چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

به دنبال ایجاد دوستی های جدید هستید؟ این نکات می تواند به شما در ملاقات با مردم، شروع گفتگو و برقراری ارتباطات سالم که باعث بهبود زندگی و رفاه شما می شود، کمک کند. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به بررسی این موضوع می پردازیم.

با گسترش طغیان همه گیر COVID-19 برای بسیاری از ما، ایجاد و حفظ دوستی ها از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. حتی اگر قرنطینه می شوید، در انزوا یا در منطقه ای مشمول قفل یا دستور ماندن در خانه هستید ، مهم است که راه هایی برای ارتباط برقرار کردن با دیگران، تقویت حس ارتباط و کاهش تنهایی و انزوا پیدا کنید. برای کمک ویژه در این زمان دشوار، به جعبه ابزار سلامت روان Coronavirus مراجعه کنید.

 

چرا دوستان اینقدر مهم هستند؟

جامعه ما تمایل دارد که بر روابط عاشقانه تأکید کند. ما فکر می کنیم که فقط یافتن آن فرد مناسب ، ما را خوشحال و برآورده می کند. اما تحقیقات نشان می دهد که دوستان در واقع حتی برای رفاه روانشناسی ما از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. دوستان بیش از هر چیز دیگری شادی را وارد زندگی ما می کنند.

دوستی ها تأثیر بسزایی در سلامت روان و خوشبختی شما دارند. دوستان خوب استرس را از بین می برند، راحتی و لذت را فراهم می کنند و از تنهایی و گوشه گیری جلوگیری می کنند. ایجاد دوستی های نزدیک همچنین می تواند تأثیر زیادی بر سلامت جسمی شما بگذارد. عدم ارتباط اجتماعی ممکن است به اندازه سیگار کشیدن ، نوشیدن زیاد الکل یا زندگی بی تحرک خطراتی را ایجاد کند. دوستان حتی به طول عمر نیز گره خورده اند. یک مطالعه سوئدی نشان داد که همراه با فعالیت بدنی، حفظ یک شبکه غنی از دوستان می تواند سالهای قابل توجهی را به زندگی شما اضافه کند.

اما دوستی های نزدیک فقط اتفاق نمی افتد. بسیاری از ما برای دیدار با مردم و ایجاد ارتباطات با کیفیت تلاش می کنیم. از هر سن و شرایطی که باشید ، هرگز برای یافتن دوستان جدید ، برقراری ارتباط مجدد با دوستان قدیمی و بهبود چشمگیر زندگی اجتماعی ، سلامت عاطفی و رفاه عمومی دیر نیست.

 

فواید دوستی

در حالی که ایجاد و حفظ دوستی ها به زمان و تلاش نیاز دارد ، دوستی های سالم می توانند:

روحیه خود را بهبود ببخشید. گذراندن وقت با دوستان خوشحال و مثبت می تواند روحیه شما را بالا ببرد و چشم انداز شما را تقویت کند.

کمک کنید تا به اهداف خود برسید. خواه تلاش می کنید تناسب اندام پیدا کنید ، سیگار را کنار بگذارید و یا در غیر این صورت زندگی خود را بهبود ببخشید، تشویق توسط یک دوست می تواند قدرت اراده شما را افزایش داده و شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

استرس و افسردگی خود را کاهش دهید. داشتن یک زندگی اجتماعی فعال می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و به کاهش انزوا، یک عامل مهم در افسردگی کمک کند.

در زمان های سخت از شما پشتیبانی می کنیم. حتی اگر فقط داشتن کسی باشد که مشکلات شما را با او در میان بگذارد، دوستان می توانند به شما کمک کنند تا با بیماری جدی، از دست دادن شغل یا عزیزتان ، قطع رابطه یا هر چالش دیگری در زندگی کنار بیایید.

با افزایش سن از شما حمایت می کنیم. با افزایش سن، بازنشستگی، بیماری و مرگ عزیزان شما اغلب می تواند شما را منزوی کند. دانستن اینکه افرادی هستند که می توانید برای شرکت به آنها مراجعه کنید و پشتیبانی می تواند با افزایش سن هدف شما را فراهم کند و به عنوان یک محافظ در برابر افسردگی ، از کارافتادگی، سختی و از دست دادن کار باشد.

ارزش خود را بالا ببرید. دوستی یک خیابان دو طرفه است و طرف “بخشش” بخشیدن و گرفتن به احساس ارزشمندی خود کمک می کند. حضور در آنجا برای دوستانتان احساس نیاز می کند و به زندگی شما هدف می بخشد.

 

چرا دوستان آنلاین کافی نیستند؟

فناوری در سالهای اخیر تعریف دوستی را تغییر داده است. با کلیک یک دکمه، ما می توانیم یک دوست اضافه کنیم یا یک اتصال جدید برقرار کنیم. اما داشتن صدها دوست آنلاین به معنای داشتن یک دوست صمیمی نیست که بتوانید شخصاً با او وقت بگذرانید. دوستان آنلاین نمی توانند در صورت بروز بحران، شما را در آغوش بگیرند ، هنگام بیماری از شما دیدار کنند یا یک مناسبت خوشحال را با شما جشن بگیرند. مهمترین و قدرتمندترین ارتباطات ما زمانی رخ می دهد که رو در رو باشیم. بنابراین برقراری ارتباط در دنیای واقعی و نه فقط آنلاین را در اولویت قرار دهید.

 

چطور دوست خوب پیدا کنیم؟
چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

چه چیزی را در یک دوست جستجو کنید؟

دوست کسی است که به او اعتماد دارید و با او سطح درک و ارتباط عمیقی دارید. یک دوست خوب:

  • به آنچه در زندگی شما می گذرد، آنچه باید بگویید و احساس و تفکر واقعی خود را نشان دهید.
  • شما را به خاطر آنچه که هستید بپذیرید
  • بدون اینکه در مورد شما قضاوت کنیم، به شما بگوییم چگونه فکر کنید یا احساس کنید، یا سعی کنید موضوع را تغییر دهید، با دقت به شما گوش می دهیم.
  • احساس راحتی کنید چیزهای مربوط به خودشان را با شما در میان بگذارید.

از آنجا که دوستی به هر دو روش کار می کند، دوست همچنین کسی است که احساس راحتی و پشتیبانی می کنید و شخصی که با او پیوند اعتماد و وفاداری دارید.
روی احساسی که یک دوستی احساس می کنید تمرکز کنید، نه آنچه که به نظر می رسد.

مهمترین ویژگی در یک دوستی، نوع احساس شما در روابط است – نه این که روی کاغذ به نظر می رسد، چطور در سطح ظاهر شبیه به هم هستید یا دیگران فکر می کنند. از خودت بپرس:

  • آیا بعد از گذراندن وقت با این شخص احساس بهتری دارم؟
  • آیا من خودم در اطراف این شخص هستم؟
  • آیا احساس امنیت می کنم ، یا احساس می کنم باید ببینم چه می گویم و چه کاری انجام می دهم؟
  • آیا فرد حامی است و آیا با احترام با من رفتار می شود؟
  • آیا این شخصی است که می توانم

 

اعتماد؟

نتیجه نهایی: اگر دوستی احساس خوبی داشته باشد ، خوب است. اما اگر شخصی سعی دارد شما را کنترل کند، از شما انتقاد کند، از سخاوت شما سو استفاده کند، یا درام ناخواسته یا تأثیرات منفی را در زندگی شما وارد کند، وقت آن است که دوباره دوستی را ارزیابی کنید. یک دوست خوب نیازی به شما ندارد که ارزشهای خود را به خطر بیاندازید، همیشه با آنها موافق باشید یا نیازهای خود را نادیده بگیرید.

نکاتی برای دوستانه تر بودن و اجتماعی بودن (حتی اگر خجالتی باشید)

اگر درون گرا یا خجالتی هستید، ممکن است احساس راحتی نکنید که خود را از نظر اجتماعی بیرون بگذارید. اما برای یافتن دوستان جدید نیازی نیست که به طور طبیعی از زندگی مهمانی خارج شوید.

روی دیگران تمرکز کنید نه خودتان. کلید اتصال به سایر افراد نشان دادن علاقه به آنها است. وقتی واقعاً به افکار، احساسات، تجربیات و نظرات شخص دیگری علاقه مند هستید، این نشان می دهد – و او شما را به خاطر آن دوست خواهد داشت. به جای تلاش برای جلب علاقه مردم به شما، با نشان دادن علاقه خود دوستان بسیار بیشتری پیدا خواهید کرد. اگر واقعاً در مورد شخص مقابل کنجکاو نیستید، تلاش برای برقراری ارتباط را متوقف کنید.

 

توجه کنید تلفن هوشمند خود را خاموش کنید، از حواس پرتی های دیگر خودداری کنید و سعی کنید واقعاً به حرف شخص مقابل گوش دهید. با توجه کامل به آنچه آنها می گویند، انجام می دهند و نحوه تعامل آنها، به سرعت آنها را می شناسید. تلاش های کوچک بسیار طولانی است، مانند به خاطر سپردن تنظیمات شخصی، داستان هایی که برای شما تعریف کرده اند و آنچه در زندگی آنها می گذرد.

ارزیابی علایق

دوستی دو نفر طول می کشد، بنابراین ارزیابی اینکه آیا فرد مقابل به دنبال دوستان جدید است مهم است.

  • آیا آنها از شما سوالاتی در مورد شما می پرسند، گویا دوست دارند بیشتر با شما آشنا شوند؟
  • آیا آنها چیزهایی درباره خودشان فراتر از بحث کوچک سطحی به شما می گویند؟
  • آیا با دیدن آنها کاملاً به شما توجه می کنند؟
  • به نظر می رسد شخص دیگر علاقه مند به تبادل اطلاعات تماس یا برنامه ریزی های خاصی برای دور هم جمع شدن است؟

اگر نمی توانید به این سوالات “بله” پاسخ دهید، ممکن است فرد اکنون بهترین نامزد دوستی نباشد، حتی اگر واقعاً شما را دوست داشته باشد. دلایل زیادی وجود دارد که چرا، بنابراین آن را شخصا نگیرید!

 

چگونه دوستان جدید پیدا کنیم: از کجا شروع کنیم

ما تمایل داریم با افرادی که به طور منظم از آنها عبور می کنیم دوست شویم: افرادی که با آنها به مدرسه می رویم، با آنها کار می کنیم یا با آنها زندگی می کنیم. هرچه بیشتر کسی را ببینیم، احتمال ایجاد دوستی بیشتر است. بنابراین، هنگام شروع جستجوی دوستان بالقوه، به مکانهایی که در آنها مراجعه می کنید، نگاه کنید.

عامل مهم دیگر در دوستی، منافع مشترک است. ما تمایل داریم افراد مشابه، با یک سرگرمی مشترک، زمینه فرهنگی، مسیر شغلی یا بچه های هم سن و سال مشابه خودمان را جذب کنیم. به فعالیت هایی که از آن لذت می برید یا عللی که برایتان مهم است فکر کنید. از کجا می توانید با افرادی که علایق یکسانی دارند ملاقات کنید؟

ملاقات با افراد جدید

وقتی به دنبال ملاقات با افراد جدید هستید، سعی کنید خود را به تجربه های جدید باز کنید. هر آنچه را که امتحان کنید به موفقیت منجر نمی شود اما همیشه می توانید از تجربه یاد بگیرید و امیدوارم از آن لذت ببرید.

داوطلبانه می تواند در عین ملاقات با افراد جدید، راهی عالی برای کمک به دیگران باشد. داوطلب کردن همچنین به شما این فرصت را می دهد تا به طور منظم مهارت های اجتماعی خود را تمرین کرده و رشد دهید.

 

در یک کلاس شرکت کنید و یا به یک باشگاه بپیوندید تا با افراد دارای علایق مشترک مانند گروه کتاب، باشگاه شام ​​یا تیم ورزشی دیدار کنید. وب سایت هایی مانند Meetup.com می توانند به شما کمک کنند گروه های محلی را پیدا کنید (یا گروه خود را شروع کنید) و با دیگران که علایق مشابهی دارند ارتباط برقرار کنید.

با انجمن فارغ التحصیلان خود در ارتباط باشید. بسیاری از کالج ها دارای انجمن فارغ التحصیلان هستند که بطور منظم گرد هم می آیند. شما قبلاً تجربه کالج مشترکی دارید. آوردن زمان های قدیم یک مکالمه آسان را برای شما ایجاد می کند. برخی از انجمن ها همچنین از برنامه ها یا کارگاه های خدمات جامعه که می توانید با افراد بیشتری ملاقات کنید حمایت مالی می کنند.

در افتتاحیه های گالری هنری، کتابخوانی، سخنرانی ها، رسیتال های موسیقی یا سایر رویدادهای جامعه که می توانید با افراد با علایق مشابه ملاقات کنید، شرکت کنید. با کتابخانه یا مقاله محلی خود در مورد حوادث نزدیک خود تماس بگیرید.

مانند فردی که در این منطقه تازه وارد است رفتار کنید. حتی اگر تمام زندگی خود را در یک مکان زندگی کرده اید ، زمانی را برای جستجوی جاذبه های محله خود اختصاص دهید. تازه واردان به هر شهر یا شهر تمایل دارند ابتدا از این مکانها دیدن کنند – و آنها اغلب مشتاق دیدار با افراد جدید و برقراری روابط دوستانه نیز هستند.

تیم خود را تشویق کنید. رفتن به یک میله به تنهایی ترسناک به نظر می رسد ، اما اگر از یک تیم ورزشی حمایت می کنید ، بفهمید که طرفداران دیگر برای تماشای بازی ها به کجا می روند. شما به طور خودکار یک علاقه مشترک – تیم خود – دارید که شروع یک مکالمه را طبیعی می کند.

اگر مانند بیشتر از افراد اطراف به تلفن خود علاقه دارید، ملاقات با افراد جدید در هر موقعیت اجتماعی دشوار است. برای مثال در حالی که در صف پرداخت هستید یا منتظر اتوبوس هستید، هدفون خود را برداشته و گوشی هوشمند خود را کنار بگذارید. برقراری ارتباط چشمی و تبادل کوچک با غریبه ها برای برقراری ارتباط عملی عالی است – و هرگز نمی دانید که به کجا منجر می شود!

 

تبدیل آشنایان به دوستان

همه ما در زندگی خود آشنایانی داریم – افرادی که هنگام گذراندن روز خود با آنها صحبت کوچک می کنیم یا با آنلاین جوک یا بینش عوض می کنیم. در حالی که این روابط می تواند در نوع خود شما را برآورده کند، اما با کمی تلاش، می توانید یک آشنای معمولی را به یک دوست واقعی تبدیل کنید.

اولین قدم این است که کمی در مورد خود باز کنید. ویژگی دوستی ها صمیمیت است. دوستان واقعی از ارزش ها، مبارزات، اهداف و علایق یکدیگر اطلاع دارند. بنابراین، سعی کنید چیزی را شخصی تر از آنچه معمولاً به اشتراک بگذارید، به اشتراک بگذارید. لازم نیست راز محرمانه خود را فاش کنید، فقط چیزی که کمی بیشتر از صحبت کردن در مورد آب و هوا یا چیزی که از تلویزیون تماشا کرده اید، آشکارتر است و می توانید ببینید که فرد مقابل چگونه پاسخ می دهد. آیا به نظر علاقه مند هستند؟ آیا آنها با افشای چیزی در مورد خودشان تلافی می کنند؟

چطور دوست خوب پیدا کنیم؟
چطور دوست خوب پیدا کنیم؟

 

نکات دیگر برای تقویت یک آشنایی به عنوان دوست:

یک آشنای معمولی را برای نوشیدنی یا فیلم دعوت کنید. بسیاری دیگر از افراد به همان اندازه که از برقراری ارتباط و ایجاد دوستانی جدید ناراحت هستند ، احساس ناراحتی می کنند. یخ شکسته باشید. اولین قدم را بردارید و برای مثال با همسایه یا همکار خود تماس بگیرید – آنها بعداً از شما تشکر خواهند کرد.

کارپول برای کار بسیاری از شرکت ها برنامه های کارپول را ارائه می دهند. اگر کارفرمای شما این کار را نمی کند ، به سادگی از یک همکار خود بپرسید که آیا دوست دارد در این سفرها سوار شود. گذراندن وقت منظم با هم راهی عالی برای شناخت بیشتر دیگران است و فرصتی را برای گفتگوی بی وقفه و عمیق فراهم می کند.

دوستان قدیمی را از طریق شبکه های اجتماعی ردیابی کنید. به عنوان مثال هنگام جابجایی یا تغییر شغل ، از دست دادن دوستان راحت است. تلاش کنید تا مجدداً به هم وصل شوید و سپس دوستان “آنلاین” خود را به جای چت در فیس بوک یا توییتر با ملاقات برای قهوه، به دوستان “واقعی” تبدیل کنید.

 

غلبه بر موانع دوست یابی

آیا چیزی مانع ایجاد دوستی هایی است که دوست دارید داشته باشید؟ در اینجا برخی از موانع معمول وجود دارد – و اینکه چگونه می توانید بر آنها غلبه کنید.
اگر خیلی مشغول هستید …

ایجاد و حفظ دوستی ها به زمان و تلاش نیاز دارد ، اما حتی با داشتن یک برنامه فشرده ، می توانید راه هایی برای وقت گذرانی برای دوستان پیدا کنید.

آن را روی تقویم خود قرار دهید. برای دوستان خود دقیقاً همان زمان کاری را تنظیم کنید. آن را با قرار ملاقات هفتگی یا ماهانه به صورت خودکار انجام دهید. یا به سادگی اطمینان حاصل کنید که هرگز بدون تعیین تاریخ بعدی، دور هم جمع نشوید.

تجارت و لذت را با هم مخلوط کنید. روشی را برای ترکیب معاشرت و فعالیتهایی که به هر حال باید انجام دهید، مشخص کنید. رفتن به ورزشگاه، گرفتن پدیکور، یا خرید می تواند از جمله این موارد باشد. سفارشات فرصتی را برای گذراندن وقت با هم در حالی که هنوز مثمر ثمر است ایجاد می کنند.

آن را گروه بندی کنید. اگر واقعاً وقت چند جلسه یک به یک با دوستان ندارید، یک دور هم جمع کنید. این یک روش خوب برای معرفی دوستان خود به یکدیگر است. مطمئناً، باید در ابتدا سازگاری همه را بررسی کنید.

 

اگر از طرد شدن می ترسید:

پیدا کردن دوستان جدید به معنای بیرون گذاشتن خودتان است و این می تواند ترسناک باشد. اگر شخصی که در گذشته مورد خیانت، آسیب دیدگی یا سو استفاده قرار گرفته یا کسی که پیوند دلبستگی ناایمن داشته باشد ، ترساندن آن بسیار زیاد است. اما با همکاری با یک درمانگر مناسب می توانید راه های اعتماد سازی به دوستی های موجود و آینده را کشف کنید.

 

برای ناامنی های عمومی تر یا ترس از طرد شدن ، به ارزیابی نگرش شما کمک می کند. آیا احساس می کنید که هرگونه طرد شما را برای همیشه آزار می دهد یا اثبات می کند که دوست نداشتنی هستید یا قرار است بی دوست باشید؟ این ترس ها مانع ایجاد ارتباطات راضی کننده می شود و به پیشگویی خودکفا تبدیل می شود. هیچ کس دوست ندارد که طرد شود، اما روش های سالم برای کنترل آن وجود دارد:

  • فقط به این دلیل که شخصی علاقه ای به صحبت یا پاتوق ندارد، به طور خودکار به معنای رد شما به عنوان یک شخص نیست. آنها ممکن است مشغول باشند، حواسشان را پرت کنند یا کارهای دیگری در جریان باشد.
  • اگر کسی شما را رد کند، به این معنی نیست که بی ارزش یا دوست نداشتنی هستید. شاید آنها روز بدی را سپری کنند. شاید آنها شما را اشتباه بخوانند یا آنچه را که گفتید سو تعبیر کرده باشند. یا شاید آنها فقط آدم خوبی نیستند!
  • قرار نیست هرکسی را ملاقات کنید دوست داشته باشید و بالعکس. مانند دوست یابی، ایجاد یک شبکه خوب از دوستان می تواند یک بازی اعداد باشد. اگر عادت دارید چند کلمه را مرتباً با غریبه هایی که ملاقات می کنید رد و بدل کنید، رد شدن صدمه ای نخواهد دید. همیشه نفر بعدی وجود دارد. تمرکز خود را بر هدف بلند مدت ایجاد ارتباطات با کیفیت بگذارید، نه اینکه در ارتباط با مواردی که کاملاً بی خطر هستند، آویزان شوید.
  • رد را در چشم انداز داشته باشید. هرگز احساس خوبی ندارد، اما بندرت به همان بدی است که تصور می کنید. بعید است دیگران دور هم بنشینند و در مورد آن صحبت کنند. به جای اینکه خودتان را بزنید، برای تلاش خود اعتبار قائل شوید و ببینید چه چیزهایی را می توانید از تجربه یاد بگیرید.

برای دوستی های بهتر، خودتان دوست بهتری باشید!

پیدا کردن یک دوست جدید فقط ابتدای سفر است. شکل گیری دوستی زمان بر است و حتی زمان بیشتری نیز برای آن لازم است

عمیق تر شود، بنابراین شما باید این ارتباط جدید را پرورش دهید.

دوستی باشید که دوست دارید داشته باشید. همانطور که دوست دارید با دوست خود رفتار کنید با دوست خود رفتار کنید. قابل اعتماد، متفکر، قابل اعتماد و مایل به اشتراک گذاری خود و زمان خود باشید.

شنونده خوبی باشید. همانطور که می خواهید دوستان شما را بشنوند و از شما پشتیبانی کنند آماده شنیدن و حمایت از آنها باشید.

به دوست خود جا دهید. خیلی چسبنده و محتاج نباشید. همه افراد برای خلوت و یا گذراندن وقت با افراد دیگر به فضا احتیاج دارند.

خیلی قوانین و انتظارات را تنظیم نکنید. در عوض، اجازه دهید دوستی شما به طور طبیعی تکامل یابد. شما هر دو فرد منحصر به فردی هستید بنابراین احتمالاً دوستی شما دقیقاً همانطور که انتظار دارید رشد نخواهد کرد.

بخشنده باشید. هیچ کس کامل نیست و هر دوستی اشتباه خواهد کرد. هیچ دوستی به راحتی برقرار نمی شود، بنابراین در صورت وجود دست انداز در جاده، سعی کنید راهی برای غلبه بر مشکل پیدا کنید و ادامه دهید. این اغلب پیوند بین شما را عمیق تر خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *