چای بابونه در دوران بارداری بی خطر است؟

چای بابونه در دوران بارداری بی خطر است؟

در هر فروشگاه مواد غذایی قدم بزنید و انواع مختلفی از چای را برای فروش پیدا خواهید کرد. اما اگر باردار هستی، نوشیدن همه چای ها بی خطر نیست. در این مقاله از بخش نوشیدنی ها مجله اینترنتی وبگردون به بررسی مصرف بابونه در دوران بارداری میپردازیم.

بابونه نوعی چای گیاهی است. ممکن است دوست داشته باشید از یک فنجان چای بابونه آرامبخش لذت ببرید. اما برخی از پزشکان توصیه می کنند مصرف چای گیاهی را در دوران بارداری محدود کنید. در اینجا نگاهی به مزایا و خطرات بهداشتی می اندازیم.

بیشتر بخوانید: 10 فایده باورنکردنی چای سفید

 

آیا نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری بی خطر است؟

چای دو نوع اصلی دارد: گیاهی و غیر گیاهی. چای های غیر گیاهی از برگ گیاهان چای تهیه می شوند. آنها حاوی کافئین هستند. حتی فرم های بدون کافئین حاوی مقداری کافئین هستند.

به طور کلی توصیه می شود که زنان باردار و شیرده از مقدار کافئین مصرفی خود در روز دور باشند یا حداقل آن را محدود کنند. این به این دلیل است که یک کودک در حال رشد نمی تواند مانند یک بزرگسال کافئین را در سیستم خود پردازش کند.

این توصیه شامل هر نوع کافئین است و نه فقط کافئین موجود در چای. کافئین در غذاها و نوشیدنی ها از جمله شکلات ، قهوه و نوشابه وجود دارد. اگر در طول بارداری روزانه بیش از یک منبع کافئین مصرف می کنید، میزان کافئین موجود در سیستم خود را افزایش می دهید.

بنابراین، مهم است که از همه منابع کافئین آگاه باشید. دسته های زیر شامل چای هایی است که غیر گیاهی هستند و حاوی مقدار زیادی کافئین هستند:

  • سیاه
  • سبز
  • اولانگ

چای سبز ممکن است انتخاب خوبی باشد. از مصرف کافئین در دوران بارداری آگاه باشید و میزان مصرف را تا حد متوسط ​​حفظ کنید منبع مطمئن.

بیشتر بخوانید: آیا دمنوشهای گیاهی کلسترول را کاهش میدهند؟

 

چای گیاهی یا دمنوش چیست؟

دمنوش های گیاهی از قسمت های مختلف گیاهان تهیه می شوند. آنها از ریشه ، توت و دانه های گیاه تهیه می شوند. دمنوش های گیاهی واقعی به طور طبیعی فاقد کافئین هستند. برای اطلاع از چایهایی که از آنها مطمئن نیستید ، برچسب را بخوانید.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) همه چای های گیاهی را برای زنان باردار بی خطر نمی داند. این بیشتر به دلیل انواع گیاهان استفاده شده و میزان مطالعاتی است که FDA توانسته است با زنان باردار انجام دهد.

 

نوشیدن چای بابونه چه فوایدی دارد؟

به نظر می رسد چای بابونه شبیه گل بابونه است و به آن مربوط می شود. بابونه آلمانی یا رومی وجود دارد. از زمان مصر باستان استفاده می شده است. موردی که بیشتر اوقات استفاده می شود بابونه آلمانی است.

برای بیشتر افراد ، نوشیدن چای بابونه فواید سلامتی دارد. اینها شامل دوز آنتی اکسیدان، کمک به خواب و خواص ضد التهابی است.

معروف است که چای بابونه اثر آرام بخشی دارد و به جلوگیری از سرماخوردگی و سایر بیماری ها کمک می کند. به علاوه، نوشیدن چای از هر نوع می تواند به حفظ رطوبت بدن کمک کند.

هنوز هم بسیاری از پزشکان در رابطه با نوشیدن چای های گیاهی از جمله بابونه احتیاط می کنند. این به این دلیل ساده است که مطالعات کافی برای اطمینان از ایمنی آنها انجام نشده است.

بیشتر بخوانید: روزانه چقدر چای سبز بنوشیم؟

 

خطرات نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری

چای بابونه حاوی عوامل ضد التهابی است. این موارد ممکن است در دوران بارداری خطرناک باشد. این به سابقه پزشکی ، میزان مصرف و سایر عوامل بستگی دارد.

لازم به یادآوری است که همه چای های گیاهی یکسان نیستند، و مواردی وجود دارد که پزشکان به بیماران باردار خود می گویند از آنها دوری کنید.

مانند هر مورد دیگری در رژیم خود در دوران بارداری، نوشیدن چای بابونه را با پزشک خود در میان بگذارید. بعضی از پزشکان ممکن است پیشنهاد کنند که مقدار نوشیدنی خود را محدود کنید، در حالی که دیگران ممکن است ترجیح دهند که شما اصلاً آن را ننوشید.

همچنین اگر می خواهید در دوران بارداری چای آن را بنوشید، حتما می خواهید از چای بابونه تهیه شده در بازار استفاده کنید. دمنوش های گیاهی که به صورت تجاری پردازش می شوند از گیاهان دارویی از منابع ایمن استفاده می کنند.

 

آیا چای بابونه می تواند به القای زایمان کمک کند؟

شاید شنیده باشید که چای بابونه می تواند باعث زایمان شود. اما در حال حاضر هیچ مدرک پزشکی برای تایید این موضوع وجود ندارد.

برخی از چای های گیاهی وجود دارد که پزشکان در اوایل بارداری نسبت به آنها هشدار می دهند. اینها شامل چای کوهوش آبی و کوهوش سیاه است.

بیشتر بخوانید: بهترین دمنوشها برای درمان گلودرد

 

آیا نوشیدن چای های گیاهی در دوران بارداری بی خطر است؟

برخی از چای های گیاهی برای زنان باردار از سایر موارد ایمن تر است. از چای برگ تمشک قرمز و چای گزنه در بسیاری از چای های گیاهی استفاده می شود. این موارد عموماً بدون بارداری در نظر گرفته می شوند.

اما در دوران بارداری، باید از هر نوع چای گیاهی که برای کاهش وزن یا رژیم غذایی به بازار عرضه می شود، یا آنهایی که می توانند به عنوان ملین استفاده شوند، دوری کنید. همچنین، از نوشیدنی هایی که حاوی هر نوع مکمل غذایی هستند، خودداری کنید. این به این دلیل است که مکمل ها می توانند باعث عوارض یا تداخل با سایر داروها شوند.

به خاطر داشته باشید که حتی چای های گیاهی با برچسب “چای های بارداری” نیز مطالعات کافی روی آنها انجام نداده اند تا در دوران بارداری کاملا ایمن تلقی شوند. قبل از امتحان انواع جدید چای از پزشک خود بپرسید.

 

جمع بندی

تا به امروز، مطالعات کافی در مورد چای های گیاهی و بارداری انجام نشده است. این بدان معناست که هیئت منصفه هنوز در مورد اینکه آیا نوشیدن چای بابونه در دوران بارداری بی خطر است ، اظهارنظر نمی کند.

همیشه احتیاط کنید و در مورد نوشیدن دمنوش های گیاهی از پزشک خود سوال کنید. بسیاری از چای های رایج ممکن است در هنگام بارداری انتخاب نامناسبی باشند. پزشک می تواند نوشیدنی های بدون بارداری را برای شما توصیه کند که تا 9 ماه آینده هیدراته بمانید.

 منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *