طرز تهیه چای حبابدار یا باب تی

طرز تهیه چای حبابدار یا باب تی

  • آمادگی:
  • به علاوه خنک کننده
  • کمی سخت
  • برای 1-2 نفر
  • گیاه خواری

چای مورد علاقه تایوانی ها را امتحان کنید – چای شیر بوبا شکر قهوه ای خانگی، با نام مستعار “چای حباب دار”. به این نام از توپ های تاپیوکا که به پایین می افتند.

 

 

ارزش غذایی: در هر وعده
ماده مغذی واحد
کیلو کالری 554
چربی 7 گرم
اشباع می کند 5 گرم
کربوهیدرات ها 115 گرم
قندها 70 گرم
فیبر 0.3 گرم
پروتئین 7 گرم
نمک 0.3 گرم

 

طرز تهیه چای حبابدار یا باب تی

 

مواد لازم

  • 2 کیسه چای یا 2 گرم چای سیاه
  • شکر 50 گرم
  • 50 گرم توپ های تاپیوکای سریع پز (به دنبال توپ هایی باشید که در 5 دقیقه بپزند)
  • 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای تیره
  • یخ
  • 200 میلی لیتر شیر

برای شربت شکر قهوه ای تیره

  • شکر قهوه ای تیره 50 گرم

 

روش

  • مرحله 1
  • کیسه های چای یا برگ های چای را در 100 میلی لیتر آب جوش بریزید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه دم بکشد. چای کیسه ای یا برگ های چای را دور بیندازید، سپس چای را کنار بگذارید تا در دمای اتاق خنک شود.
  • گام2
  • 500 میلی لیتر آب را در یک قابلمه کوچک روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به جوش بیاید، سپس گلوله های تاپیوکا را اضافه کنید. با استفاده از یک کاردک لاستیکی، آب را هم بزنید و مطمئن شوید که توپ ها یا بوبا به کناره ماهیتابه نچسبند. حرارت را زیاد کنید تا به مدت 2 دقیقه به جوش بیاید، سپس حرارت را خاموش کنید، اما تابه را روی اجاق گاز قرار دهید و درب آن را به مدت 2 دقیقه دیگر بگذارید. بوبا را در یک صافی زیر آب لوله کشی ملایم به مدت 20 ثانیه تخلیه کنید تا سرعت پخت کم شود. با استفاده از همان کاردک، بوبا را به آرامی در توری فشار دهید تا مطمئن شوید که نچسبند و به طور یکنواخت خنک شوند. هنگامی که آنها خنک شدند، در یک کاسه همزن قرار دهید، 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای تیره را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید.
  • مرحله 3
  • برای تهیه شربت شکر، 50 گرم شکر تیره را به 60 میلی لیتر آب در همان تابه ای که روی حرارت متوسط ​​گذاشته اید، اضافه کنید. به آرامی هم بزنید و بگذارید بجوشد و مطمئن شوید که تمام شکر حل شده است. حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. با سرد شدن غلیظ می شود. این باعث می شود تقریبا 80 میلی لیتر شربت، حدود 2 ½ وعده. هر شربتی که باقی مانده باشد تا یک ماه در یک شیشه در یخچال نگهداری می شود. بابای پخته شده را اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملاً پوشش داده شود . بوبا را می توان تا سه ساعت تحت پوشش قرار داد. آنها را در یخچال قرار ندهید زیرا سفت می شوند.
  • مرحله 4
  • چای حباب دار را جمع کنید. بوبای شیرین شده را در یک لیوان نوشیدنی 485 میلی لیتری یا در صورت تمایل دو لیوان کوچکتر بریزید. بوبا را بچرخانید تا یک جلوه مرمری روی دیواره لیوان ایجاد کنید. چای دم کرده و 1 قاشق غذاخوری شربت شکر را در آن بریزید. ½ فنجان یخ اضافه کنید و با استفاده از یک قاشق فلزی، لیوان را هم بزنید تا شربت و چای کاملاً مخلوط شوند، اما مطمئن شوید که اثر مرمر چسبنده روی دیواره لیوان خراشیده نشود. 200 میلی لیتر شیر سرد اضافه کنید و با نی بوبا سرو کنید.

تیفانی چانگ که در تایپه به دنیا آمد، در کودکی به ایالات متحده نقل مکان کرد، سپس در سال 2006 به لندن نقل مکان کرد. او در سال 2015 یک کسب و کار تایوانی بنتو باکس و کلوپ شام را راه اندازی کرد. او همچنین در کانال 4 Crazy Delicious در سال 2020 شرکت کرد و برنده قسمت دوم شد. در اینجا، او همه چیزهایی را که باید در مورد چای حبابی بدانید به ما می گوید.

 

چای حبابی یا باب تی چیست؟

چای حبابی یا چای بوبا یک نوشیدنی مبتنی بر چای است که در دهه 1980 در تایوان ایجاد شد. معمولاً آن را با شیر شیرین شده و توپ های جویدنی تاپیوکا در یک فنجان پلاستیکی مهر و موم شده با یک نی بسیار بزرگ سرو می کنند. من با نوشیدن چای بوبا بزرگ شدم و همیشه برایم خنده دار بود که باید همزمان بنوشم و بجوم.

بحثی در مورد اینکه واقعاً چه کسی چای بوبا را اختراع کرد وجود دارد. یک داستان می گوید که صاحب اتاق چای چون شویی تانگ، یک چایخانه در مرکز شهر تایچونگ تایوان، ادعا می کند که ایده سرو چای سرد را وقتی متوجه شده است که قهوه سرد سرو می شود، در حین بازدید از ژاپن. سپس یک روز، در طول یک جلسه کارکنان، مدیر توسعه محصول او تعدادی توپ تاپیوکای آماده را در نوشیدنی او ریخت و اولین چای بوبا متولد شد. داستان دیگر مربوط به اتاق چای دیگری است، اتاق چای هانلین در تاینان، بخش جنوبی تایوان، جایی که صاحبش گفت که وقتی تاپیوکای سفید را در یک بازار محلی به فروش می‌رساند، الهام گرفته است. او تصمیم گرفت آن را با چای مخلوط کند و “چای مروارید” را ایجاد کرد.

سایزهای مختلف توپ تاپیوکا وجود دارد. بزرگ‌های تیره رنگ بوبا و کوچک‌ترها که می‌توانند سفید یا کهربایی باشند مروارید نامیده می‌شوند. این روزها بسته به اینکه از چه کسی بپرسید و از کجا هستند، نام ها قابل تعویض هستند. در تایوان، این یک چیز شمالی و جنوبی است. در ایالات متحده، این می تواند یک ساحل غربی در مقابل چیزی ساحل شرقی باشد. حتی در کالیفرنیا به تنهایی، شمال و جنوب ترجیحات خاص خود را دارند. حتی شایعاتی وجود دارد که کلمه “حباب” در چای حباب دار به هیچ وجه به رویه ها اشاره نمی کند و در عوض به دلیل کفی است که هنگام تکان دادن شیر ایجاد می شود.

از چه نوع چای برای چای حباب دار استفاده می کنید؟

به طور سنتی، چای سیاه ترجیح داده می شود. من شخصاً هنوز چای سیاه را ترجیح می دهم. در هر فروشگاه چای حبابی معتبر، شما انواع چای را در دسترس دارید. آسام اغلب به عنوان استاندارد استفاده می شود، اما بهتر است مقداری چای سرد و مخلوط با شیر مصرف شود. به عنوان مثال، برای چیزی سبک، چای سبز، چای یاس، اولانگ، آسام و دارجلینگ همه گزینه های خوبی هستند. برای چیزی با اندکی بدن و صدای بیشتر، می‌توانید صبحانه انگلیسی، ماچا یا چای پوئر را انتخاب کنید. اگر چیزی با طعم بیشتر را ترجیح می دهید، چای ارل گری یا ماسالا به خوبی کار می کند.

از چه نوع شیری برای چای حباب دار استفاده می کنید؟

شیر کامل همیشه بهترین انتخاب است، نه فقط برای طعم، بلکه وقتی آن را تکان می دهید، بهترین کف را ایجاد می کند. امروزه در برخی مکان ها گزینه های غیر لبنی مانند سویا یا بادام وجود دارد. نمی توانم بگویم که شیر غیر لبنی موثر است یا خیر زیرا من خودم هرگز آن را امتحان نکرده ام. در تایوان، اغلب باید برای «شیر واقعی» هزینه اضافی بپردازید، زیرا در بسیاری از جاها از پودر شیر یا خامه استفاده می شود زیرا بسیار ارزان تر است.

به طور سنتی از شربت شکر در شیر استفاده می شود و من هنوز هم آن را به یک قاشق شکر کاست ترجیح می دهم، زیرا شکر باید حل شود و شربت شکر سریع و یکنواخت پخش می شود. در دستور پخت ما دو نوع شربت مختلف تهیه کردیم. یکی شربت شکر شفاف برای طعم دادن به چای شیر و دیگری شربت شکر قهوه ای تیره برای طعم دادن به تاپیوکا. مورد دوم یک پیشرفت بسیار جدیدتر است زیرا شربت شکر تیره با شیر اثر مرمری ایجاد می کند. یکی از محبوب ترین گزینه ها در چند سال اخیر چای بابا شکر قهوه ای است که در واقع هیچ چایی ندارد. این بوبا قهوه ای است که به آرامی در شکر قهوه ای کاراملی پخته می شود، روی آن یخ و شیر ریخته می شود و سپس تکان می خورد.

شیرین‌کننده‌های دیگری مانند عسل، شربت افرا و یکی از موارد مورد علاقه در هر شربت خانه آسیایی، شیر تغلیظ شده شیرین شده را می‌توان استفاده کرد.

یکی از بهترین چیزها در مورد چای بوبا/حباب این است که هر نوشیدنی چقدر می تواند قابل تنظیم باشد. شما می توانید آن را با 50٪، 30٪ یا صفر شکر مصرف کنید. شما می توانید انتخاب کنید که چقدر یخ وجود دارد. و شما می توانید هیچ تاپینگ یا تمام تاپینگ هایی که می خواهید داشته باشید.

 

 

نکات مهم برای چای حبابی

  1. اگر می خواهید حالت کف آلود داشته باشد، چای، شربت، شیر و یخ را در شیکر اضافه کنید و به مدت 6 ثانیه تکان دهید. سپس همه چیز را با شربت بابا به لیوان اضافه کنید.
  2. برای داشتن طعم خامه ای اضافی از شیر بدون چای استفاده کنید.
  3. می‌توانید شربت شکر را با عسل، شکر، شکر قهوه‌ای روشن یا شربت آگاوا جایگزین کنید.
  4. برای صرفه جویی در وقت بهتر است از بوبای زودپز یا از پیش ساخته شده استفاده کنید.
  5. فقط به اندازه مقداری که سرو می کنید، بوبا را بپزید، زیرا ماندگاری بابای پخته شده تنها حدود 3 ساعت است.
  6. هرگز بوبای پخته شده را در یخچال قرار ندهید – چای بوبا را تازه بنوشید. هر چه بوبا مدت طولانی تری در جایی سرد بنشیند، سریعتر سفت می شوند.
  7. بهترین چیز در مورد چای بوبا خانگی این است که می‌توانید شیرینی، مقدار یخ یا حتی سبک چای را تنظیم کنید، بنابراین متناسب با ذائقه خود خلاقیت به خرج دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *