چطور منیزیم به خواب شما کمک میکند؟

چطور منیزیم به خواب شما کمک میکند؟

بسیاری از افراد با خوابیدن مشکل دارند و شکستن چرخه بی خوابی می تواند سخت باشد. شما می توانید روال خواب خود را تغییر داده و مصرف کافئین خود را محدود کنید، اما گاهی اوقات این مداخلات در شیوه زندگی کوتاه می آیند. مکمل ها یکی دیگر از گزینه های محبوب هستند. منیزیم یکی از مکمل هایی است که بعنوان کمک خواب بالقوه مورد توجه قرار گرفته است.

این ماده معدنی دارای اثرات گسترده ای در بدن است و ممکن است بر برخی از فرایندهایی که باعث بهبود خواب می شوند، تأثیر بگذارد. ادامه مطلب از بخش تغذیه مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا ارتباط بین منیزیم و خواب راحت را بیاموزید.

منیزیم چیست؟

منیزیم یکی از رایج ترین مواد معدنی روی زمین است و در بسیاری از غذاها وجود دارد. این برای سلامت انسان ضروری است و در بیش از 600 واکنش سلولی در سراسر بدن شما استفاده می شود. در حقیقت، هر سلول و اندامی برای عملکرد صحیح به این ماده معدنی نیاز دارند. به سلامت استخوان ها و همچنین عملکرد مناسب مغز، قلب و ماهیچه کمک می کند.

مکمل های منیزیم با تعدادی از مزایا مرتبط هستند، از جمله مبارزه با التهاب، رفع یبوست و کاهش فشار خون.

علاوه بر این، منیزیم ممکن است به درمان کمک کند مشکلات خواب. انواع زیادی مکمل منیزیم در دسترس است. اینها شامل سیترات منیزیم، اکسید منیزیم و کلرید منیزیم هستند.

خلاصه: منیزیم یک ماده معدنی مهم است که برای سلامت کلی بدن ضروری است. مزایای این مکمل ها شامل مبارزه با التهاب و کاهش فشار خون تا احتمالاً بهبود خواب است.

بیشتر بخوانید: منیزیم برای بدن چه میکند؟

 

این می تواند به بدن و مغز شما در آرامش کمک کند!

برای اینکه بخوابید و در خواب بمانید، بدن و مغز شما نیاز به آرامش دارند. از نظر شیمیایی، منیزیم با فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک، سیستمی که باعث آرامش و آرامش شما می شود ، به این فرایند کمک می کند.

اول، منیزیم انتقال دهنده های عصبی را تنظیم می کند، که سیگنال هایی را در سراسر سیستم عصبی و مغز ارسال می کند. همچنین هورمون ملاتونین را تنظیم می کند، که چرخه خواب و بیداری را در بدن شما هدایت می کند.

دوم، این ماده معدنی به گیرنده های گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) متصل می شود. GABA انتقال دهنده عصبی است که مسئول آرام کردن فعالیت عصبی است. این همان انتقال دهنده عصبی است که توسط داروهای خواب مانند Ambien استفاده می شود. با کمک به آرام کردن سیستم عصبی ، منیزیم ممکن است بدن و ذهن شما را برای خواب آماده کند.

خلاصه: منیزیم به فعال کردن انتقال دهنده های عصبی که مسئول آرامش بدن و ذهن هستند ، کمک می کند.

بیشتر بخوانید: تاثیر منیزیم بر دیابت

 

عدم وجود آن در خواب اختلال ایجاد می کند

نداشتن منیزیم کافی در سیستم شما می تواند باعث اختلال در خواب و حتی بی خوابی شود. مطالعات روی موش ها نشان داده است که میزان مطلوب این ماده معدنی برای خواب طبیعی لازم است و سطوح بالا و پایین می تواند باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

گروه خاصی از افراد در معرض خطر کمبود منیزیم هستند، از جمله:

  • افراد مبتلا به بیماری های گوارشی: مشکلات مربوط به دستگاه گوارش شما می تواند باعث شود بدن شما ویتامین ها و مواد معدنی را به درستی جذب نکند و در نتیجه باعث کمبود آن می شود.
  • افراد مبتلا به دیابت: مقاومت به انسولین و دیابت با از دست دادن بیش از حد منیزیم ارتباط دارد.
  • افراد مبتلا به وابستگی به الکل: کمبود این ماده معدنی در میان افرادی که زیاد مشروب می خورند شایع است.
  • افراد مسن: بسیاری از افراد مسن نسبت به افراد جوانتر منیزیم کمتری در رژیم غذایی خود دارند و همچنین ممکن است در جذب آن کمتر کارآمد باشند.

اگر منیزیم کافی دریافت نمی کنید ، ممکن است مشکلات خواب را تجربه کنید.

خلاصه:مصرف ناکافی منیزیم با مشکلات خواب ارتباط دارد. برخی از جمعیت ها به ویژه در معرض کمبود هستند.

بیشتر بخوانید: میزان نیاز روزانه منیزیم

 

به تنظیم کیفیت خواب کمک می کند!

منیزیم نه تنها می تواند به خوابیدن شما کمک کند، بلکه در رسیدن به خواب عمیق و آرام نیز نقش دارد. در یک مطالعه ، به افراد مسن 500 میلی گرم منیزیم یا دارونما داده شد. به طور کلی، گروه منیزیم کیفیت خواب بهتری داشتند.

این گروه همچنین سطح بالاتری از رنین و ملاتونین، دو هورمون که به تنظیم خواب کمک می کنند، نشان دادند. این نتایج با مطالعه دیگری تقویت شد که به افراد مسن مبتلا به بی خوابی مکمل حاوی 225 میلی گرم منیزیم ، 5 میلی گرم ملاتونین و 11.25 میلی گرم روی داده شد. شرکت کنندگان در این مطالعه دوم نیز در مقایسه با گروه دارونما خواب بهتری داشتند، اگرچه به سختی می توان اثر آن را به منیزیم نسبت داد زیرا مکمل حاوی روی و ملاتونین بود.

یک مطالعه دیگر نشان داد که ایجاد کمبود منیزیم در موش ها منجر به الگوهای خواب سبک و بیقرار می شود. این موضوع تا حدی به دلیل تأثیر این ماده معدنی بر سیستم عصبی است. این مولکول های تحریک پذیرتر را از اتصال به نورون ها منع می کند و در نتیجه سیستم عصبی آرام تری ایجاد می کند.

با این حال، از آنجا که تحقیقات فعلی فقط مکمل های منیزیم را در افراد مسن مبتلا به بی خوابی مورد مطالعه قرار داده است، مشخص نیست که آیا افراد جوان نیز از مزایای آن برخوردار خواهند بود یا خیر.

خلاصه: منیزیم بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد و به خواب عمیق و آرام کمک می کند. چندین مطالعه این تأثیر را در افراد مسن تأیید کرده اند.

بیشتر بخوانید: غذاهای مفید و غنی از منیزیم

 

 

ممکن است به کاهش اضطراب و افسردگی کمک کند!

اضطراب و افسردگی هر دو می توانند بر خواب تأثیر منفی بگذارند. جالب اینجاست که نشان داده شده است که منیزیم به کاهش هر دو این اختلالات خلقی کمک می کند. این امر به ویژه هنگامی که کمبود منیزیم وجود دارد صادق است، زیرا اضطراب، افسردگی و آشفتگی روانی اغلب در هنگام کمبود مشاهده می شود.

اما تحقیقات جدیدتر همچنین نشان می دهد که این ماده معدنی می تواند درمان معمول ضد افسردگی را تقویت کرده و احتمالاً اضطراب را درمان کند.

در حالی که نحوه عملکرد این روش به طور کامل درک نشده است، به نظر می رسد که مربوط به توانایی منیزیم در تحریک دستگاههای آرام بخش سیستم عصبی است. اگر بی خوابی شما به اختلال خلقی زمینه ای مربوط است، منیزیم فقط ممکن است کمک کند.

خلاصه: منیزیم ممکن است به درمان اضطراب و افسردگی کمک کند، دو اختلال خلقی که می تواند باعث مشکلات خواب شود.

بیشتر بخوانید: 7 علامت و نشانه کمبود منیزیم

 

نحوه مصرف منیزیم برای کمک به خواب

موسسه پزشکی دریافت رژیم غذایی روزانه 310-360 میلی گرم منیزیم برای زنان بالغ و 400-420 میلی گرم برای مردان بالغ را پیشنهاد می کند. شما می توانید منیزیم را از طریق آب آشامیدنی و خوردن غذاهایی مانند سبزیجات سبز ، آجیل، غلات، گوشت، ماهی و میوه.

تعداد کمی از مطالعات به طور مستقیم تأثیر مکمل های منیزیم بر بی خوابی را آزمایش کرده اند، بنابراین توصیه نمی شود مقادیر خاصی را توصیه کنید. با این حال، آزمایشات بالینی فوق الذکر از مقادیری در محدوده 225-500 میلی گرم استفاده کردند. حد بالایی که از مصرف مکمل ها بی خطر است 350 میلی گرم در روز است ، بنابراین از آزمایش این دوز بالاتر بدون نظارت پزشک خودداری کنید.

از آنجا که روشن است که کمبود منیزیم می تواند خواب را مختل کند ، اولین قدم خوب این است که مطمئن شوید مقادیر کافی از غذاهای کامل دریافت می کنید.

خلاصه: هیچ توصیه خاصی در مورد میزان مصرف منیزیم برای بهبود خواب وجود ندارد. با این حال ، دریافت مقادیر مناسب از طریق رژیم غذایی می تواند کمک کننده باشد.

 

 

هنگام مصرف مکمل ها چه نکاتی را باید در نظر گرفت

اگر در خواب مشکل دارید، در نظر بگیرید ابتدا مداخلات شیوه زندگی ، مانند کاهش مصرف کافئین، ایجاد زمان منظم خواب و اجتناب از نمایشگر قبل از خواب. اما اگر می خواهید منیزیم را امتحان کنید ، چند نکته وجود دارد که باید بدانید.

اول ، حد بالایی برای منیزیم مکمل 350 میلی گرم در روز است.

علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که مصرف آن به شکل مکمل ممکن است عوارض جانبی از جمله تهوع، گرفتگی یا اسهال ایجاد کند.

در نهایت، مکمل های منیزیم می توانند با داروهای خاصی از جمله آنتی بیوتیک ها، شل کننده های عضلانی و داروهای فشار خون تداخل ایجاد کنند.

اگر بیماری دارید یا از هر دارویی استفاده می کنید ، قبل از استفاده از این مکمل با پزشک مشورت کنید.

خلاصه:سطح ایمن مکمل های منیزیم 350 میلی گرم در روز است. ممکن است عوارض جانبی ایجاد کند و با برخی داروها تداخل داشته باشد.

 

 

جمع بندی

منیزیم ممکن است خواب شما را بهبود بخشد. این نقش مهمی در سیستم عصبی شما ایفا می کند و به فعال شدن مکانیسم هایی کمک می کند که شما را آرام و آرام می کند. همچنین میتواند به تسکین اضطراب و افسردگی کمک کند، که می تواند خواب را مختل کند.

در حال حاضر، تنها تحقیقی که نشان می دهد این مکمل ها خواب را بهبود می بخشد، در افراد مسن انجام شده است، بنابراین مشخص نیست که چگونه بر سایر جمعیت ها تأثیر می گذارد.

اگر می خواهید منیزیم را برای خواب امتحان کنید ، با افزایش مصرف غذاهای مفید و غنی از منیزیم شروع کنید.

One thought on “چطور منیزیم به خواب شما کمک میکند؟

  • بازپینگ: ِ نفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *