پوکی استخوان از افسانه تا واقعیت
درمان سرطان ریه,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
درمان سرطان ریه
۱۴۰۰-۰۷-۰۷
آشنایی با بیماری پارکینسون,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون,webgardoon
آشنایی با بیماری پارکینسون
۱۴۰۰-۰۷-۰۷

پوکی استخوان از افسانه تا واقعیت

پوکی استخوان یک بیماری پیچیده است که ما هنوز در مورد آن یاد می گیریم. به راحتی می توان در مورد افرادی که در معرض ابتلا به آن هستند، گیج شد. در این مقاله از مجله اینترنت وبگردون به بررسی شایعات و واقعیت هایی درباره پوکی استخوان می پردازیم.

 

داستان: فقط زنان باید نگران پوکی استخوان باشند.

درست است که پوکی استخوان زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد. اما مردان هنوز 20 درصد از کل موارد را تشکیل می دهند. این بدان معناست که در حال حاضر حدود 2 میلیون مرد در ایالات متحده به پوکی استخوان مبتلا هستند. بیش از 43 میلیون مرد و زن مبتلا به پوکی استخوان هستند، وضعیتی که در آن استخوان های شما نازک می شوند. اگر به درستی درمان نشود، می تواند منجر به پوکی استخوان شود.

 

 

داستان: داروهای پوکی استخوان هر آنچه را که برای ساختن استخوان های قوی نیاز دارید به شما می دهند.

این داروها از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کنند ، اما همیشه مواد اولیه مورد نیاز برای استخوان سازی را در اختیار شما قرار نمی دهند. بدون کلسیم و ویتامین D، داروها نمی توانند کار خود را انجام دهند. حتی اگر دارویی مصرف می کنید، غذاهای غنی از کلسیم مصرف کنید.

 

واقعیت: شما باید کلسیم و ویتامین D را به هر نحوی که می توانید دریافت کنید.

چه آنها را به عنوان بخشی از رژیم غذایی معمول خود یا از طریق مکمل دریافت کنید، این مواد مغذی ضروری کلیدی هستند.

لبنیات کم چرب را جزء منظم رژیم غذایی خود قرار دهید. شیر ، ماست و پنیر همه گزینه های خوبی هستند. همچنین می توانید ویتامین D را از غذاهای غنی شده مانند غلات و آب پرتقال دریافت کنید. بسیاری از غذاها همچنین دارای پروتئین و سایر مواد مغذی هستند که نه تنها برای سلامت استخوان بلکه برای سلامت کل بدن مورد نیاز است.

اگر هنوز کلسیم و ویتامین D کافی دریافت نمی کنید، در مورد مکمل ها از پزشک خود سوال کنید. اما یک روال خوب را برای اطمینان از اینکه هر روز از آنها استفاده می کنید، مشخص کنید. مطالعات نشان می دهد اکثر ما در مصرف منظم مکمل ها چندان خوب نیستیم.

 

 

داستان: اگر فقط پوکی استخوان دارید، نه پوکی استخوان، دیگر نگران شکستگی استخوان ها نباشید.

پوکی استخوان خطر شکستگی را افزایش می دهد. این خطر را در زنان یائسه جوانتر افزایش می دهد و تا اواسط 60 سالگی برای هر دو جنس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

اگر پزشک شما می گوید شما مبتلا به پوکی استخوان هستید، آن را به عنوان یک علامت هشداردهنده در نظر بگیرید-فرصتی برای تمرین سلامت استخوان با خوردن رژیم غذایی غنی از کلسیم، مصرف مکمل ها در صورت نیاز و انجام ورزش منظم.

 

 

واقعیت: هیچ وقت برای انجام کاری در مورد پوکی استخوان دیر نیست.

کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا بیماری را کند کرده و خطر وقفه را کاهش دهید:

اگر سیگار می کشید سیگار را ترک کنید. مطمئن شوید که به اندازه کافی کلسیم و ویتامین D دریافت می کنید رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و میوه ها داشته باشید و پروتئین ، کافئین و سدیم زیاد مصرف نکنید. الکل زیاد مصرف نکنید. یک شیوه زندگی فعال را دنبال کنید.

داروهای مختلف پوکی استخوان وجود دارد. پزشک شما می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که برای شما مناسب است.

برخی از این درمان ها می توانند خطر شکستگی ستون فقرات را تا 65 درصد و در جاهای دیگر تا 53 درصد کاهش دهند.

ورزش هم خوب است. ورزش منظم با تحمل وزن می تواند خطر شکستگی را کاهش دهد زیرا استخوان ها را تقویت می کند و به شما کمک می کند قوی ، چابک و جلوگیری از زمین خوردن باشید. قبل از شروع به کار ، با پزشک خود مشورت کنید تا بدانید کدام نوع برای شما بی خطر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *