چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟
چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟
چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۵
استفاده از رژیم غذایی برای تقویت تمرکز
استفاده از رژیم غذایی برای تقویت تمرکز
۱۴۰۰-۰۸-۱۵

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

تمرکز در طول کلاس می تواند چالش برانگیز باشد. متأسفانه، رویاپردازی می تواند تأثیر منفی بر نمرات شما داشته باشد. اگر این مشکل برای شماست، نگران نباشید! با تعامل در کلاس و مراقبت بهتر از خود، می توانید رویاپردازی را کاهش دهید و عملکرد تحصیلی خود را بهبود بخشید.

 

 

روش 1 تعامل در کلاس

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

جلوی کلاس بنشینید. جلو و مرکز بودن شما را ترغیب می کند که توجه خود را به مربی معطوف کنید. این بدان معناست که هیچ زمانی برای خیالبافی وجود ندارد، حداقل بدون خطر گرفتار شدن.

  • اگر صندلی اختصاص داده اید و در پشت قرار گرفته اید، با مربی خود صحبت کنید. آنها به احتمال زیاد به شما اجازه خواهند داد که صندلی خود را به صندلی نزدیکتر به جلو تغییر دهید.

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

2 یادداشت برداری موثر به جای کپی کردن کلمه به کلمه تابلو، نکات کلیدی را یادداشت کنید. این به شما زمان بیشتری می دهد تا به جای انجام کارهای یکنواخت، در کلاس شرکت کنید.

  • مطمئن شوید که یادداشت برداری شما برای فعال نگه داشتن شما در طول کلاس طراحی شده است. ببینید آیا با برجسته کردن نکات کلیدی یا ایجاد یادداشت های ورودی دوگانه احساس راحتی بیشتری می کنید. سبک های مختلف یادداشت برداری در طول سخنرانی فعال و توجه خواهد بود.
  • یادداشت های قبلی خود را مرور کنید تا مطمئن شوید که با سخنرانی فعلی به روز هستید. سعی کنید بین درس های قبلی و امروز ارتباط برقرار کنید. این به شما کمک می کند در درس خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و از خیال پردازی خودداری کنید.

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

3 دستت را بلند کن برای پاسخ دادن به سوالات دست خود را بالا ببرید و اگر متوجه نشدید از پرسیدن برخی از خود نترسید. وقتی مطالب را بدانید و در کلاس شرکت کنید، وسوسه رویاپردازی نخواهید شد.

  • شرکت در کلاس به این معنی نیست که همیشه باید دست خود را بالا نگه دارید. فقط زمانی پاسخ دهید که چیزی معنادار برای مشارکت دارید، اما مطمئن شوید که به رسمیت شناخته شده اید. به این ترتیب وقتی شروع به گیج شدن می کنید می توانید پاسخگو باشید.

 

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

4 استراحت کوتاهی داشته باشید. بخواهید از سرویس بهداشتی استفاده کنید و برای کمی کشش یا نوشیدن کمی وقت بگذارید. این به شما امکان می دهد وقتی به کلاس برگشتید دوباره تمرکز کنید. برای پرسیدن سوال و مشارکت به کلاس برگردید.

 

 

روش 2 آماده کردن بدن و ذهن شما

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

1 غذاهای مغز را انتخاب کنید غذاهایی که سرشار از مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها، ویتامین E، روغن های امگا 3 و منیزیم هستند همگی به شما انرژی طولانی مدت می دهند. وقتی غذاهایی را انتخاب می‌کنید که تمرکز را تحریک می‌کنند و به شما انرژی می‌دهند، آمادگی بیشتری برای شرکت در کلاس دارید و نه خیال‌پردازی.

  • از خوردن غذاهایی با محتوای قند و چربی بالا خودداری کنید. این نوع غذاها باعث می شوند که قند بالایی داشته باشید که بدن شما بلافاصله انرژی را دفع می کند و سپس سقوط می کند زیرا بدن شما تمام انرژی ممکن را سوزانده است. بنابراین اول صبح آن غلات یا دونات شیرین را نخورید، زیرا انرژی طولانی مدتی را که برای حفظ تمرکز و تمرکز نیاز دارید به شما نمی دهد.
  • غذاهایی مانند غلات کامل را انتخاب کنید که سرشار از کربوهیدرات های خوب هستند تا انرژی خود را حفظ کنند. هنگامی که غذاهای سالم تری مانند بلغور جو دوسر برش خورده از فولاد سبوس دار انتخاب می کنید، در مورد زمان ناهار خیال پردازی نمی کنید.

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

2 آب بنوشید. اگر می خواهید بتوانید تمرکز کنید و رویاپردازی نکنید، باید بدن خود را تا حد امکان آماده کنید، درست مانند یک ماراتن.

  • اگر به اندازه کافی هیدراته نشده باشید، ممکن است از تمرکز ضعیف و سردرد رنج ببرید.
  • تشنه بودن همچنین تمرکز شما را از هر کاری که پیش رو دارید دور می کند و باعث حواس پرتی مانند خیال پردازی می شود.

3 در تنظیمات مناسب تر برای خیال پردازی وقت بگذارید. در حالی که خیال پردازی در کلاس ایده خوبی نیست، خیال پردازی برای شما خوب است. کمی برای استراحت خود وقت بگذارید. هنگامی که ذهن و بدن خود را آماده می کنید، برای حفظ تمرکز و نه رویاپردازی مناسب تر خواهید بود.

  • استفاده از برنامه‌ریز یا برنامه تقویم می‌تواند به شما کمک کند روز خود را ترسیم کنید، از جمله زمان آزاد. این به شما کمک می کند تا قبل از اینکه به آن عادت کنید وارد روال عادی شوید.
  • می توانید یوگا، چرت زدن، تماشای چیزی در نتفلیکس یا گوش دادن به موسیقی را امتحان کنید. برنامه ریزی یک فعالیت آرام در روز، به عنوان پاداشی برای حفظ تمرکز در طول روز، به شما یک خروجی بدون استرس می دهد.

 

 

روش 3 استراحت کافی

1 مطمئن شوید که به اندازه کافی بخوابید. رایج‌ترین دلیلی که ما خیال‌پردازی می‌کنیم این است که اغلب خسته هستیم و تمرکزمان در جای دیگری سرگردان می‌شود. شروع یک چرخه خواب خوب و روتین می تواند تضمین کننده تمرکز بیشتر در طول روز باشد.

  • هشت ساعت خوابیدن در شب برای قدرت تمرکز در روز بعد بسیار مفید است. با این حال، برای برخی افراد میزان خواب مناسب می تواند بین 6 ساعت تا 9 ساعت متغیر باشد. میزان ساعات کاری را پیدا کنید که برای شما بهترین است تا بتوانید آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.  
  • اینکه فرد چقدر احساس خواب آلودگی و بیداری می کند توسط ریتم شبانه روزی بدن کنترل می شود، که در واقع فقط راهی برای گفتن این است که بدن انسان به طور طبیعی در طول روز احساس خستگی و خستگی می کند.  اگر خواب کافی داشته باشید، در طول این شیب‌ها احساس خستگی نخواهید کرد.

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

2 از استفاده از هر فناوری که نور آبی ساطع می کند خودداری کنید. نور آبی ساطع شده از فناوری تولید ملاتونین را در مغز سرکوب می کند. این ماده شیمیایی است که چرخه خواب شما را کنترل می کند. در حالی که ممکن است فکر کنید به اندازه کافی خوابیده اید، اگر مغزتان مواد شیمیایی مناسبی را تولید نکند تا واقعاً استراحت کند، روز بعد همچنان خسته خواهید بود. داشتن مقدار مناسب خواب همچنین مستلزم این است که مطمئن شوید مغز شما زمانی برای استراحت دارد.

  • نور آبی توسط اکثر فناوری هایی که ما در زندگی روزمره استفاده می کنیم، ساطع می شود. مانند لپ تاپ تلویزیون و تلفن همراه.
  • اگر لازم است تلفن همراه خود را بررسی کنید، اندروید و اپل، برنامه های کاربردی نور کهربایی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد از فناوری خود در شب استفاده کنید بدون اینکه مغز خود را تمام شب بیدار نگه دارید.

 

 

چگونه از رویاپردازی در کلاس خودداری کنیم؟

 

3 یک روتین را شروع کنید. ممکن است در ابتدا سخت باشد، اما بهترین راه برای داشتن مقدار مناسب خواب از طریق روتین است. خوابیدن هر شب در ساعت معینی به بدن شما کمک می کند تا بداند چه زمانی ساعت خاموشی و سوخت گیری برای روز بعد است.

  • هنگامی که برای اولین بار شروع به ایجاد روال خود می کنید، باید اقدامات بیشتری را انجام دهید تا احساس خواب آلودگی کنید. مقداری چای گیاهی مانند بابونه بنوشید یا کتاب بخوانید.
  • حتی با انجام کارهای معمول، ممکن است شب‌ها به طور کامل استراحت نکنید تا از رویاهای روزانه خود خلاص شوید. در آغوش بگیرید که ممکن است روز سختی در پیش داشته باشید و بهترین قدم خود را به کار بگیرید.

نکات

  • یک بطری آب همراه خود داشته باشید تا خود را هیدراته نگه دارید.
  • سعی کنید از یادداشت های گذشته خود پیوندهایی ترسیم کنید تا همیشه ذهن خود را فعال نگه دارید.
  • یک روتین را شروع کنید تا تمرکز در کلاس کمتر خسته کننده شود.
  • اگر به طور مرتب در کلاس حواس تان پرت می شود، ممکن است به اندازه کافی به چالش نکشید. اگر یک دوره برای شما خیلی آسان است، احتمالاً خسته خواهید شد. از معلمان یا مشاور راهنمایی خود بپرسید که آیا امکان رفتن به کلاس پیشرفته تر وجود دارد یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *