چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟
13 عادت ذهنی سالم برای بهبود زندگی
13 عادت ذهنی سالم برای بهبود زندگی
۱۴۰۱-۱۰-۰۸
هکهایی مادرانه برای صرفه جویی در زمان و پول
هکهایی مادرانه برای صرفه جویی در زمان و پول
۱۴۰۱-۱۱-۰۴

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

باور کنید یا نه، روش‌های طبیعی و سالمی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از روش‌های شیمیایی یا بهبود، جوان‌تر به نظر برسید. با استفاده از درمان های طبیعی پوست و مصرف مکمل های حاوی ویتامین می توانید جوان تر به نظر برسید. شما همچنین می توانید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را اتخاذ کنید تا بدن خود را از درون به بیرون تغذیه کنید. با چند تغییر در عادات روزانه خود، می توانید به روشی ارگانیک و کل نگر جوان تر به نظر برسید.

روش1 :استفاده از درمان های طبیعی پوست

 

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

1بدن خود را با یک پاک کننده طبیعی بشویید تا پوست خود را سالم نگه دارید. یک پاک کننده طبیعی ساخته شده با عسل، روغن زیتون، ماست و جو آسیاب شده، همگی راه های عالی برای تمیز کردن بدن و بهبود ظاهر پوست شما هستند. این پاک‌کننده‌ها را می‌توان 1 تا 2 بار در روز به صورت و بدن خود زد تا آلودگی، چربی و پوست مرده را به طور طبیعی از بین ببرد. اگر می‌خواهید از استفاده از مواد شیمیایی یا رنگ‌های خشن بر روی پوست خود اجتناب کنید که می‌تواند باعث پیری زودرس شود، آنها گزینه بسیار خوبی هستند.

سعی کنید از عسل و کمی شیر برای شستن صورت یا بدن 1 تا 2 بار در روز استفاده کنید.

همچنین می توانید با ترکیب جو دو سر آسیاب شده با آب، شیر و آب لیمو یک پاک کننده طبیعی ایجاد کنید.

 

 

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

2 برای جلوگیری از چین و چروک، لکه های تیره و لک با یک اسکراب طبیعی لایه برداری کنید. حداقل 1 تا 2 بار در هفته از مواد طبیعی مانند شکر، نمک، عسل و تفاله قهوه برای لایه برداری پوست خود استفاده کنید. بعد از شستن پوست خود را لایه برداری کنید، به خصوص اگر شروع به کدر یا لکه دار شدن کرد.

  • اسکراب را با انگشتان تمیز بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای به مدت 30 تا 60 ثانیه روی پوست خود بمالید. سپس، آن را با آب گرم بشویید و پوست خود را با یک حوله خشک کنید تا پوست تمیز و جوان‌تری ظاهر شود.

 

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟
3برای دفع سموم حمام گیاهی بگیرید. در یک حمام گرم با گیاهانی مانند مریم گلی، رزماری، نعناع، ​​بابونه و چای سبز خیس کنید. حمام گرم با بلغور جو دوسر آسیاب شده، بکینگ پودر، شیر نارگیل و روغن زیتون نیز گزینه ای عالی برای زیبا و جوان نگه داشتن پوست شما است.

اطمینان حاصل کنید که آب ولرم است، زیرا آب بیش از حد گرم می تواند پوست شما را خشک کند. بیش از 20 دقیقه در حمام غوطه ور نشوید، زیرا خیساندن طولانی مدت می تواند پوست شما را تحریک کند.

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

4 از یک مرطوب کننده طبیعی استفاده کنید تا پوست شما هیدراته بماند. روغن های طبیعی یک گزینه عالی برای مرطوب کردن پوست شما بدون استفاده از مواد شیمیایی یا رنگ های خشن هستند. حداقل روزی یکبار پس از شستن و لایه برداری صورت خود از روغن نارگیل خالص و ارگانیک یا روغن زیتون برای مرطوب کردن صورت خود استفاده کنید.
  • همچنین می توانید یک مرطوب کننده با کره شی، موم زنبور عسل و روغن ویتامین E تهیه کنید تا ظاهر پیری روی پوست شما کاهش یابد.
چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

5 از یک ماسک طبیعی صورت یا بدن برای حفظ پوست خود استفاده کنید. ماسک‌های صورت و بدن که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند، برای حفظ نرمی و جوانی پوست شما عالی هستند. به سراغ ماسکی بروید که با سفیده تخم مرغ یا میوه هایی مانند توت فرنگی، گریپ فروت و آووکادو درست شده است. از خیار، کدو تنبل و پاپایا نیز می توان برای تهیه ماسک طبیعی برای صورت یا بدن استفاده کرد.

مواد طبیعی مانند عسل، شکر قهوه ای، ماست و روغن زیتون نیز در ماسک های صورت و بدن عالی هستند.

 

 

روش2 :مصرف مکمل ها

 

 

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

1 از مکمل های ویتامین D برای داشتن پوستی جوان تر استفاده کنید. ویتامین D برای حفظ جوانی و سلامت پوست شما عالی است. به سراغ مکمل های ویتامین D3 بروید، زیرا در صورت مصرف خوراکی موثر خواهند بود. دریافت ویتامین D از طریق مکمل ها و رژیم غذایی شما تضمین می کند که پوست شما بدون نیاز به گذراندن زمان زیادی در آفتاب سالم می ماند.
چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

2 برای تقویت روحیه و ظاهر خود از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید. مکمل‌های روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می‌توانند به روشن‌تر و شاداب نگاه‌داشتن پوست و حفظ روحیه شما و درمان افسردگی کمک کنند. به دنبال مکمل های روغن ماهی باشید که دارای نسبت 7 به 1 EPA به DHA هستند، زیرا این کار باعث می شود که آنها موثر باشند.

 

چطور به طور طبیعی جوانتر به نظر برسیم؟

3 مکمل های بیوتین برای ظاهری سالم مو و ناخن داشته باشید. مکمل‌های بیوتین حاوی ویتامین‌های B کمپلکس هستند که به رشد مو و ناخن‌های شما کمک می‌کنند. این مکمل را یک بار در روز مصرف کنید تا موها و ناخن های خود را سالم و قوی نگه دارید.

 

 

4 قبل از مصرف مکمل ها مطمئن شوید که بی خطر هستند. لیست مواد تشکیل دهنده را بخوانید تا مطمئن شوید که مکمل ها عمدتاً یا فقط حاوی ویتامین یا مواد معدنی هستند. بررسی کنید که مکمل توسط تامین کننده ای تولید شده است که اطلاعات تماس واضح و بررسی های آنلاین خوبی دارد. به دنبال گواهینامه خدمات تست شخص ثالث روی برچسب باشید، زیرا این نشان می دهد که مکمل بررسی شده است.

  • مهر و موم بین المللی داروسازی ایالات متحده (USP) و NSF را روی برچسب بررسی کنید.
  • مکمل ها را فقط از یک فروشگاه مواد غذایی بهداشتی محلی یا آنلاین از یک سایت معتبر خریداری کنید. قبل از مصرف مکمل ها با پزشک خود صحبت کنید تا از بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

روش3: اتخاذ یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم

میوه های تازه ورقه شده مانند لیمو، لیموترش یا خیار را به آب خود اضافه کنید تا طعمی طبیعی به آن بدهید. لیمو و لیموترش موجود در آب نیز می تواند مرکبات را به رژیم غذایی شما اضافه کند که سرشار از ویتامین است و می تواند ظاهر پوست شما را بهبود بخشد.

1 حداقل 6-8 لیوان آب در روز بنوشید. کم آبی می تواند باعث خشک شدن پوست و کاهش سطح انرژی شما شود. یک بطری آب در دسترس داشته باشید تا بتوانید در طول روز آب بنوشید. برای هیدراته ماندن در کنار وعده های غذایی و بعد از تمرین آب بخورید.

 

2 برای حفظ سلامت پوست خود از غذاهای سرشار از ویتامین C، E و بتاکاروتن استفاده کنید. خوردن غذاهای سرشار از این ویتامین ها نیز تضمین می کند که انرژی کافی برای روز خود را داشته باشید. به سراغ غذاهای سرشار از ویتامین C مانند فلفل دلمه ای، بروکلی، توت فرنگی، گواوا و مرکبات بروید. غذاهای سرشار از ویتامین E مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و میکروب گندم را انتخاب کنید. غذاهای سرشار از بتاکاروتن مانند هویج، کدو تنبل، چغندر، اسفناج و کلم پیچ بخورید.  

این غذاها را در وعده های غذایی و میان وعده های خود ادغام کنید. سعی کنید هر روز مقدار زیادی از این غذاها را مصرف کنید، زیرا ویتامین هایی را فراهم می کنند که ظاهر پوست شما را تقویت می کند.

از غذاهای آکنه زا در رژیم غذایی خود اجتناب کنید. کیمبرلی تان، یک متخصص زیبایی، می‌گوید: «لبنیات، سویا و قهوه سه عامل اصلی آکنه برای بزرگسالان هستند. همچنین ممکن است به قندها یا سبزیجات شب بو واکنش نشان دهید. شکر را در حد اعتدال مصرف کنید و سعی کنید تا حد امکان از لبنیات، سویا و قهوه خودداری کنید.

 

3 حداقل 3-4 بار در هفته ورزش کنید . فعال ماندن و تناسب اندام راهی عالی برای جوان‌تر به نظر رسیدن طبیعی است. سعی کنید چندین بار در هفته در خانه یا در یک باشگاه محلی ورزش کنید. چند بار در هفته یک کلاس تناسب اندام بگیرید تا فعال بمانید. برای رسیدن به محل کار بدوید، پیاده روی کنید یا دوچرخه سواری کنید تا بتوانید مقداری از فعالیت بدنی را در روز خود انجام دهید.

با یک پیاده روی 30 دقیقه ای در استراحت ناهار خود شروع کنید تا کمی ورزش کنید. همچنین می توانید هفته ای 2 تا 3 بار در خانه یک تمرین اولیه برای شروع برنامه ورزشی خود انجام دهید یا برای رسیدن به تناسب اندام با یک مربی در باشگاه کار کنید.

 

4 سطح استرس خود را با یوگا یا تنفس عمیق کاهش دهید . سطوح بالای استرس می تواند باعث پیری زودرس و مشکلات سلامتی شما شود. با انجام یوگا در خانه یا در یک استودیوی یوگای محلی چندین بار در هفته استرس را کاهش دهید. تمرینات تنفس عمیق را در خانه یا محل کار انجام دهید تا آرام بمانید.  

 

5 وقتی بیرون می روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث ایجاد لکه های خورشیدی، چین و چروک و آسیب به پوست شود. سعی کنید هر بار بیش از 1 ساعت زیر نور خورشید قرار نگیرید و همیشه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده کنید.  

 

6 حداقل 8 ساعت در شبانه روز بخوابید. کمبود خواب می تواند باعث ایجاد کیسه های زیر چشم و کم انرژی شدن شما شود. با استراحت زیبایی خود جوان بمانید و مطمئن شوید که حداقل 8 ساعت خواب با کیفیت در شبانه روز دارید. سعی کنید هر روز در زمان مشخصی بخوابید و بیدار شوید تا بدن شما از یک چرخه طبیعی خواب پیروی کند. اتاق خواب خود را خنک، راحت و تاریک کنید تا راحت تر بخوابید.

1 Comment

  1. یاسمن گفت:

    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *