با پوست شل و افتاده چه کنیم؟
7 نکته برای تقویت پوست شل بعد از بارداری,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
7 نکته برای تقویت پوست شل بعد از بارداری
۱۴۰۰-۰۷-۰۸
سفت کردن پوست شل پس از کاهش وزن,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
سفت کردن پوست شل پس از کاهش وزن
۱۴۰۰-۰۷-۰۸

با پوست شل و افتاده چه کنیم؟

اگر ساعت ها در باشگاه بدنسازی تلاش کرده اید تا وزن خود را کاهش دهید، احتمالاً می دانید که افتادگی پوست می تواند یک عارضه جانبی شایع باشد. شل شدن پوست صورت و بدن اغلب با از دست دادن چربی همراه است. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به برررسی روشهایی برای مقابله با پوست شل و افتاده می پردازیم.

خرابی یا کاهش کلاژن و الاستین در درم از دیگر علل افتادگی پوست است.

در حالی که هرکسی می تواند دچار افتادگی پوست شود، این احتمال در افراد با افزایش سن بیشتر می شود. افرادی که مقدار قابل توجهی از وزن خود را از دست داده اند نیز مستعدتر هستند. برخی از شرایط پزشکی نیز ممکن است علت باشد.

درمان افتادگی پوست در خانه می تواند چالش برانگیز باشد، اما گزینه های سفت کننده پوست وجود دارد که می تواند به شما کمک کند، از محصولات بدون نسخه گرفته تا راه حل های جراحی.

 

علت افتادگی پوست چیست؟

پوست سفت می تواند کشیده شود و به راحتی به جای خود برسد. وقتی پوست این توانایی را از دست می دهد، شروع به افتادگی می کند. افتادگی پوست تقریباً در هر نقطه از بدن اتفاق می افتد. مناطق متداولی که ممکن است پوست افتاده را در آن مشاهده کنید عبارتند از:

  • پلک
  • جولان
  • چانه
  • گلو
  • بازوهای بالایی
  • معده

دلایل مختلفی برای افتادگی پوست وجود دارد. آنها عبارتند از:

 

سالخورده

با افزایش سن، پوست دو پروتئین مهم تولید شده در درم – الاستین و کلاژن را از دست می دهد.

همانطور که از نامش پیداست، الاستین خاصیت ارتجاعی به پوست می بخشد. این امکان را برای پوست سفت فراهم می کند که در صورت کشیده شدن به عقب بازگردد.

کلاژن توسط فیبروبلاست ها تولید می شود. وقتی پوست سفت و محکم است، برای تشکر کلاژن دارد. کلاژن از الیاف محکم تشکیل شده است که به پوست کمک می کند ساختار و استحکام خود را حفظ کند.

با افزایش سن، تولید الاستین و کلاژن کاهش می یابد. این دو پروتئین همچنین می توانند در طول زمان توسط عوامل خارجی خراب شوند، مانند:

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش
  • آلاینده های محیطی از جمله دود سیگار
  • برخی عوامل سبک زندگی، مانند تغذیه نامناسب و نوشیدن الکل بیش از حد

قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و عدم مراقبت از پوست و سلامتی می تواند روند پیری پوست را تسریع کند. این می تواند پوست شما را در سنین جوانی شل و چروک نشان دهد.

 

کاهش وزن

تحمل وزن اضافی برای مدت زمان طولانی می تواند به فیبرهای کلاژن و الاستین در پوست شما آسیب برساند. این امر باعث می شود که هنگام کاهش وزن ، پوست سریع تر باز نشود. اگر مقدار قابل توجهی از وزن 100 پوند یا بیشتر را از دست دهید، ممکن است مقدار قابل توجهی از پوست افتاده ایجاد شود.

هنگامی که کاهش وزن سریع اتفاق می افتد، مانند بعد از جراحی چاقی، احتمال افتادگی پوست بیشتر است. در برخی موارد، این روشهای کاهش وزن ممکن است منجر به افتادگی و افتادگی پوست زیادی شود که روی بدن آویزان است.

از آنجایی که پوست جوانتر به راحتی باز می گردد، سن شما در زمان کاهش وزن نیز می تواند در شل شدن پوست شما نقش داشته باشد.

 

بارداری

به دست آوردن درجه ای از افتادگی و شل شدن پوست پس از بارداری شایع است. زنانی که چند قلو حمل می کنند، مانند دوقلوها یا سه قلوها، ممکن است نسبت به زنانی که یک نوزاد را حمل می کنند، افتادگی پوست بیشتری در ناحیه شکم داشته باشند. سن مادر نیز ممکن است نقش داشته باشد.

 

بیماری

چند بیماری وجود دارد که با افتادگی پوست مشخص می شود. یکی از این زیرگونه ها بسیار نادر از لنفوم سلول T پوستی است که به عنوان پوست شل گرانولوماتوز شناخته می شود.

افراد مبتلا به این بیماری شل شدن تدریجی پوست در آرنج و زانو را مشاهده می کنند. پوست شل ناشی از شل شدن گرانولوماتوز معمولاً به درمان پاسخ خوبی نمی دهد.

 

سندرم Ehlers-Danlos

یکی دیگر از شرایطی که باعث افتادگی پوست می شود سندرم Ehlers-Danlos (EDS) است ، یک اختلال نادر و بافت همبند که به ارث می رسد. افراد مبتلا به EDS نقصی در تولید کلاژن دارند که منجر به شل شدن و خمیری پوست اغلب در صورت می شود.

 

گزینه های درمانی برای افتادگی پوست

اگر نگران ناحیه افتاده پوست هستید، مواردی وجود دارد که می توانید برای کاهش یا از بین بردن آن انجام دهید.

مقادیر افتاده پوست می تواند از خفیف تا قابل توجه متغیر باشد. هنگام تصمیم گیری در مورد گزینه های درمانی، عوامل زیر را در نظر بگیرید:

  • نواحی بدن که در آن افتادگی رخ می دهد
  • میزان افتادگی
  • احساسات شما در مورد وضعیت شما

 

برای کاهش افتادگی جزئی

اگر افتادگی جزئی دارید یا از نتایج متوسطی راضی هستید، گزینه های خانگی وجود دارد که می توانید روی صورت و بدن خود امتحان کنید. آنها عبارتند از:

 

ورزش

پوست افتاده بدن ناشی از کاهش وزن متوسط ​​یا حاملگی را می توان با ورزش بهبود بخشید. هر حرکتی که باعث ایجاد توده عضلانی یا سفت شدن ماهیچه ها شود ، می تواند ظاهر افتادگی جزئی پوست را کاهش دهد. مثلا:

  • تمرینات وزنه برداری یا مقاومتی. تمرین با وزنه، ماشین آلات یا نوارهای مقاومتی به افزایش توده عضلانی کمک می کند.
  • پیلاتس پیلاتس که با نام کنترولوژی نیز شناخته می شود، از حرکات کنترل شده برای سفت و تقویت هسته بدن، عضلات شکم، پاها و بازوها استفاده می کند.
  • ورزش صورت. وجود دارد مقدار کمی شواهدمنبع معتبر تمرینات صورت می تواند افتادگی پوست در اطراف چانه، نازک ها و گلو را کاهش دهد. بسیاری از طرفداران یوگا معتقدند که تمرینات خاصی برای کاهش افتادگی پوست صورت مفید است. یک ژست عالی برای این کار سیمهاسانا (ژست شیر) است.

 

مکمل

چندین مطالعهمنبع معتبر اند پیدا شده است که مکمل های خوراکی حاوی مواد تشکیل دهنده مانند کلاژن و اسید هیالورونیک برای کمک به کاهش پوست تضعیف وابسته به سن.

درمانهای موضعی

کرم ها ، لوسیون ها و سرم هایی که حاوی ترکیباتی مانند رتینول هستند ممکن است خاصیت ارتجاعی را در ناحیه دور چشم و پوست صورت افزایش دهند. هر دو محصولات بدون نسخه (OTC) و داروهای تجویزی می توانند کمک کنند.

رتینوئیدهای تجویز شده مانند ترتینوئین و رتین A، تولید کلاژن را افزایش می دهند. اینها معمولاً نتایج قابل توجهی نسبت به همتایان OTC خود خواهند داشت.

 

تغییر سبک زندگی

هیدراته ماندن ، استفاده از کرم ضد آفتاب و حذف عادت های مضر مانند سیگار کشیدن می تواند به شادابی و شل شدن پوست شما کمک کند. در مورد انتخاب شیوه زندگی و راه های افزایش کشسانی پوست خود بیشتر بدانید.

 

برای کاهش افتادگی متوسط

درمان های غیر تهاجمی و کم تهاجمی می توانند رنگ و حالت ارتجاعی پوست افتاده را بهبود بخشد. اگر با انتخاب شیوه زندگی سالم مانند سیگار نکشیدن و برنزه نکردن ترکیب شوند، بیشتر موثر خواهند بود. این روشها توسط متخصص پوست انجام می شود و شامل موارد زیر است:

  • لیزر درمانی. چندین نوع درمان با لیزر درمانی می تواند به افزایش تولید کلاژن و بهبود رنگ کلی پوست کمک کند. اکثر افراد بهترین نتایج را پس از چندین درمان مشاهده می کنند. لیزر درمانی می تواند برای سفت شدن بازوها و معده و سایر نواحی بدن مفید باشد.
  • سطوح لیزری. این روش بسیار م alsoثر نیز از لیزر استفاده می کند ، اما تهاجمی تر است و زمان بهبودی طولانی تری دارد ، معمولاً حدود دو هفته. با لیزر لایه های فوقانی پوست برداشته می شود و گرما را به عمق لایه های زیرین ارسال می کند. گاهی به آن لایه برداری لیزری گفته می شود.
  • سونوگرافی میکرو متمرکز (MFU). این تکنیک گرما را به عمق لایه های پوست ارسال می کند و از تولید کلاژن حمایت کرده و پوست افتاده را برطرف می کند. چند ماه طول می کشد تا شروع به بهبود سفتی و قابلیت ارتجاعی پوست کنید. نتایج سونوگرافی دائمی نیست و معمولاً حدود 1 سال طول می کشد.

 

برای کاهش افتادگی قابل توجه

روشهای جراحی برای از بین بردن شل شدن پوست اغلب پس از جراحی کاهش وزن توصیه می شود. در بیشتر موارد آنها عمل زیبایی محسوب می شوند و ممکن است تحت پوشش بیمه قرار نگیرند. این روش ها در گروه جراحی کانتورینگ بدن قرار می گیرند.

روش های کانتورینگ بدن می تواند تا حدی جای زخم قابل مشاهده را در مناطقی مانند قسمت بالای بازوها به جا بگذارد. آنها همچنین به زمان قابل توجهی برای بهبود نیاز دارند که از 2 هفته تا 1 ماه طول می کشد. شما می توانید یک ناحیه از بدن یا چند ناحیه را تحت درمان قرار دهید.

انواع جراحی های کانتور بدن عبارتند از:

  • تاک شکم (ابدومینوپلاستی)
  • جراحی لیفت بازو (براکیوپلاستی)
  • لیفت صورت
  • لیفت گردن
  • لیفت پایین بدن
  • لیفت بالاتنه
  • لیفت داخلی ران

چه زمانی به پزشک خود مراجعه کنیددر صورت افتادگی پوست به پزشک خود مراجعه کنید اگر:

شما از نظر افتادگی پوست از نظر احساسی ناراحت هستید

تغییر فوری یا قابل توجهی در وضعیت پوست شما ایجاد شده است که باعث شل شدن، تورم یا بثورات پوستی می شود

شما پوست افتاده ای دارید که آویزان است و باعث ایجاد خارش، سوزش یا درد می شود

 

اگر پوست شما افتاده است ، چه چشم اندازی دارد؟

درمان های خانگی برای افتادگی پوست می تواند نتایج کوچک تا متوسط ​​ایجاد کند.

روشهای غیر جراحی برای این بیماری موثر است، اما اغلب موقت است.

اگر برای از بین بردن افتادگی پوست یک روش جراحی دارید، مهم است که دستورالعمل های پزشک خود را در مورد کنترل مداوم وزن دنبال کنید.

 

جمع بندی

افتادگی پوست یک بیماری پزشکی نیست و برای همه مشکلی ایجاد نمی کند. اما برای برخی، می تواند ناامید کننده باشد یا بر عزت نفس تأثیر بگذارد. اگر پوست شما افتاده است و به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد، به پزشک خود مراجعه کنید تا گزینه های شما را مورد بحث قرار دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *