چطور در خانه زنجبیل پرورش دهیم؟
معرفی گل آئونیوم + راهنمای نگهداری
۱۴۰۰-۰۱-۲۲
راهنمای نگهداری و پرورش گل اشرفی
۱۴۰۰-۰۱-۲۲

چطور در خانه زنجبیل پرورش دهیم؟

زنجبیل یکی از عناصر محبوب در طبخ سرخ کرده ، غذاهای آسیایی و بسیاری از داروهای گیاهی خانگی است. یافتن آن در اکثر فروشگاه های مواد غذایی آسان است اما خرید آن بسیار گران است. اگر دوست دارید اغلب از این ریشه خوشمزه استفاده کنید ، ممکن است متوجه شوید که رشد آن خود باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود ، اطمینان حاصل کنید که زنجبیل شما با مواد شیمیایی ناخواسته درمان نشده است و به شما این امکان را می دهد که همیشه مقداری برای پخت و پز در دسترس داشته باشید.

پرورش زنجبیل در خانه

اگر گیاهانی را در داخل منزل پرورش دهید ، می توانید ریشه زنجبیل را با موفقیت پرورش دهید. به زودی ، شما به دنبال راه هایی برای استفاده از تمام ریشه زنجبیل هستید که دارید! می توانید از زنجبیل در پخت و پز ، نوشیدنی هایی مانند کوکتل آهک زنجبیل استفاده کنید ، یا حتی یاد بگیرید که چگونه زنجبیل متبلور شده خود را درست کنید.

 

شروع کنید!

پرورش زنجبیل با رشد گیاه دیگری تفاوتی ندارد. شما باید بهترین ریشه ممکن را خریداری کنید. به دنبال یک ریشه زنجبیل پرپشت و پوست صاف باشید، زیرا این نشان می دهد که سالم است. از آن استفاده نکنید که لاغر و کوچک باشد. این نشان می دهد که ریشه بیش از حد طولانی ذخیره شده و قدیمی شده است.

با خیساندن کل ریشه زنجبیل در آب گرم یک شب شروع کنید. پس از خیساندن ، از یک گلدان با زهکشی فراوان استفاده کنید و آن را با خاک گلدان پر کنید. برای کاشت زنجبیل احساس راحتی کنید و خاک غنی مانند کود کرم کمپوست مخلوط با خاک گلدان اضافه کنید. ریشه زنجبیل خیس خورده خود را به قطعات تقسیم کنید ، در این حالت چند ضربه به دست می آید. ریشه زنجبیل را 2 تا 5 اینچ درون خاک فشار دهید و روی آن را کمی بپوشانید. ریشه زنجبیل را به اندازه کافی خاک گلدان بپوشانید تا ریشه به راحتی قابل مشاهده نباشد ، اما با این وجود می توانید خاک را به آرامی کنار بگذارید تا رشد را بررسی کنید.

 

ریشه زنجبیل خود را شاداب نگه دارید!

با فراهم آوردن محیط مناسب ریشه زنجبیل خود را با شادی رشد دهید. این به معنای رطوبت زیاد هوا با غبارآلودگی منظم با آب است. گیاه زنجبیل خود را یک روز در میان غوطه ور کنید. رعایت یک برنامه زمانی باعث می شود که زنجبیل هرگز خشک نشود ، که رشد آن را برای همیشه متوقف می کند. خاک باید مرطوب بماند اما هرگز خیس نشود. به یاد داشته باشید که زنجبیل خود را به خوبی آبکش کنید تا از پوسیدگی جلوگیری کنید.

ترفند:

یک ترفند برای بالا نگه داشتن رطوبت و اطمینان از تخلیه مناسب این است که گلدان خود را روی یک سینی سنگ کوچک قرار دهید. سینی را پر از آب نگه دارید. به این ترتیب همیشه در حال تبخیر است و مستقیماً به ناحیه گیاه رطوبت می افزاید. قرار دادن گلدان روی سنگ ها باعث می شود زنجبیل گلدان درست در آب ننشیند و این باعث پوسیدگی می شود.

همراه با رطوبت ، زنجبیل یک محیط گرم را دوست دارد. دمای داخل خانه خود را حداقل 75 درجه حفظ کنید. تصور نکنید که یک پنجره آفتابی گرمای کافی را فراهم می کند. برای جالبتر کردن موارد ، زنجبیل نور جزئی خورشید را نیز دوست دارد. ممکن است مجبور شوید که فضای داخلی باغ خود را متناسب با نیازهای خاص ریشه زنجبیل انجام دهید.

برداشت و خوردن ریشه زنجبیل

هنگامی که ریشه زنجبیل شما با موفقیت رشد کرد ، می توانید آنچه دوست دارید استفاده کنید برداشت کنید. یک ریزوم را حفر کنید و یک قطعه را ببرید. تا زمانی که یک قطعه دیگر را مجدداً کاشتید ، می توانید برای سالهای آینده به داشتن زنجبیل تازه ادامه دهید. در اینجا متوقف نشوید! زنجبیل آشپزی فانتزی نیست ، اما انواع دیگر زنجبیل شکوفه های خیره کننده ای ایجاد می کند که بوی افسانه ای دارند و دارای شاخ و برگ های متنوع هستند. شما همچنین می توانید گیاهان دیگری از جمله 5 گیاه برتر برای باغ گیاهان دارویی بکارید که می تواند زیبا و مفید باشد. برای کسب اطلاعات درباره زنجبیل به مقاله خواص زنجبیل مراجعه نمایید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *