چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟
8 نکته ساده برای مراقبت از مو در دوران بارداری
8 نکته ساده برای مراقبت از مو در دوران بارداری
۱۳۹۹-۰۹-۲۵
آب پیاز برای رشد مو
نحوه استفاده از آب پیاز برای رشد مو
۱۳۹۹-۰۹-۲۵
چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

فیلم ها و نمایش های تلویزیونی می توانند فریبنده باشند. آنها نشان می دهند زنانی که لباسهایشان دراز است و بدون نگرانی از پیچیدگی وحشتناک موهایشان ، در حال رقصیدن و چرخیدن در باد هستند. رشته های شما اغلب یکدیگر را نوازش می کنند؟ آیا آنها تمایلی به جدایی ندارند؟ آیا شما سعی کرده اید از شر گره ها و گره ها خلاص شوید ، تعداد زیادی شانه و برس را شکسته اید؟ خوب ، در اینجا لیستی از روش های جلوگیری از بهم ریختگی آنها وجود دارد. اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، بیایید نگاهی به آنچه دقیقاً باعث گره خوردن مو می شود بیاندازیم.

چه چیز باعث گره خوردن مو می شود؟

1. عدم آبرسانی

وقتی موهای شما فاقد رطوبت است ، منجر به اصطکاک و تنش در موهای شما می شود و در نتیجه باعث گره خوردن مو می شود. لایه های خارجی ساقه موی شما شکسته می شود ، که در نتیجه ظاهری خشن و آسیب دیده ایجاد می شود. کمبود آبرسانی همچنین می تواند وضعیت موهای شما را خراب کند.

2. خوابیدن با موهای رها

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

خوابیدن بدون بافندگی یا گره زدن موها می تواند منجر به پیچیدگی های جدی شود. ممنوعیت مهم دیگر خوابیدن با موهای خیس است. مو وقتی خیس است شکننده است. می تواند به سرعت دچار حالت وز شود و به راحتی شکسته شود. گره های ناشی از دراز کشیدن با موهای مرطوب یک کابوس است زیرا سفت و سخت است و از بین بردن آنها سخت است.

3. شانه نکردن

مسواک نزدن روزانه مو تهدید بزرگی برای موهای شما است. در نهایت ، باعث ایجاد گره در موهای شما می شود. بدون شانه زدن ، روغن یا باقیمانده ای که با گذشت زمان جمع می شود می تواند سلامت موهای شما را مختل کند.

4. خشک بدون خاتمه

دوره های طولانی بدون اصلاح موهای شما منجر به تقسیم و موهای وز می شود. انتهای خشک نیز به راحتی شکسته می شود. و هنگامی که موهای شما شکافته شد ، دیگر قابل ترمیم نیست. خشک باقی می ماند و باعث می شود موهای شما وز کند. رشته های خشک و موخوره و قسمت های شکاف خورده می توانند موهای شما را به راحتی گره بزنند.

5. کوتیکول آسیب دیده

مدلسازی داغ یا سشوار کشیدن باعث می شود ساقه های مو شکسته و اصطکاک ایجاد کرده و گره ایجاد کند. وقتی موهای شما آسیب می بیند ، لایه های خارجی آن خراشیده می شوند و لایه داخلی (قشر) در معرض و محافظت نمی شود. این باعث آسیب دیدن کوتیکول های شما می شود.

درهم پیچیده ها ترسناک به نظر می رسند ، مگر نه؟ خوشبختانه چند کار ساده وجود دارد که می تواند مانع از گره خوردن حشره کش های زیبا شود. به مطالعه ادامه دهید تا بفهمید چه کاری باید انجام دهید.
چگونه از شر گره ها خلاص شویم

1. موهای خود را حالت دهید!

فقط شامپو زدن موهایتان به اندازه کافی خوب نیست. همیشه با نرم کننده قفل کننده رطوبت کار را تمام کنید. این کار به موهای شما کمک می کند بدون هیچ مانعی از بین بروند. نرم کننده موهای شما را صاف می کند و رشته های خشک را به طور موثری نرم می کند. بهتر است قبل از شستشو ، اجازه دهید این محصول برای چند دقیقه در لباس های شما بنشیند.

2. از شانه دندانه پهن استفاده کنید

بهتر است از شانه دم موش یا برس گرد روی موهای درهم استفاده نکنید. آنها می توانند شاخه ها را پاره کرده و باعث آسیب بیشتر شوند. در عوض ، از یک شانه دندانه پهن استفاده کنید زیرا گره ها را از بین می برد بدون اینکه زیاد موهایتان را بکشید. همیشه از انتها شروع کنید و تا ریشه حرکت کنید.

3. از محصولات ضد گره مو استفاده کنید!

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

محصولاتی مانند اسپری های ضدعفونی کننده ، سرم ها و نرم کننده ها می توانند گره ها را به طور موثر باز کنند. آنها رشته های خشک را نرم کرده و بافت های درهم را از بین می برند. اگر گره غول پیکری شما را آزار می دهد ، مقداری محصول پاک کننده را روی آن و اطراف آن بمالید. لباسهای خود را ماساژ دهید و از طریق گره به آرامی به سمت پایین مسواک بزنید. همچنین می توانید از انگشتان خود برای جدا کردن گره ها استفاده کنید.

4. ماسک مو بزنید

استفاده از ماسک مو در هفته یک بار می تواند بافت مو را به شدت بهبود بخشد. این کوتیکول های خشک شما را آبرسانی و صاف می کند و قفل های شما ابریشمی و نرم می شود. برخی از موثرترین موادی که می توانند موهای شما را دگرگون کنند ، ماست ، عسل و روغن بادام هستند. این مواد را مخلوط کنید ، خمیر را روی موهای خشک بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند. در عرض چند هفته تفاوت زیادی در بافت موهای خود خواهید دید. اگر ماسک ها برای شما بسیار وقت گیر هستند ، می توانید آب لیمو را به دو فنجان آب اضافه کرده و محلول را روی پوست سر خود ماساژ دهید. با این کار ظرف چند روز موهای شما تغییر شکل می دهد.

5. به طور منظم موهای خود را روغن مو بزنید!

برای اینکه به موهای خود یک دوز رطوبت سالم دهید ، باید به طور منظم آن را چرب کنید. روغن نارگیل ارگانیک یک روش عالی برای نشان دادن عشق به قفل های شما است. مقداری روغن نارگیل گرم را روی تارهای خشک شده خود ماساژ دهید و به تماشای مراسم رونمایی بنشینید. این ترفند برای انواع موها عالی عمل می کند. برای داشتن نتایج طولانی مدت ، می توانید روغن نارگیل را با روغن جوجوبا و زیتون مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به طور موثری از شر گرفتگی خلاص شود.

6. با آب سرد بشویید!

این یک مرحله ساده و در عین حال موثر است. در انتهای دوش خود قفل های خود را با آب سرد بشویید تا کوتیکول شما بسته شود و از شکستگی آن جلوگیری شود. با انجام این کار رشته های ناهموار و خشک نیز دور می ماند.

7. از استفاده از ابزارهای گرمایشی خودداری کنید!

ابزارهای گرمایشی مانند سشوار ، صاف کننده ها و فرها می توانند قفل های ظریف شما را از بین ببرند. این می تواند موهای شما را خشک کند و در نتیجه منجر به گره خوردن می شود. برای جلوگیری از این کار ، از ابزارهای تنظیمات حرارت کم تا متوسط ​​استفاده کنید. با استفاده از محافظ گرما قبل از حالت دادن به موهای خود می توانید از آسیب دیدن بیشتر جلوگیری کنید.

8. از حوله درست استفاده کنید!

پیچیدن و مالیدن موهای خود با یک حوله پارچه ای بلافاصله پس از دوش گرفتن می تواند باعث ریزش و شکستگی زیادی شود. همچنین باعث ایجاد اختلال در ساختار کوتیکول ها می شود ، و در نتیجه انتهای آن شکاف ایجاد می شود و موهای وز می شوند. در عوض ، موهای خود را به آرامی با حوله فشار دهید و بگذارید تا در هوا خشک شود. حوله های میکروفیبر بهترین گزینه ها برای رسیدن به نتایج با کیفیت هستند.

8. هنگام خواب از موهای خود محافظت کنید!

درست مانند اینکه بدن شما به استراحت احتیاج دارد ، لباس های حساسیتان نیز همین طور. روی یک روبالشتی ابریشمی سرمایه گذاری کنید زیرا اصطکاک ایجاد نمی کند و از گره خوردن موهای شما جلوگیری می کند. از روبالشی های نخی اجتناب کنید زیرا بافت آنها ناهموار است و تمایل به خشک شدن و شکستن موهای شما دارد.

10. از محصولات حاوی الکل خودداری کنید!

اگرچه طیف گسترده ای از محصولات وجود دارد که ادعا می کنند طبیعی هستند ، اما به دنبال کالاهایی که به ادعای آنها درست است – از نظر وجود الکل ، حیاتی است. الکل موهای شما را خشک می کند و بافت کوتیکول های شما را خراب می کند و منجر به گره خوردن و شکستن آن می شود. بنابراین ، محصولی را انتخاب کنید که فاقد سولفات و الکل باشد.

به این ترتیب می توانید از گره خوردن موهایتان جلوگیری کنید. اما ، یک لحظه صبر کنید! احتمالاً این سوال برای شما پیش آمده است که چگونه موهایتان را در هم پیچیده و درست کنید. خوب ، برای چند نکته و ترفند آسان به مطالعه ادامه دهید.

نکاتی برای اصلاح موهای درهم

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

چگونه از گره خوردن موهای خود جلوگیری کنیم؟

همیشه قبل از استفاده از شانه ، از انگشتان خود برای جدا کردن گره ها استفاده کنید. این می تواند اندازه گره ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و باعث کاهش درد شود.
قبل از اینکه موهایتان را جدا کنید ، آنها را برش دهید. این می تواند روش کار شما را کنترل کند.
موهای خود را هر سه ماه کوتاه کنید تا از بندهای شکاف خلاص شود.
مسواک زدن موهای مرطوب باعث ریزش مو می شود. درعوض ، بلافاصله پس از بیرون آمدن از دوش ، با استفاده از انگشتان خود گره ها و گره ها را از بین ببرید.
از استفاده از محصولات حالت دهنده که پس مانده ای دارند خودداری کنید زیرا در گره زدن موهای شما نقش دارد.
بلافاصله پس از شستن موهای خود از نرم کننده مرخصی استفاده کنید. این امر نه تنها باعث کنترل بیشتر موهای شما می شود بلکه باعث کاهش وز و فرار موها نیز می شود.
از ماسک های خانگی طبیعی مو با ترکیباتی مانند ماست و عسل برای حالت دادن عمیق موهای خود هر چند هفته استفاده کنید.
هنگام بیرون آمدن از روسری یا کلاه استفاده کنید تا از مو در برابر آفتاب ، باد ، گرد و غبار و آلاینده ها محافظت کنید.
موهای خود را یک ساعت قبل با شامپو زدن با یک روغن طبیعی چرب کنید.

رفع Tangles خشک

گره های خشک به خصوص برای از بین بردن دردناک است. قبل از شروع به از بین بردن کوتیکول های خشک ، موس یا سرم بزنید تا کوتیکول های خشک را صاف کند.
رفع گرفتاری های ناشی از یک ظاهر طراحی شده محصولات

استفاده بیش از حد از اسپری مو یا ژل مو می تواند موهای شما را سفت کرده و گره های لجبازی ایجاد کند. برای از بین بردن سفتی و گره ها ، ابتدا از یک روغن برای مرطوب نگه داشتن فرارهای خود استفاده کنید. این امر همچنین به نرم شدن انتهای خشک کمک می کند. روغن را به آرامی روی ناحیه آشفته ماساژ دهید و قفل های خود را بشویید.
رفع گرفتگی های مرطوب

وقتی موهایتان خیس است ، قبل از اینکه آن را با انگشتان خود بزنید ، سرم بزنید. این کمک می کند تا قفل های شما نرم و صاف باشد.

کندن موهای شما می تواند کاری دردناک باشد. دیگر لازم نیست! فقط این نکات را دنبال کنید و شاهد تغییر رژیم مراقبت از مو برای بهتر شدن آن باشید. با ما در میان بگذارید که در بخش نظرات زیر کدام نکته بیشتر به شما کمک کرده است.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *