چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟
چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟
چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۳۰
چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟
چگونه در یک سال زندگی خود را غنی کنیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۳۰

چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

اعتماد به نفس یک چیز کوچک بسیار پیچیده است. احساس خوب نسبت به خود بسیار آسان است اگر بخواهید دیگران را تنها در اختیار خود قرار دهید. خبر خوب این است که شما در حال رانندگی با این قطار اطمینان از خود هستید و آماده حرکت از ایستگاه است.

قسمت 1

مطمئن ظاهر شوید!

چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

1 قسمت را نگاه کنید. اگر بدانید که شبیه فردی با اعتماد به نفس و توانمند هستید، در نهایت نیز احساس خواهید کرد که یک برنده هستید. شما باید بهترین احساسی را بپوشید – نه آن چیزی که فکر می کنید مطمئن هستید. این ترفندها را امتحان کنید:

  • هر روز کمی به بهداشت شخصی اختصاص دهید و مطمئن شوید که خود را به خوبی ارائه می دهید. روزانه دوش بگیرید، مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و پوست و موهای خود را مرتب کنید.
  • برای اعتماد به نفس لباس بپوش لازم نیست یک کمد لباس کاملا جدید بخرید تا در لباس هایتان احساس بهتری داشته باشید. تا زمانی که تمیز، راحت و احساس خوبی داشته باشید، برای اعتماد به نفس آماده شده اید! به یاد داشته باشید، وقتی از چیزی که می پوشید لذت می برید، اعتماد به نفس بیشتری به نظر می رسید!
  • مراقب باشید که اعتماد به نفس خود را بر اساس ظاهر بیرونی خود قرار ندهید. برای یک روز کامل پوشیدن لباس هایی را تمرین کنید که به شما احساس عدم اعتماد به نفس می دهد و سعی کنید بدون اینکه بر اساس ظاهر ظاهری داشته باشید، اعتماد به نفس داشته باشید.
  • از این گذشته، در تحویل پیتزا کت و شلوار سه تکه نمی پوشید. اگر فکر می کنید خوب به نظر می رسید، احتمالاً ظاهر خوبی دارید.

2 حالت خود را کامل کنید این که چگونه خود را حمل می کنید، ارتباط زیادی با افراد دیگر برقرار می کند، بنابراین مطمئن شوید که به آنها می گویید که اعتماد به نفس و مسئولیت پذیر هستید. شانه های خود را به عقب، ستون فقرات خود را صاف و چانه خود را بالا نگه دارید. به جای کشیدن پاهای خود با هدف راه بروید و صاف بنشینید. وقتی از بیرون مانند یک فرد با اعتماد به نفس به نظر می رسید، جهان اطراف شما را یکی می بیند.

  • شما نه تنها دیگران را گول خواهید زد، بلکه خودتان را نیز گول خواهید زد. تحقیقات اخیر نشان می دهد که قرار گرفتن بدن شما به ذهن شما القا می کند که احساس خاصی داشته باشد – بنابراین قرار گرفتن با اعتماد به نفس باعث می شود واقعاً احساس مسئولیت کنید. و برای تکمیل آن، داشتن زبان بدن مطمئن با سطوح پایین‌تر استرس نیز مرتبط است.

چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

3 لبخند . پوزخند خود را در دسترس قرار دهید – تعجب خواهید کرد که چگونه حتی کوچکترین لبخند می تواند بسیاری از موقعیت های اجتماعی را خلع کند و باعث شود همه احساس راحتی بیشتری کنند. در واقع تحقیقات نشان می دهد که لبخند زدن هورمون استرس را در مغز کاهش می دهد. آیا می توانید تصور کنید به کسی که اخم می کند نزدیک شوید؟ نه ممنون

  • اگر نگران هستید که لبخندتان تقلبی باشد، آن را کوچک نگه دارید. لبخند ساختگی را می توان از یک مایل دورتر تشخیص داد. از سوی دیگر، اگر واقعاً از دیدن آنها خوشحال هستید – یا فقط از فرصتی برای تمرین مهارت های جدید اعتماد به نفس خود خوشحال هستید – آن دندان های سفید مرواریدی را چشمک بزنید.

4 تماس چشمی برقرار کنید. این یک تغییر ظریف است، اما می تواند معجزه کند که دیگران چگونه شما را درک می کنند. از ملاقات با نگاه دیگران نترسید. این نه تنها نشان می دهد که شما فردی شایسته برقراری ارتباط هستید، بلکه به آنها می گوید که به آنها احترام می گذارید، حضور آنها را تصدیق می کنید و به گفتگو علاقه مند هستید. شما نمی خواهید بی ادب یا بی احترامی کنید.

  • چشمان ما منحصر به فرد انسان است. آنها دریچه ای به روح هستند، اگر بخواهید، و توجه و احساسات ما را به نمایش می گذارند. با برقراری تماس چشمی، علاوه بر اعتماد به نفس بیشتر، کیفیت تعاملات خود را نیز بهبود می بخشید. در واقع، دوست‌داشتنی‌تر و قابل اعتماد‌تر خواهید شد و کسانی که با شما صحبت می‌کنند احساس قدردانی بیشتری خواهند کرد.  اگر نمی توانید آن را برای خود انجام دهید، آن را برای آنها انجام دهید!

5 زبان بدن قابل دسترسی داشته باشید اگر فردی را دیدید که در گوشه ای جمع شده و وانمود می کند که با تلفن همراه خود بازی می کند، آیا واقعاً می خواهید بیایید و سلام کنید؟ احتمالا نه. اگر می خواهید دیگران به شما نزدیک شوند، مطمئن شوید که قابل دسترس هستید!

  • بدن خود را باز نگه دارید. اگر دست‌ها و پاهایتان را روی هم گذاشته‌اید، به دنیا می‌گویید که علاقه‌ای به استقبال از آن‌ها ندارید. همین امر در مورد صورت و دست‌های شما نیز صدق می‌کند – اگر مشخص است که درگیر چیز دیگری هستید (چه فکری باشد). یا آیفون شما)، مردم راهنمایی خواهند کرد.
  • در مورد زبان بدن خود خیلی خودآگاه نباشید. وقتی شروع به احساس اعتماد به نفس کردید، طبیعتاً شروع به بهبود وضعیت بدن خود خواهید کرد.

چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

6 تماس چشمی را حفظ کنید. اکنون که موضوع تماس چشمی را از بین برده اید، وقت آن است که آن را عملی کنید. آیا می دانستید که افراد دیگر نیز به اندازه شما از تماس چشمی خجالتی هستند؟ این را امتحان کنید: با کسی تماس چشمی برقرار کنید و ببینید چه کسی بیشتر دوام می آورد. آیا آنها نگاه خود را از پیش روی شما منحرف می کنند؟ دیدن؟! آنها هم ناراحت هستند!

  • تماس چشمی به معنی خیره شدن به کسی نیست. خیره شدن شدید به کسی تا زمانی که نگاه شما را احساس کندنه تنها صحیح نیست بلکه هدف هم نیست. هدف این است که تشخیص دهید که دیگران به همان اندازه که شما از نگاه کردن آنها به شما عصبی هستند، نگران هستند. اگر گرفتار شدید، فقط لبخند بزنید. شما از قلاب خارج شده اید.

 

 

قسمت 2

با اطمینان فکر کردن

1 استعدادها و ویژگی های خوب خود را بشناسید و آنها را یادداشت کنید. مهم نیست چقدر احساس ناراحتی می کنید، سعی کنید کمی به پشت خود ضربه بزنید و چیزهایی را که در آنها برتری دارید به خاطر بسپارید. تمرکز بر ویژگی های بهتر شما را از عیوب درک شده دور می کند و احساس ارزشمندی شما را تقویت می کند. به ویژگی های خوب خود در ظاهر، دوستی ها، استعدادها و مهمتر از همه شخصیت خود فکر کنید.

  • به تعریف و تمجیدهای دیگران فکر کنید. چه چیزی در مورد شما به شما گفته اند که در غیر این صورت متوجه یا تصدیق نکرده اید؟ شاید آنها به لبخند شما یا توانایی شما برای خونسردی و خونسردی در موقعیت های استرس زا اشاره کرده باشند.
  • دستاوردهای گذشته را به خاطر بسپارید. این می تواند چیزی باشد که دیگران به رسمیت شناخته اند، مانند قرار گرفتن در بالای کلاس شما، یا چیزی که فقط شما در مورد آن می دانید، مانند یک خدمت آرام برای آسان کردن زندگی برای شخص دیگری. متوجه باشید که این چقدر عالی بود. تو برو!
  • به ویژگی هایی که سعی در پرورش آن ها دارید فکر کنید. هیچ کس کامل نیست، اما اگر فعالانه در تلاش هستید تا فردی شریف و خوب باشید، به خودتان اعتباری برای تلاش بدهید. این واقعیت که شما اصلاً به بهتر کردن خود فکر می کنید نشان می دهد که شما متواضع و خوش قلب هستید و اینها ویژگی های مثبتی هستند.
    • اکنون هر چیزی را که فکر می کنید بنویسید و دفعه بعد که احساس ناراحتی کردید به آن مراجعه کنید. همانطور که کارهای بیشتری را به خاطر می آورید که می توانید به انجام آنها افتخار کنید به آن اضافه کنید.

2 به موانعی که بر سر راه اعتماد به نفس شما قرار دارند فکر کنید.یک تکه کاغذ بردارید و همه چیزهایی را که فکر می کنید مانع از اعتماد به نفس شما می شود را بنویسید، مثلاً نمرات بد، درونگرایی، دوستان کم، و غیره. حالا این را از خود بپرسید: آیا این معتبر است یا منطقی؟ یا اینها فقط فرضیات از جانب من هستند؟ FYI، پاسخ ها به ترتیب “نه” و “بله” هستند. در دنیا چگونه منطقی است که یک چیز ارزش خود را تعیین کند؟ اینطور نیست!

  • در اینجا یک مثال آورده شده است: شما در آخرین آزمون ریاضی خود نمرات خوبی کسب نکردید، در نتیجه وقتی نوبت به آزمون بعدی می رسد، مطمئن نیستید. اما این را از خود بپرسید: اگر واقعاً سخت مطالعه می کردید، با معلم کار می کردید و برای آزمون آماده می شدید، آیا بهتر عمل می کردید؟! آره. این فقط یک اتفاق بود و ربطی به شما ندارد. شما هیچ دلیلی برای اطمینان نداشتن ندارید.

3 به یاد داشته باشید که همه با اعتماد به نفس مبارزه می کنند. برخی افراد در پنهان کردن آن خوب هستند، اما تقریباً هر فردی در یک مقطع زمانی با اعتماد به نفس خود دست و پنجه نرم کرده است.تو تنها نیستی! و اگر بتوانید به کسی فکر کنید که اعتماد به نفس دارد، احتمال وجود دارد که موقعیتی وجود داشته باشد که در آن اطمینان نداشته باشد. اعتماد به نفس به ندرت جهانی است.

  • در اینجا یک واقعیت واقعی برای شما وجود دارد: اکثر مردم بیش از حد درگیر این هستند که چگونه به نظر می رسد دائماً شما را قضاوت می کنند. آیا تا به حال متوجه شده اید که چگونه مردم عاشق صحبت کردن و نگاه کردن به چیزهایی هستند که حتی به سختی منعکس کننده هستند؟ 99 درصد مردم به درون متمرکز هستند. نفس راحتی بکشید و بدانید که لازم نیست همیشه کامل باشید.
  • از مقایسه خود با دیگران دست بردارید. همه چیز یک رقابت نیست و نگاه کردن به زندگی شما را خسته می کند. برای شاد بودن لازم نیست باهوش ترین، زیباترین و محبوب ترین فرد باشید. اگر یک رشته رقابتی قوی دارید که نمی‌توانید کاملاً نادیده بگیرید، سعی کنید در عوض با خودتان رقابت کنید و برای بهتر شدن تلاش کنید.

4 اعتماد به نفس را به عنوان یک فرآیند، نه یک دستاورد منحصر به فرد ببینید. داشتن اعتماد به نفس خط پایانی نیست که یک بار از آن عبور می کنید، و این روند همیشه به جلو پیش نمی رود – روزهایی خواهند بود که احساس می کنید از نقطه اول شروع می کنید. نفس عمیق بکشید، موانع اعتماد به نفس را که قبلاً برطرف کرده اید به یاد بیاورید و تصمیم بگیرید که به راه خود ادامه دهید. در سخت‌ترین زمان‌ها، خوب است که این وظیفه را به عهده بگیرید که به پشت خود ضربه بزنید، حتی اگر کاری انجام نداده باشید.

  • احتمال این وجود دارد که تا زمانی که اعتماد به نفس خود را نداشته باشید، واقعاً متوجه نخواهید شد. آیا روزی بود که متوجه شدید باهوش، شوخ طبع، مدبر یا وقت شناس هستید؟ احتمالا نه. بنابراین اگر تغییرات فوری را مشاهده نکردید، بدانید که این فقط به این دلیل است که خیلی به نقاشی نزدیک شده اید. نمی توان جنگل را از میان درختان دید، نوع چیز. شما آن را دریافت کنید.

5 به یاد داشته باشید که با آن متولد شده اید. نه، میبلین نیست. وقتی از شکم مادرت بیرون آمدی، واقعاً برایت مهم نبود که چه کسی گریه ات را شنید یا سرت چقدر نرم است.  آن اعتماد به نفسی که با آن متولد شده اید را بیابید. آنجاست، فقط زیر سال‌ها قرار گرفتن در معرض تمجید، تهدید و قضاوت‌های درک شده مدفون شده است. بقیه را از تصویر بردارید. آنها مهم نیستند. آنها با شما کاری ندارند. “تو” خوب است. “تو” جدا از هر قضاوت دیگری وجود دارد.

6 از سرت برو بیرون عدم اعتماد به نفس هیچ ربطی به دنیای بیرونی ندارد، بنابراین باید از ذهن خود خارج شوید. اگر متوجه شدید که در حال گفتگوی درونی هستید، بس کنید. دنیا در اطراف شما می چرخد ​​– با آن بچرخید. تنها لحظه ای که وجود دارد اکنون است. آیا نمی خواهید بخشی از آن باشید؟

  • بسیاری از جهان خارج از ذهن شما وجود دارد (اگر ما با این فرض پیش برویم که واقعیت آنگونه است که به نظر می رسد). فکر کردن مداوم به آنچه که احساس می کنید یا به نظر می رسید شما را از لحظه لحظه بیرون می کشد. تمرین کنید که به گذشته یا آینده فکر نکنید. روی چیزی که در مقابل شماست تمرکز کنید — احتمالاً چیز هیجان انگیزی در آن وجود دارد.

 

 

قسمت 3

تمرین اعتماد به نفس

چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟

1 علایق خود را دنبال کنید. اگر ورزش یا سرگرمی‌ای وجود داشت که همیشه می‌خواستید در آن خوب باشید، اکنون وقت آن است! بهبود مهارت های خود باعث تقویت استعداد شما می شود و متعاقباً اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد. یک ساز موسیقی یا یک زبان خارجی را یاد بگیرید، یک هنر مانند نقاشی را در پیش بگیرید، شروع به ساختن پروژه کنید – هر چیزی که علاقه شما را جلب کند.

  • اگر فوراً عالی نیستید ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که یادگیری یک فرآیند است و شما برای پیروزی های کوچک و اوقات فراغت آرامش بخش در آن هستید، نه اینکه بهترین باشید.
  • سرگرمی‌ای را انتخاب کنید که می‌توانید با یک گروه انجام دهید. پیدا کردن افراد همفکر که در علایق شما مشترک هستند می تواند راهی آسان برای دوست یابی و ایجاد اعتماد به نفس باشد. در اطراف جامعه خود به دنبال گروه هایی بگردید که می توانید به آنها بپیوندید یا با علاقه مندان دیگر رابطه خویشاوندی پیدا کنید.

2 با غریبه ها صحبت کنید به طور مستقیم، اعتماد به نفس چیزی بیش از یک حالت ذهنی است — این یک عادت است. واقعاً انسان ها همین هستند. بنابراین برای اینکه اعتماد به نفس داشته باشید، باید کارهایی را با اعتماد به نفس انجام دهید. یکی از آنها گفتگو با افراد غریبه است. در ابتدا ترسناک است، اما هر بار که می گذرد، بیشتر و بیشتر بی حوصله خواهید شد.

  • نه، این افراد غریبه را بیرون نمی‌کشند، مگر اینکه عضو KKK با ظاهری بدبو و تهاجمی باشید. اگر کسی بگوید «هی!»، به شما لبخند بزند و از شما بپرسد که آیا باید به استارباکس بروند یا قهوه، چه احساسی خواهید داشت؟ احتمالا خوبه همه دوست دارند قهرمان باشند، با دیگران صحبت کنند و خودجوش باشند. شما فقط روز کسل کننده آنها را روشن می کنید.
  • فرصت نداری، نه؟ باریستا در کافی شاپ شما چطور؟ دختری که در صندوق خانه خواربارفروشی شماست؟ غریبه های تصادفی که در خیابان از کنارشان رد می شوید؟

3 بیش از حد عذرخواهی نکنید اینکه بتوانید بگویید متاسف هستید یک ویژگی خوب است (و چیزی که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند). با این حال، مراقب باشید که آن را فقط در مواقع ضروری بگویید. عذرخواهی هنگامی که کسی را کوچک کرده اید یا باعث ناراحتی شده اید، مؤدبانه است. معذرت خواهی در زمانی که کار اشتباهی انجام نداده اید، می تواند باعث شود احساس زیردستی کنید و احساس کنید که باید متاسف باشید. قبل از اینکه از دهانتان خارج شود، یک ثانیه وقت بگذارید تا مطمئن شوید که این وضعیتی است که واقعاً به عذرخواهی شما نیاز دارد.

  • از راه حل استفاده کنید. شما می توانید بدون عذرخواهی واقعی ابراز همدردی یا پشیمانی کنید. به عنوان مثال، اگر نگران ایجاد مزاحمت برای کسی هستید، می‌توانید به جای اینکه به طور خودکار به حالت «متاسفم» برگردید، بگویید «امیدوارم این مشکل زیادی نداشته باشد».
  • معذرت خواهی بیهوده باعث می شود نسبت به خود نامطمئن به نظر برسید. این منطقی نیست زیرا شما از هیچ کس پست تر نیستید. چرا اگر کار اشتباهی انجام نداده اید عذرخواهی کنید؟ پس از همه، آیا واقعاً منظور شما این است؟ و اگر مدام عذرخواهی کنید، ارزشش را از دست می دهد. متاسف بودن برای همه چیز به این معنی است که شما برای هیچ چیز متاسف هستید. به «متاسفم» مثل «دوستت دارم» فکر کنید. فقط باید با دقت گفت.

چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟

4 تعارفات را با ظرافت بپذیرید. فقط چشم‌هایتان را نچرخانید و آن‌ها را رد نکنید – مالک آن باشید! تو لیاقتش را داشتی! تماس چشمی برقرار کنید، لبخند بزنید و بگویید «متشکرم». وقتی شخص دیگری می‌خواهد از شما تعریف و تمجید کند، تواضع شما را به خطر نمی‌اندازد. این نشان می دهد که شما مؤدب هستید و احساس ارزشمندی مطمئنی دارید.

  • در عوض یک تعریف بپردازید. اگر هنوز از گرفتن تعارف ناراحت هستید، سعی کنید پس از پذیرفتن تعارف آن را پس بدهید. این می تواند به شما کمک کند که احساس کنید نمره “یکنواخت” است و خیلی مغرور نبوده اید.

چگونه با اعتماد به نفس باشیم؟

5 با کمک به دیگران اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. زمانی را به تعریف و تمجید از شخص دیگری اختصاص دهید یا یک کار خیر اعلام نشده انجام دهید. شما روز آنها را روشن خواهید کرد و احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. وقتی منبعی برای مثبت اندیشی می شوید، دیگران به دنبال این هستند که در کنار شما باشند و حالات خوب را تقویت کنند.

  • بسیاری از مردم در دریافت تعریف و تمجید خوب نیستند. شانس این است که اگر به کسی یکی بدهید، او به نوبه خود با یکی پاسخ می دهد. فقط مطمئن شوید که منظورتان این است، در غیر این صورت ممکن است با تردید پاسخ دهند – “هی، من واقعا آن پیراهنی را که می پوشی دوست دارم. آیا این پیراهن ساخت چین است؟” ممکن است بهترین پاسخ را دریافت نکند

چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟

6 کسانی که انرژی شما را پایین می آورند را رها کنید . اعتماد به نفس در جمعی از افرادی که احساس می کنید دائماً شما را قضاوت می کنند دشوار است. شما به طور طبیعی می‌توانید برون‌گراترین، پر سر و صداترین و مطمئن‌ترین فرد باشید، اما با این افراد، به سگ توله‌ای تبدیل می‌شوید که به اندازه کافی از او مراقبت نشده است. این افراد مانند یک عادت بد باید کنار گذاشته شوند.

  • مهم است که اطراف خود را با دیگرانی احاطه کنید که احساس می کنید به شما احساس می کنند بهترین نسخه از خود هستید. تنها در اطراف این افراد است که می‌توانید رشدی را که می‌خواهید (و می‌توانید!) ایجاد کنید.

7 سرعت را کم کنید. بسیاری از مردم شلوغی نمی کنند. حتی تعداد بیشتری از مردم سخنرانی عمومی انجام نمی دهند. اگر خود را در یکی از این عرصه ها می بینید، مهم است که سرعت خود را کم کنید. وقتی عصبی هستیم، فقط برای اینکه همه چیز را به پایان برسانیم، سرعت خود را افزایش می دهیم. این کار را نکنید. این یک سرنخ است که شما عصبی هستید. و داری به خودت میگی که عصبی هم هستی!

  • نقطه شماره یک نفس کشیدن است . وقتی نفس‌های کوتاه و تند می‌کشیم، خودمان را به جنگیدن یا فرار می‌کشیم. آن را قطع کنید و به طور خودکار یک درجه آرام می شوید. خوشبختانه انسان ها علم موشک نیستند.
  • نکته شماره دو این است که آگاهانه اقدامات خود را کاهش دهید. به یک کودک شش ساله فکر کنید که قند بالایی دارد — همین الان شما هستید. اعمال خود را با تنفس خود مطابقت دهید. بینگو. آرامش.

8 انتظار موفقیت داشته باشید. بسیاری از زندگی یک پیشگویی خود تحقق است. وقتی فکر می کنیم شکست می خوریم، واقعاً آنقدر تلاش نمی کنیم. وقتی فکر می کنیم به اندازه کافی خوب نیستیم، اغلب به اندازه کافی خوب عمل نمی کنیم. اگر انتظار موفقیت دارید، ممکن است آن را بیرون بکشید. بدبینی در واقع می تواند توانایی های شما را تضعیف کند.

  • در حال حاضر احتمالاً می گویید: “من هیچ پیش بینی کننده دقیقی برای آینده نیستم! انتظار موفقیت منطقی نیست — آیا شما فقط یک ثانیه پیش منطق را تحت فشار قرار ندادید؟!” خوب، بله، اما این طور فکر کنید: شما اغلب انتظار شکست دارید، پس چرا انتظار موفقیت را نداشته باشید؟ آنها هر دو شرایط ممکن هستند و در بیشتر موارد، یکی از دیگری محتمل تر نیست.
  • به جای آنچه که نمی خواهید، روی آنچه می خواهید تمرکز کنید.

9 ریسک کنید. گاهی اوقات تنها راه نجات از راه است. برای اینکه در زندگی خوب شوید، باید با تجربیاتی روبرو شوید که شما را مجبور به یادگیری کند. شما نمی توانید از همان ابتدا در آن عالی باشید. اگر به کاری که همیشه انجام می دادید ادامه دهید، هرگز در هیچ کاری بهتر نخواهید شد. شما باید از شانس برای رشد استفاده کنید.

  • شکست اجتناب ناپذیر است. همیشه اتفاق می افتد. و مهم نیست. تنها بخشی که مهم است این است که دوباره بلند شوید. همه شکست‌ها را تجربه می‌کنند، اما همه به عقب برنمی‌گردند. این برگشتن است که اعتماد به نفس را ایجاد می کند، و برای انجام این کار در وهله اول باید شکست بخورید.
  • از منطقه راحتی خود خارج شوید تا به شما کمک کند از تجربیات بیاموزید و اعتماد به نفس بیشتری کسب کنید.

نکات

  • مثبت صحبت کنید. وقتی از خود می شنوید که در مورد خود چیزی منفی می گویید، فوراً آن را با یک نظر مثبت جایگزین کنید.
  • برای خودت هدف بساز نه توقع.
  • وقتی راه می‌روید، روی جایی که می‌روید تمرکز کنید. مطمئن شوید که صاف بنشینید.
  • یادت باشد هر روز را طوری زندگی کنی که انگار آخرین روزت است. کی میدونه کی ممکنه تموم بشه؟ چه کسی اهمیت می دهد که دیگران چه فکری می کنند تا زمانی که شما مثبت فکر می کنید و احساس خوبی دارید؟
  • هر روز فهرستی از هر چیز خوب در ذهن خود تهیه کنید. برای هر چیزی که در لیستتان وجود دارد، بی صدا از شما تشکر کنید.
  • به خاطر آن چه داری سپاسگزار باش. در بسیاری از مواقع، ریشه ناامنی و عدم اعتماد به نفس احساس کمبود چیزی است، خواه اعتبار عاطفی، خوش شانسی، پول و غیره باشد. احساس ناقص بودن و نارضایتی یافتن آن آرامش درونی برای اعتماد به نفس شما معجزه می کند.
  • صبح که از خواب بیدار می شوید، به آینه نگاه کنید و به خود بگویید که تا این حد در زندگی پیشرفت کرده اید و اجازه نمی دهید هیچ چیز یا کسی شما را ناامید کند.
  • برای خود پیامک های مثبت بفرستید. سعی کنید باور کنید که شخص دیگری این متن ها را برای شما ارسال می کند. سطح اعتماد به نفس شما را فوراً افزایش می دهد.
  • شرکت در کلاس های رهبری را در نظر بگیرید . یاد بگیرید که همه چیز را کنترل کنید. اگر در مدرسه هستید، پس در نظر بگیرید که برای یک موقعیت اجتماعی، مانند رئیس یک باشگاه، نامزد شوید. توانایی رهبری دیگران و پاسخگویی به رفتار دیگران تحت رهبری شما به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس را به ارمغان بیاورید .
  • صدای درونی خود را دوباره آموزش دهید. در موقعیت هایی که فکر می کنید اعتماد به نفس ندارید، متوجه شوید که صدای درونی شما چیزهای منفی به شما می گوید. شما باید آن ندای درونی را دوباره آموزش دهید تا در آن مواقع مثبت باشد.
  • اگر می خواهید اعتماد به نفس داشته باشید، اجازه ندهید چیزی شما را آزار دهد. هر چیزی را که زیر پوستت می رود غرق کن و به راه رفتن ادامه بده.
  • هر بار که از جلوی آینه یا بازتابی از خود می گذرید، در ذهن خود از خود تعریف کنید. این را تا زمانی ادامه دهید که تعریف و تمجید را یک واقعیت در مورد خودتان ببینید.
  • گاهی اوقات مردم چیزهای بدی می گویند زیرا به شما حسادت می کنند! به یاد داشته باشید که لبخند بزنید و از زندگی لذت ببرید.
  • سعی کنید خم نشوید، این باعث می شود شما بسته و بسیار ناامن به نظر برسید. همچنین نشان دهنده آسیب پذیری است. این باعث می شود که شما بسیار دعوت کننده و ناراضی به نظر برسید و اگر می خواهید به مردم نشان دهید که اعتماد به نفس دارید، چنین چیزی را نمی خواهید.
  • اگر شروع به تفکر منفی کردید، صدا را خاموش کنید و یک جمله مثبت را آماده کنید تا در ذهن خود تکرار کنید تا زمانی که از آن خارج شوید.
  • با خودتان آن گونه رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند. بنابراین می بینید، مثبت بودن در مورد خودتان سودمند است تا مردم با شما به همان شیوه رفتار کنند.
  • مثبت فکر کن به همه چیزهای خوب خود فکر کنید و در مقایسه با دیگران چقدر خوش شانس هستید. تفاوت های خود را بپذیرید و یاد بگیرید که بپذیرید که متفاوت هستید و این چیزی است که شما را منحصر به فرد می کند.
  • تماس چشمی بسیار مهم است، زیرا اعتماد به نفس شما را نشان می دهد.
  • این یکی اغلب بیش از حد ارزیابی می شود، با این حال واقعا مهم است. چگونه می توانید در مواردی که چیزی برای اطمینان در مورد آنها ندارید، مطمئن باشید؟ کاملاً اشکالی ندارد که نگران چیزی هستید که قبلاً امتحان نکرده اید (یعنی ارتقاء رتبه، مشخص کردن مرزها یا موارد دیگر)، زیرا اعتماد به نفس شما نادرست است. فقط به اشتباه خود اعتراف کنید. همیشه مطمئن بودن هدف نیست.
  • اگر صدای درونتان را شنیدید که چیزی منفی به شما می گوید، وانمود کنید که یک پیرمرد این حرف را به شما می گوید.
  • از قضاوت شدن نترسید گاهی اوقات واقعاً می تواند شما را عقب نگه دارد.
  • وقتی نسبت به خود احساس بدی دارید، تصور کنید یکی از دوستانتان همینطور که هستید احساس کند. یک تکه کاغذ بردارید و آنچه را که به آن شخص می‌گویید بنویسید تا احساس بهتری داشته باشد. آن تکه کاغذ را در مکانی امن قرار دهید، سپس وقتی احساس ناراحتی کردید، می توانید آن را بردارید و برای خود بخوانید.
  • با افرادی که زیاد نمی شناسید صحبت کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بیشتر با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید.
  • خود را در موقعیت‌های مختلفی تصور کنید که در آن اعتماد به نفس، شوخ طبعی یا رهبری نشان می‌دهید. با تصور ساده خود در حال انجام چنین کارهایی، اعتماد به نفس یک مفهوم خارجی کمتر می شود و شما شروع به باور می کنید که می توانید.
  • شما می توانید یاد بگیرید که قوی باشید، از طریق شکست ها پیش بروید. شما می توانید قد بلند بایستید، نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که شما مسئول احساسات خود هستید. مثلاً، اگر برای بلند کردن چیزی تلاش می‌کنید، می‌توانید سرعت خود را کم کنید، چند نفس عمیق بکشید و به یاد داشته باشید که تمام تلاش‌های شما به زودی تمام خواهد شد. سپس، تمرکز می‌کنید، نفس عمیق می‌کشید، و بارها و بارها فشار می‌آورید و فشار می‌آورید و بارها و بارها فشار می‌آورید تا در نهایت این کار را انجام دهید.
  • شما تنها کسی هستید که واقعا شما را می شناسد. خودتان را دوست داشته باشید و دیگران نیز ممکن است از آن پیروی کنند.
  • دست از کمال گرا بودن بردارید. هیچ چیز و هیچ کس کامل نیست. استانداردهای بالا جای خود را دارند، اما زندگی روزمره شما دچار مشکلات و معایب خواهد شد. آنها را به عنوان تجربیات یادگیری بپذیرید و ادامه دهید.

هشدارها

  • گستاخ بودن و اعتماد به نفس دو چیز کاملا متفاوت هستند. مغرور بودن خوب نیست. داشتن اعتماد به نفس است. خط را بشناس
  • ماموریت زندگی خود را به اعتماد به نفس اختصاص ندهید. شما باید کارهایی انجام دهید که شما را خوشحال کند. در شادی، اعتماد به نفس پیدا خواهید کرد.
  • اعتماد به نفس کامل بودن نیست. کمال گرایان به جای اعتماد به نفس، بیشتر از خود انتقاد می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *