همه چیز درباره مزوتراپی مو
مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی چیست؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۵
7 تمرین یوگا برای خنک شدن در تابستان,تاداسانا (ژست کوه)
7 تمرین یوگا برای خنک شدن در تابستان
۱۴۰۰-۰۲-۲۵
همه چیز درباره مزوتراپی مو

همه چیز درباره مزوتراپی مو

همه چیز درباره مزوتراپی مو

ریزش مو یکی از رایج ترین مشکلات امروزی است. گرچه از دست دادن 25 تا 50 تار مو در روز امری طبیعی است، اما گاهی اوقات، ریزش مو می تواند بسیار بیشتر و سریع باشد و باعث نگرانی و نگرانی شود. مزوتراپی ممکن است به جلوگیری از ریزش مو، بهبود کیفیت مو و تحریک رشد مو کمک کند. برای اطلاع از روند کار، هزینه، عوارض جانبی و سایر موارد به پایین پیمایش کنید. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی مزوتراپی مو میپردازیم.

مزوتراپی مو به مزوپلاستی یا مزو مویر نیز معروف است. این شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک بر روی اپیدرم، بافت همبند پوستی، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی عصبی عمل می کند.

این می تواند به بهبود اشکال خاصی از آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرس کمک کند. با این حال، شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می تواند ریزش مو را از بین ببرد.

هدف از این روش درمانی بازیابی و افزایش میکروسیرکولاسیون پوست سر، تأمین مواد مغذی، کاهش سرعت جمع شدن فولیکول ها و تحریک رشد مو است. این ادعا می کند که مواد شیمیایی و مواد زیر می توانند رشد مو را تحریک کرده و تولید موهای جدید را تشویق کنند:

  • بیوتین
  • بوفلومدیل
  • دگزنول
  • دوتاستراید
  • فیناستراید
  • ماینوکسیدیل
  • سیلیسیم آلی
  • ویتامین ها
  • استیل تترپاتید -3
  • Biochanin-A
  • PRP
  • پپتیدهای نانو
  • کوکتل

مواد مورد استفاده برای مزوتراپی را می توان به عنوان – مواد اصلی / اصلی (که توسط مدارک علمی تأیید می شوند و توسط FDA تأیید می شوند) و مواد مکمل / جزئی (که ادعا می کنند شرایط موجود را بهبود می بخشند) طبقه بندی کرد. یک کوکتل موثر حداقل شامل دو تا سه عامل اصلی است.

کمبود تحقیقات علمی برای اثبات اینکه کدام کوکتل و برنامه کاربردی در مزوتراپی مو برای کمک به رشد مو موثرترین است. مقادیر ویتامین ها، آنزیم ها، هورمون ها، داروها، عوامل هومیوپاتی ، عصاره های گیاهی طبیعی و مواد فعال زیستی استفاده شده در این تزریق ها به عمل و تجربه پزشک بستگی دارد.

 

تاریخچه مزوتراپی

اصطلاح “مزوتراپی” اولین بار توسط دکتر میشل پیستور در سال 1958 ابداع شد. وی از این روش به عنوان یک روش تسکین دهنده درد برای درمان بیماری های روماتولوژی ، ورزش ، آسیب شناسی، بیماری های عفونی و بیماری های عروقی استفاده کرد. دکتر لیونل بیسون این فن را در فرانسه آموخت و بعداً آن را در آمریکا رواج داد. کاربردهای آرایشی آن، به ویژه برای از بین بردن چربی و سلولیت و درمان ریزش مو، اخیراً مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

 

مزوتراپی برای ریزش مو چگونه کار می کند؟

مزوتراپی یک درمان دارویی زیبایی غیر تهاجمی و غیر جراحی است که برای بازگرداندن حجم و درخشندگی موهای کم پشت استفاده می شود. این شامل قرار دادن تزریق میکروبی از عوامل دارویی، اسیدهای آمینه، ویتامین ها و موارد دیگر در لایه اپیدرمی پوست است. این باعث تحریک لایه مزودرم و تشویق رشد مو و تولید موی جدید می شود.

این روش مبتنی بر این واقعیت است که بیشتر مشکلات ریزش مو به دلیل عدم تعادل هورمونی در اطراف پیازهای مو (مانند DHT)، کمبود مواد مغذی مناسب که به سلامت مو کمک می کند و کاهش گردش خون در پوست سر اتفاق می افتد.

محلول مزوتراپی که به پوست سر تزریق می شود، حاوی ترکیبی از مواد شیمیایی خاص، ویتامین ها، آنزیم های مشترک و اسیدهای آمینه است که بر اساس نیاز بیمار تنظیم می شود. مزوتراپی به شما کمک می کند تا تعادل هورمونی را به تدریج برقرار کنید، که رشد رشته های جدید و سالم مو را تشویق می کند. زنان و مردان می توانند از این روش بهره مند شوند.

 

روند مزوتراپی برای مو چیست؟

مزوتراپی برای مو به دو روش انجام می شود:

1. مزوتراپی شیمیایی

موادی مانند بوفلومدیل ، ماینوکسیدیل ، فیناستراید، دوتاسترید، بیوتین، ویتامین ها و سیلیسیم آلی به لایه مزودرم پوست تزریق می شود. این مواد با هم کار می کنند تا رشد طبیعی مو را از طریق بهبود گردش خون، خنثی سازی DHT بیش از حد، کاهش التهاب و تحریک تولید کلاژن برای جلوگیری از ریزش مو تحریک کنند.

 

2. مزوتراپی مکانیکی

پزشک سوراخ های ریز در ناحیه آسیب دیده ایجاد می کند که باعث رشد مو می شود. این حرکت باعث تولید کلاژن و الاستین می شود. اینها به تشکیل بافتهای جدید در مو کمک می کنند. در طی این فرآیند ، هیچ آسیبی به کلاژن موجود وارد نمی شود.

 

چه مدت درمان طول می کشد؟

طول دوره درمان به فرد بستگی دارد، اما به طور متوسط ​​، شما حدود 4 ماه و هر هفته یک بار به درمان نیاز خواهید داشت.

این درمان معمولاً هشت جلسه، هر هفته یک جلسه ، هر کدام به مدت نیم ساعت طول می کشد. هنگام استفاده از این درمان باید صبور و متین بود زیرا نتایج قابل مشاهده تنها پس از جلسه پنجم مشاهده می شود.

مطمئناً ، هنگامی که بدن شروع به پاسخ دادن به درمان می کند ، مدت زمان و دفعات درمان کاهش می یابد.

 

عوارض جانبی مزوتراپی چیست؟

مطالعه ای برای نشان دادن اثرات دیررس مزوتراپی برای آلوپسی انجام شد. سه بیمار مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک پس از جلسات مزوتراپی قبلاً نا آرام برای مدت یک سال دچار ریزش مو شدند. این مطالعه نتیجه گرفت که مزوتراپی برای آلوپسی آندروژنتیک ممکن است باعث ریزش و ایجاد زخم شود.

در مطالعه دیگری، دو بیمار پس از گذراندن مزوتراپی برای درمان آلوپسی آندروژنتیک، دچار آلوپسی تکه ای شدند.

همچنین ممکن است عوارض حادی مانند آبسه های پوست سر ایجاد کند. بعضی از افراد همچنین ممکن است کبودی ، ادم ، سردرد، خارش و پا را تجربه کنند

مزوتراپی مو به مزوپلاستی یا مزو مویر نیز معروف است. این شامل تزریق مستقیم داروها به پوست سر است. این تکنیک بر روی اپیدرم، بافت همبند پوستی، گردش خون و سیستم ایمنی و حسی عصبی عمل می کند.

این می تواند به بهبود اشکال خاصی از آلوپسی مانند تلوژن افلوویوم، آلوپسی آندروژنتیک، آلوپسی آره آتا و آلوپسی استرس کمک کند. با این حال، شواهد علمی بسیار کمی وجود دارد که نشان دهد این روش می تواند ریزش مو را از بین ببرد.

چه کسی نباید  مزوتراپی مو انجام دهند؟

اگر مزوتراپی می کنید:

  • به هر یک از مواد مورد استفاده در مزوتراپی حساسیت دارند
  • دیابت ، کبد ، کلیه یا مشکلات قلبی دارند
  • باردار یا شیرده هستند
  • روی داروهای ضد انعقاد هستند
  • دچار عفونت یا ضایعه در ناحیه آسیب دیده شوید.

 

هزینه مزوتراپی مو چقدر است؟

هزینه مزوتراپی به نوع درمان و تعداد جلسات بستگی دارد. هزینه یک جلسه در حدود 250 تا 600 دلار است. از آنجا که مزوتراپی یک روش زیبایی غیرتهاجمی است و شامل جراحی نمی شود ، شرکت های بیمه معمولاً هزینه ای را پرداخت نمی کنند.

 

مراقبت و نگهداری

این روش درمانی ممکن است از نیاز به جراحی های کاشت مو و سایر گزینه های گران قیمت و دردناک جلوگیری کند. با این حال ، برای دستیابی به نتیجه بهتر و سریع ، بیمار باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشد ، مصرف مواد غذایی بی ارزش و سموم را از بین ببرد و یک رژیم منظم تناسب اندام را دنبال کند.

نتیجه گیری

مزوتراپی مو یک روش تزریق غیر جراحی و نسبتاً بدون درد است. با وجود تحقیقات کم در مورد کاربرد و اثربخشی آن ، مزوتراپی مو در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. استفاده از روش صحیح کوکتل و تزریق برای دستیابی به نتایج مناسب بسیار مهم است. با این حال ، از موارد منع مصرف و عوارض جانبی مراقب باشید.

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان درباره مزوتراپی مو

آیا مزوتراپی برای مو دردناک است؟

خیر، اگر به درستی انجام شود ، یکی از کم دردترین روش های بازسازی مو است.

چقدر زود انتظار دارم که نتایج را بعد از اولین درمان ببینم؟

نتایج هر روش ترمیم مو همیشه در افراد متفاوت است، اما در بیشتر موارد ، 2-3 ماه طول می کشد تا نتایج قابل مشاهده باشد.

آیا مزوتراپی برای مو دائمی است؟

متأسفانه، نتایج در مزوتراپی برای مو طولانی نیست.

 

تفاوت PRP با مزوتراپی چیست؟

PRP یک روش پیچیده تر از مزوتراپی است. در PRP خون از بیمار گرفته می شود و از نظر تجزیه و تحلیل بررسی می شود. پس از یک سری فرآیندهای پیچیده ، پلاسمای خون شفاف و پلاسمای غلیظ غلیظ به پوست سر فرد تزریق می شود تا رشد مو را تحریک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *