چطور ذهینت ورشکسته نداشته باشیم؟
چگونه روی اهداف خود، نه دیگران تمرکز کنیم؟
چگونه روی اهداف خود، نه دیگران تمرکز کنیم؟
۱۴۰۱-۱۲-۰۸
7 عادت ساده برای بهبود نظم و انضباطتان
7 عادت ساده برای بهبود نظم و انضباطتان
۱۴۰۱-۱۲-۰۹
چطور ذهینت ورشکسته نداشته باشیم؟

چطور ذهینت ورشکسته نداشته باشیم؟

چطور ذهینت ورشکسته نداشته باشیم؟

وقتی نوبت به مدیریت امور مالی می رسد، داشتن ذهنیت ورشکسته یک نقطه ضعف بزرگ است. اما در واقعیت، بیشتر ما مشروط هستیم که روش‌های منفی تفکر درباره پول را در زندگی خود بگنجانیم. خبر خوب این است که امکان تغییر طرز فکر شما وجود دارد که می‌تواند منجر به تغییرات مثبت در وضعیت مالی شما شود. بیایید در مورد اینکه طرز فکر ورشکسته چیست صحبت کنیم. به علاوه، ما چگونگی تغییر این ذهنیت را از امروز بررسی خواهیم کرد!

ذهنیت ورشکسته چیست؟

ویژگی بارز یک طرز فکر ورشکسته این است که احساس کنید پول کافی ندارید. صرف نظر از موجودی حساب بانکی شما، هر کسی که افکار منفی در مورد پول دارد، احساس می کند که تعداد آنها هرگز کافی نیست. در بسیاری از موارد، این فرآیند فکری درگیر این ایده است که پول بیشتر منجر به شادی بیشتر می شود. و بدون یک دلار خاص، ممکن است احساس کنید که هرگز به اندازه کافی برای شاد بودن واقعی ندارید.

معمولاً، فکر کردن به این شکل که شما از کار افتاده اید، افکار منفی در مورد پول پرورش می دهد. وقتی احساسات منفی در تصمیمات مالی شما پیچیده شده است ، اغلب تأثیر منفی بر تصویر مالی شما می گذارد.

بیشتر بخوانید: اجازه ندهید دیگران روز شما را خراب کنند!

 

 

چگونه بفهمیم ذهنیت ورشکسته ای دارید؟

مسائل مربوط به طرز فکر پول اغلب به راحتی قابل تشخیص است. اما اگر به دنبال نشانه ها نباشید، ممکن است ذهنیت ورشکسته خود را به زیر فرش بکشید. وقت آن رسیده است که ذهنیت پولی خود را در کانون توجه قرار دهید تا مشخص شود که آیا به درستی در مورد آن فکر می کنید یا خیر. اگر متوجه شوید که در حال انجام حرکات پولی زیر هستید، ممکن است طرز فکر مالی اشتباهی داشته باشید.

 

مدام به پول فکر می کنید

مدیریت پول بخش مهمی از یک زندگی پایدار است. با این حال، پول تنها مسئله ای نیست که در زندگی ما بازی می کند. کوکو شانل به بهترین وجه گفت : «بهترین چیزها در زندگی رایگان هستند. چیزهای دوم بسیار بسیار گران هستند.»

اگر روی بخش های بسیار گران زندگی تمرکز کرده اید، ممکن است با افکار منفی در مورد پول زندگی کنید. اما اگر روی چیزهای رایگان زندگی مانند روابط، سلامتی و شادی خود تمرکز کنید، احتمالاً ذهنیت مثبتی دارید.

 

صرف اعتبار

خرج کردن اعتباری در بسیاری اپلیشن ها و حتی کارتها وجود دارد. اگر به صورت اعتباری خرج می کنید، تنها نیستید.  خارج کردن کارت اعتباری شما ممکن است در حال حاضر احساس خوبی داشته باشد. اما پرداخت هزینه‌های هزینه‌ای در کارت اعتباری معمولاً به یک ذهنیت ورشکسته گره خورده است.

 

قرار دادن خواسته ها بر نیازها

هر کس نیازهای خاصی برای سرپا نگه داشتن خانواده خود دارد . برخی از اصول اولیه شامل مسکن، حمل و نقل و غذا است. اگر ذهنیت منفی دارید، ممکن است قبل از پرداختن به هزینه های اولیه خود، برای خرید چیزهایی که لزوماً به آنها نیاز ندارید، فشار بیاورید.

از خود بپرسید که واقعاً به چه چیزی نیاز دارید. اگر نیازهای خود را برای پوشاندن ولگردی های خود نادیده گرفته اید، معمولاً نشانه این است که چیزی باید تغییر کند.

به عنوان مثال، فرض کنید از ویزیت های معمول پزشک خود صرف نظر کرده اید تا به روز رسانی کمد لباس خود را بپوشانید. این ممکن است به این معنی باشد که شما روی چیزهای اشتباه تمرکز می کنید.

 

اجتناب از پس انداز پول

پس انداز پول کلید ساختن آینده مالی روشن است. بدون پس انداز، احتمال بیشتری وجود دارد که در گرفتن وام برای پوشش هزینه های غیرمنتظره دچار مشکل شوید. اما فردی با ذهنیت ورشکسته ممکن است از پس انداز به نفع هزینه کردن برای خریدهای گران قیمت اجتناب کند. البته هیچ ایرادی ندارد که هرازگاهی از چیزهای سرگرم کننده پرهیز کنید. با این حال، همیشه انتخاب خرید فوری به جای پس انداز برای آینده بلندمدت خود یک عادت بد است.

 

چسبیدن به طرز فکر کمبود

طرز فکر کمبود بر هر چیزی که ندارید تمرکز می کند. برای مثال، ممکن است دائماً زندگی خود را با دیگران مقایسه کنید. کسی همیشه بیشتر از شما خواهد داشت، به خصوص اگر به فید رسانه های اجتماعی که به دقت تنظیم شده است نگاه کنید.

اما در عین حال، ممکن است بیش از اندازه کافی برای رسیدگی به نیازها و خواسته های خود داشته باشید. اگر شمردن موهبت‌هایتان برایتان دشوار است، ممکن است ذهنیت کمیابی شما را مجبور کند همیشه احساس شکستگی کنید.

 

چطور نشخوار فکری را متوقف و ذهن خود را آرام کنیم؟

چگونه از ذهنیت اشتباه جلوگیری می کنید؟

یک ذهنیت ورشکسته می‌تواند شما را از دستیابی به رویاهای مالی خود باز دارد، بنابراین مهم است که دانش کسب کنید و بیشتر پس انداز کنید تا از اینگونه فکر منفی اجتناب کنید.

سواد مالی خود را تقویت کنید

اولین راه برای مبارزه با یک طرز فکر ورشکسته، ایجاد سواد مالی است . هرچه بیشتر در مورد مدیریت امور مالی خود بدانید، احساس کنترل بیشتری خواهید کرد. وقتی درباره انتخاب های مالی خود اطلاعات بیشتری کسب کردید، ممکن است برای بهبود وضعیت خود اقدام کنید. دانش در مورد پول راه کلیدی برای تغییر نظر شماست. خواندن کتاب در مورد امور مالی یک مکان واقعا خوب برای شروع است.

بیشتر بخوانید: چرا امور مالی شخصی مهم است؟

 

خود را در مورد مسائل مالی توانمند کنید

توانمندسازی می‌تواند شما را به کنترل آینده مالی خود سوق دهد. هنگامی که نگرش توانمندسازی را با سواد مالی جدید خود ترکیب می کنید، می توانید طرز فکر خود را متحول کنید. زنان توانمند با اعتماد به نفس تصمیمات مالی هوشمندانه ای می گیرند. به جای اینکه در دام یک ذهنیت ورشکسته احساس کنید، می توانید در ساختن آینده مالی روشن تر غوطه ور شوید.

 

عادت پس انداز خود را ایجاد کنید

یادگیری پس انداز مداوم پول مانند ایجاد یک عادت است. اگرچه ممکن است به طور طبیعی اتفاق نیفتد، اما می توانید عادت پس انداز خود را در طول زمان ایجاد کنید. اگر برای پس انداز مشکل دارید، با مقادیر کم شروع کنید. تعیین اهداف پس انداز واقع بینانه نیز مفید است. همانطور که به اهداف پس انداز خود دست می یابید، برای حفظ انگیزه خود با هزینه های کوچک پاداش دهید.

چالش پس انداز نیز یک راه عالی برای شروع پس انداز بیشتر است.

بیشتر بخوانید:7 توصیه مالی برای خانم های مجرد

چطور در چالشهای مالی قوی بمانیم؟

 

چگونه یک ذهنیت ورشکسته را اصلاح می کند؟

اگر از قبل در مورد پول اشتباه فکر می کنید، مجبور نیستید برای همیشه به آن پایبند باشید و در عوض می توانید از برخی استراتژی ها برای تغییر طرز فکر خود استفاده کنید. کاملاً ممکن است که ذهنیت پولی خود را از ورشکسته شدن تغییر دهید.

 

روی نکات مثبت تمرکز کنید

نگاه مثبت به مسائل مالی شما می‌تواند دنیای متفاوتی را ایجاد کند. وقتی با یک چرخش مثبت به جهان نگاه می کنید، اغلب به راحتی می توانید برای آینده ای روشن تر پس انداز کنید. اگر دیدگاهی منفی به زندگی دارید، تمرکز بر چیزهایی که ندارید آسان تر است.

همیشه مثبت ماندن در دنیای منفی آسان نیست. اما تعهد به افکار مثبت ممکن است طرز فکر و آینده مالی شما را متحول کند.

بیشتر بخوانید: راههای مدیریت استرس

 

دلیل خود را پیدا کنید

اگر بتوانید یک عامل انگیزشی حیاتی پیدا کنید، راحتتر میتوانید از ذهنیت ورشکسته خود خارج شوید و در عین حال آینده مالی بهتری بسازید. یک دلیل واحد برای انتخاب های سخت، مانند پس انداز به جای ولخرجی، می‌تواند تفاوت را ایجاد کند.

برخی از دلایل متداول برای تغییر وضعیت مالی شما عبارتند از:

  • ایجاد ثروت میراثی
  • ایجاد ثبات مالی برای فرزندانتان
  • دنبال کردن استقلال مالی

با امکانات خود راحت زندگی کنید

زندگی با امکانات خود مستلزم صرف هزینه کمتر از درآمد شماست. اگر بیشتر از درآمدتان پول نقد خرج کنید، درگیر نوعی بدهی خواهید شد. یادگیری زندگی با بودجه می‌تواند شما را به سمت اهداف مالی خود سوق دهد.

کلید ایجاد بودجه ای است که بتوانید به آن پایبند باشید. اگر نمی دانید چگونه با ساختن بودجه شروع کنید، درآمد و هزینه های فعلی خود را جمع کنید. امیدواریم بیشتر از آنچه که خرج می کنید پول به دست آورید. در هر صورت، خرج‌هایتان را خرج کنید. به دنبال راه هایی برای کاهش هزینه هایی باشید که به آنها اهمیت نمی دهید، در حالی که منابع خود را برای هزینه هایی که به آنها اهمیت می دهید، افزایش دهید. برای مثال، اگر می‌خواهید یک صندوق اضطراری بسازید، ممکن است تصمیم بگیرید که به طور موقت خرج کردن لباس‌های جدید را متوقف کنید.

بیشتر بخوانید: 10 گام برای ایجاد یک برنامه مالی قوی برای خود

 

 

درباره پول بیشتر بدانید

اگر اطلاعات زیادی در مورد پول ندارید، مدیریت مسئولانه پول اغلب دشوار است. راه حل این است که دانش مالی خود را تقویت کنید. همانطور که بیشتر یاد می گیرید، احتمالاً اعتماد به نفس لازم برای تصمیم گیری های پولی هوشمندانه را به دست خواهید آورد.

 

اهداف پولی هوشمند را تعیین کنید

تعیین اهداف ابزاری مفید برای تمام زمینه های زندگی شماست. در واقع، اهداف می توانند به شما کمک کنند با انگیزه بمانید . اهداف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. نمونه ای از هدف SMART صرفه جویی 1000 دلاری برای موارد اضطراری در یک سال است.

برای تعیین اهداف پولی SMART برای موقعیت منحصر به فرد خود وقت بگذارید.

 

خلاق باشید

گیر افتادن در این ایده که مسائل پول کاملاً خارج از کنترل شما هستند، آسان است. پس از همه، شما احتمالاً منبع درآمد اولیه ای دارید که محدود است. به عنوان مثال، ممکن است چندین سال با یک چک حقوق از یک کارفرما زندگی کنید. خوشبختانه، این امکان وجود دارد که با کمی خلاقیت، وضعیت مالی خود را متحول کنید. می توانید با جستجوی راه های خلاقانه برای کاهش هزینه های خود شروع کنید. اما جادوی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که جریان‌های درآمد بیشتری ایجاد کنید.

امکانات یک شغل جانبی پرسود بی پایان است. از استفاده از خلاقیت خود برای ساختن یک چالش جانبی که برای زندگی شما موثر است و به وضعیت مالی شما کمک می کند، نترسید.

 

ذهنیت ورشکسته ای دارید؟ شما می توانید به یک طرز فکر مثبت تغییر دهید!

یک ذهنیت ورشکسته می‌تواند شما را از دستیابی به پتانسیل مالی کامل خود باز دارد. اجازه ندهید یک ذهنیت محدود شما را از رسیدن به اهداف پولی خود باز دارد. وقتی به یک طرز فکر متفاوت می روید، صبور باشید. رهایی از الگوهای قدیمی و شروع به تفکر متفاوت، احتمالاً مدتی طول خواهد کشید. اما تغییر کاملاً ارزشش را دارد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *