پرورش 10 صیفی عالی در گلدان
گزنه گیاهی پر خاصیت
۱۴۰۰-۰۱-۳۱
راهنمای نگهداری و پرورش اچوریا الگانس یا ساق عروس
۱۴۰۰-۰۱-۳۱

پرورش 10 صیفی عالی در گلدان

چیزی به نام باغبانی بی عیب و نقص وجود ندارد، اما باغبانی سبزیجات یا صیفی جات با کاهش مشکلات ناشی از آب و هوا  بهتر می شود. یکی دیگر از مزایای بزرگ باغبانی گلدانی این است که شما به فضای وسیع یا پچ باغ در زمین احتیاج ندارید. برخی از ساده ترین سبزیجات برای رشد در ظروف می توان به گل های شب مانند گوجه فرنگی ، سیب زمینی ، فلفل و بادمجان و همچنین محصولات با رشد سریع مانند نخود فرنگی و کاهو اشاره کرد. نگاهی به لیست 10 سبزیجات بیندازید که می توانید حتی اگر باغ باغچه ندارید اما پاسیو ، ایوان یا بالکن آفتابگیر می توانید آنها را پرورش دهید.

 

1 گوجه فرنگی

پرورش گوجه فرنگی در ظروف آسان و فوق العاده راضی کننده است. بیشتر گوجه فرنگی ها در ظروف بزرگ خوشحال ترین هستند و به قلمه یا قفس گوجه فرنگی احتیاج دارند. این حمایت باعث می شود میوه سنگین از خم شدن و شکستن انگور جلوگیری کند. اگر در حال خرید نهال گوجه فرنگی هستید ، بدنبال گیاهان کوتاه و تنومندی باشید که هنوز شکوفه ندارند. به خاطر داشته باشید که هرچه رقم گوجه فرنگی بزرگتر باشد، گلدان مورد نیاز آن نیز بزرگتر است.

گوجه فرنگی های کوچک گیلاس به اندازه یک گوجه فرنگی بزرگ از نوع استیک به فضا و خاک نیاز ندارند. گوجه فرنگی سرما را دوست ندارد ، بنابراین خیلی زود آن را خارج نکنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از کاشت نهال، گیاهان را سخت سیر کرده و یا به تدریج آنها را عادت دهید. هنگام کاشت نهال گوجه فرنگی، برگهای بذر و اولین مجموعه برگهای واقعی را برداشته و نیمه پایینی نهال را در زمین قرار دهید. کاشت گوجه فرنگی بسیار عمیق تر از بیشتر گیاهان است. همچنین سگها و گربه ها را از این گیاه دور نگه دارید. در صورت خوردن حیوانات خانگی برگها سمی هستند.

مناطق رشد USDA: به صورت سالانه در همه مناطق رشد می کند
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: زهکشی عمیق، مرطوب، خوب

 

2 نخود فرنگی

نخود فرنگی را می توان در اوایل بهار کاشت و بعد از خنک شدن در پاییز دوباره آن را کاشت. نخود سه نوع دارد: نخود فرنگی انگلیسی ، نخود برفی و نخود فرنگی قند. آنها برای کاشت جانشین بسیار مناسب هستند زیرا خاک را با نیتروژن غنی می کنند. بسته به نوع کاشته شده ، اکثر نخود فرنگی ها به نوعی حمایت نیاز دارند. آنها را در اوایل بهار بکارید. هنگامی که گرم شد و تولید آنها تمام شد ، آنها را بیرون آورده و چیز دیگری را در آن ظرف بکارید. نیتروژن یک ماده مغذی حیاتی است که خاک را برای دسته بعدی گیاهان بارور می کند. نخود فرنگی نیز یکی از بهترین سبزیجات است که می توانید با فرزندان خود رشد دهید. آنها به سرعت و به راحتی رشد می کنند.

مناطق رشد USDA: 2 تا 11
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: زهکشی خوب ، خاک غنی شده یا لومی

 

3 سیب زمینی

سیب زمینی های تازه چیده شده کاملاً متفاوت از سیب زمینی هایی هستند که در یک فروشگاه مواد غذایی خریداری می کنید. آنها دارای محتوای آب بالاتر و طعم تلخ و خاکی برای طراوت در بهار هستند. پرورش سیب زمینی در ظروف به آب و خاک زیادی احتیاج دارد اما ارزش منابع و تلاش را دارد. ظروف همچنین سطح محافظتی اضافی را در برابر قارچ یا بیماری زخم (Phtophthora infestans) اضافه می کنند، که در بین گیاهان داخل زمین به راحتی گسترش می یابد.

مناطق رشد USDA: 3 تا 10B
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: زهکشی خوب ، خاک لومی

 

4 کدو

کدو سبز گیاهی آسان برای پرورش است و شکوفه های کدو سبز خوراکی های زیبا و ظریفی هستند. بیشتر کدوها به فضای زیادی و یک ظرف بزرگ مناسب نیاز دارند. شرایط ایده آل رشد شامل نور زیاد، خاک خوب و همچنین آبیاری و تغذیه مداوم است. اگر می خواهید کدو حلوایی زمستانی را در یک ظرف بکارید، اطمینان حاصل کنید که رقمی که انتخاب می کنید یکی از انواع غول پیکر نیست که می تواند بیش از 20 پوند وزن داشته باشد و ظروف را سرنگون کند. ‘Honeybear’ یک نوع کدو بلوط کوچکتر برنده جایزه است و حتی کدو تنبل های کوچکی وجود دارد که می توانید آنها را پرورش دهید.

مناطق رشد USDA: 3 تا 10
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: خاک غنی، زهکشی خوب

 

 

5 سبزی کاهو و سالاد

 

پرورش کاهو و سایر سبزیجات سالاد در ظروف سریع است. پرورش ظروف به شما امکان کنترل آسان تر علف های هرز و آفات را نسبت به کاشت درون زمین می دهد. بیشتر کاهوها و سبزیجات سالاد محصولات بهاری هستند اگرچه گونه های جدیدتری برای مقاومت در برابر گرمای تابستان تولید شده اند. شما همچنین می توانید با گرم شدن فصل رشد، ظرف خود را به یک منطقه سایه خنک تر منتقل کنید. کاهو به اندازه بیشتر سبزیجات به آفتاب نیاز ندارد. برخی از سبزیجات سالاد و مخلوط های مسکلون که می توانید برای باغ های کانتینر دار بخرید که طعم خوبی دارند و در گلدان های تزئینی زیبا به نظر می رسند، می توانند شامل Johnny Elegance Greens Mix و Hudson Vally Seed Library Mesclun Mix باشند.

مناطق رشد USDA: 4 تا 9
قرار گرفتن در معرض آفتاب: خورشید جزئی
نیازهای خاک: خاک مرطوب و حاصلخیز

 

 

6 فلفل تند و شیرین (فلفل دلمه ای)

هر دو فلفل تند و شیرین می توانند از زیبایی چشمگیری برخوردار باشند، به خصوص فلفل دلمه ای نارنجی و بنفش در ظروف. آنها در جعبه های رشد رشد می کنند اما می توانند در هر ظرف بزرگ با آفتاب زیاد، زهکشی مناسب و آبیاری مداوم پرورش داده شوند. خاک خشک یا خاک بیش از حد مرطوب برای فلفل فاجعه بار است. یکی از مهمترین مزایای کاشت فلفل در ظروف این است که اگر هوای طوفانی مداوم برای چندین روز منطقه شما را تهدید کند، می توانید گیاهان خود را به داخل منتقل کنید. فلفل ها به هر شکل، اندازه و رنگی موجود هستند. فلفل تند از نظر ادویه از ملایم تا سوزناک تا سخت خوراکی در نوسان است.

مناطق رشد USDA: به صورت سالانه در همه مناطق رشد می کند
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: خاک مرطوب با زهکشی مناسب

 

7 خیار

خیار یک سبزی رشد سریع است که معمولاً در ظروف پرورش می یابد. این گیاهان آب دوست بهترین عملکرد را در گلدانهای بزرگ پلاستیکی یا سرامیکی دارند که به حفظ رطوبت خاک کمک می کنند. پرورش خیار در ظروف یک روش عالی برای دادن گرمای مورد علاقه آنها است (دمای گرمتر محیط باعث افزایش دمای خاک در گلدانها نسبت به داخل زمین می شود).

دو نوع خیار اصلی وجود دارد:

  • بوته
  • تاک

شما همچنین می توانید انواع مختلفی را که بیشتر برای ترشی استفاده می شود یا یکی دیگر از انواع محبوب برای خوردن ، انتخاب کنید. هر دو نوع در سالادها خوب هستند اما برش زدن خیار به طور کلی ترشی خوبی ایجاد نمی کند. هر یک از آنها می توانند در یک ظرف رشد کنند. خیار بوته ای با بازده کمتری کوتاه تر است. خیارهای توت فرنگی به قفس مضراب یا گوجه فرنگی احتیاج دارند.

مناطق رشد USDA: 4 تا 12
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا سایه جزئی
نیازهای خاک: زهکشی مناسب با خاک مرطوب و غنی از کود

 

8 تربچه

تربچه به سرعت رشد می کند. فقط در یک ماه از دانه به محصول می روند. آنها همچنین به فضای زیادی احتیاج ندارند – می توانند در ظروف با عمق 4 تا 6 اینچ رشد کنند. این گیاهان در هوای گرم پیچ و مهره می شوند ، اما شما با انتقال گیاه به سایه یا افزودن آب برای خنک کردن ، این کار را به راحتی کنترل می کنید. انواع زیادی وجود دارد، به این معنی که شما می توانید دانه های خود را بر اساس ظاهر و طعم انتخاب کنید. بعضی از انواع آن زرق و برق دار هستند. رویه یا سبزی تربچه نیز مانند غلاف ها خوراکی است.

مناطق رشد USDA: 2 تا 10
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا سایه جزئی
نیازهای خاک: زهکشی خوب با خاک مرطوب

 

9 شاهی

برگ های شاهی خوش طعم است و گل های خوراکی آن یک درمان شیرین است. آنها همچنین زیبا هستند. شاهی به ظرف بزرگی احتیاج ندارد – قابلمه ای به عمق 8 اینچ و قطر 6 اینچ کار می کند. یکی دیگر از مزایای پرورش گیاه شاهی در ظرف این است که می توانید آن را جابجا کنید. شاهی به حدود 6 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد اما آفتاب سوزان، بعد از ظهر را دوست ندارد. بهتر است بگذارید این گیاه آفتاب صبحگاهی کامل بگیرد و آن را جابجا کنید یا طوری قرار دهید که فقط بعد از ظهر آفتاب جزئی پیدا کند.

مناطق در حال رشد USDA: 3 تا 11
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل تا سایه جزئی
نیازهای خاک: زهکشی خوب با خاک مرطوب

 

10 بادمجان

بادمجان یکی از آن سبزیجات عالی است که به عنوان یک گیاه زینتی نیز عمل می کند. برخی از انواع بادمجان می توانند متراکم و سنگین شوند. از این نوع در باغ کانتینر خود استفاده نکنید. ارقام جمع و جور مانند “Fairytale” و “Hansel” را ببینید که زیبا و خوشمزه هستند. برای حمایت از ریشه های این گیاه و رشد بوته مانند آن به ظروف بزرگ نیاز است. همچنین، اگر گلدان های سرامیکی تهیه می کنید، گلدان های لعاب دار را در نظر بگیرید که آب را برای مدت طولانی تری در خود نگه می دارند.

مناطق رشد USDA: 5 تا 12
قرار گرفتن در معرض آفتاب: آفتاب کامل
نیازهای خاک: زهکشی خوب ، خاک یکنواخت مرطوب

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *