چطور جسور باشیم؟
نحوه نوشتن اهداف شخصی
نحوه نوشتن اهداف شخصی
۱۴۰۰-۰۸-۱۱
چطور زندگی خود را نظم دهیم؟
چطور زندگی خود را نظم دهیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۱

چطور جسور باشیم؟

آیا اعتماد به نفس شما رو به کاهش است؟ شاید شما فقط از این که در اطراف منتظر اتفاق خوبی باشید خسته و ناامید شده اید. انتظار به پایان رسید. تمرین داشتن یک ذهنیت جسورانه با اعتماد به نفس، ایجاد فرصت برای خود و یادگیری نحوه دستیابی به خواسته های خود.

بازیگری جسورانه

1 از تردید دست بردارید و وارد عمل شوید. آیا چیزی وجود دارد که می خواهید یا سعی کرده اید انجام دهید، اما به نظر نمی رسد که شجاعت را بالا ببرد؟ چه بخواهید از یک نوشیدنی برای آشنایی بیرون بیایید، یا از معشوق خود عذرخواهی کنید، پس از مدت ها سوء تفاهم، یا صرفاً دوست داشتن با یک همکار، دیگر به فکر بازیگری نباشید و در واقع کاری انجام دهید. برداشتن اولین قدم کوچک در جهت امتحان چیز جدیدی می تواند به شما انرژی ادامه دهد.

  • جسارت نقطه مقابل تردید است. هر زمان که در تعامل با دیگران یا تصمیم گیری برای خود دچار تردید شدید، یاد بگیرید که غرور خود را ببلعید و اولین حرکت را انجام دهید.

چطور جسور باشیم؟

2 غیر منتظره را انجام دهید افراد جسور از امتحان کردن چیزهای جدید نمی ترسند و یکی از دلایل هیجان انگیز بودن آنها این است که شما را در حدس زدن نگه می دارند. این می تواند چیز جدیدی برای شما باشد، مانند رقص سالسا یا یادگیری اسکی روی آب. هر کاری که انجام می دهید، مطمئن باشید که آن را برای خودتان انجام دهید، نه دیگران.

  • انجام کاری جدید و غیرمنتظره ممکن است شما را آسیب پذیر یا ترسان کند. تسلیم این احساسات نشو در عوض، جدید بودن مهارت را بپذیرید و از اینکه خودتان باشید نترسید.

 

 

چطور جسور باشیم؟

3 دوباره کشف کن که کی هستی در نهایت، جسارت به درک نقاط قوت و ضعف شما و سپس فراتر رفتن از آنها مربوط می شود. سعی نکنید مشکلات یا شکست های خود را پنهان کنید، بلکه آنها را به عنوان بخشی از خود بپذیرید. این به شما امکان می دهد با اطمینان به جلو حرکت کنید و از منحصر به فرد بودن خود قدردانی کنید.

  • اگر نگران کار “درست” نباشید، پیدا کردن چیزهایی که به آنها علاقه دارید آسان تر خواهد بود. در عوض، به خود اجازه دهید صادقانه و کنجکاو در مورد کاری که انجام می دهید و از آن لذت نمی برید.
  • درک کنید که لازم نیست کارهای تصادفی و غیرمشخصه انجام دهید تا بفهمید که چه کسی هستید. از ایجاد هرگونه تغییر نامشخص فقط برای شوکه کردن مردم خودداری کنید. با خودتان صادق باشید.

 

 

 

چطور جسور باشیم؟

4 وانمود کنید که از قبل جسور هستید. اگر بخواهید جای خود را با کسی که به خاطر قاطعیت و جسارتش تحسین می کنید عوض کنید، او در کفش شما چه می کند؟ اگر قبلاً شخصی را می شناسید که جسور است، تصور کنید که چگونه رفتار می کند.

  • الهام جسورانه شما نباید واقعی باشد. حتی می توانید به شخصیتی از یک فیلم یا کتاب فکر کنید که جسور و شجاع است. سپس، جسارت آنها را در زندگی خود تصور کنید.

 

 

چطور جسور باشیم؟

5 حاضر باشید نه بگویید. اگر کسی از شما خواست کاری را که نمی خواهید انجام دهید، رد کنید. گفتن “نه” به فردیت شما قوت می بخشد و به شما کمک می کند تا احساس جسارت داشته باشید و اطمینان حاصل کنید که آماده و مایل به بیرون رفتن و به دست آوردن آنچه می خواهید هستید. احساس نکنید که باید بهانه یا توضیحی بیاورید. مردم باید یاد بگیرند که به صداقت و جسارت شما احترام بگذارند و شما به آنچه می خواهید خواهید رسید.

  • درک کنید که اگر متعهد به انجام کاری هستید، باید آن را دنبال کنید. احساس عزت نفس شما و همچنین احترام دیگران به شما رشد خواهد کرد.

 

 

 

چطور جسور باشیم؟

6 برنامه های خود را دنبال کنید. فقط گفتن اینکه قرار است کاری را انجام دهید کافی نیست، در واقع باید آن را انجام دهید یا مردم شما را به عنوان یک ورقه ورقه فکر می کنند. وقتی حرف شما خوب باشد و با اعمال خود ادامه دهید، مردم به شما اعتماد خواهند کرد و به شما به عنوان فردی جسور، قابل اعتماد و پیچیده نگاه می کنند.

  • اگر قبول کردید کاری را انجام دهید که واقعاً مایل به انجام آن نیستید، احتمالاً باید آن را دنبال کنید زیرا قول داده اید. دفعه بعد، به یاد داشته باشید که نه بگویید و جسارت خودتان را ثابت کنید.

 

 

بدست آوردن آنچه می خواهید!

 

چطور جسور باشیم؟

1 آنچه را که می خواهید بخواهید. به جای اینکه منتظر بمانید تا برای تلاش‌هایتان شناخته شوید یا از کسی انتظار داشته باشید که نیازهای شما را در نظر بگیرد، قدم بردارید و بپرسید. این بدان معنا نیست که شما باید آنچه را که می خواهید مطالبه کنید یا پرخاشگر باشید. در عوض، با اطمینان و درایت کلمات خود را انتخاب کنید.

  • جسور بودن را با پرخاشگر بودن اشتباه نگیرید. پرخاشگری اغلب شامل تحمیل دیدگاه ها یا اعمال خود به دیگران است. جسارت ربطی به اطرافیان شما ندارد. این در مورد غلبه بر ترس و اقدام است.

 

 

چطور جسور باشیم؟

2 مذاکره کنید. عبارت “چه کاری می توانید برای من انجام دهید؟” یک راه آسان و قدرتمند برای بازگرداندن مسئولیت به عهده شخصی است که با او مذاکره می کنید. حتی اگر پاسخ اولیه «نه» است، پنجره فرصت را تا جایی که ممکن است باز نگه دارید تا به آنها فرصتی بدهید تا نظرشان را تغییر دهند.

  • قبل از شروع مذاکره، پیشنهادهای متقابل را برنامه ریزی کنید. اگر فکر می‌کنید رئیس‌تان درخواست مرخصی‌تان را رد می‌کند، زیرا کسی نیست که جای شما را پر کند، بگویید وقتی برگردید یک شیفت را دو برابر می‌کنید، یا وقتی وقت آزاد دارید کارهایتان را از راه دور انجام می‌دهید.

 

 

 

 

چطور جسور باشیم؟

3 دو انتخاب ارائه دهید. یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به آنچه می‌خواهید، ساده کردن تعداد راه‌حل‌های یک مسئله معین است. این تضمین می کند که به آنچه می خواهید خواهید رسید.

  • حتی اگر تعداد نامحدودی از احتمالات برای یک مشکل مشخص وجود دارد، آنها را به راه حل هایی که برای شما مناسب است محدود کنید. این کار میزان دردسری را که به راه حل وارد می شود کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که نتیجه همان چیزی است که می خواهید.

 

 

چطور جسور باشیم؟

4 ریسک کنید و فرصت ایجاد کنید. بین بی پروا بودن و پذیرش ریسک تفاوت وجود دارد. افراد بی پروا ریسک ها را نمی پذیرند زیرا حتی به آنها فکر نمی کنند. از طرف دیگر، یک فرد جسور، خطرات را یاد گرفته است و تصمیم می گیرد به هر حال تصمیم خود را ادامه دهد، آماده و مایل به پذیرش عواقب آن در صورت عدم موفقیت است.

  • انفعال یا دودلی اغلب نوعی خطر است، زیرا شما در حال از دست دادن فرصت هستید. با این حال، این خطری است که باید از آن اجتناب کرد. هدف شما این است که بهترین شانس موفقیت خود را ایجاد کنید، نه اینکه فرصت های خود را کم کنید. وقتی تصمیم به عمل گرفتید، بدون ترس این کار را انجام دهید.

 

 

چطور جسور باشیم؟

5 سوالات خود را بپرسید. هیچ چیز جسورانه ای در مورد اشتباه گرفتن در موقعیتی که نسبت به آن بی اطلاع هستید و به نصیحت گوش ندهید وجود ندارد. اگر در مورد تکلیف یا موضوعی در محل کار یا مدرسه ابهام دارید، جرأت می‌خواهید بپذیرید که گیج شده‌اید و توضیح بخواهید.

  • از برداشتن گام جسورانه کمک گرفتن نترسید. اگر کسی مفید نیست، شخص دیگری را پیدا کنید. این اصرار برای یافتن پاسخ، جسارت شما را نشان می دهد.

 

 

چطور جسور باشیم؟

6 هر نتیجه ای را بپذیرید در حالی که قدرت گرفتن چیزی جدید یا تلاش برای به دست آوردن آنچه می خواهید وجود دارد، احتمال شکست شما نیز وجود دارد. شکست را در آغوش بگیرید. این برعکس موفقیت نیست، یک جزء ضروری است. بدون خطر شکست، فرصتی برای موفقیت نخواهید داشت.

  • نگران رد شدن نباشید این امر مستلزم جدایی عاطفی از نتیجه است. اجازه ندهید یک طرد شدن اعتماد به نفس و توانایی شما برای جسور بودن را از بین ببرد.

نکات

  • اجازه ندهید افراد هنگام تلاش برای چیزهای جدید شما را زمین بزنند. آنها معمولا از آن دسته افرادی هستند که ای کاش جسور بودند اما شهامت انجام کاری را که شما انجام می دهید را ندارند.

  • برای جسور بودن لازم نیست نترس باشی. بگذارید مردم بدانند که می ترسید، اما به جلو بروید، ادامه دهید و به عقب نگاه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *