چگونه به خود احترام بگذاریم؟
چطور میتوان احساسات خود را کنترل کرد؟
چطور میتوان احساسات خود را کنترل کرد؟
۱۴۰۰-۰۸-۲۹
چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟
چگونه احساس بی فایده بودن را متوقف کنیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۳۰

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

ایجاد حس قوی از احترام به خود می تواند به شما در تحقق توانایی های بالقوه ، ایجاد روابط سالم کمک کند و باعث شود همه اطرافیان شما را به عنوان فردی که شایسته احترام است ببینند. اگر واقعاً می خواهید به خودتان احترام بگذارید ، باید خودتان را بپذیرید و روی تبدیل شدن به فردی که همیشه آرزو داشتید باشید ، کار کنید. قدم هایی بردارید تا بدانید چگونه از آنچه هستید احساس خوشبختی کنید و کاری کنید که جهان با شما آنطور که شایسته رفتار با شماست رفتار کند.

قسمت 1

ورود به طرز فکر مناسب

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

خودتان را بشناسید. هرچه بیشتر در مورد خودتان بدانید ، بیشتر خواهید دید که چقدر منحصر به فرد هستید و بیشتر به خودتان احترام می گذارید. اصول، شخصیت و استعدادهای خود را کشف کنید . ممکن است مدتی طول بکشد تا این فرآیند هیجان انگیز خودیابی تکمیل شود، اما به سرعت خواهید دید که ارزشش را داشت.

  • فهرستی از چیزها، افراد، احساسات و فعالیت هایی که برای شما مهم هستند تهیه کنید. این به شما کمک می کند تا بفهمید واقعاً چه چیزی را دوست دارید و در زندگی خود به آن نیاز دارید.
  • فعالیت های مختلف را امتحان کنید. این به شما فرصتی می دهد تا ببینید چه چیزی را دوست دارید و چه چیزی را دوست ندارید.
  • سعی کنید در یک مجله بنویسید. وانمود کنید که در حال گفتگو با خود 99 ساله خود هستید و از شما راهنمایی می خواهید که در زندگی خود روی چه چیزی تمرکز کنید. شما همچنین می توانید با دستور نوشتن شروع کنید، “من می خواهم از نوشتن در مورد چه چیزی اجتناب کنم؟” این یک گفتگوی صادقانه با خودتان را آغاز می کند.
  • با تظاهر به اینکه با خود قرار می گذارید، زمانی را با خود بگذرانید. رستوران جدیدی را امتحان کنید که دقیقاً همان کاری است که می خواهید انجام دهید. [4] این به شما فرصتی می دهد تا با احساسات و نظرات خود ارتباط برقرار کنید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

خودت را ببخش. اگر می خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید بتوانید خودتان را به خاطر کارهایی که در گذشته انجام داده اید و به آنها افتخار نمی کنید ببخشید. اعتراف کنید کاری که انجام داده اید اشتباه بوده است، در صورت لزوم از دیگران عذرخواهی کنید و برای حرکت رو به جلو تلاش کنید. اگر به خاطر گرفتن تصمیم اشتباه یا گفتن چیزی آزاردهنده به خودتان خیلی سخت می گیرید، هرگز نمی توانید ادامه دهید. بدان که انسان هستی مردم اشتباه می کنند. اشتباه کردن راهی است که ما یاد می گیریم، پس آنها را بپذیرید و خود را ببخشید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

قبول خود را . در پوست خود راحت باشید، یاد بگیرید شخصی را که هستید دوست داشته باشید و بپذیرید. این بدان معنا نیست که شما باید فکر کنید که کامل هستید، بلکه باید یاد بگیرید که خودتان را در آغوش بگیرید. با همه چیزهایی که در مورد خودتان دوست دارید خوشحال باشید و با بخش هایی از وجودتان که کمتر از ایده آل هستند، به خصوص آنهایی که نمی توانید تغییر دهید مشکلی نداشته باشید.

  • از گفتن این جمله که فقط بیست پوند وزن کم کنید خود را دوست خواهید داشت، دست بردارید و همین الان شروع به دوست داشتن کسی کنید که اینجا هستید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

روی ایجاد اعتماد به نفس خود کار کنید . اگر از شخصیت خود، ظاهرتان یا کاری که انجام می‌دهید راضی نباشید، رسیدن به عزت نفس دشوار است. ایجاد اعتماد به نفس واقعی کار زیادی می‌طلبد، اما انجام چند کار ساده هر روز می‌تواند شما را در مسیرتان شروع کند.

  • با حفظ زبان بدن مثبت و وضعیت بدنی خوب، لبخند زدن بیشتر و داشتن حداقل سه فکر خوب در مورد خود در هر ساعت شروع کنید.
  • اگر کسی از شما تعریف می کند، گفته های او را با گفتن «متشکرم» بپذیرید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

نگرش مثبت را حفظ کنید . یک نگرش مثبت می تواند موفقیت شما را در زندگی و همچنین افکار شما در مورد اینکه چه کسی هستید، ایجاد کند یا شکست دهد. حتی اگر همه چیز طبق خواسته شما پیش نمی رود، به این واقعیت اطمینان داشته باشید که در نهایت اتفاق خوبی خواهد افتاد. از زندگی روزمره خود و همه چیزهایی که می تواند به شما ارائه دهد راضی باشید. اگر نسبت به همه چیز بیش از حد منفی احساس می کنید و در هر موقعیتی فقط بدترین ها را تصور می کنید، مطمئناً هرگز نسبت به آنچه هستید احساس خوبی نخواهید داشت یا به خود احترامی که لایق آن هستید نخواهید گذاشت.

  • به عنوان مثال، اگر برای شغلی که واقعاً می‌خواهید درخواست داده‌اید، نگویید: “هیچ شانسی برای دریافت آن وجود ندارد. متقاضیان واجد شرایط بسیار بیشتری هستند.” در عوض، بگویید: “به دست آوردن آن شغل بسیار هیجان انگیز خواهد بود. حتی اگر از من برای مصاحبه درخواست نشود، من همچنان به خودم افتخار می کنم که درخواست داده ام.”

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

از تلاش برای همگام شدن با همه دست بردارید . یکی از دلایلی که ممکن است شما عزت نفس نداشته باشید این است که از مجرد بودنتان در زمانی که همه دوستانتان نامزد هستند احساس بدی می کنید یا اینکه به اندازه سایر افرادی که می شناسید پول در نمی آورید احساس بی کفایتی می کنید. استانداردهای خود را حفظ کنید و روی دستیابی به اهدافی که می خواهید برسید کار کنید. وقت خود را با انجام کارهایی که فکر می کنید دوستان فیس بوک شما را تحت تاثیر قرار می دهد یا به شما حق فخر می دهد تلف نکنید. موفقیت در انجام کاری که می خواهید انجام دهید به جای پیروی از مسیری که دیگران طی کرده اندبسیار تأثیرگذارتر است.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

7 حسادت را کنار بگذار از آرزوی داشتن آنچه دیگران دارند دست بردارید و برای رسیدن به آنچه واقعا می خواهید تلاش کنید. احساس تلخی و رنجشی که همراه با حسادت به وجود می آید فقط باعث می شود که خود را دوست نداشته باشید و آرزو کنید ای کاش شخص دیگری بودید. حسادت را کنار بگذارید و روی چیزی که شما را خوشحال می کند کار کنید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

8 به انتخاب های خود ایمان داشته باشید. اگر می خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید به تصمیماتی که گرفته اید ایمان داشته باشید. شما باید در باورهای خود محکم باشید و تلاش کنید تا خودتان را درک کنید و بدانید که واقعاً چه چیزی شما را خوشحال می کند. پاداش یک تصمیم خوب گرفته شده را به خود بدهید و هر چقدر هم که دشوار باشد به آن پایبند باشید.

  • اشکالی ندارد که از دیگران راهنمایی بخواهید، و این در واقع می تواند به شما کمک کند دیدگاه متعادل تری به دست آورید، اما نباید وقت خود را صرف شک کردن به خود کنید، فکر کنید کاری که انجام داده اید اشتباه است، و آرزو کنید که ای کاش کاری انجام داده بودید. دیگر

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

9 یاد بگیرید که با انتقاد برخورد کنید. برای اینکه واقعاً به خود احترام بگذارید، باید از شخصی که واقعاً هستید آگاه باشید. اگر کسی به شما بازخورد مفید و سازنده می دهد، آنچه را که به شما می گوید ارزیابی کنید. ممکن است بتوانید از بازخورد برای بهبود خود استفاده کنید. انتقاد سازنده می تواند به شما کمک کند تا به هدف خود برای بهتر بودن دست یابید.

  • دوست پسر شما ممکن است بگوید وقتی واقعاً به شما نیاز داشت می توانستید شنونده بهتری باشید یا رئیس شما ممکن است بگوید که گزارش شما می توانست با دقت بیشتری نوشته شود.
  • اگر کسی بد رفتار می کند یا سعی می کند به شما صدمه بزند، آن بازخورد را از پنجره بیرون بیاورید. گاهی اوقات تشخیص دادن تفاوت بین کسی که چیزی را به شما می‌گوید که به شیوه‌ای تند و تند به شما می‌گوید و کسی که به شما چیزی بد را به شیوه‌ای «خوب» می‌گوید، دشوار است. این انتقاد را صادقانه و با دقت ارزیابی کنید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

10 اجازه نده دیگران به تو دست یابند اگرچه ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما احساس ارزشمندی و خوشبختی شما باید از خودتان ناشی شود، نه از افراد اطرافتان. مطمئناً، برخی از تعریف ها یا پاداش ها می توانند احساس بهتری در شما ایجاد کنند، اما در پایان روز، شادی و رضایت از خود شما باید از درون نشات بگیرد. اجازه ندهید دیگران به شما بگویند شما کی هستید، به شما احساس کوچکی بدهند یا باعث شوند باورهایتان را زیر سوال ببرید. اگر می‌خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید اعتماد کنید که تصمیمات درستی گرفته‌اید و یاد بگیرید که اجازه دهید متنفران متنفر باشند.

  • اگر همیشه به مردم اجازه می دهید نظر شما را تغییر دهند یا شما را مجبور به تجدید نظر در تصمیم گیری کنید، آنگاه مردم فکر می کنند که شما اعتقادات قوی ندارید. وقتی چیزهایی را پیدا کردید که واقعاً به آنها اعتقاد دارید، سخت تر می شود که اجازه دهید همه افراد منفی در زندگی شما واقعاً به سراغ شما بیایند.

 

قسمت 2

اقدام با خود

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

با خودت با احترام رفتار کن ما اغلب کارهایی را با خودمان انجام می دهیم که هرگز در آرزوی انجام آن با کسی که به او اهمیت نمی دهیم. به عنوان مثال، آخرین باری که دوستی را زشت خطاب کردید، به آنها گفتید که به اندازه کافی خوب نیستند، یا آنها را از دنبال کردن رویاهای خود منصرف کردید، کی بود؟ هر چیزی که معتقدید احترام است، آن را برای خودتان به کار ببرید. مهم نیست که چقدر احساس بدی دارید، به خودتان توهین یا آسیب نزنید. این نوع درمان فقط باعث بدتر شدن احساس شما می شود. در اینجا چند راه دیگر برای رفتار با احترام اولیه وجود دارد:

  • از خودتان دزدی نکنید، مثلاً بی پروا همه چیز را به صورت اعتباری قرار دهید. شما اساساً از آینده خود پول می گیرید، زیرا در نهایت باید پرداخت کنید.
  • به جای انکار آنچه واقعا می خواهید با خودتان صادق باشید .
  • به جای اینکه صرفاً از نظرات دیگران پیروی کنید، با توسعه منابع دانش و انجام تحقیقات خود به خودتان فکر کنید.

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

2 مراقب بدن خود باشید. هنگامی که تلاش می کنید بدن خود را در وضعیت مناسبی نگه دارید، نه تنها از نظر فیزیکی احساس بهتری خواهید داشت، بلکه احساس غرور نیز خواهید داشت. احترام گذاشتن به بدنتان نیز به معنای توهین نکردن به بدنتان برای آنچه هست، طبیعی است. برای تناسب اندام و سالم ماندن تلاش کنید ، اما خودتان را به خاطر چیزهایی که نمی‌توانید کنترل کنید، مانند تناسب‌هایتان، هدر ندهید. روی چیزهایی تمرکز کنید که می توانید تغییر دهید و بهبود بخشید، و این کار را به این دلیل انجام دهید که احساس خوبی دارد، نه به این دلیل که فکر می کنید به اندازه کافی “خوب” نیستید.

  • این بدان معنا نیست که رفتن به باشگاه و ظاهر شگفت انگیز به طور خودکار باعث می شود که شما عزت نفس بالایی داشته باشید. اما این بدان معناست که اگر برای ظاهر خود وقت یا اهمیتی قائل نباشید، شروع به از دست دادن احترام به شخصیت خود خواهید کرد.

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

3 مناطقی را برای بهبود هدف قرار دهید. احترام گذاشتن به خود به این معنا نیست که فکر کنید کامل هستید و مطلقاً چیزی نیست که باید روی آن کار کنید و پیشرفت کنید. این بدان معناست که بتوانید چیزهایی را بپذیرید که نمی توانید در مورد خودتان تغییر دهید، در حالی که برای رسیدگی به چیزهایی که باید روی آنها کار کنید تلاش کنید. کمی وقت بگذارید تا واقعاً به خودتان فکر کنید و زمینه هایی را که دوست دارید بیشتر روی آنها کار کنید در نظر بگیرید. شاید دوست دارید مهارت های گوش دادن خود را بهبود ببخشید، یا دوست دارید استرس های کوچک روزانه زندگی را خیلی بهتر مدیریت کنید، یا دوست دارید رویکرد متعادل تری برای خوشحال کردن اطرافیان خود بدون قربانی کردن نیازهای خود داشته باشید.

  • برای پیشرفت در این بخش‌ها برنامه‌ریزی کنید، و به زودی در راه احترام بیشتر به خودتان خواهید بود. فهرستی از زمینه هایی که می خواهید بهبود دهید تهیه کنید. هنگامی که بهبودهایی را هر چند کوچک انجام می دهید، توجه داشته باشید. مهم این است که پیروزی های کوچک و بزرگ خود را یادداشت کنید.
  • البته تغییر رفتارها و افکار و احساسات مرتبط با آن رفتارها بیش از یک یا دو روز طول می کشد. یک تعهد و پشتکار بزرگ می خواهد. اما برداشتن اولین قدم‌ها برای تبدیل شدن به فردی که بیشتر به او احترام می‌گذارید باعث می‌شود نسبت به شخصیت خود اعتماد بیشتری داشته باشید.

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

4 خودت را بهتر کن بهبود خود به معنای برداشتن گام هایی برای آزمایش چیزهای جدید و باز کردن ذهن خود به روی احتمالات جدید است.

  • بهبود خود می تواند به معنای شرکت در کلاس یوگا، داوطلب شدن، صرف زمان بیشتر برای یادگیری درس از بزرگان مورد علاقه شما، یادگیری دیدگاه های متعدد در مورد یک موقعیت، خواندن اخبار و تلاش برای یادگیری چیزهای جدید باشد.

 

قسمت 3

تعامل با دیگران

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

1 احترام گذاشتن به دیگران. اگر می‌خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید با احترام به اطرافیانتان شروع کنید، نه فقط به افرادی که تجربه بیشتری دارند یا موفق‌تر هستند، بلکه به همه انسان‌های روی زمین که آسیبی به شما وارد نکرده‌اند. مطمئناً، برخی افراد سزاوار احترام شما نیستند، اما باید تلاش کنید تا با مردم طوری رفتار کنید که می خواهید با شما رفتار شود، چه با رئیس خود صحبت کنید و چه با دختری که در خواربارفروشی محل زندگی خود را تحویل می دهد. در اینجا چند راه اساسی برای احترام گذاشتن به دیگران وجود دارد:

  • با مردم صادق باشید.
  • از دزدی، آزار یا توهین به آنها خودداری کنید.
  • به آنچه می گویند گوش دهید، نظر آنها را در نظر بگیرید و از قطع حرف آنها خودداری کنید.

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

2 زمانی که مردم به شما بی احترامی می کنند تشخیص دهید و برای جلوگیری از آن اقدامات لازم را انجام دهید. فردی که به خود احترام می گذارد به دیگران اجازه نمی دهد با آنها بد رفتار کنند و ترجیح می دهد با کسی که بی احترامی می کند معاشرت نکند. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما بسیاری از مواقع می‌پذیریم که با ما بد رفتار می‌شود (در ابعاد بزرگ و کوچک) به این دلیل که فکر می‌کنیم آن شخص چیز بهتری نمی‌داند، یا به این دلیل که مایل نیستیم آن شخص را رها کنیم، یا زیرا ما آنقدر از خودمان ناراحت هستیم که نمی‌توانیم باور کنیم لایق بهتری هستیم. وقتی کسی به شما احترام اساسی نمی‌گذارد، از خودتان دفاع کنید و به آن شخص بگویید که بهتر با شما رفتار کند.

  • اگر کسی همچنان به شما بی احترامی می کند، او را رها کنید. هیچ کس نگفته است که پشت کردن به کسی که آشکارا به شما بی احترامی کرده است آسان است، اگر به آن شخص اهمیت زیادی می دهید. اما به محض اینکه عادت بد معاشرت با کسی را ترک کنید که باعث ایجاد احساس وحشتناکی در شما می شود، احساس می کنید که احترام به خود اوج می گیرد.
  • یاد بگیرید که یک رابطه دستکاری یا کنترل کننده را تشخیص دهید. به سختی می‌توان دید زمانی که یکی از افراد نزدیک به ما بی‌احترامی می‌کند، به‌ویژه اگر آنها ظریف و یواشکی باشند و برای مدت طولانی ادامه داشته باشد.

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

3 یاد بگیرید که ارتباط بدون خشونت را تمرین کنید . هنگامی که با کسی در مورد رفتار غیر محترمانه اش مواجه می شوید، سعی کنید به دستورالعمل های ارتباطی مثبت و سازنده پایبند باشید:

  • به فریاد زدن یا توهین به طرف مقابل متوسل نشوید. این نوع اعمال ریشه گفتگو در قضاوت است و سازنده نیستند.
  • احساسات خود را شناسایی کنید. در مورد آنچه احساس می کنید صادق باشید و مسئولیت این احساسات را بپذیرید.
  • آنچه را که از این موقعیت نیاز دارید یا می خواهید به وضوح بیان کنید. ممکن است بگویید: “من باید تصویر بهتری از خودم داشته باشم و نمی خواهم به نظرات منفی درباره خودم گوش دهم.”

 

 

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

4 زیاد به دیگران اعتماد نکنید تا احساس خوبی نسبت به خودتان داشته باشید. بسیاری از اوقات، در ملاقات یا دوستی، ممکن است نیازهای خود را قربانی کنیم و به خود اجازه دهیم که توسط دیگران کنترل شویم، زیرا بیش از حد از دست دادن آنها می ترسیم. ممکن است تصور کنید که نظرات آنها بسیار مهمتر از نظر شماست. علاوه بر این، توجه به نیازهای دیگران به جز نیازهای خود، نشانه کلاسیکی از احترام کم به خود است. در عوض، به نظرات خود اعتماد کنید و نیازهای خود را در اولویت قرار دهید. یاد بگیرید که برای خوشبختی خود نیازی به تکیه بر شخص دیگری ندارید.

  • یک مکان خوب برای شروع این است که بفهمید چه چیزی را می توانید کنترل کنید و چه چیزی را نمی توانید کنترل کنید. به عنوان مثال، شما نمی توانید اعمال دیگران را کنترل کنید (می توانید آنها را تحت تأثیر قرار دهید، اما آنها را کنترل نکنید)، و نمی توانید آب و هوا را کنترل کنید. اما شما می توانید نحوه واکنش خود را به افراد حتی در موقعیت های بد کنترل کنید و می توانید احساسات خود را کنترل کنید.
  • همچنین می توانید اقداماتی را برای بهبود نحوه برخورد با موقعیت های مختلف رابطه انجام دهید، مانند یادگیری قاطعیت تر بودن ، و یادگیری در مورد مرزهای سالم، نحوه اعمال آنها و نحوه پایبندی به آنها. این به شما کمک می کند الگوهای رفتاری سالمی را بیاموزید که افراد را تشویق می کند تا با شما خوب رفتار کنند و احترام به خود را افزایش دهید.

دیگران را ببخش . اگر می خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید یاد بگیرید که افرادی را که به شما ظلم کرده اند ببخشید. این بدان معنا نیست که شما باید با آنها بهترین دوست باشید، بلکه به این معنی است که باید آنها را از نظر ذهنی ببخشید و یاد بگیرید که به جلو بروید. اگر تمام وقت خود را صرف فکر کردن به همه کینه ها و کینه های خود می کنید، نمی توانید شفاف فکر کنید یا در زمان حال زندگی کنید. پس این لطف را بکنید که مردم را ببخشید تا بتوانید جلو بروید.

  • حتی اگر کسی به شما صدمه غیرقابل وصفی زده است، باید روی تجربه و آن شخص کار کنید. شما نمی توانید به خودتان اجازه دهید برای همیشه در خشم و کینه غوطه ور شوید.
  • بخشیدن دیگران هدیه ای است که به خود می دهید و عملی است که برای بهبودی خود انجام می دهید. اشکالی ندارد که برای مدتی عصبانی باشید، اما اگر برای مدت طولانی عصبانی باشید، خشم در زندگی و شادی شما اختلال ایجاد می کند. توجه داشته باشید که وقتی مردم با شما بد رفتار می کنند، به این دلیل است که در زندگی افرادی ندارند که با آنها رفتار خوبی داشته باشند، بنابراین آنها می توانند بدتر از شما باشند. پس خطاها و خطاهایشان را برای خودت ببخش.

قسمت 4

برای خودت خوب بودن

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

1 خودتو تحقیر نکن اگر می خواهید به خود احترام بگذارید، پس باید دست از تحقیر خود بردارید، به خصوص در مقابل دیگران. خندیدن به خود یک چیز است، اما گفتن جملاتی مانند «من امروز خیلی چاق به نظر می‌رسم» یا «چرا کسی می‌خواهد با من صحبت کند» چیز دیگری است؟ اگر خودتان را پایین بیاورید، دیگران را به انجام همین کار تشویق می کنید.

  • دفعه بعد که فکر منفی در مورد خود دارید، به جای بلند گفتن آن را یادداشت کنید. اگر آن را با صدای بلند بگویید، احتمال بیشتری وجود دارد که فکر کنید واقعاً درست است.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

2 اجازه نده دیگران ببینند شما کاری را انجام می دهید که بعداً پشیمان شوید. سعی کنید روی انجام کارهایی تمرکز کنید که باعث افتخار شما می شود، نه فقط کارهایی که باعث خنده های ارزان یا توجه کوتاه مدت می شوند. از رفتارهای پشیمان کننده، مانند مست شدن بیش از حد و شلختگی در ملاء عام، یا وصل شدن با کسی در یک بار فقط برای جلب توجه، دوری کنید.

  • سعی کنید تصویری ثابت از خودتان داشته باشید. اگر شب قبل در یک مهمانی با آباژور روی سرتان می رقصیدید، برای مردم سخت است که به شما به عنوان باهوش ترین پسر کلاس احترام بگذارند.

3 با احساسات قدرتمند مقابله کنید. اشکالی ندارد که گهگاهی خونسردی خود را از دست بدهید، اما اگر به دفعات و به خاطر چیزهای کوچک خونسردی خود را از دست می دهید، به عزت نفس شما کمک می کند تا با استرس های کوچک زندگی به نحو موثرتری مقابله کنید. سعی کنید برای خنک شدن به پیاده روی بروید، نفس های عمیق بکشید و زمانی که آرام تر هستید به موقعیت بازگردید. برخورد با موقعیت‌های زندگی با ذهنی آرام به جای زمانی که احساسات در حال افزایش است، به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری داشته باشید و در نحوه برخورد با موقعیت‌های روزانه‌تان بهتر احساس کنید، که به نوبه خود به احترام به خود کمک می‌کند.

  • اگر احساس می‌کنید عصبانی هستید، بهانه ای پیدا کنید و کمی پیاده‌روی کنید، هوای تازه بخورید یا با کسی تماس بگیرید که می‌تواند به شما کمک کند احساس زمین‌خوردگی کنید. همچنین می‌توانید مدیتیشن، نوشتن در یک مجله یا صحبت کردن در مورد آن را با کسی امتحان کنید.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

4 اعتراف زمانی که شما در اشتباه هستید . اگر واقعاً می خواهید به خودتان احترام بگذارید، پس باید بتوانید بدانید که چه زمانی اشتباه کرده اید. اگر بهم ریخته اید، به دیگران بگویید که واقعاً متأسف هستید و به اندازه کافی در مورد موقعیت فکر کرده اید تا از انجام مجدد همان کار در آینده جلوگیری کنید. مسئولیت کاری که انجام می‌دهید و تمام تلاش خود را برای جبران آن انجام می‌دهید، به شما کمک می‌کند احساس بدی نسبت به اشتباه را پشت سر بگذارید، که به احترام خود شما کمک می‌کند، زیرا می‌دانید و به این واقعیت افتخار می‌کنید که تمام تلاش خود را کرده‌اید. حتی اگر همه چیز آنطور که انتظار داشتید پیش نرفت. به خودتان و اطرافیانتان احترام کافی بدهید تا بتوانید بپذیرید که فقط یک انسان هستید.

  • اگر یاد بگیرید که بپذیرید اشتباه می کنید، مردم احترام بیشتری برای شما قائل می شوند و می توانند بیشتر به شما اعتماد کنند.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

5 وقت خود را با افرادی بگذرانید که به شما احترام می گذارند. بودن در کنار افرادی که باعث می شوند احساس وحشتناکی نسبت به خودتان داشته باشید، تضمینی است که باعث کاهش احترام به خود می شود، زیرا نه تنها به خاطر صحبت های آن شخص احساس بدی خواهید داشت، بلکه در اعماق وجودتان نیز از دست خود عصبانی خواهید شد که به آن شخص اجازه می دهید. دور تو بچرخد افرادی را پیدا کنید که به شما احساس مثبتی می دهند، نسبت به خودتان و دنیا خوب هستند، و در واقع برای گوش دادن به شما و کمک به شما برای حل احساساتتان وقت می گذارند.

  • این به ویژه برای روابط صادق است. اگر با کسی معاشرت کنید که باعث می شود احساس بی ارزشی کنید، داشتن احترام واقعی تقریبا غیرممکن خواهد بود.

چگونه به خود احترام بگذاریم؟

6 متواضع بمان . برخی از مردم فکر می کنند که لاف زدن در مورد دستاوردهای خود باعث می شود مردم آنها را بیشتر دوست داشته باشند. با این حال، انجام این کار، در واقع شما را ناامن نشان می دهد. اگر واقعاً می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند، تواضع و فروتنی را تمرین کنید، و به دیگران اجازه دهید خودشان متوجه شوند که چقدر عالی هستید.

نکات

  • روشی منحصر به فرد و بدیع برای بیان عقیده خود در عین حال که شنونده خوبی باشید، ایجاد کنید.
  • ایده احترام به خود ارتباط بسیار نزدیکی با اعتماد به نفس دارد، اما احترام بیشتر به کاری که انجام می دهید مربوط می شود در حالی که اعتماد به احساس شما مربوط می شود. (البته این دو در کنار هم هستند.)

هرگز از اینکه خودتان باشید نترسید.

    • در مورد اینکه چگونه باید با کسی کاملاً رفتار کنید، فکر کنید. و در حالی که این کار را انجام می دهید، فکر کنید که سزاوار این هستید که با شما به همان شیوه رفتار شود.
    • فکری برای اندیشیدن: یک شخص سلطنتی در هر شرایطی سلطنت و متانت خود را حفظ می کند. نشاط در همه موقعیت ها حق امتیاز است. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که وضعیت احترام به خود و شادی من را به چالش بکشد. اما من با احساس احترام به خود و مثبت به حرکت خود ادامه خواهم داد.

نکته ای برای تمرین: امروز در  انجام تمام کارهایم را روی صندلی عزت نفس خود می نشینم. وقتی روی این صندلی می نشینم، موقعیت ها، ذهن و اندام های حسی خودم را سفارش می دهم. من پایین نمی آیم و تحت تاثیر منفی بودن شرایط قرار نمی گیرم.

  • اصل «رفتار با دیگران، دوست دارید با شما چگونه رفتار شود» را به خاطر بسپارید، سپس این اصل را برعکس کنید و با خودتان همان طور رفتار کنید که واقعاً می خواهید با شما رفتار شود (با عزت، احترام، صداقت، درستکاری و غیره).
  • با همه اطرافیانتان و خودتان به همان اندازه با احترام رفتار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *