چطور در خانه موهایمان را براق کنیم؟
روغن کانولا برای مو: فواید و نحوه استفاده از آن
۱۳۹۹-۱۰-۰۴
میتوانم دو بار موهای خود را دکلره کنم؟
میتوانم دو بار موهای خود را دکلره کنم؟
۱۳۹۹-۱۰-۰۵
چطور در خانه موهایمان را براق کنیم؟

چطور در خانه موهایمان را براق کنیم؟

چطور در خانه موهایمان را براق کنیم؟

فهرست عناوین

موهای براق چیزی است که اکثر خانم ها رویای آن را دارند. خواه موهای فر ، صاف یا کوتاه یا بلندی داشته باشید ، تمایل به داشتن موهای براق بزرگترین قسمت لیست موهای رویایی شماست. به همین دلیل شما خوشحال خواهید شد که بدانید نوع موهای شما مهم نیست ، به شرطی که مراقبت مناسب را انجام دهید، موهای براق قابل دستیابی هستند.

مراقبت از موهای شما لزوماً به معنای صرف مقدار زیادی سطل پول برای محصولاتی نیست که ممکن است برای موهای شما مفید باشد یا نباشد. درعوض ، این کار می تواند به سادگی استفاده از مواد طبیعی باشد که معروف هستند برای موهای شما معجزه می کنند. بهترین قسمت در مورد استفاده از مواد طبیعی این است که تقریباً همه آنها به راحتی در دسترس هستند و احتمالاً آنها در آشپزخانه شما هستند.

در زیر ، روش های مختلفی را آورده ایم که می توانید موهایتان را براق کنید بدون اینکه از خانه بیرون بروید.
چگونه موهای براق در خانه بدست آوریم

موها وقتی سالم نیستند فاقد براق هستند. هنگامی که موهای شما مرطوب و تغذیه می شود ، دارای کوتیکول هایی است که در برابر ساقه مو صاف قرار می گیرند. هنگامی که نور به این موها برخورد می کند ، سطح صاف به شما اجازه می دهد تا نور به سرعت از بین برود و باعث براق شدن موهای شما می شود. با این حال ، با داشتن موهای ناسالم ، کوتیکول ها بالا می روند و اجازه نمی دهند نور از موهای شما پرش کند. موهای ناسالم همچنین منجر به مشکلاتی از قبیل موخوره ، شکستگی ، تقسیم شدن و غیره می شود.

استفاده از روش های برای بدست آوردن موهای درخشان نه تنها راحت است بلکه به شما این آزادی را می دهد که دستورالعمل ها را متناسب با نوع و بافت موهای خود تغییر دهید. برخلاف محصولات تجاری ، شما دقیقاً می دانید که در مخلوط مراقبت از مو شما چه می گذرد. به خواندن ادامه دهید تا بهترین راه حل مراقبت از مو را برای سالم و براق نگه داشتن مو پیدا کنید.

راه های به دست آوردن موهای براق در خانه

اگر روغن زدن به موهای شما بخشی از برنامه مراقبت از مو نبود ، زمان آن است که آن را درست کنید. روغن ها به آرام سازی پوست سر ، تغذیه و مرطوب سازی مو کمک می کنند و هنگام ماساژ دادن آن در پوست سر ، به افزایش گردش خون کمک می کنند. موهایی که از نظر تغذیه و رطوبت خوب باشند ، دارای کوتیکول های سالمی هستند که به صورت صاف قرار گرفته و باعث براق شدن موهای شما می شوند. در زیر لیستی از روغنهای مختلفی که می توانید برای بهبود سلامت موهای خود استفاده کنید و روشهای مختلف استفاده از آنها ذکر شده است.

1. استفاده از روغن نارگیل به عنوان یک شستشو

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از محبوب ترین مواد در مراقبت از مو و به همین دلیل است. این روغن غنی از اسیدهای زنجیره چرب متوسط ​​است و دارای خواص ضد میکروبی است که آن را به یک راه حل موثر برای تغذیه مو با حفظ سلامت پوست سر تبدیل می کند. این یکی از روغن های نفوذ پذیر است که به شما اجازه می دهد تا به طور مستقیم به ساقه موهای شما نفوذ کند ، و باعث تغذیه آن شود. این کوتیکول موی شما را صاف می کند ، با ایجاد یک مانع محافظ در اطراف ساقه مو از پروتئین و از دست دادن رطوبت جلوگیری می کند.

در حالی که می توان از روغن نارگیل در یک درمان روغن داغ استفاده کرد ، یا به عنوان یک نرم کننده عمیق استفاده کرد ، روش محبوب دیگر استفاده از آن به عنوان یک شستشوی روغن است. شستشوی روغن نه تنها سریع است ، بلکه به شما کمک می کند تا برای مدت زمان طولانی موهای خود را حالت دهید. موهای شما را از عواملی مانند از دست دادن رطوبت و اثرات مضر آفتاب محافظت می کند. روغن موهای شما را می پوشاند در حالی که موهایتان سنگین نیست، و اطمینان حاصل می کند که کوتیکول های شما در اثر آفتاب یا محیط کم آبی آسیب نبینند. در صورت داشتن پوست سر حساس، روغن نارگیل به عنوان محلول شستشو به آرام و خنک نگه داشتن آن نیز کمک می کند.

برای استفاده از روغن نارگیل به عنوان شستشوی روغن مراحل زیر را دنبال کنید:

موهای خود را بردارید و سپس آنها را با شامپوی معمول بشویید.
شامپو را از موهای خود بشویید و آب اضافی آن را بگیرید.
دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل بخورید و موهای مرطوب خود را به آرامی با آن بپوشانید. اطمینان حاصل کنید که تمام موهای خود را می پوشانید. روی نکات تمرکز کنید.
نرم کننده خود را روی روغن قرار دهید.
بگذارید این حالت 5 دقیقه بماند در حالی که صابون می زنید یا اصلاح می کنید.
نرم کننده و روغن را از موهای خود بشویید و بگذارید موهایتان خشک شود.

این کار را می توانید تا سه بار در هفته یا هر بار که موهای خود را می شوید ، انجام دهید. خواهید دید که موهای شما کمتر در معرض موخوره است و لمس آن نرم تر است. با این حال ، این یک راه حل ایده آل برای افرادی نیست که موهای چرب دارند زیرا ممکن است در نتیجه شستشو ، موهای شما چرب شود.

روغن ماهی به دلیل توانایی در تغذیه فولیکول مو با محتوای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 شناخته شده است. این اسیدهای چرب برای رشد سالم مو ضروری است ، مصرف بهینه آن رشد و سلامت مو را تضمین می کند. با این وجود می توانید روغن را مستقیماً روی موهای خود بمالید.

 

موهای کم تغذیه فاقد درخشش و درخشندگی هستند و به احتمال زیاد آسیب می بینند و از بین می روند. افزودن روغن ماهی به رژیم مراقبت از مو این مشکل را برطرف می کند و موهای شما را با مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای حفظ سلامت آن پر می کند.

برای استفاده از روغن ماهی برای موهای براق ، مراحل زیر را دنبال کنید:

2 کپسول روغن ماهی را در 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید
مخلوط را از ریشه تا نوک آن به موهای خشک بمالید
هنگامی که تمام موهای شما با روغن پوشانده شد ، کلاه دوش بپوشید
30 دقیقه صبر کنید و سپس با شامپو بشویید. شرط بندی را فراموش نکنید

روغن زیتون به دلیل خواص نرم کنندگی به عنوان روغن حامل خوبی عمل می کند. بسیاری از مردم به دلیل بوی آن از استفاده از ماهی دریغ می کنند. با این حال ، مارک هایی مانند Nature’s Bounty وجود دارد که روغن ماهی بی بو را می فروشند. هفته ای یک بار از روغن ماهی استفاده کنید و بعد از چند بار استفاده ، متوجه خواهید شد که موهای شما نرم تر ، براق تر و قابل کنترل تر از قبل است. افرادی که موهای ریز یا چربی دارند نیز می توانند از این ماده استفاده کنند زیرا این روغن ها موهای شما را سنگین نمی کنند.

4. روغن جوجوبا برای درخشان کردن موها

روغن-جوجوبا

روغن-جوجوبا

این روغن برای افرادی که پوست ماهیچه های چرب و موهای ریز دارند بسیار مناسب است. این روغن در واقع یک استر مومی است که از ساختار روغن طبیعی تولید شده در پوست سر شما تقلید می کند. روغن جوجوبا سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و 9 و آنتی اکسیدان است. اسیدهای چرب موهای شما را تغذیه می کنند در حالی که آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه می کنند.

از آنجا که روغن بسیار شبیه روغن طبیعی تولید شده در موهای شما است ، موهای شما را می پوشاند و آن را مرطوب نگه می دارد. این به آن کمک می کند تا کوتیکول های ساقه مو را صاف کرده و موهای شما را ابریشمی و براق کند.

برای استفاده از روغن جوجوبا برای موهای براق ، مراحل زیر را دنبال کنید:

2-3 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا را گرم کنید تا گرم شود
روغن گرم را به پوست سر و موهای خود بمالید ، اطمینان حاصل کنید که تمام موهای شما به طور یکنواخت پوشانده شده است
یک حوله را با سشوار گرم کنید و آن را دور موهایتان بپیچید
بگذارید این کار 30-45 دقیقه بماند. می توانید یک شب روغن را در موهای خود بگذارید
روغن را با شامپو و نرم کننده معمولی بشویید

اگر موهای خشک دارید می توانید چند قطره روغن جوجوبا به شامپو و نرم کننده خود اضافه کنید. از آنجا که روغن جوجوبا موهای شما را سنگین نمی کند ، می توانید با مالیدن چند قطره از آن به موهای خود از آن به عنوان نرم کننده مرطوب استفاده کنید. با این کار موهای شما صاف می شود و براقیت می بخشد.

5. اسانس اسطوخودوس برای موهای براق

روغن اسطوخودوس رایحه مطبوعی دارد و در رایحه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین دارای خواصی است که به موهای شما درخشش می بخشد. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که به حفظ سلامت پوست سر کمک می کند ، اغلب در محصولات مراقبت از مو استفاده می شود. هنگامی که در ترکیب با روغن های دیگر استفاده می شود ، شوره سر را کاهش می دهد و به طور موثری موهای شما را حالت می دهد.

مقدار کمی روغن اساسی اسطوخودوس برای حالت دادن به موهای شما کافی است. وقتی در ترکیب با یک روغن حامل خوب استفاده شود به طور موثر کار می کند.

برای استفاده از اسانس اسطوخودوس برای موهای براق ، مراحل زیر را دنبال کنید:

3-4 قطره روغن اساسی اسطوخودوس را در 2 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند نارگیل یا زیتون مخلوط کنید
مخلوط را گرم کنید تا گرم شود و شروع به استفاده از آن روی پوست سر و موهای خود کنید
چند دقیقه پوست سر خود را ماساژ دهید و اطمینان حاصل کنید که تمام موهای شما با روغن پوشانده شده است
30-45 دقیقه صبر کنید و سپس موهای خود را با شامپو و نرم کننده بشویید

این کار را حداقل هفته ای یک بار انجام دهید تا متوجه نتایج قابل مشاهده شوید. این روش درمانی روغن داغ نه تنها موهای شما را مرطوب کرده و درخشان می گذارد بلکه بوی بهشتی موهای شما را نیز به همراه خواهد داشت.

6. روغن رزماری برای موهای براق

تصویر: Shutterstock

روغن رزماری به موهای شما کمک می کند تا رطوبت خود را حفظ کرده ، آن را نرم ، سالم و براق نگه دارد. این ماده برای درمان بسیاری از مسائل مختلف مو مانند ریزش مو ، عفونت های پوست سر و خشکی مو استفاده می شود. همچنین شناخته شده است که گردش خون را در پوست سر شما بهبود می بخشد ، که امکان جذب موثر مواد مغذی و رشد موهای سالم را فراهم می کند.

می توانید از روغن ضروری رزماری در ترکیب با سایر روغن های حامل مانند نارگیل ، زیتون یا بادام استفاده کنید. می تواند به عنوان یک درمان روغن داغ ، یک درمان ترک ، یا یک سرم تهویه مرخص شود.

برای استفاده از روغن رزماری به عنوان سرم تهویه مطبوع ، مراحل زیر را دنبال کنید:

20 قطره روغن اساسی رزماری را به 1 فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و در یک ظرف نگه دارید
موهای خود را شامپو زده و حالت دهید
در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است ، مقدار کمی از مخلوط را به موهای خود بمالید و بگذارید تا در هوا خشک شود

اطمینان حاصل کنید که بیش از حد از این مخلوط استفاده نمی کنید در غیر این صورت موهای شما احساس سستی می کند. اگر هرگز احساس کردید که موهایتان خشک یا منجمد می شود ، چند قطره از مخلوط را بین کف دست خود مالیده و آن را از طریق موهای خود عبور دهید تا صاف شود و براق شود.

7. روغن درخت چای

ریشه این ماده شگفت انگیز مراقبت از مو در استرالیا است ، جایی که برای درمان جوش ، سوختگی و بریدگی از آن استفاده می شد. این ماده اخیراً به یکی از مواد مورد علاقه مراقبت از مو تبدیل شده است. خواص ضد باکتری و ضد قارچی آن را به یک راه حل موثر برای حفظ سلامت پوست سر تبدیل می کند. هنگامی که در ترکیب با روغن حامل استفاده می شود ، موهای شما را مرطوب می کند ، پوست سر شما را آرام می کند و شوره سر را به حداقل می رساند.

سلامت پوست سر شما میزان تغذیه مو را بسیار تعیین می کند. پوست سر تحریک شده به اندازه کافی سبوم ترشح نمی کند و در نتیجه موهای شما را خشک و بی روح می کند. روغن درخت چای با بهبود سلامت پوست سر شما این مشکل را برطرف می کند.

برای استفاده از روغن درخت چای برای داشتن پوست سر سالم و موهای براق ، مراحل زیر را دنبال کنید:

3-4 قطره روغن درخت چای را با 2 قاشق غذاخوری روغن نفوذی مانند روغن نارگیل ترکیب کنید
این مخلوط را گرم کنید و شروع به ماساژ آن در پوست سر خود کنید
بعد از حدود 10 دقیقه ماساژ دادن موها ، تمام طول موهایتان را با مخلوط روغن بپوشانید
بگذارید این کار به مدت 30-45 دقیقه در موهای شما بماند و سپس با شامپو بشویید
لباسهای خود را شرطی کنید

از این روش درمانی روغن داغ هفته ای یک بار برای داشتن پوست سر سالم که سبوم کافی برای تغذیه و نگهداری مو تولید می کند استفاده کنید.

بهترین ماسک های مو برای موهای براق

حداقل یک بار در هفته استفاده از پک مو نتایج فوری را به شما نشان می دهد و درخشش فوری به موهای شما می بخشد. در زیر ، ما نه بسته مویی را ذکر کرده ایم که براقیت را به موهای شما می بخشند و باعث می شوند با سلامتی براق شوند.

چگونه از پک مو استفاده کنیم؟

بسته موهای خود را مخلوط کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ توده ای در آن وجود ندارد.
موهای خود را بدون استفاده از نرم کننده بشویید و بگذارید تا در هوا خشک شود.
موهای خود را به طور مساوی با پک مو بپوشانید.
بگذارید 30-45 دقیقه بماند.
با شامپو بشویید و سپس آن را نرم کنید.

1. بسته تخم مرغ

تخم مرغ ها مملو از پروتئین است ، همان چیزی است که موهای شما از آن تشکیل شده است. استفاده از بسته تخم مرغ باعث درخشش فوری موهای شما در هنگام تغذیه و افزایش مقاومت کششی می شود. برای تهیه یک بسته ساده مو تخم مرغ برای موهای براق ، به یک تخم مرغ ، دو قاشق چای خوری عسل و یک قاشق چای خوری روغن بادام احتیاج دارید. اگر موهای شما بسیار بلند است ، می توانید میزان مواد مورد استفاده خود را دو برابر کنید.

[بخوانید: 10 بسته موی سرشار از پروتئین موثر]

2. بسته موز

موز سرشار از ویتامین های A ، B ، C و E است ، که آن را به یک ماده عالی برای رفع موهای آسیب دیده تبدیل می کند (7). این ویتامین ها ضمن افزودن درخشش به تغذیه مو کمک می کنند و موهای شما را بسیار نرم و قابل کنترل می کنند. تهیه بسته موی موز در خانه آسان است. فقط یک موز رسیده تهیه کرده ، آن را له کرده و روی موهای خود بمالید. در صورت تمایل ، برای تهویه بیشتر می توانید یک قاشق چای خوری روغن موی مورد علاقه خود مانند بادام یا نارگیل اضافه کنید.

3. آلوئه ورا

7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه

7 روش ساده استفاده از پراکسید هیدروژن برای درمان آکنه

از آنجا که آلوئه ورا 95٪ آب است ، بسیار فوق العاده آبرسانی می کند ، و این ماده را به ماده ای مناسب برای مراقبت از مو تبدیل می کند (8). این به مدت طولانی در مراقبت از مو به عنوان ماده ای مورد استفاده قرار می گیرد که با شوره سر مبارزه می کند ، رطوبت رسانی می کند و رشد مو را تقویت می کند. برای استفاده از آلوئه ورا در بسته مو ، 1 فنجان ژل آلوئه ورا تازه از گیاه خارج کنید. به این مقدار ، یک قاشق غذاخوری روغن کرچک اضافه کنید ، که ماده ای است که برای کنترل وز وز شناخته می شود. این مخلوط را به موهای خود بمالید. می توانید آن را به مدت 45 دقیقه یا حتی یک شب روشن بگذارید.

4. آووکادو

10 فرمول نرم کننده خانگی عالی برای موهای فر

آووکادو سرشار از روغن های چرب و ویتامین های A ، B و E است که از مواد مغذی مغذی عالی برای مو هستند. آنها همچنین سطح کلاژن را در بدن شما افزایش می دهند (9). کلاژن برای رشد سالم مو ضروری است و همچنین موهای آسیب دیده را ترمیم می کند و شکاف را کاهش می دهد. برگشت آسیب باعث بهبود سلامت ساقه مو می شود و به آن براقیت می بخشد. برای یک بسته موی آووکادو ، تمام آنچه شما باید انجام دهید این است که به اندازه کافی آن را له کنید تا تمام طول موهای شما را بپوشاند.

5. شنبلیله

بذر-شنبلیله

بذر-شنبلیله

دانه شنبلیله غنی از آنتی اکسیدان است و خاصیت مرطوب کنندگی دارد. آنها موهای شما را نرم می کنند زیرا آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد آسیب رسان موجود در موهای شما را خنثی می کنند. موهایی که سالم و مرطوب هستند قطعاً براق هستند. برای استفاده از دانه های شنبلیله در بسته مو ، دو قاشق غذاخوری شنبلیله برداشته و آنها را به صورت پودر ریز خرد کنید. این پودر را در یک فنجان شیر مخلوط کنید. موهای خود را از ریشه تا نوک با این شیر بپوشانید و بگذارید 20 دقیقه بماند.

6. حنا

حنا-وسدر

حنا-وسدر

حنا نه تنها به عنوان رنگ استفاده می شود بلکه در طول تاریخ به عنوان نرم کننده مو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. دارای خواص ضد باکتری و ضد میکروبی است که سلامت پوست سر شما را حفظ می کند. حنا رنگ قرمز عمیقی به موهای شما می بخشد و بنابراین اگر شخصی هستید که عاشق بازی با رنگ هستید ، ماده عالی برای درخشش است. برای استفاده از بسته مو حنا ، پودر حنا خالص را با آب ترکیب کنید. به اندازه کافی آب اضافه کنید تا قوام خمیری غلیظ به دست آید. مخلوط را به موهای خود بمالید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت بماند.

7. پاپایا

پاپایا

پاپایا این توانایی را دارد که موهای آسیب دیده را براق ، صاف و قابل کنترل کند. در بسیاری از محصولات تجاری مو ذکر شده است که حاوی خوبی پاپایا هستند. این به این دلیل است که این میوه برای مدت طولانی به عنوان داروی مراقبت از مو استفاده می شود که آسیب مو را برطرف می کند و رشد مجدد را تشویق می کند. برای استفاده از پاپایا در بسته مو ، پاپایا را پوست بگیرید و بذر آن را بگیرید. به اندازه کافی آن را مخلوط کنید تا 1 فنجان پاپایای خالص شده به شما بدهد. به این ، نصف فنجان ماست اضافه کنید. این را روی موهای خود بمالید و بگذارید 30 دقیقه بماند.

8. ماسک موی ماست

10 فرمول نرم کننده خانگی عالی برای موهای فر

10 فرمول نرم کننده خانگی عالی برای موهای فر

ماست سرشار از ویتامین های B5 ، D و پروتئین است. در بسیاری از بسته های مو برای آبرسانی و افزودن درخشش فوری استفاده می شود. همچنین سرشار از اسیدهای لاکتیک است که پوست سر شما را پاک می کند و مواردی مانند شوره سر را به حداقل می رساند. برای استفاده از ماست در بسته مو ، یک قاشق غذاخوری عسل ، و یک قاشق چای خوری آب لیمو به یک فنجان ماست اضافه کنید. این را روی موهای خود بگذارید و بگذارید 30-45 دقیقه بماند.

چای هایی برای درخشان کردن مو

چای ها معمولاً به عنوان شستشوی نهایی برای افزودن درخشش به موهای شما استفاده می شوند. آنها سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین هایی هستند که موهای شما را نرم و لطیف می کنند. اما قبل از ورود به لیست چای هایی که به عنوان شستشوی مو برای موهای براق خوب کار می کنند ، بیایید در مورد نحوه شستشوی موهای خود با چای صحبت کنیم.

از دو کیسه چای انتخابی خود استفاده کنید و آنها را در دو فنجان آب داغ خیس کنید
پس از آماده شدن چای ، کیسه ها را برداشته و بگذارید چای خنک شود
مو و حالت خود را بشویید
درست قبل از بیرون آمدن از دوش ، چای خنک را از طریق موهای خود بریزید
چای اضافی را فشرده و اجازه دهید هوای شما خشک شود
برای دیدن نتایج هر ماه دو بار این کار را تکرار کنید

در زیر لیستی از سه چای آورده شده است که به موهای شما درخشش می بخشد.

1. چای بابونه برای موهای براق

چای-بابونه

چای-بابونه

اگر قصد داشته اید نکات برجسته ای دریافت کنید اما مردد هستید زیرا نمی خواهید به موهای خود آسیب برسانید ، یک محلول شستشوی موی چای بابونه کاملاً مورد پسند شماست. چای بابونه دارای مواد روشن کننده است که برخی از برجستگی های طبیعی را به موهای شما اضافه می کند در حالی که محتوای آنتی اکسیدانی غنی آن باعث می شود موهای شما نرم شود.

2. چای سیاه برای موهای براق

چای-سیاه

چای-سیاه

از طرف دیگر ، اگر می خواهید رنگ موهای خود را تیره کنید ، چای سیاه محلول شستشوی مو برای شماست. چای سیاه در حالی که موهای شما را تیره و براق می کند از ریزش مو جلوگیری می کند. محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن باعث قویتر شدن موها می شود ، در حالی که آسیب را به حداقل می رساند.

3. چای سبز برای موهای براق

 

چای سبز یکی از محبوب ترین چای هایی است که به دلیل داشتن آنتی اکسیدان زیاد شناخته شده است. شناخته شده است که باعث کاهش ریزش مو می شود ، رشد مو را تحریک می کند و باعث درخشش می شود. همچنین از اسیدهای آمینه و پانتنول تشکیل شده است که هر دو برای رشد سالم مو ضروری هستند.

 

شستشوی مو برای براق کردن مو

شستشوی مو به عنوان ابزاری برای شفاف سازی و افزودن درخشش در حال محبوب شدن است. مواد بسیاری وجود دارد که می توانید در شستشوی مو استفاده کنید ، همه آنها اهداف مختلفی را دارند که هدف نهایی دستیابی به موهایی است که با سلامتی می درخشند. در زیر لیستی از انواع مختلف شستشوی مو آورده شده است که به درخشش موهای شما افزوده اند.

1. گلاب برای موهای براق

گلاب به دلیل خاصیت طراوت و طراوت آن در طولانی ترین زمان در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود. این ، به خواص ضد عفونی کننده آن که باعث تسکین پوست سر شما می شود ، باعث می شود تا یک شستشوی مناسب و مرطوب کننده مو باشد. همچنین یکی از مقرون به صرفه ترین درمان های مو است. بعد از شامپو زدن و حالت دادن به موهایتان از 2 فنجان گلاب خنک به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید تا موهای شما نرم و مرطوب شود.

2. استفاده از آبجو برای موهای براق

اکنون بسیاری از شامپوها و نرم کننده های تجاری آبجو را به عنوان یکی از مواد اصلی تشکیل می دهند. این بدان دلیل است که مواد اولیه آبجو ، مالت و رازک ، سرشار از پروتئین هایی هستند که موهای شما را می پوشانند و آنها را تغذیه می کنند ، در نتیجه لباسهای شما درخشان و نرم می شوند. برای استفاده از آبجو به عنوان محلول شستشوی مو ، دو فنجان آبجو در یک کوزه بریزید و بگذارید یک شب بماند تا صاف شود. موهای خود را شامپو بزنید و سپس آبجو را از طریق آن بریزید. چند دقیقه موهای خود را ماساژ دهید و سپس آن را با آب خنک یا ولرم بشویید.

 

3. عسل برای موهای براق

عسل

عسل

عسل یک ماده مرطوب کننده و نرم کننده شناخته شده است، به این معنی که رطوبت ساقه موهای شما را قفل می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. همچنین فعالیت آنتی اکسیدانی را تشویق می کند و موهای شما را بدون آسیب نگه می دارد. برای استفاده از عسل به عنوان آبکشی ، یک قاشق غذاخوری عسل خام را به دو فنجان آب مخلوط کنید. بعد از شامپو کردن و حالت دادن به موهای خود از این به عنوان شستشوی نهایی استفاده کنید.

4. آبکشی ودکا

متاسفانه مطالب این بخش حذف شده است.

5. شستشوی قهوه برای موهای براق

این آبکشی مناسب برای دوستداران قهوه و افرادی که بوی قهوه را دوست دارند. اگر یک سبزه هستید ، یک شستشوی قهوه می تواند رنگ مو شما را غنی کند ، و آن را براق و افسانه نشان دهد. با این حال ، اگر موهای سبکی دارید و نمی خواهید قهوه موهای شما را لکه دار کند ، این ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد. از دو فنجان قهوه سیاه دم کرده که به عنوان شستشوی نهایی خنک شده استفاده کنید تا قفل های شما درخشان و بوی خوبی داشته باشند.

روش های آسان دیگر برای داشتن موهای براق

1. سرکه سیب

سرکه-سیب

سرکه-سیب

از سرکه سیب به عنوان یک شستشوی شفاف کننده مو استفاده می شود. این باعث جمع شدن آلودگی و محصول می شود و موهایی نرم و براق به شما می دهد. با این حال ، استفاده بیش از یک بار از این در ماه می تواند موهای شما را خشک کند. برای تهیه آبکشی ، دو قاشق غذاخوری ACV به دو فنجان آب اضافه کنید.

2. گلیسیرین

استفاده از اسپریتز مو بر پایه گلیسیرین می تواند معجزه هایی برای موهای شما ایجاد کند. این امر نه تنها به موهای شما می درخشد بلکه باعث می شود موها راحت و راحت شوند. گلیسیرین گیاهی ، آب و یک روغن ضروری معطر را به انتخاب خود در یک بطری اسپری ترکیب کنید تا اسپریتز جوان کننده و مناسب مو را ایجاد کند.

3. آب گیری برای موهای براق

مصرف آب میوه های خام ساخته شده از گواوا ، سیر ، گشنیز ، هویج ، آلوئه ورا و توت فرنگی می تواند کمک زیادی به بهبود سلامت موها و قفل های براق و براق کند.

4. آب لیمو برای موهای براق

آب-لیمو

آب-لیمو

تصویر: Shutterstock

افزودن لیمو به عنوان ماده موادی در بسته مو یا استفاده از آن به عنوان محلول شستشو می تواند موهای شما را فوراً براق کند. این به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالای آن است که همراه با توانایی آن در افزایش تولید کلاژن است. یک قاشق غذاخوری آب لیمو را به دو فنجان آب اضافه کنید تا از آن به عنوان شستشوی مو استفاده کنید.

5. سرم موهای براق کننده

سرم-مو

سرم-مو

استفاده از سرم مرطوب کننده باعث رطوبت و احساس صافی مو می شود. زیرا سرم ها معمولاً حاوی سیلیکون هایی هستند که موهای شما را می پوشانند ، رطوبت را قفل می کنند و سطح صاف ایجاد می کنند و باعث کنترل بیشتر آن می شوند.

6. شیر برای موهای براق

تصویر: Shutterstock

استفاده از شیر ساده به عنوان بسته مو می تواند معجزه هایی روی موهای شما بگذارد. یک نرم کننده قوی است که خاصیت صاف کنندگی نیز دارد. برای استفاده از شیر به عنوان ماسک مو ، کافی است یک فنجان شیر را در موهای خود ماساژ دهید و بگذارید یک ساعت بماند. آن را با شامپو و شرایط بشویید.

7. شیر نارگیل برای موهای براق

روغن نارگیل

روغن نارگیل

شیر نارگیل سرشار از پروتئین ، چربی های ضروری و پتاسیم است که همه آنها برای موهای سالم لازم هستند. برای استفاده از شیر نارگیل برای موهای براق ، 1 فنجان شیر را به موهای خود بمالید و اجازه دهید 20 دقیقه بماند. این کار را با آب خنک بشویید.

8. روی برای موهای براق

این ماده معدنی برای سلامت پوست ، مو و ناخن ها ضروری است. کمبود این ماده معدنی می تواند منجر به مشکلاتی مانند ریزش مو ، آکنه و شکنندگی ناخن ها شود. بنابراین ، بارگیری مواد غذایی مانند اسفناج ، آجیل ، مرغ و لوبیا را شروع کنید ، غذاهایی که سرشار از روی هستند.

9. موهای براق با سس مایونز

سس مایونز پرچرب حاوی خوبی از تخم مرغ ، سرکه و روغن های چرب است که مواد شگفت انگیزی برای مراقبت از مو هستند. با مالیدن سس مایونز به موهای خود ، آن را به عنوان یک درمان نرم کننده عمیق استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که سس مایونز در دمای اتاق قرار دارد. قبل از شروع درمان موهای خود را با آب گرم مرطوب کنید. بگذارید یک ساعت در موهای شما بماند و سپس آن را با شامپو و نرم کننده بشویید.

10. کدو سبز برای داشتن موهای براق

کدوسبز

کدوسبز

کدو بطری ماده شگفت انگیز دیگری برای دستیابی به قفل های براق است. یک کدو بطری را پوست بگیرید و آب آن را خارج کنید. این آب را به موهای خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه تا یک ساعت بماند. با شامپو و نرم کننده مو شستشو دهید.

یوگا برای موهای براق

بسیاری از تمرینات یوگا وجود دارد که می توانید برای رسیدن به موهای بلند و براق انجام دهید. این ماده با کنترل استرس ، آرامش بدن و بهبود گردش خون به حفظ سلامت مو کمک می کند.

ویتامین هایی برای موهای براق

مصرف طولانی مدت مکمل های ویتامینی می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند ، درصورتی که شما یک هدف بلند مدت برای داشتن موهای بلند و براق دارید. ویتامین های خاصی مانند ویتامین های B کمپلکس ، ویتامین C و ویتامین E برای رشد سالم مو ضروری است. در حالی که می توانید غذاهایی غنی از این ویتامین ها بخورید ، مصرف مکمل های ویتامین نیز گزینه مناسبی است. با این حال ، قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل ، حتماً با یک حرفه بهداشتی مشورت کنید.

 

چه چیزی برای موهای براق و درخشان میکند؟

موی-براق-و-درخشان

موی-براق-و-درخشان

اگر دستیابی به موهای زرق و برق دار و براق یکی از اهداف بلند مدت شماست ، حفظ رژیم غذایی مناسب برای موهای براق یک امر ضروری است. اگرچه حفظ یک رژیم غذایی متعادل که شامل غذاهای دریایی ، گوشت و تخم مرغ و نوشیدن آب فراوان باشد امری قطعی است ، اما بارگیری روی غذاهایی که به طور عمده سلامت موهای شما را تقویت می کنند امری است که منجر به نتیجه سریعتر می شود. در زیر لیستی از غذاهایی آورده شده است که باید موهای صاف و براق خود را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

1. سبزیجات موهای براق

سبزیجاتی که به رنگ سبز تیره هستند ، مانند کلم پیچ ، کلم بروکلی و اسفناج ، باید بخشی از رژیم شما باشند. دلیل آن این است که آنها غنی از اسیدهای امگا 3 ، پروتئین ها و مواد معدنی ضروری مانند پتاسیم ، روی ، سلنیوم ، آهن ، منیزیم و کلسیم هستند که سلامت موهای شما را بهبود بخشیده و آن را تغذیه می کنند.

2. میوه هایی برای موهای براق

میوه ها به دلیل ویتامین و مواد معدنی غنی ، باید قسمت مهمی از رژیم شما باشند. مصرف میوه هایی مانند موز ، آووکادو ، طالبی ، انگور ، سیب ، لیمو ، گوجه فرنگی و پاپایا کمک زیادی به بهبود سلامت مو می کند.

3. آجیل موهای براق

آجیل منبع غنی از اسیدهای چرب و مواد معدنی مانند روی است. آنها همچنین یک گزینه میان وعده سالم هستند. هر روز چند عدد آجیل برای موهای براق و پر زرق و برق مصرف کنید.

چه چیزی باید اجتناب شود؟

1. از استرس خودداری کنید!

استرس یکی از بزرگترین دلایل ناسالم بودن مو است. همچنین یک استرس بزرگ است که منجر به ریزش مو می شود. استرس بیش از حد می تواند بر گردش خون شما تأثیر بگذارد و تغذیه ای را که فولیکول های مو دریافت می کنند به حداقل برساند. فعالیت های تسکین دهنده استرس مانند ماساژ آرامش دهنده سر ، یوگا و ورزش تا حد زیادی به حفظ سلامت مو کمک می کند.

2. از استفاده از آب سخت خودداری کنید!

دوش-آب

آب سخت آبی است که سرشار از مواد معدنی مانند کلسیم ، مس و منیزیم باشد. استفاده بیش از حد از آب سخت می تواند منجر به شکنندگی مو و ریزش مو در موارد شدید شود. استفاده از فیلتر دوش می تواند به حل این مشکل کمک کند.

3. غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید!

از رژیم غذایی ناخواسته ، نوشابه های گازدار ، شکر زیاد ، الکل و نشاسته سفید خودداری کنید زیرا این مواد غذایی منجر به ریزش مو ، شوره سر و شکنندگی مو می شوند.

4. از محصولات شیمیایی استفاده نکنید!

در حالی که به طور کلی نمی توان از مواد شیمیایی جلوگیری کرد ، پاک کردن درمان شیمیایی ضروری است. روش هایی مانند سفید کردن و صاف کردن دائمی ، موهای شما را متخلخل و در معرض آسیب قرار می دهد. هنگام انتخاب شامپو و نرم کننده ، مارک هایی را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشند. سولفات ها می توانند به موهای شما آسیب برسانند و استفاده بیش از حد از آنها باعث خشکی و شکنندگی مو می شود.

5. موهای خیس

موی-خیس

موی-خیس

موهای شما در حالت خیس در معرض آسیب پذیرترین حالت قرار دارد. به همین دلیل است که هرگز نباید آن را شانه بزنید در حالی که هنوز مرطوب است. مرطوب نگه داشتن مو برای مدت زمان طولانی می تواند به کوتیکول شما آسیب برساند و باعث متخلخل مو شود. برای جلوگیری از این مسئله، از خشک کن با حالت خشک استفاده کنید تا بعد از شستن موهایتان خشک شود. قبل از اینکه موهایتان را بگذارید، بگذارید کاملا خشک شود.

آیا اتوی موی فلت می تواند موهای شما را براق کند؟

اتوکردن-مو

اتوکردن-مو

اتو تخت موهای شما را می توان به عنوان یک برش کوتاه برای داشتن موهای براق دانست. صاف کننده باعث می شود که کوتیکول های شما صاف باشد و باعث می شود نور بیشتری از سطح موهای شما منعکس شود. با این حال ، استفاده بیش از حد از آهن صاف ممکن است به موهای شما آسیب برساند و در برخی موارد شدید ، آنها را سرخ کنید. موهای خود را با اتو کردن شب قبل و استفاده از یک محافظ گرما قبل از صاف کردن آن آماده کنید.

آیا شرطی سازی لازم است؟

موهای شما به اندازه تغذیه به رطوبت نیاز دارند. عدم استفاده از نرم کننده باعث می شود موهای شما آسیب دیده و خشک شوند. حالت دادن موهای شما باعث مهر و موم شدن کوتیکول های شما می شود ، و رطوبت ساقه های مو را قفل می کند. همچنین موهای شما را می پوشاند تا فوراً یک ظرف خشک و خشن را به موهای صاف و براق تبدیل کند که یک شانه بدون دردسر از آن عبور می کند. اگر موهای چربی دارید ، از طول میانی موهای خود تا نوک ها مقدار کمی نرم کننده بزنید. برای موهای خشک می توانید از بالاتر شروع کنید.

سایر نکات مراقبتی برای موهای براق

هر روز حداقل دو و نیم لیتر آب بنوشید تا موهایتان مرطوب و سالم بماند.

مقداری آب به شامپوی خود اضافه کنید تا اثر خشکی آن بر روی موهای شما به حداقل برسد.

قبل از خواب موهای خود را در یک گره بالایی شل قرار دهید تا از گره خوردن آن جلوگیری شود. همچنین بهتر است روکش بالش خود را به روکش ساتن تغییر دهید ، که باعث می شود موهای شما در هنگام خواب خشک نشود.

سرکه-سیب

سرکه-سیب

حداقل یک بار در هر ماه از یک شستشوی شفاف کننده مانند سرکه سیب استفاده کنید تا تجمع موهای شما پاک شود.

قبل از دوش گرفتن موهای خود را بردارید و شانه بزنید تا در زمان مرطوب بودن موهای شما قابل کنترل تر باشد.

موهای خود را با حوله خشک نکنید زیرا باعث خشکی و آسیب می شود. در عوض ، از خشک کن برای تنظیم کار استفاده کنید.

از شانه چوبی دندانه دار یا برس پارویی مخصوص موهای خود استفاده کنید. شانه چوبی برای از بین بردن موهای شما بهترین عملکرد را دارد و باعث ایستا نمی شود.

بیش از سه بار در هفته موهای خود را بشویید تا خشک نشود.

برای سالم و براق نگه داشتن موهای خود ، هفته ای دو بار روغن بزنید.

حفظ سلامت کلی موهای شما راهی مطمئن برای دستیابی به موهای براق و براق است. از چربی گرفتن مو تا تغذیه مو با موادی که به راحتی در دسترس هستند ، روش های مختلفی برای دستیابی به موهای براق وجود دارد.

حالا که می دانید چگونه موهای براق بگیرید ، منتظر چه چیزی هستید؟ با این دستور العمل های شگفت انگیز مراقبت از مو ، موهای خود را ناز کنید و از تجربیات خود در بخش نظرات زیر بگویید.

منبع

Comments are closed.