ویار بارداری از چه زمانی شروع می شود؟
آیا کمبود مواد مغذی باعث هوس می شود؟,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
آیا کمبود مواد مغذی باعث هوس می شود؟
۱۴۰۰-۰۷-۱۰
آنچه باید درباره بارداری بدانید!,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
آنچه باید درباره بارداری بدانید!
۱۴۰۰-۰۷-۱۰

ویار بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

شما در حدود 12 هفته بارداری هستید و ناگهان باید ناچو داشته باشید. تعداد زیادی ناچو. اما وقتی در صف غذاهای مکزیکی ایستاده اید ، متوجه می شوید که هیچ چیز با ناچو بهتر از یک کاسه توت فرنگی و خامه زده نمی شود. در این مقاله از بخش بارداری و تغذیه مجله اینترنتی وبگردون نگاهی داریم به اینکه چرا هوس در دوران بارداری اتفاق می افتد و منظور آنها چیست. ما همچنین در مورد مدت زمان ماندگاری آنها و اینکه آیا زیاده روی در آنها ایمن است بحث خواهیم کرد.

مراقب باشید: هوس بارداری شما رسماً در نوسان است.

هوس بارداری چیست؟

در دوران بارداری میل به ترکیبات عجیب و غریب از غذا یا چیزهایی است که قبلاً هرگز نخواسته اید بخورید. بر اساس تحقیقات ارائه شده در Frontiers in Psychology، حدود 50 تا 90 درصد از زنان آمریکایی در دوران بارداری میل خاصی به غذا دارند. اما پزشکان دقیقاً نمی دانند چرا زنان باردار میل به طعم، بافت یا ترکیب طعم خاصی دارند.

تغییر سریع هورمون ها می تواند مقصر باشد. هوس ها نیز ممکن است به دلیل کارهای اضافی بدن شما برای تولید سریع خون بیشتر انجام شود. یا ممکن است به آسانی راحتی برخی غذاها با تغییر بدن شما باشد.

هوس بارداری از چه زمانی شروع می شود؟

در بیشتر زنان، هوس در سه ماهه اول شروع می شود، در سه ماهه دوم به اوج خود می رسد و در سه ماهه سوم کاهش می یابد. پزشکان می گویند هوس های کمی پس از زایمان ادامه می یابد، بنابراین شما نمی توانید همان چیزهای عجیب را برای همیشه بخورید. در واقع، بسیاری از زنان هوس یک یا دو روز، ولع دیگر برای یک یا دو روز متفاوت و غیره را دارند.

بیزاری از غذا چیست؟

بیزاری از غذا برعکس هوس غذایی است. آنها می توانند برخی از احساسات غیر معمول را ایجاد کنند. هوس های غذایی و بیزاری از غذا در دوران بارداری معمولاً در همان زمان شروع می شود. جالب توجه است، مرز در روانشناسی نشان داده است که میل شدید به غذا ممکن است چیزی برای انجام با داشته تهوع و استفراغ از بیماری صبحگاهی، اما اجتناب از غذاهای خاص احتمالا می کند.

گوشت، که به طور معمول برای اکثر زنان در ایالات متحده جزء اصلی است، اغلب در دوران بارداری رد می شود. دیدن و بوی گوشت خام، بوی پخت و بافت گوشت آماده می تواند برای برخی از زنان باردار بسیار معده آور باشد.

تحقیقات منتشر شده در سال 2006منبع معتبر دریافت که زنان هنگام مصرف گوشت در مقادیر بیشتر، حالت تهوع صبحگاهی بیشتری را تجربه می کنند.

پس چرا گوشت برای بعضی ها یک هیولا است؟ محققان بر این باورند که گوشت گاهی حامل باکتری هایی است که می توانند مادر و نوزاد را بیمار کنند. بدن با تبدیل گوشت به یک گزینه بی اشتها از آنها محافظت می کند.

هوس چه چیزی می کنم؟

بیشتر هوس های بارداری شخصی هستند، بی ضرر هستند و حتی می توانند به نوعی خنده دار باشند. برخی از شایع ترین غذاهای گزارش شده در ایالات متحده عبارتند از:

  • شیرینی، مانند بستنی و آب نبات
  • لبنیات مانند پنیر و خامه ترش
  • کربوهیدراتهای نشاسته ای
  • میوه ها
  • سبزیجات
  • غذاهای فوری ، مانند غذاهای چینی یا پیتزا

بررسی های اخیر انجام شده توسط مکمل نام تجاری Pregnacare دریافتند که شکلات، میوه، و یخ میآید در میان غذاهای رایج ترین تشنه توسط زنان در انگلستان بود.

سایر هوس های گزارش شده توسط شرکت کنندگان در نظرسنجی فردی عبارتند از:

  • تخم مرغ آب پز با ترب کوهی
  • قارچ سیر آغشته به خامه
  • هویج رنده شده با سس گوجه فرنگی مخلوط می شود

برای برخی، ترکیبات عجیب غذا رضایت بخش است – این ریشه شوخی معروف در مورد خوردن ترشی و بستنی توسط زنان باردار است. حتی کتاب آشپزی هم هست، ترشی و بستنی، که شامل دستور العمل های عجیب و غریب و زیبایی است که توسط زنان باردار واقعی هوس شده است.

سیب زمینی سرخ کرده، کلوچه و نان و… بیشتر هوس هایی که بیماران می بینند به کربوهیدرات ها مربوط می شود – سیب زمینی سرخ کرده، کلوچه، نان. برخی از غذاهای هوس انگیز که قبلاً دوست نداشتند، مانند سوشی نام می برند. از نظر ایمنی، همیشه اطمینان حاصل کنید که اگر از غذاهایی مانند گوشت، ماهی یا سوشی استفاده می کنید، مطمئن شوید که کاملاً پخته شده اند و  این امر به ویژه در دوران بارداری توصیه می شود.

چه زمانی باید در مورد هوس بارداری به پزشک مراجعه کرد؟

برخی از هوس ها می توانند خطرناک باشند و نشانه این است که باید به پزشک مراجعه کنید. اگر تمایل شدید به خوردن خاک، صابون یا سایر اقلام غیر خوراکی در دوران بارداری دارید، ممکن است دچار پیکا باشید، یک بیماری بالقوه سمی.

در حالی که تعداد کمی از زنان در دوران بارداری میل به الکل یا مواد مخدر دارند، اما خطر برای کودک شما بسیار بزرگتر است. در این مورد با پزشک خود مشورت کنید تا شما و نوزاد خود را در امان نگه دارید.

غذای مفید برای زنانی که هوس بارداری دارند چیست؟

حتی اگر فقط برای هر وعده غذایی سیب زمینی سرخ کرده می خواهید، حتماً به میزان مصرف آن توجه کنید. اکثر پزشکان می گویند گاهی اوقات تن دادن به هوس های پر نمک، چربی بالا و کربوهیدرات زیاد کار مهمی نیست، به خصوص اگر این هوس ها فقط مدت کوتاهی دوام داشته باشد.

اما توجه داشته باشید: رژیم غذایی ثابت از غذاهای ناسالم که دارای چربی زیاد، قند یا مواد شیمیایی هستند می تواند منجر به افزایش وزن بیش از حد، دیابت بارداری یا سایر مشکلات شود که می تواند فراتر از تولد نوزاد شما باقی بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *