغلی شما حمایت می کند
  • دوستانی که با آنها سفرهای سالانه انجام می دهید
  • دوستانی که به صورت هفتگی می بینید
  • پیوند نزدیک با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ مسن
  • دوستی که می تواند خانه درهم و برهم شما را ببیند
  • افرادی که در مواقع اضطراری هر چیزی را برای کمک به شما رها می کنند

 

 

 

4. به این فکر کنید که چقدر به اهداف خود نزدیک هستید

مانند بسیاری از پیشنهادات برنامه ریزی، هنگامی که چشم انداز خود را مشخص کردید، ممکن است لازم باشد کمی تأمل کنید. این فقط به این معنی است که نگاه دقیقی به عملکرد شما در رسیدن به تمام آرزوهای خود داشته باشید.

به موفقیت های خود نگاه کنید

پیشنهادی برای تأمل مؤثر: با تأمل در موفقیت ها شروع کنید. به شغل، امور مالی، روابط و موارد دیگر فکر کنید. برخی از بزرگترین موفقیت های شما چیست ؟ آن لحظاتی را که باعث افتخار شما می شود را به یاد بیاورید. با فکر کردن به چیزهای مثبت، وقتی شروع به بررسی مکان هایی که نیاز به پیشرفت دارید، احساس خوبی خواهید داشت.

یادآوری موفقیت های خود می تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند. شما می‌دانید که توانایی انجام کارهای سخت را دارید و برای چالش های بعدی قدرت می‌گیرید.

 

 

در نظر بگیرید که چگونه زندگی شما در حال حاضر با آنچه تصور می‌کنید متفاوت است

هنگامی که زمان خود را صرف شکوه موفقیت های گذشته خود کردید، می توانید ببینید که چگونه می‌خواهید رشد کنید. به عنوان مثال، چه بخش‌هایی از زندگی شما دقیقاً در جایی که می‌خواهید نیستند، نیستند؟

اینکه هنوز همه چیز کاملاً چیده نشده باشد، یک شکست نیست. این فقط بخشی از فرآیند است. شما می توانید یک برنامه رشد خود ایجاد کنید و دریابید که چگونه زندگی را حتی بهتر از آنچه اکنون است کنید. اکثر مردم 100% از 100% زندگی خود راضی نیستند. همه ما به اهدافی برای دنبال کردن نیاز داریم. بنابراین در مورد آن احساس بدی نداشته باشید، اما در مقایسه اینکه چگونه زندگی تصور شده شما با زندگی واقعی شما متفاوت است صادق باشید.

دیدن اینکه چگونه زندگی فعلی شما اندازه گیری نمی شود می‌تواند به شما در تعیین اولویت های خود کمک کند. هر جا که ناراضی هستید، می‌دانید که این منطقه ای است برای بهبود یا یادگیری مهارت های جدید.

بیشتر بخوانید:چطور در چالشهای مالی قوی بمانیم؟

 

از برنامه ریزی زندگی برای تعیین اهداف استفاده کنید

البته می‌توان بدون ذکر اهداف واقعاً در مورد برنامه ریزی صحبت کرد. تعیین اهداف بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد یک برنامه کاربردی است.

اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را در نظر بگیرید

هنگامی که یک برنامه زندگی ایجاد می کنید، می خواهید اهدافی را با جدول زمانی متفاوت در نظر بگیرید. با نگاه کردن به اهداف کوتاه مدت، بلند مدت و میان مدت می توانید آنها را قابل کنترل تر کنید. از ابزار تعیین اهداف کوتاه مدت و همچنین اهداف میان مدت (زمان بندی 5 تا 10 ساله) و اهداف بلند مدت استفاده کنید. این تلاش‌های شما را گسترش می‌دهد و نقاط عطفی را به شما می‌دهد که منتظر آن باشید.

اهداف کوچک

حتی کار کردن با اهداف کوچک نیز سرگرم کننده است. اینها اغلب رتوانند در یک روز یا چند ساعت تکمیل شوند. بنابراین این بدان معنی است که می توانید یک هدف کوچک تعیین کنید و تقریباً بلافاصله آن را از لیست خود خارج کنید!

نمونه هایی از اهداف کوچک:

  • امروز 30 دقیقه ورزش کنید
  • این آخر هفته با پدرم تماس بگیر
  • یک روز شبکه های اجتماعی را کنار بگذارید
  • این آخر هفته 10 دلار پس انداز کنید

اهداف کوتاه‌مدت به انگیزه شما کمک می‌کنند و به شما آدرنالین می‌دهند. اینها به تلاش لازم برای رسیدن به اهداف بلندمدت کمک می‌کنند، که رسیدن به آنها سال ها طول می‌کشد.

نمونه هایی از اهداف بلند مدت:

  • 1 میلیون دلار برای بازنشستگی پس انداز کنید
  • سه بار در هفته به طور مداوم ورزش کنید
  • یک کسب و کار شش رقمی بسازید
  • وام مسکنم را پرداخت کن

از انواع جدول زمانی هدف برای کمک به حفظ انگیزه خود استفاده کنید.

برای اهداف SMART تلاش کنید

یکی از روش های پذیرفته شده هدف گذاری، استفاده از اهداف هوشمند است. اینها اهدافی هستند که عبارتند از:

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • واقع بین
  • زمان محدود

به عنوان مثال، یک هدف SMART ممکن است این باشد: “در پنج سال، من 20٪ پیش پرداخت برای یک خانه 150 میلیون پس انداز خواهم کرد.” چه در حال برنامه ریزی برای امور مالی، روابط، شغل یا سایر عوامل هستید، سعی کنید اهداف خود را با این معیارها مطابقت دهید.

 

اولویت بندی کنید که کدام اهداف ضروری ترین هستند

در کنار ایجاد اهداف SMART موثر، باید به اولویت های خود پایبند باشید. شما باید انتخاب کنید و انتخاب کنید که چه جنبه هایی از زندگی شما نیاز به توجه بیشتری دارد. بفهمید چه چیزی برای شما مهم است. این نیاز به تفکر در مورد ارزش ها، امیدها و وضعیت فعلی شما دارد.

زمانی که در حال برنامه ریزی برای زندگی هستید، باید به هدف خود بازگردید. تعیین اهدافی که در خدمت بالاترین اولویت های شما نیستند، اتلاف وقت گرانبهای شماست. وقتی اولویت های خود را به وضوح مشخص می‌کنید، همه تصمیمات دیگر را ساده می‌کنید. مطمئن باشید که اهداف شما با اولویت های شما و همچنین با برنامه کلی زندگی شما مطابقت دارند.

 

برنامه ریزی زندگی می تواند به شما کمک کند به جایی که می خواهید برسید!

برنامه زندگی شما می‌تواند یک ابزار ضروری باشد که به شما کمک می‌کند به جایی که می‌خواهید برسید. این به شما کمک می‌کند تا تبدیل به فردی شوید که می‌خواهید شوید. فقط در زندگی بدون جهت گیری مشخص حرکت نکنید.

با ایجاد برنامه‌ای که با اولویت‌های شما همسو باشد، می‌توانید تمرکز خود را در جایی که به آن تعلق دارد قرار دهید. شما فقط یک زندگی دارید، پس حتما از آن نهایت استفاده را ببرید.

1 Comment

  1. سپهر گفت:

    جالب بود ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *