چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته
نگهداری و پرورش گل آگلونما
نگهداری و پرورش گل آگلونما
۱۳۹۹-۰۷-۱۴
راهنمای جامع برای پرورش بنت قنسول
راهنمای جامع برای پرورش بنت قنسول
۱۳۹۹-۰۷-۱۴
چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

وقت آن است که به تعطیلات بروید و مسئولیت های خود را پشت سر بگذارید! اما قبل از رفتن ، اطمینان حاصل کنید که از گلها و گیاهان خود  به خوبی مراقبت کرده اید وپس  از بازگشت از تعطیلاتتان پژمرده شدن آنها شمارا ناراحت نخواهند کرد. برای این کار راه حل هایی وجود دارد که سریع ، مقرون به صرفه و طولانی مدت هستند. ما اینجا هستیم تا ثابت کنیم که گیاهان شما به کمک زیادی نیازی ندارند زیرا ما شش روش خود آبیاری برای مراقبت از همه گیاهان ، حتی گیاهان حساس داریم!

روش اول: محلول بطری شیشه ای

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

بلافاصله بعد از خالی ماندن بطری آبمعدنی یا نوشابه خود را دور نیندازید – بطری ها برای مراقبت از گیاهانی که هر روز به آبیاری نیاز دارند عالی هستند. یا اینکه از این روش به صورت روزانه استفاده کنید تا کار آبیاری کمتری برای شما ایجاد کند. اگر بطری طرح جالبی دارد ، می تواند یک تزئین خلاقانه و سرگرم کننده باشد که به گلدان یا گلدان شما اضافه می شود. حتماً از بطری کلاه دار استفاده کنید و از چوب پنبه استفاده نکنید. بعد از نوشیدن آب از گیاه ، ممکن است این محلول با استفاده مجدد از بطری دوباره مورد استفاده مجدد قرار گیرد.

مزایا: راه اندازی ساده

بهترین برای: گیاهانی که نیاز به توجه زیادی دارند

مدت زمان: حدود 5 روز

زمان پروژه: کمتر از 10 دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • چکش
  • ناخن
  • یک بطری با درپوش آلومینیومی
  • انبر

مرحله 1: سوراخ های درپوش را سوراخ کنید.

با استفاده از انبر ، فیلم پلاستیکی داخل کلاهک را بردارید. سپس ، یک میخ بردارید و آن را از طریق درپوش آلومینیومی چکش بزنید ، و پنج سوراخ کوچک ایجاد کنید. برای اطمینان از اینکه درپوش را تاب نمی دهید ، ابتدا میخ را از داخل درپوش میخ بزنید.
مرحله 2: بطری را با آب پر کنید.

بطری را از روی کلاه بردارید و تا لبه پر از آب کنید. درپوش را دوباره روی درب آن بگذارید.
مرحله 3: بطری را درون خاک قرار دهید.

در خاک گیاهی که آبیاری می کنید سوراخ کنید. بطری (ابتدا درب کلاه) را در سوراخی که حفر کرده اید قرار دهید. بعد از آخر هفته طولانی دوباره پر کنید!

روش دوم: حمام گیاهان خانگی

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

شما حمام می کنید ، ممکن است قبلاً حیوان خانگی را حمام کرده باشید ، اما آیا می دانید که می توانید گیاهان خود را حمام کنید؟ بله ، مطمئناً می توانید گیاهان خود را در حالی که بیشتر از یک هفته بیرون نرفته اید حمام کیند. بخاطر داشته باشید که این روش برای گیاهانی که به آب زیادی احتیاج دارند ، مانند گیاهان گرمسیری و گیاهانی که به آفتاب زیادی احتیاج ندارند ، بهترین نتیجه را دارد زیرا حمام معمولاً اتاقی با کمترین میزان نور است.

مزایا: محلول ماندگار

بهترین حالت برای: گیاهان گرمسیری و گیاهانی که نیازی به آفتاب ندارند

مدت زمان: 1 هفته

زمان پروژه: پنج دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • حوله
  • سینک یا وان
  • گیاهان گلدان زهکشی خوب

مرحله 1: وان یا سینک ظرفشویی خود را پر کنید.

وان یا سینک ظرفشویی خود را پر کنید (بسته به تعداد گیاهانی که باید از آنها مراقبت کنید در حالی که از بین رفته اید) را با چند اینچ آب پر کنید.
مرحله 2: یک حوله بگذارید تا وان یا غرق را بپوشاند.

یک حوله را روی آب بگذارید تا گلدان های گیاه وان را خراشیده یا غرق نکنند.
مرحله 3: گیاهان خود را روی حوله حمام قرار دهید.

گیاهان را در وان یا غرق قرار دهید ، مطمئن شوید که گیاهان در گلدان هایی با زهکشی خوب قرار دارند تا آب بتواند از طریق ریشه ها خیس بخورد. این روش باید تا یک هفته از گیاه مراقبت کند.

روش سوم: سیستم قطره چسب آب

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

در این روش ، شما در حال اتصال گیاه خود به سیستم آب با استفاده از یک طناب یا رشته پنبه ای ساده هستید. آبیاری فتیله برای مدت زمان طولانی بسیار مفید است – هرچه آب بیشتری در سطل یا گلدان خارجی داشته باشید، از گیاهان شما نیز بیشتر مراقبت می شود. این سیستم همچنین برای کسانی که بیش از یک گیاه دارند بسیار مناسب است زیرا شما می توانید چندین گیاه را در یک زمان آبیاری کنید.

مزایا: محلول طولانی مدت

بهترین حالت برای: گیاهان خانگی و گیاهان غیر شاد

مدت: 6-8 ماه

زمان پروژه: پنج دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • طناب پنبه ای
  • گلدان یا سطل

مرحله 1: طناب های پنبه ای را ببرید.

طناب پنبه ای را تهیه کنید زیرا این جاذب ترین ماده ای است که به راحتی به خاک گیاهان منتقل می شود. شما می خواهید طناب در انتهای گلدان آب شل باشد و همچنین بتواند به چندین اینچ زیر خاک برسد. برای هر گیاه که نیاز به آبیاری دارد ، یک طناب ببرید.
مرحله 2: انتهای طناب را در خاک و آب قرار دهید.

یک انتهای طناب را چند اینچ زیر خاک هر یک از گیاهان فشار دهید ، سپس هر طناب را با خاک بپوشانید تا مطمئن شوید که بماند. همچنین می توانید از یک مداد برای پر کردن هر طناب در خاک استفاده کنید. انتهای دیگر طناب را در گلدان یا سطل پر از آب قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که لبه اضافی در این انتها وجود دارد.
مرحله 3: گیاه را آب کنید و گلدان را پر کنید.

گلدان را با آب پر کنید و سپس گیاهان را آبیاری کنید تا روند کار آغاز شود. این روش برای کسانی که چندین گیاه دارند و یک راه اندازی می خواهند بسیار مناسب است.

روش چهارم: تنظیم زیرگلدانی

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

این روش یکی از ساده ترین روش هاست ، اما احتمالاً نباید از این روش برای گیاهانی که نیاز به توجه ویژه دارند استفاده کنید. زیر گلدانی نه تنها به حفظ آب گیاهان کمک می کند بلکه باعث می شود خاک از ته گلدان شما نشت نکند ، در زمانی که شما دور هستید همه چیز را خوب و مرتب نگه می دارد.

فواید: محلول ارزان و ساده

بهترین حالت برای: ساکولنت ها و سایر کاکتوس هایی که به آب زیادی احتیاج ندارند .

مدت زمان: 2-3 روز

زمان پروژه: یک دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • نعلبکی
  • گلدان زهکشی

مرحله 1: نعلبکی را انتخاب کنید.

هنگامی که به دنبال نعلبکی برای گلدان خود می گردید ، می خواهید مطمئن شوید که تقریباً به اندازه قابلمه یا حتی کمی بزرگتر است ، تا نعلبکی جایی برای نگهداری آب داشته باشد و همچنان ته کامل قابلمه را لمس کند.
مرحله 2: گیاه خود را در گلدان قرار دهید.

استفاده از گلدان زهکشی مهم است تا گیاه بتواند به آبی که قرار است در نعلبکی باشد برسد.
مرحله 3: نعلبکی را خیس کنید یا آب را در نعلبکی قرار دهید.

نعلبکی را زیر آب قرار دهید یا آب را در نعلبکی قرار دهید تا از زمان رفتن شما آب اضافی برای نوشیدن گیاه داشته باشد.

 

روش پنجم: گلخانه کوچک کیسه های پلاستیکی

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

به هیچ وجه نیازی به ساخت دیوار یا سقف برای این روش ندارید ، این روش کاملا ساده و یک راه حل عالی با دوام برای زمانی است که از گیاهان خود دور هستید. مراقب باشید برای جلوگیری از تخریب شاخ و برگ گیاهان خود ، دستورالعمل های مربوط به این استراتژی را با دقت دنبال کنید. از این روش در زیر تابش مستقیم آفتاب یا ساکولنت استفاده نکنید زیرا ممکن است بیش از حد گرم شوند یا کوچک شوند.

مزایا: محلول طولانی مدت بهترین حالت برای: گیاهان خانگی و گیاهان غیر شاد مدت: 6-8 ماه

زمان پروژه: 15 دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • چهار چوب چوب
  • کیسه پلاستیکی شفاف (آنقدر بزرگ که بتواند روی گیاه قرار بگیرد)

مرحله 1: چوب های چوب را وارد کنید.

چهار چوب چوب را برداشته و در هر گوشه گلدان قرار دهید. این پایه چادر کیسه پلاستیکی گلخانه خواهد بود ، بنابراین پلاستیک به دور برگها نمیپیچد.
مرحله 2: آب را در زیر نور خورشید قرار دهید.

گیاه خود را مانند معمول آبیاری کنید – بیش از حد آب ندهید. گیاه خود را در معرض نور غیرمستقیم خورشید بگذارید زیرا نور مستقیم خورشید کیسه پلاستیک را بیش از حد گرم می کند و به احتمال زیاد گیاه شما را از بین می برد.
مرحله 3: گیاه خود را در کیسه پلاستیکی بپیچید.

یک کیسه پلاستیکی به اندازه کافی بزرگ پیدا کنید تا بتواند کل گیاه و سپس مقداری از آن را بپوشاند. گیاه خود را درون کیسه پلاستیکی بپیچید ، مطمئن شوید که چوب ها به اندازه کافی خوب قرار گرفته اند تا برگ ها به کیسه دست نزنند. اگر برگ ها کمی کیسه را لمس کنند ، خوب است. گلخانه کوچک با تبخیر شدن و جذب مجدد قطرات آب به داخل گیاه ، آب را جذب می کند.

روش ششم: گلدان پلاستیکی بطری آب

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

چطور وقتی سفر هستید به گلها آب دهید؟ 6 نکته

نه تنها انسان ها از بطری های آب می نوشند ، بلکه گیاهان نیز می نوشند و این یک روش عالی برای استفاده مجدد از بطری های پلاستیکی آب است. اگرچه این سیستم دوام زیادی ندارد ، اما روش نصب و استفاده مجدد از ساده ترین روش است. به سادگی در صورت لزوم بطری را پر کنید!

مزایا: محلول طولانی مدت بهترین حالت برای: گیاهان خانگی و گیاهان غیر شاد مدت: 6-8 ماه

زمان پروژه: پنج دقیقه

مواد + ابزار مورد نیاز:

  • بطری های پلاستیکی آب (اندازه آن به اندازه گیاه متفاوت است)
  • ناخن
  • چکش

مرحله 1: سوراخ های روی بطری را سوراخ کنید.

بطری آب را بردارید و حدود شش سوراخ در کناره های بطری آب ، و حدود سه سوراخ در پایین بطری آب سوراخ کنید.
مرحله 2: بطری پلاستیکی را درون خاک قرار دهید.

قبل از آن خاک گیاه خود را آبیاری کنید تا گیاه ابتدا تمام آب بطری را مصرف نکند و اجازه دهید روش خود آبیاری بیشتر طول بکشد. بطری پلاستیکی را با کلاه و در حدود یک یا دو اینچ از بطری آب که به بیرون نگاه می کند ، در سوراخ خاک قرار دهید.
مرحله 3: بطری آب را پر کنید.

بطری را با آب پر کنید و بطری را درپوش کنید تا آب تبخیر نشود و در عوض به گیاه تخلیه شود. این استراتژی برای دارندگان گیاهانی که در تعطیلات آخر هفته طولانی به سر می برند یا هر روز گیاهان خود را آبیاری نمی کنند بسیار مناسب است. با پر کردن مجدد بطری آب ممکن است دوباره از این روش استفاده کنید.

گیاهان با نگهداری کم

اگر ایجاد یک سیستم آبیاری اتوماتیک یک فنجان چای شما نیست ، در اینجا لیستی از گیاهانی است که اگر چند هفته بمانند روشن و شاد خواهند ماند. حتی اگر نیازی به آبیاری این گیاهان برای چند بار در یک زمان نیست ، اما کنار گذاشتن آنها در معرض نور مستقیم برای ماندگاری بیشتر ایمن است. بعضی از گیاهان در واقع در نور کم رشد می کنند. ثابت شده است که این گیاهان با کسانی که انگشت شست سبز ندارند دوستانه است.

گیاهان هوایی
آنتوریوم
بامبو
بروملیادها
کالانچو
درخت پول
گل ارکیده
صلح لیلی
گیاهان Pothos
کاکتوس
ساکولنت ها

پس از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گیاه گلدان خود آبیاری مناسب است ، در نهایت می توانید آرام باشید و نگران نحوه آبیاری گیاهان در تعطیلات نباشید. اگر یکی از گیاهان هنگام بازگشت به حالت افتادگی افتاد زیاد نگران نباشید ، روش هایی برای احیای گیاهان خانگی وجود دارد تا هیچ یک از دوستان گیاه خود را برای همیشه از دست ندهید!

روش های بالا آزمایش شده و اثبات شده اند ، اما اگر همه راه های دیگر به شکست منجر شد و فکر نمی کنید سیستم آبیاری خودکار بهترین انتخاب برای شماست ، یک گیاه نشین استخدام کنید! اگر تصمیم دارید کسی گیاه بنشیند ، این مواد چاپی برای گیاهان راهی عالی برای ترک دستورالعمل های دقیق آبیاری و مراقبت هستند. وقتی از تعطیلات برگشتید ، فراموش نکنید که از نشسته گیاه خود تشکر کنید ، آنها همه نوزادان گیاه شما را به خوبی و سالم نگه داشتند.

منبع

Comments are closed.