نگران از دست دادن شغل خود هستید؟!
هکهایی مادرانه برای صرفه جویی در زمان و پول
هکهایی مادرانه برای صرفه جویی در زمان و پول
۱۴۰۱-۱۱-۰۴
6 دلیل که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!
6 دلیل که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید!
۱۴۰۱-۱۱-۰۹

نگران از دست دادن شغل خود هستید؟!

در زمان عدم اطمینان اقتصادی، یا به دلیل عملکرد یا پویایی کار، ممکن است به نقطه ای برسید که نگران از دست دادن شغل خود باشید. از دست دادن شغل می تواند به شدت استرس زا باشد و همچنین می تواند مشکلات مالی زیادی ایجاد کند.

اگر فکر ” نگران از دست دادن شغلم ” به ذهن شما خطور کرده است، وقت آن رسیده که برنامه ای برای به حداقل رساندن تأثیر مالی در صورت از دست دادن شغل خود ایجاد کنید.

نگرانی مداوم می تواند باعث استرس فیزیکی و عاطفی شود و به نوبه خود، توانایی شما را برای انجام اقدامات استراتژیک قبل از وقوع هر اتفاقی، مهار کند. ایجاد یک برنامه مالی یکی از راه های کمک به مدیریت ترسها و کاهش استرس و اضطراب در مورد از دست دادن شغل است. اگر ترس از دست دادن شغل خود را دارید یا در صورت از دست دادن شغل خود چه کاری باید انجام دهید، اقدامات کلیدی قابل اجرا را ارائه می دهیم تا بتوانید از نظر مالی خود را آماده کنید!

اگر نگران از دست دادن شغل خود هستید، 7 گام کلیدی که باید بردارید

در اینجا چند نکته کلیدی پول آورده شده است که به شما کمک می کند تا زمانی که اگر ترس از اخراج شدن دارید یا شغل خود را از دست می دهید، کار جدید پیدا کنید.

1. شروع به افزایش پس انداز کنید

اگر ترس از اخراج شدن دارید، اولین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که در زمانی که هنوز شاغل هستید، تا جایی که می‌توانید پول پس‌انداز کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که به منابع مالی دسترسی دارند بهتر با تأثیر کلی از دست دادن شغل کنار می آیند. این به این دلیل است که وقتی کمتر در مورد مسائل مالی نگران هستید، از منظر سلامت عاطفی و روانی بهتر عمل می کنید.

بنابراین اولویت بندی اهمیت پس انداز ضروری است. برای افزایش موثر پس انداز خود، مهم است که تمام هزینه های خود را تعیین کنید. همچنین باید تعیین کنید که برای زنده ماندن هر ماه چقدر هزینه دارد. یک نقطه شروع خوب برای چند ماه که باید پس انداز کنید 3 تا 6 ماه است.

همانطور که میزان این مقدار را تعیین می کنید، همچنین در نظر داشته باشید که چه چیزهایی را می توانید کاهش دهید تا در دوره ای که ممکن است بیکار باشید، هزینه های خود را به حداقل برسانید. این شامل هرگونه هزینه و خرید غیر ضروری می شود.

این پس انداز اساساً صندوق اضطراری شماست و باید در اسرع وقت آن را در بودجه خود بگنجانید . اگر می ترسید شغل خود را از دست بدهید این مهم ترین مرحله است.

 

 

2. صرفه جویی بیشتری داشته باشید

بنابراین، اگر قرار است شغل خود را از دست بدهید، یکی از بهترین کارها چیست؟ یاد بگیرید که چگونه صرفه جوتر باشید! کاهش هزینه ها ضروری است، اما شما همچنین باید با پول خود هوشیارتر شوید تا بتوانید بیشتر در کیف پول خود نگه دارید.

شروع به کوپن کردن کنید تا هزینه های مواد غذایی خود را کاهش دهید، در صورت نیاز لباس بخرید و از برنامه های بازگشت نقدی استفاده کنید. روش‌های احمقانه‌ای برای پس‌انداز پول بیشتر وجود دارد، بنابراین می‌توانید حساب بانکی خود را حجیم کنید و اضطراب از دست دادن شغل خود را کاهش دهید!

 

 

3. روند جستجوی شغل دیگری را آغاز کنید

گام بعدی اقدام استراتژیک این است که با شروع فرآیند یافتن شغل دیگر، پیش قدم شوید. بنابراین، اگر ترس از اخراج شدن دارید، همین حالا جستجوی کار خود را شروع کنید. برای به روز رسانی پروفایل لینکدین خود و جذاب کردن رزومه خود برای کارفرمایان، زمان اختصاص دهید.

شما همچنین می توانید شروع به تحقیق در مورد شرکت ها و موقعیت هایی کنید که می توانید برای آنها درخواست دهید. اگر برای به روز رسانی رزومه خود یا آماده شدن برای مصاحبه به کمک نیاز دارید، چندین وب سایت شگفت انگیز با مشاوره شغلی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. حتماً لیست ما از بهترین مشاغل ضد رکود را نیز بررسی کنید!

فراموش نکنید که در شبکه حرفه ای و شخصی خود جستجو کنید تا به مردم اطلاع دهید که به دنبال کار هستید. شما هرگز نمی دانید چه کسی می تواند به شما کمک کند تا شغل جدیدی پیدا کنید.

 

 

4. از مزایای شغلی فعلی استفاده کنید

قبل از از دست دادن شغل خود حتما از مزایای استخدام فعلی استفاده کنید. به عنوان مثال، از پوشش بیمه درمانی خود استفاده کنید تا هر گونه نگرانی پزشکی که به آن توجه کرده اید را دریافت کنید و نسخه های خود را تکمیل کنید. در صورت امکان، انتخاب نسخه‌های چند ماهه به جای نسخه‌های ماهانه می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما شود و شما را در زمانی که بیکار هستید به همراه داشته باشد. می توانید از پزشک خود در مورد این گزینه سوال کنید.

مراقبت های بهداشتی می تواند یک هزینه هنگفت از جیب شما باشد. بنابراین می‌خواهید مطمئن شوید که اگر مزایایی برای استفاده دارید، در صورت نیاز قبل از از دست دادن شغل خود از آنها استفاده کنید.

مطمئن شوید که گزینه های تمدید پوشش مراقبت های بهداشتی پس از اخراج شما چیست.

همچنین، اگر روزهای مرخصی یا بیماری دارید، از کارفرمای خود بپرسید که در صورت از دست دادن شغل چه اتفاقی می افتد. ممکن است برای روزهای استفاده نشده پرداختی وجود داشته باشد و می توانید این پول را در صندوق اضطراری خود قرار دهید. دانستن این جزئیات از قبل می تواند به کاهش اضطراب از دست دادن شغل کمک کند.

 

 

5. در مورد مزایای بیکاری تحقیق کنید

گام بعدی این است که در صورت از دست دادن شغل خود، درباره جزئیات مزایای بیکاری تحقیق کنید. مزایای بیکاری برای جایگزینی دستمزدهای از دست رفته در صورت اخراج شما و واجد شرایط دریافت این مزایا در نظر گرفته شده است.

این مزایا که به طور رسمی به عنوان مزایای بیمه بیکاری شناخته می شود، کارگرانی را تحت پوشش قرار می دهد که بدون تقصیر خود شغل خود را از دست داده اند و سایر شرایط واجد شرایط بودن را دارند.

می توانید با مراجعه به وب سایت مزایای بیمه بیکاری ایالت خود، شرایط صلاحیت بیکاری را تعیین کنید. وب سایت ایالت شما همچنین جزئیات خاصی را در مورد نحوه تشکیل پرونده در اختیار شما قرار می دهد. در صورت از دست دادن شغل خود باید فوراً برای غرامت بیکاری اقدام کنید.

 

 

6. منابع درآمد اضافی را کشف کنید

بررسی منابع درآمد اضافی می تواند به کاهش تأثیر از دست دادن شغل خود کمک کند تا زمانی که شغل جدیدی پیدا کنید. برخی از ایده ها برای کسب درآمد بدون شغل عبارتند از:

فروش کالا به صورت نقدی

اولین کاری که وقتی نگران از دست دادن شغلم بودم انجام دادم این بود که به دنبال چیزهایی برای فروش پول بودم. باور نمی کنید چقدر چیزهایی دارید که احتمالاً حتی از آنها استفاده نمی کنید و می توانید آنها را بفروشید تا مقداری پول پس بگیرید. بنابراین شروع به جستجوی چیزهایی کنید که دارید و می‌توانید آن‌ها را به صورت نقدی آنلاین بفروشید!

می توانید در سایت هایی مانند eBay , Etsy , و Facebook Marketplace چیزهایی بفروشید . نه تنها درآمد اضافی کسب می کنید، بلکه خانه خود را نیز شلوغ می کنید! بنابراین، این یک برد-برد است.

کار آزاد را شروع کنید

اگر فکر می کنید در شرف از دست دادن شغل خود هستید، برای تکمیل درآمد خود به دنبال کار آزاد باشید. می‌توانید از قبل آن را به‌عنوان یک کار جانبی شروع کنید، بنابراین می‌توانید پولی را در جریان قرار دهید. راه‌های زیادی برای شروع کار آزاد وجود دارد.

به عنوان مثال، می توانید یک نویسنده آزاد ، دستیار مجازی یا حتی یک بازاریاب آزاد شوید . به علاوه، این کنسرت‌های فریلنسری پول بسیار خوبی پرداخت می‌کنند تا بتوانید به راحتی پس‌اندازهای اضطراری خود را سریع افزایش دهید.

شغل پاره وقت پیدا کنید

گزینه دیگر یافتن شغل پاره وقت است. به این ترتیب، در هر صورت درآمد اضافی خواهید داشت. شما حتی می توانید شغل های کار از خانه پیدا کنید. به عنوان مثال، ورود اطلاعات، رونویسی، و حسابداری تنها چند کار نیمه وقت با درآمد خوب هستند که می توانید از خانه انجام دهید. داشتن شغل پشتیبان اضطراب از دست دادن شغل را کاهش می دهد.

به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید سرپا بمانید، ممکن است لازم باشد شغلی کمتر از مهارت خود داشته باشید یا چندین شغل کار کنید و این مشکلی ندارد. انجام کاری که برای افزایش درآمد خود باید انجام دهید قبل از یافتن شغل دیگری شرم آور نیست.

کسب و کار خودتو راه بینداز

ممکن است فکر کنید “اگر پول ندارم چگونه می توانم کسب و کار خود را راه اندازی کنم؟” خوب، خبر عالی این است که مشاغل زیادی وجود دارد که می توانید بدون پول شروع کنید! به عنوان مثال، نشستن حیوانات خانگی، ورق زدن وسایل رایگان و تمیز کردن خانه، همه چیزهایی هستند که می توانید بدون پول شروع کنید.

برای ایده های بیشتر، پست ما را بررسی کنید “راهنمای نحوه شروع یک تجارت بدون پول”.

اگر می خواهید شغل خود را از دست بدهید، این بهترین راه برای افزایش درآمد است! بعلاوه، ممکن است فقط انگیزه ای باشد که به آن نیاز دارید تا در نهایت چیزی را که دوست دارید دنبال کنید.

هم اتاقی بگیرید یا یک اتاق یدکی اجاره کنید

هزینه های اولیه زندگی در حال افزایش است. که می تواند کار را از نظر مالی بسیار دشوارتر کند. با این حال، می توانید حیله گر باشید و حتی هزینه های ضروری زندگی خود را کاهش دهید.

به عنوان مثال، می توانید یک هم اتاقی بگیرید تا اجاره بها را با او تقسیم کنید. یا حتی می توانید یک اتاق یدکی را در Airbnb اجاره کنید ! این می تواند به شدت میزان پرداختی را برای اجاره یا وام مسکن کاهش دهد. البته، ایجاد چندین جریان درآمد ، یک حرکت مالی فوق‌العاده است، چه بخواهید شغل خود را از دست بدهید یا نه. در واقع، میلیونرها به طور متوسط ​​هفت جریان درآمد دارند…پس این را در نظر داشته باشید! هرچه جریان های درآمد بیشتری ایجاد کنید، نگرانی مالی کمتری خواهید داشت.

 

 

7. مهارت های خود را گسترش دهید

اگر نگران از دست دادن شغل خود هستید، گسترش مهارت های خود یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. یادگیری مهارت های جدید می تواند شما را به یک کارمند ارزشمند تبدیل کند یا حتی به شما در ادامه مسیر شغلی جدید کمک کند.

خبر خوب این است که راه‌های زیادی برای یادگیری مهارت‌های جدید بدون صرف هزینه زیاد وجود دارد. به عنوان مثال، Google دوره‌های حرفه‌ای رایگان با موضوعاتی مانند طراحی UX، تجزیه و تحلیل داده‌ها، پشتیبانی فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه ارائه می‌دهد. همچنین

یادگیری مهارت های جدید اضطراب از دست دادن شغل شما را به شدت کاهش می دهد زیرا در توانایی خود برای یافتن سریع شغل دیگری احساس اطمینان خواهید کرد.

 

 

اگر نگران از دست دادن شغل خود هستید، یک برنامه پشتیبان تهیه کنید!

اکنون می دانید اگر شغل خود را از دست دادید یا ترس از اخراج شدن دارید، چه باید بکنید. فکر کردن در مورد از دست دادن شغل می تواند ترسناک و استرس زا باشد، اما با داشتن یک برنامه، در موقعیت بهتری برای تحمل بدترین سناریو خواهید بود.

اجازه ندهید اضطراب از دست دادن شغل مانع از اقدام شما شود. در عوض، از قبل برای بدترین ها برنامه ریزی کنید و به بهترین ها امیدوار باشید. این به شما آرامش می دهد که از هر گونه تأثیر موقتی از دست دادن شغل بالقوه عبور خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *