چطور گلهایمان را مدت طولانی تری تازه نگهداریم؟!
چطور از حواس پرتی زمان مطالعه جلوگیری کنیم؟
چطور از حواس پرتی زمان مطالعه جلوگیری کنیم؟
۱۴۰۱-۰۹-۰۴
طرز تهیه کیک فاج با نوتلا
طرز تهیه کیک فاج با نوتلا
۱۴۰۱-۰۹-۰۴

چطور گلهایمان را مدت طولانی تری تازه نگهداریم؟!

داشتن یک دسته گل زیبا در خانه باعث افزایش انرژی، روحیه و مود  و سطح بهره وری شما می شود. ناگفته نماند که همه عاشق دادن و دریافت گل یا حتی پذیرایی از خود یک دسته هستند. با این حال، مراقبت از آنها به آسانی ریختن آنها در آب نیست. با به کارگیری این چند نکته آسان به روال خود، گل های شما برای مدت طولانی تری مانند گل بابونه (به معنای واقعی کلمه) تازه خواهند بود!

ساقه ها را کوتاه کنید

انتهای ساقه های گل را 2 تا 4 سانتی متر با زاویه مورب ببرید. این باعث افزایش سطح پایه ای می شود که گل باید هیدراته بماند. برای اطمینان از داشتن دسته ای طولانی تر و سالم تر، هر بار که آب را تعویض می کنید، ساقه ها را کوتاه کنید.

سرکه سیب و شکر

آیا کاری هست که سرکه سیب نتواند انجام دهد؟ علاوه بر اینکه برای سلامت روده شما مفید است، به رشد و نگهداری گل های شما نیز کمک می کند. 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب و 2 قاشق غذاخوری شکر را داخل گلدان آب بریزید و هم بزنید. این مخلوط طراوت گل ها را حفظ می کند و مواد مغذی ضروری را فراهم می کند. حتما هر چند روز یکبار آب آن را عوض کنید و مقداری سرکه و شکر تازه به آن اضافه کنید.

گل ها را یک شب در یخچال نگهداری کنید

این کاری است که گلفروشان برای کمک به حفظ گل های خود انجام می دهند، بنابراین یک نکته قطعی برای خانه شما است. هیچ کس برای دیدن گل ها در هنگام خواب وجود نخواهد داشت، بنابراین می توانید آنها را در یخچال بگذارید (اگر به اندازه کافی بزرگ دارید) تا بتوانید صبح روز بعد با یک دسته گل تازه از خواب بیدار شوید.

برگ ها و گلبرگ های بیرونی را جدا کنید

با حذف برگ هایی که در زیر خط آب قرار دارند، باکتری های در حال رشدی را که رشد گل ها را مختل می کنند، نجات می دهید. همچنین دسته شما را پرتر و درخشان تر نشان می دهد. اگر با گل هایی مانند رز سر و کار دارید، لایه بیرونی گلبرگ ها را بردارید تا گل تا حد زیادی شکوفا شود.

دور از نور مستقیم خورشید و گرما نگهداری کنید

گل ها در داخل نگهداری می شوند زیرا اغلب نمی توانند با محیط بیرون اداره شوند. مهم است که آنها را از پنجره‌ها دور نگه دارید که در آن نور مستقیم و مستقیم خورشید را دریافت می‌کنند و در عوض در یک منطقه خنک قرار دهید که بتوانند به طور کامل شکوفا شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *