چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟
چگونه بر تکالیف خود تمرکز کنیم؟
چگونه بر تکالیف خود تمرکز کنیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۳
چگونه کارها را بدون استرس انجام دهیم؟
چگونه کارها را بدون استرس انجام دهیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۳

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

بسیاری از مردم با تکمیل تکالیف، پروژه ها و کارهای روزانه مشکل دارند. ممکن است حواسمان پرت شود، مضطرب شویم یا از کار اجتناب کنیم. حدود 22 درصد از مردم انگلستان، ایالات متحده و استرالیا خود را به تعویق اندازان مزمن می شناسند. 70 درصد از دانش آموزان با مشکل در تعلل در انجام وظایف دانشگاهی گزارش می دهند.  تعلل می تواند به دلیل ترس از شکست و نگرانی های دیگر باشد. علیرغم مشکل شما در اتمام کارهایی که شروع کرده اید، می توانید با ایجاد ساختار، تمرکز موثرتر بر پروژه و افزایش انگیزه خود با این مسئله مبارزه کنید.

روش 1

ایجاد ساختار

1 مهلت تعیین کنید . داشتن یک ضرب الاجل (مخصوصاً مهلت تعیین شده توسط شخص دیگری) باعث افزایش تکمیل کار و کاهش تعلل می شود.

  • اگر یک مهلت از پیش تعیین شده دارید، به خود یادآوری کنید که چرا باید آن مهلت را حفظ کنید. عواقب عدم رعایت موعد مقرر را شناسایی کنید. مهلت را در تقویم خود بنویسید و دور آن خط بکشید.
  • اگر ضرب الاجل از پیش تعیین شده ندارید، می توانید برای خود تعیین کنید. مشخص کنید چه مدت برای تکمیل کار نیاز دارید. منطقی باشید و به خودتان زمان زیادی بدهید تا استرس غیرضروری را کاهش دهید.
  • برای هر بخش کوچکی از پروژه که شناسایی کرده اید یک ضرب الاجل تعیین کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا در مسیر حرکت خود در مسیر حرکت قرار بگیرید. به عنوان مثال، اگر باید یک مقاله تحقیقاتی را تا ماه آینده تکمیل کنید، ممکن است یک ضرب الاجل هفتگی برای تکمیل بخش های خاصی از پروژه (مانند انجام تحقیق و ایجاد طرح کلی) تعیین کنید.
  • اگر متوجه شدید که حواس شما پرت شده یا به تعویق می افتد، به تقویم خود نگاه کنید و مهلت خود را به خود یادآوری کنید. می توانید فکر کنید یا چیزی به خودتان بگویید: “اگر به تعویق ادامه دهم، ممکن است ضرب الاجل خود را برآورده نکنم. باید روی هدفم تمرکز کنم.”

2 فهرستی از کارها ایجاد کنید. داشتن دستورالعمل های گام به گام می تواند به افراد کمک کند تا به تکالیف یا پروژه های بیشتر و کامل برسند. اگر یاد بگیرید کارهای بزرگ را در طول روزها، هفته ها یا حتی ماه ها به مراحل کوچکتر تقسیم کنید، می تواند استرس شما را در مورد پروژه کاهش دهد.

  • روی تکمیل بخش های کوچک در یک زمان تمرکز کنید. برداشتن گام‌های کوچک به‌طور پیوسته باعث پیشرفت می‌شود. اگر بخواهید 10000 کلمه را در یک روز بنویسید، این یک دستاورد بزرگ است، اما نمی توانید آن را ادامه دهید. با این حال، شما می توانید فقط 200 کلمه در روز بنویسید و کارهای بیشتری انجام دهید. این تقریباً زمان نمی برد و در طول یک سال به 73000 کلمه اضافه می شود.
  • به سادگی تمام کارهایی را که برای اتمام پروژه باید انجام دهید، یادداشت کنید. به عنوان مثال، شاید یک پروژه مدرسه باشد و شما نیاز دارید: در مورد موضوع تحقیق کنید، مقاله بنویسید، ارائه پاورپوینت بسازید، سخنرانی بنویسید و سخنرانی خود را تمرین کنید. هر یک از این موارد ممکن است به یک لیست کارهای جداگانه نیاز داشته باشد. تا حد امکان جامع باشید.

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

3 اولویت بندی کنید. یکی از مهمترین جنبه های موفقیت و تکمیل پروژه ها اولویت بندی است. اگر می‌خواهیم کارآمد باشیم و آنها را کامل کنیم، باید وظایف خود را اولویت بندی کنیم.

  • بعد از اینکه فهرستی از کارها تهیه کردید، مهم ترین یا محدودترین بخش پروژه را در نظر بگیرید و ابتدا آن را انجام دهید. در یک زمان روی یک چیز تمرکز کنید. به عنوان مثال، قبل از شروع نوشتن سخنرانی در مورد آن موضوع، باید درباره موضوعی تحقیق کنید.
  • شاید در حال حاضر نیازی به تمرکز روی کارهای خاصی نداشته باشید. به عنوان مثال، شاید شما می خواهید یک بازی را برنامه ریزی کنید، اما علاقه خود را به آن از دست داده اید. خودتان را مجبور به انجام کاری نکنید که نتایج منفی بیشتری دارد (خستگی، اتلاف وقت و غیره) نسبت به نتایج مثبت (در این مورد، مهارت های کامپیوتری و احتمالاً پول). همیشه به جای پروژه های شخصی، ابتدا روی کارهایی که باید انجام دهید مانند تعهدات کاری یا مدرسه تمرکز کنید.

4 برنامه ریزی کنید و زمان خود را مدیریت کنید . بسیاری از مردم متوجه می‌شوند که برنامه‌ریزی فعالیت‌هایشان باعث می‌شود آنها را بسیار بیشتر به انجام آن‌ها برسانند. هر مورد از لیست کارهایتان را در نظر بگیرید و به خودتان زمان معقولی برای تکمیل آن بدهید.

  • یک تقویم داشته باشید و مطمئن شوید که هر روز چه کارهایی را باید انجام دهید تا در نهایت به هدف خود برسید. اگر همه چیزهایی را که برای هر روز نیاز داشتید تکمیل نکردید، به خودتان سخت نگیرید، فقط آن را به روز بعد اضافه کنید.

روش 2

تمرکز بر پروژه

1 حواس پرتی و وقفه ها را محدود کنید. وقفه ها ممکن است نیاز به تعطیلی در مناطق غیر مرتبط ایجاد کند. این ممکن است دلیلی باشد که چرا وقفه ها یا حواس پرتی باعث می شود ما به چیز دیگری مشغول شویم یا از مسیر خارج شویم.

  • خود را در یک منطقه راحت و آرام قرار دهید که می تواند به شما کمک کند تمرکز کنید. این ممکن است یک کتابخانه، کافی شاپ، میز کار یا اتاق خواب شما باشد.
  • اگر به شما کمک می کند تمرکز کنید، کمی موسیقی پخش کنید.
  • در حین کار، تلفن خود را زمین یا در اتاق دیگری بگذارید. گزینه دیگر این است که سایت های رسانه های اجتماعی را از طریق رایانه خود مسدود کنید، یا یک محدودیت زمانی تعیین کنید که می توانید برای آنها صرف کنید. همچنین می‌توانید حساب خود را در برخی سایت‌های رسانه‌های اجتماعی (به عنوان مثال فیس‌بوک) برای مدتی غیرفعال کنید و پس از اتمام پروژه، آن را دوباره به دست آورید.

2 کمک بخواهید. اگر گیر کردید، یکی از بهترین راه‌ها برای حرکت به جلو، دریافت کمک یا راهنمایی است.

  • دیدگاه دیگری دریافت کنید.
  • از کسی بخواهید که در حین کار با شما همراهی کند.
  • کسی را پیدا کنید که با شما کار کند.

3 به خودت پاداش بده پاداش‌ها یا تقویت‌های مثبت به افراد کمک می‌کند در مسیر خود باقی بمانند و وظایف خود را به پایان برسانند.

  • پس از انجام بخش کوچکی از کار به خود پاداش دهید. شاید به خودتان زمان بدهید تا تلویزیون تماشا کنید، میان وعده بخورید یا یک بازی انجام دهید.
  • پس از اینکه هدفتان در نهایت تکمیل شد، برای پاداش دادن به خودتان برنامه ریزی کنید. می توانید خودتان را به شام ​​ببرید، به تعطیلات بروید یا یک آخر هفته سرگرم کننده برنامه ریزی کنید.
  • اگر دوباره حواس‌تان پرت شد، حد و مرزهایی را تعیین کنید – به خودتان بگویید تا زمانی که بخشی از کار را به پایان نرسانید (نه بخش بزرگی که چند ساعت طول می‌کشد) اجازه انجام کار دیگری را ندارید. برای پاداش خاصی برنامه ریزی کنید که پس از اتمام آن بخش از آن لذت می برید.

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

4خودتان را تشویق کنید. استفاده از خود گفتاری مثبت یا جملات تاکیدی می تواند به توانایی شما برای بهره وری کمک کند.

  • چندین بار در طول روز تکرار کنید، “این را تمام می کنم.”
  • تکرار کنید، “به دلیل [دلایل اصلی شما] این را تمام می کنم”
  • به عنوان یادآوری آن را در مکانی که اغلب از آنجا عبور می کنید بگذارید. شما فکر می کنید، “اوه! من هنوز باید آن را تمام کنم!”.

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

5 استراحت کنید. تحقیقات نشان می دهد که استراحت در واقع می تواند به شما کمک کند تا توانایی خود را در طوفان فکری افزایش دهید و در کل بهره وری بیشتری داشته باشید.

  • کمی استراحت کنید، حرکات کششی یا حرکتی انجام دهید و زمانی که سرحال شدید به آن بازگردید.
  • اگر بیش از حد استرس دارید، چند ساعت یا یک روز استراحت کنید. ممکن است ایده های جدیدی به وجود بیاید.

روش 3

ایجاد انگیزه برای پایان کار

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

1 بر تعهد خود تمرکز کنید. تمرکز بر این که چرا می‌خواهید کاری را که شروع کرده‌اید انجام دهید، می‌تواند به شما در شناسایی دلایل ماندن در آن کمک کند.

  • چرا این پروژه را شروع کردید؟ حتما به انگیزه واقعی خود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک رمان هستید، ممکن است بخواهید منتشر شوید، اما چرا – برای بیان ایده های خود؟ برای نوشتن داستانی که ناخودآگاه در ذهن شما شکل گرفته است؟
  • مشخص کنید که چرا تکمیل آن مهم است. شاید شما نیاز به نوشتن مقاله یا سخنرانی برای مدرسه یا محل کار داشته باشید. آیا عدم تکمیل آن پیامدهای منفی مانند نمره پایین تر یا تأثیر منفی بر شهرت کاری شما خواهد داشت؟

 

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

 

2 فکرت را عوض کن اگر از کار اجتناب می کنید، ممکن است به این معنی باشد که آن را به نحوی ارزیابی می کنید که میل به اجتناب از آن ایجاد می کند. گاهی اوقات ممکن است به افکاری مانند “این خیلی سخت است” یا “این خیلی طول بکشد” فکر کنیم. این افکار می تواند منجر به اضطراب و اجتناب شود.

  • روی آنچه در گذشته تکمیل کرده اید تمرکز کنید. ما اغلب کارهای ناتمام خود را به جای پروژه های تمام شده خود به یاد می آوریم یا به آنها فکر می کنیم.
  • کمال گرایی را کنترل کنید. در حالی که کمال گرایی به شما کمک می کند تا اهداف بالاتری در زندگی داشته باشید، همچنین می تواند شما را از انجام وظایف، به ویژه کارهای خلاقانه مانند نوشتن یک رمان، باز دارد. این به این دلیل است که کمال گرایی می تواند به شما این احساس را بدهد که انگار پروژه هرگز به اندازه کافی خوب نیست و شما فقط به طور مداوم برای بهبود آن تلاش خواهید کرد.
  • تعلل خود را ببخشید. پذیرش تعلل و بخشیدن خود به خاطر آن در واقع می تواند به تعویق کمتر منجر شود. این به این دلیل است که وقتی اشتباهات خود را می پذیریم، می توانیم شروع به تغییر آنها کنیم. اقدامات مبارزه با آنها یا انکار آنها به ما اجازه نمی دهد که به سمت تغییرات مثبت حرکت کنیم. اگر اجازه دهیم کنترل شویم و خودمان را نپذیریم، به مشکل قدرت می دهیم. به جای نگه داشتن طناب در بازی طناب کشی، به سادگی رها کنید. با این حال، این به این معنا نیست که برای خود بهانه بیاورید یا به طور کامل از اهداف خود دست بکشید. یعنی بپذیرید و بپذیرید که با اهمال کاری مشکل دارید و سپس برای یک راه حل مثبت تلاش کنید.
  • کارهایی را که تاکنون انجام داده اید جشن بگیرید! این ممکن است به شما کمک کند تا در مورد پروژه احساس بهتری داشته باشید.

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

3 به موضوع علاقه مند شوید. زمانی که علاقه مند باشید و بتوانید از انواع مهارت های خود در هنگام کار روی چیزی استفاده کنید، اهمال کاری کاهش می یابد.

  • راهی برای علاقه مند شدن به کاری که روی آن کار می کنید پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله هستید – یک پایان نامه خلاقانه بسازید و روی نوشتن در مورد آنچه مورد علاقه خود هستید تمرکز کنید. خلاق بودن.
  • اگر گیر کردید، طوفان فکری یا تداعی آزاد را امتحان کنید. وقتی به پروژه خود فکر می کنید، به سادگی هر چیزی که به ذهنتان می رسد را یادداشت کنید. این می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌هایی جدید پیدا کنید و راه‌هایی برای نگاه کردن به کارتان ایجاد کنید.

چطور کارهایی را که شروع کرده اید به پایان برسانید؟

4 مراقب خودت باش. اگر آنقدر سالم نباشید که بتوانید کار را به پایان برسانید، نمی‌توانید کارآمد باشید. سالم بودن می تواند به افزایش انگیزه شما کمک کند زیرا می تواند انرژی فیزیکی لازم برای حرکت رو به جلو را به شما بدهد.

  • استرس را از طریق ورزش، زمان استراحت، و مشغول نگه داشتن خود با تلاش های مثبت به درستی مدیریت کنید.
  • ورزش کنید – یوگا، رقص، ایروبیک یا کیک بوکسینگ را امتحان کنید.
  • مراقب سلامت جسمانی خود باشید. با خوردن پروتئین، میوه و سبزیجات کافی، سالم غذا بخورید. به اندازه کافی خوابیدن؛ مغز شما در هنگام خواب به کار بر روی مشکلات ادامه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *