چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟
چگونه زندگی را دوست داشته باشیم؟
چگونه زندگی را دوست داشته باشیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۲
چگونه از کل مغز خود در حین مطالعه استفاده کنید؟
چگونه از کل مغز خود در حین مطالعه استفاده کنید؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۴

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

همسایه شما هوی متال را دوست دارد و فردا امتحان دارید. همه ما با یک محیط کاری پر سر و صدا روبرو بوده ایم و تمرکز کردن برایمان مشکل بوده است. ارتباط واضحی بین نویز پس زمینه و استرس وجود دارد. این آموزش روش های مختلفی را برای مبارزه با سر و صدا و بازیابی آرامش و تمرکز خود به شما ارائه می دهد.

روش 1 مقابله با یک محیط پر سر و صدا

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

از گوش گیر یا هدفون حذف نویز استفاده کنید. گوش گیرها برای حذف صداهای بیرونی عالی هستند و برای خرید ارزان هستند. هدفون های حذف نویز گران تر هستند، اما ممکن است به عنوان جایگزین یا علاوه بر گوش گیر شما مفید باشند.

  • اگر در محیط اداری، اجتماعی یا مطالعه هستید، ممکن است بخواهید توضیح دهید که چرا از گوش گیر یا هدفون استفاده می کنید. به مردم اطمینان دهید که هنوز هم می توانند با شما صحبت کنند و تشویقشان کنید تا روی شانه شما ضربه بزنند، کنار شما قدم بگذارند یا توجه شما را جلب کنند. البته مطمئن شوید که رئیستان از قبل با این هماهنگی موافقت کرده است.
  • انواع مختلفی از گوش گیر، هدفون و دستگاه های حذف نویز وجود دارد. آنچه را که برای شما خوب است آزمایش کنید. هر کس ترجیح متفاوتی دارد.

 

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

کار خود را متفاوت سازماندهی کنید. مشخص کنید که چه زمانی صدا بلندترین است و ساده ترین کارها را برای آن لحظه رزرو کنید. اگر سر کار هستید، ببینید اگر به تمرکز بیشتری نیاز دارید، می توانید به کتابخانه، اتاقک متفاوت یا اتاق کنفرانس بروید.

  • ممکن است همیشه امکان حرکت از روی میز وجود نداشته باشد. اگر واقعاً هیچ کاری نمی توانید در مورد سر و صدا انجام دهید، گاهی اوقات پذیرش و سازگاری بهترین راه حل است.

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

به موسیقی گوش دهید. اگر می توانید هنگام گوش دادن به موسیقی به وضوح فکر کنید، تمرکز کنید و مطالعه کنید، این تکنیک می تواند یک راه عالی برای حذف صداهای پس زمینه باشد. موسیقی بدون متن، مانند موسیقی کلاسیک، ترنس یا موسیقی محیطی، اغلب بهترین انتخاب برای تمرکز است.

  • به حجم فکر کنید. اگر موسیقی خیلی بلند باشد، نمی توانید تمرکز کنید و ممکن است همکاران خود را آزار دهید.
  • به عنوان جایگزین، از نویز سفید استفاده کنید. نویز سفید یک صدای ساکن است که برای جلوگیری از نویز پس زمینه استفاده می شود. معمولا برای نوزادان استفاده می شود. اگر نویز سفید برای شما مناسب نیست، نویز صورتی، نویز خاکستری یا نویز قهوه ای را امتحان کنید. شما به راحتی می توانید این موارد را در اینترنت پیدا کنید یا یک برنامه برای گوشی خود دانلود کنید.
  • هدفون بگذارید، اما به چیزی گوش ندهید. برای برخی از افراد، قرار دادن هدفون به سادگی صدا را به اندازه ای خفه می کند که بدون هیچ گونه بهبودی تمرکز کند. می توانید از گوش بند نیز استفاده کنید.

 

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

از سر و صدا دوری و استراحت کنید. صداهای پس زمینه می توانند بسیار استرس زا و برای سلامتی شما مضر باشند. یک راه خوب برای بازیابی تمرکز، استراحت کوتاه و رفتن به پیاده روی یا توالت است. همچنین می توانید تکنیک های مختلفی را برای آرام کردن خود امتحان کنید:

  • راحت بنشینید، عمیق و آهسته نفس بکشید. هنگامی که بدن شما به این کار عادت کرد، چشمان خود را ببندید و روی چیزی آرامش بخش تمرکز کنید. این کار را حداقل ده دقیقه انجام دهید.
  • همچنین می توانید سعی کنید عضلات بدن خود را شل کنید. راحت بنشینید و ماهیچه های صورت خود را بکشید. به آرامی سر خود را بچرخانید و شانه های خود را حرکت دهید. دست ها و پاهای خود را دراز کنید و مچ و مچ پا را بچرخانید.

 

 

 

سازگاری با محیط

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

مشکل را مشخص کن. اگر نمی توانید از سر و صدایی مانند پخش رادیو در محل کار خود دور شوید، موضوع را مودبانه با همه درگیر در میان بگذارید. مهم این است که همه افراد در محیط کار یا مطالعه احساس راحتی کنند. ممکن است متوجه شوید که شما تنها کسی نیستید که مشکل دارید!

  • اگر همکاران شما از به حداقل رساندن سطح سر و صدا خودداری می کنند، با بخش منابع انسانی صحبت کنید.
  • اگر مجبور به برخورد با همسایگان پر سر و صدا هستید، همیشه آرام و مودب باشید. اختلافات بین همسایگان می تواند به سرعت زشت شود.
  • کنار گذاشتن تلفن همراه ممکن است به تمرکز شما کمک کند.

 

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

اتاق را طوری ترتیب دهید که صداهای خارجی را مسدود کند. این یک استراتژی کوتاه مدت برای ایزوله کردن اتاقی است که در آن کار می کنید. مطمئن شوید که پنجره ها و درهای شما بسته است. صداها معمولا از سوراخ ها و شکاف ها نفوذ می کنند. ایده های زیر می توانند به شما در کاهش سطح نویز پس زمینه کمک کنند:

  • موانع مختلف می توانند صداهای حواس پرتی را قطع کنند. چند بالش کنار دیوار قرار دهید تا وقتی در رختخواب هستید، صدای آن طرف دیوار را جذب کند.
  • پارچه های حرارتی برای پنجره های خود بخرید. آنها صداهای بیرونی و همچنین جریان گرما را متوقف می کنند.
  • یک فرش روی زمین قرار دهید تا صدا از طبقه پایین مسدود شود.

 

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

با یک حرفه ای تماس بگیرید اگر در خانه کار می کنید و صاحب آن مکان هستید، می توانید با یک متخصص برای عایق صوتی اتاق خود تماس بگیرید. این راه حل گران خواهد بود اما آزادی بیشتری و رضایت طولانی مدت به شما می دهد.

  • راه های مختلفی برای عایق صوتی خانه شما وجود دارد. پانل های Soundstop را می توان روی دیوارها نصب کرد و تشک های لاستیکی را روی زمین قرار داد.
  • همیشه یک قیمت بخواهید و با چند حرفه ای تماس بگیرید تا مقایسه کنید. اولی را انتخاب نکنید و سعی کنید چانه بزنید.

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

حرکت کنید. نقل مکان از خانه یا آپارتمان اجاره ای ممکن است راه حلی جدی به نظر برسد، اما اگر در اثر صداهای پس زمینه مسموم شده اید و در خانه کار می کنید، این ممکن است ساده ترین گزینه طولانی مدت باشد. شما باید مراقب سلامتی و سطح استرس خود باشید.

  • حرکت خود را به درستی برنامه ریزی کنید. در حالت ایده آل، شما باید در مناطق مختلف تحقیق کنید و سطح نویز را بررسی کنید. شما نمی خواهید در مکان پر سر و صدا دیگری حرکت کنید! اگر مکانی را پیدا کردید که دوست دارید، در زمان های مختلف از آن بازدید کنید تا مطمئن شوید که سطح سر و صدا قابل قبول است.
  • مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. در کنار استادیوم فوتبال یا کلوپ شبانه حرکت نکنید. از میله ها و مکان هایی که تجمع دانش آموزان در آنها زیاد است خودداری کنید.

 

 

 

روش 3 سوخت رسانی به بدن برای تمرکز

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

مطمئن شوید که گرسنه یا تشنه نیستید. گرسنگی یا تشنگی توانایی شما را برای تمرکز کاهش می دهد و شما را در برابر محرک های خارجی مانند سر و صدا آسیب پذیرتر می کند. 

  • سعی کنید سالم غذا بخورید. ثابت شده است که سطح قند خون بالا بر تمرکز شما تأثیر می گذارد. غذاهای ناسالم نیز با کاهش دامنه توجه مرتبط هستند. برای بهبود تمرکز خود، سعی کنید از غذاهای سریع و فرآوری شده خودداری کنید.
  • نوشیدن مقدار زیادی آب. برای بدن شما مفید است و تحقیقات نشان داده است که توانایی تمرکز مغز شما را افزایش می دهد.

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

از مصرف مواد محرک مانند قهوه، نوشیدنی های انرژی زا، شکر و چای خودداری کنید. در حالی که کافئین می تواند بلافاصله پس از مصرف انرژی شما را تقویت کند، فواید آن می تواند کوتاه مدت باشد. مصرف کافئین می تواند باعث بروز عوارض ترک شود که شامل سردرد و مشکل در تمرکز می شود.

 

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

خوب بخوابی. کم خوابی برای تمرکز شما مضر است و شما را نسبت به صداهای پس زمینه حساس تر می کند. اگر در محیط پر سر و صدا کار می کنید، سعی کنید استراحت کنید.

  • خواب خوب شبانه نیز می تواند به شما کمک کند تا در کلاس بهتر تمرکز کنید.

 

چطور با وجود صداهای محیط تمرکز کنیم؟

 

خارج از محل کار استراحت کنید. اگر از سر و صدا بیش از حد استرس دارید، سعی کنید در خانه استراحت کنید. می توانید آروماتراپی را امتحان کنید یا برای ماساژ بروید. رفاه جهانی شما به طور اجتناب ناپذیری بر توانایی شما برای مقاومت در برابر صداهای خارجی تأثیر می گذارد.

  • ورزش یک راه عالی برای شل کردن عضلات و بدن است.
  • دوستان خود را ملاقات کنید و سعی کنید محیط کاری خود را فراموش کنید. درگیر سروصدا نشوید.
  • اگر دیگر نمی توانید آرام باشید، با پزشک خود صحبت کنید. استرس و سر و صدا می تواند منجر به فرسودگی شغلی شود و ممکن است زمان استراحت باشد.

نکات

  • مشکلات مداوم صدا ممکن است نشانه ای از اوتیسم ، اختلال پردازش حسی یا ADHD باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *