چطور به طور مناسب از موهای خود مراقبت کنیم؟

چطور به طور مناسب از موهای خود مراقبت کنیم؟

بسیاری از مشکلات مربوط به مو مانند ریزش مو ، موهای خشن و کدر ، تقسیم انتها ، شوره سر ، شکستگی ، موهای خاکستری زودرس به دلیل عدم مراقبت مناسب از مو بوجود می آید. مو در تغییر شکل ظاهری فرد نقشی حیاتی دارد. بنابراین ، نیاز به مراقبت خوب دارد و این فقط با استفاده از محصولات طبیعی امکان پذیر است. در اینجا چند نکته در مورد نحوه مراقبت از موهای خشک یا هر نوع موی دیگری آورده شده است که می توانید به راحتی در خانه انجام دهید تا موهایی فوق العاده خارق العاده داشته باشید.

 

نکاتی ساده در مورد نحوه مراقبت از مو

چند نکته در مورد مراقبت از مو برای حفظ سلامت مو به شرح زیر است.

1. یک رژیم غذایی سالم و متعادل با غذای مناسب بخورید و برای جلوگیری از شکستگی مو ، آب اضافی مصرف کنید. پروتئین های لاغر ، میوه ها ، سبزیجات خام ، غلات سبوس دار ، حبوبات ، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی قزل آلا یا دانه کتان و لبنیات باعث سلامت مو می شوند.

 

2. از محصولات طبیعی مراقبت از مو مانند شیکاکای ، لیمو ، روغن نارگیل ، سرکه و غیره برای مراقبت از مو استفاده کنید.

موهای خشک را در آب لیمو بشویید تا درخشش از دست رفته را برگردانید.

سرکه سیب را با آب مخلوط کنید تا موهای شما براق و پر از مو شود.

برای حل مشکل موهای درهم و موخوره روی پوست سر خود عسل بزنید.

عسل را در دو فنجان خامه تازه مخلوط کنید تا یک محصول طبیعی عالی برای موهای خشک ایجاد کنید.

 

3. از شامپوها و نرم کننده های نرم و ملایم همراه با موادی مانند کراتین ، رزماری ، پروتئین های گیاهی و عصاره جلبک دریایی استفاده کنید. بعد از شستن مو از نرم کننده استفاده کنید تا موهایتان را مرطوب کند تا به آن یک محافظ اضافی ، براق کننده ، حالت ساکن و راحت باز شود.

 

4- برای شستن موهای خیس به جای مسواک زدن ، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید. شانه های دندان تیز می توانند به موهای شما آسیب برسانند ، باعث شکاف انتها شده و پوست سر شما را مالش دهند.

 

5. موهای خود را با حداقل گرما خشک کنید ، زیرا گرمای شدید به بیشتر موها آسیب می رساند. فرکانس یا شدت گرمای استفاده شده از سشوار ، اتو تخت و فر را کاهش دهید.

موهای خود را با حداقل گرما خشک کنید

 

 

6. برای تحریک پوست سر ، روزی 4 تا 4 بار مسواک بزنید. این روغن های طبیعی را تقویت می کند و بافت پوست مرده را از بین می برد

 

7. هر 30 روز موهای خود را مرتب کنید ، تا رشد آن افزایش یابد و بن بست بنشیند. این به شما کمک می کند تا بتوانید موهایتان را حالت دهید.
موهای خود را هر 30 روز کوتاه کنید

 

نکات طبیعی در مراقبت از موهای خود

برای شوره سر:

پوست سر را با روغن نارگیل خالص ماساژ دهید تا رشد مو افزایش یابد.

 

موهای شوره دار

حدود 20 دقیقه روغن نارگیل داغ را با پیاز کوچک بمالید. آن را با مخلوطی از پودر گرم سبز و آب تخلیه شده از برنج پخته (جوشانده) بشویید.

برای موهای سالم و براق:

روغن کرچک را برای داشتن موی سالم رشد دهید.
مخلوطی از سفید تخم مرغ ، 2 قاشق روغن کرچک ، 1 قاشق گلیسیرین را روی پوست سر و موها بمالید. نتایج واضحی را پس از اولین شستشو مشاهده خواهید کرد.
با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید. سر خود را با حوله داغ بپوشانید و پس از حدود یک ساعت موهای خود را بشویید.

با روغن نارگیل گرم ماساژ دهید

برای خاکستری شدن:

مقداری mehendi ، یک تخم مرغ ، آب لیمو ، یک قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری را مخلوط کنید. روی پوست سر و موها بگذارید ، بگذارید 45 دقیقه بماند و با یک شامپوی ملایم بشویید.

یک فنجان انگور فرنگی خشک را با 4 فنجان آب بجوشانید و یک پیمانه شکر به آن اضافه کنید. جوش را ادامه دهید تا مقدار مایع به یک فنجان کاهش یابد. همراه آن ، 2 فنجان mehendi ، یک تخم مرغ ، آب لیمو و محلول انگور فرنگی را مخلوط کرده و روی موها بمالید. بعد از دو ساعت بشویید.

برای سفیدی مو:

حنا توانایی نرم کنندگی خوبی دارد که کاملاً به درد مو می خورد.

امیدوارم این نکات مفید بوده و مطمئناً معضل شما در مورد نحوه مراقبت از مو را کاهش می دهد. با نظرات خود ما را در جریان قرار دهید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *