چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

تمرکز بر روی کار مدرسه برای موفقیت شما در دبیرستان و دانشگاه حیاتی است، اما مجبور کردن خود به تمرکز بسیار سخت است. بین گذراندن وقت با عزیزان، برنامه های فوق برنامه و رسانه های اجتماعی، توجه به کارهای مدرسه دشوار است. با این حال، استفاده از تکنیک های تمرکز بر توجه و پاداش دادن به خود برای تکمیل تکالیف به شما کمک می کند تا روی کار مدرسه خود تمرکز کنید و تکالیف خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

روش 1 ایجاد عادات کاری خوب

2 مطمئن شوید که تکالیف خود را درک می کنید. تقریباً غیرممکن است که روی کارهای مدرسه تمرکز کنید که آنها را درک نمی کنید. قبل از ترک مدرسه، سعی کنید از معلم یا دانش آموز دیگری بخواهید تا تکالیف خود را با دستورالعمل هایی که برای شما واضح نیست توضیح دهد. هنگامی که به وضوح درک کردید که معلم شما از شما می خواهد چه کاری انجام دهید، می توانید تمرکز خود را روی کار خود شروع کنید.

  • گاهی اوقات ممکن است مفید باشد که ببینید آیا مدرسه شما تدریس خصوصی ارائه می دهد، به خصوص اگر متوجه می شوید که سردرگمی در مورد تکالیف خود اغلب دلیلی است که برای تمرکز روی آن تلاش می کنید.
  • کار با یک معلم قطعا به شما کمک می کند تا در انجام کارهای مدرسه خود ادامه دهید و همچنین به بهبود نمرات شما کمک می کند.

 

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

2 از یک برنامه ریز برای بودجه بندی زمان خود استفاده کنید. این امر مخصوصاً در صورتی مهم است که برنامه فوق برنامه شلوغی دارید یا در طرف فراموشکار هستید. نوشتن تکالیف خود در یک برنامه ریز به شما کمک می کند تا روز، هفته یا ماه آینده خود را تجسم کنید و به شما کمک می کند تا تکالیف خود را حول رویدادهای کاری و اجتماعی برنامه ریزی کنید. این به شما کمک می کند تا روی کار خود متمرکز بمانید و از غرق شدن شما جلوگیری می کند، که می تواند به تعویق بینجامد.

  • می توانید از یک برنامه ریز فیزیکی به سبک نوت بوک استفاده کنید یا یک برنامه را در تلفن یا رایانه لوحی خود دانلود کنید.
  • حتما برنامه ریز خود را سازماندهی کنید. استفاده از برگه‌های رنگی یا یادداشت‌های چسبناک می‌تواند به شما کمک کند تا کارهای تکالیف و برنامه‌های فوق برنامه خود را پیگیری کنید. به عنوان مثال، از برگه‌های آبی برای نشان دادن تکالیف یا آزمون‌های آتی، از برگه‌های قرمز برای نمایش برنامه کاری و از برگه‌های زرد برای نمایش برنامه اجتماعی خود استفاده کنید.
  • اگر از برنامه ریز فیزیکی استفاده می کنید، حتماً آن را مرتب نگه دارید. یک برنامه ریز با ظاهر آشفته که نمی توانید بخوانید یا بفهمید به شما کمک نمی کند تمرکز کنید. از نوشتن کلمات یا نوشتن ناخوانا خودداری کنید. منظم بنویسید و حتما با مداد پاک‌شدنی بنویسید یا از رنگ سفید برای ایجاد تغییرات در تکالیف نوشته شده با جوهر استفاده کنید.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

3 وظایف خود را اولویت بندی کنید فراتر از بودجه بندی زمان برای تکالیف خود، همچنین می خواهید تکالیف خود را به ترتیب اهمیت و تاریخ مقرر رتبه بندی کنید. این به شما کمک می‌کند تا روی تکالیف در زمان مقرر تمرکز کنید و با تلاش برای انجام بیش از حد تکالیف در یک زمان، از گرفتار شدن شما جلوگیری می‌کند.

  • به عنوان مثال، اگر یک مقاله انگلیسی 5 صفحه ای دارید که موعد آن یک هفته است، آن تکلیف باید نسبت به یک پروژه علمی که سررسید آن یک ماه دیگر است، اولویت داشته باشد. آزمون ها باید همیشه در برنامه ریز شما به عنوان اولویت بالا علامت گذاری شوند.
  • مدت زمان انجام تکالیف را نیز در نظر بگیرید. به “تصویر بزرگ” برنامه مدرسه خود فکر کنید. برای مثال، به جای تمرکز بر آنچه که قرار است در چند روز آینده انجام شود، یک نگاه کلان داشته باشید و در نظر بگیرید که چه تکالیفی در این ماه قرار دارند. سپس، همانطور که زمان اجازه می دهد، تلاش کنید تا پروژه های آینده را حذف کنید. به این ترتیب، با نزدیک شدن به موعدهای مقرر، نیازی به عجله و استرس در مورد چگونگی پیدا کردن زمان برای تکمیل آن تکالیف نخواهید داشت.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

4 زمانی را به طور خاص برای کارهای مدرسه در نظر بگیرید. چه زمانی از روز را انتخاب می کنید مهم نیست، تا زمانی که زمان اختصاصی را برای تمرکز روی کار مدرسه خود اختصاص دهید. در طول این مدت، باید به صورت ذهنی به خود بگویید که برای این مدت زمان، تنها هدف شما این است که کارهای مدرسه را تا حد امکان تکمیل کنید. مقدار زمانی که باید کنار بگذارید بر اساس میزان تکالیف و دشواری تکالیف شما متفاوت است، بنابراین مطمئن شوید که زمان کافی برای تکمیل کار خود اختصاص دهید.

  • به والدین و دوستان خود اطلاع دهید که چه زمان هایی را برای کارهای مدرسه در نظر گرفته اید. انجام این کار می تواند به از بین بردن حواس پرتی کمک کند.
  • اگر اهل صبح هستید، زود بیدار شوید، صبحانه بخورید و قبل از مدرسه یا محل کار روی تکالیف خود کار کنید. اگر جغد شب هستید، قبل از خواب، زمانی را برای کار ترتیب دهید.
  • صرف نظر از اینکه کدام ساعت از روز را برای انجام کار انتخاب می کنید، مطمئن باشید که خواب کافی دارید. زمانی که سعی می کنید بر روی کار مدرسه خود تمرکز کنید، کم خوابی نتیجه معکوس دارد.

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

 

5 یک فضای کاری مشخص داشته باشید. هنگام تماشای تلویزیون یا دراز کشیدن روی تخت از تمرکز بر روی کار مدرسه خودداری کنید زیرا خوابیدن یا پرت شدن حواس بسیار آسان است. یک منطقه آرام را به عنوان یک فضای فقط کار تعیین کنید. این می‌تواند میز آشپزخانه شما، میز کتابخانه محلی یا محوطه دانشگاه یا میز شما در اتاق شما باشد. صرف نظر از اینکه چه فضایی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که فضای کافی برای کار و گسترش دارید تا بتوانید روی کار مدرسه خود تمرکز کنید.

 

 

 

روش 2به طور موثر کار میکند!

1 از مدیتیشن، یوگا یا حرکات کششی برای انتقال به حالت کار استفاده کنید. رفتن از احمق بودن و خوش گذرانی با دوستان به ساکت نشستن و کار کردن به تنهایی می تواند دشوار باشد. 10 تا 15 دقیقه را به حرکات کششی ، یوگا یا مدیتیشن اختصاص دهید تا ذهن خود را آرام کنید، قبل از اینکه سر کار بنشینید.

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

2 از هدفون یا گوش گیر استفاده کنید. اگر هم اتاقی یا خواهر و برادری پر سر و صدا دارید، تمرکز روی کار مدرسه با سر و صدا در اطراف شما ممکن است دشوار باشد. سعی کنید از هدفون های حذف کننده نویز یا گوش گیر استفاده کنید تا از حواس پرتی های شنیداری جلوگیری کنید تا بتوانید بهتر روی تکالیف خود تمرکز کنید.

  • می‌توانید گوش‌گیرهای فومی را در هر داروخانه یا فروشگاهی پیدا کنید. گوش‌گیرهایی با کاهش رتبه‌بندی نویز (NRR) 32 یا 33 را هدف قرار دهید، زیرا این بالاترین رتبه حذف نویز در دسترس است.  

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

3 گوشی را خاموش کنید. گوشی هوشمند شما احتمالاً یکی از بزرگترین عوامل حواس پرتی هنگام تمرکز بر روی کار مدرسه شما است. اگر به دلایل عملی نمی توانید آن را به طور کامل خاموش کنید، حداقل وای فای و دیتا را خاموش کنید تا نتوانید رسانه های اجتماعی یا ایمیل را بررسی کنید. هنگامی که روی تکالیف خود کار می کنید، ارتباط خود را قطع کنید، و متوجه خواهید شد که تمرکز روی کارتان آسان تر خواهد بود و سریع تر کار می کنید.  

  • اگر مجبورید تلفن خود را روشن بگذارید، آن را به حالت بی صدا (نه فقط لرزش) قرار دهید تا هیچ تماس یا پیامی که حواس شما را از کار مدرسه منحرف کند، نشنید.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

4 از بررسی رسانه های اجتماعی و سایر موارد حواس پرتی آنلاین خودداری کنید. رایانه می تواند به اندازه تلفن شما حواس پرتی و اعتیادآور باشد، بنابراین مهم است که حواس پرتی را در آنجا نیز به حداقل برسانید. از آنجایی که احتمالاً برای انجام بسیاری از تکالیف خود به اینترنت نیاز دارید، «قطع اتصال» در زمانی که روی رایانه هستید به این سادگی نیست. شما باید فعالانه از رسانه های اجتماعی و سایت های بازی دوری کنید تا روی کار خود تمرکز کنید.  

  • افزونه های مرورگر را در نظر بگیرید که ارتباط رسانه های اجتماعی را برای شما قطع می کنند. افزونه‌های مرورگر مانند Nanny (Google Chrome) و Mac Freedom (سازگار با ویندوز و مک) دسترسی شما را به وب‌سایت‌های اتلاف وقت شما مسدود می‌کنند.  

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

5 وقفه های کاری را برنامه ریزی کنید. پس از 45 دقیقه کار جامد، 15 دقیقه به خود استراحت دهید. بلند شوید و ورزش کنید، یک میان وعده بخورید یا گوشی خود را چک کنید. این به شما کمک می‌کند تا به تنظیم مجدد و شارژ مجدد بپردازید تا بتوانید روی کار مدرسه خود تمرکز کنید.  

  • مطمئن شوید که یک تایمر یا ساعت زنگ دار تنظیم کرده اید تا زمان استراحت شما فقط 15 دقیقه باشد. کشیدن طولانی‌تر می‌تواند تلاش‌های شما را برای تمرکز و تکمیل کارهای مدرسه‌تان از مسیر خارج کند.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

6 هدفی تعیین کنید و برای تکمیل آن به خودتان پاداش دهید. تکالیف سرگرمی نیست با این حال، اگر اهداف قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید و برای تکمیل آنها به خود پاداش دهید، به شما کمک می‌کند تا کار مدرسه کم‌تر به نظر برسد.  

  • به عنوان مثال، به خود بگویید که باید تکالیف جبر خود را در عرض یک ساعت تمام کنید تا بتوانید برنامه مورد علاقه خود را قبل از خواب تماشا کنید. تعیین هدف با یک پاداش واضح در پایان به شما کمک می کند تا بر روی تکمیل کار خود متمرکز بمانید.  

 

 

 

روش 3 حفظ انتظارات واقع بینانه از خود

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

1هر بار روی 1 تکلیف کار کنید. قدم زدن با خودتان مهم است زیرا اگر بخواهید همزمان روی تعداد زیادی تکالیف کار کنید، به راحتی می توانید حواس خود را پرت کنید. تکالیف خود را یک تکه در یک زمان نزدیک کنید و روی هر تکه تا پایان کار کنید. از انجام دو یا سه تکلیف نیمه تمام خودداری کنید، زیرا ممکن است استرس زا باشد.

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

2 سعی نکنید یکباره کارهای زیادی انجام دهید. مطمئن شوید که با تعیین اهداف غیرواقعی برای خود، خود را برای شکست آماده نمی کنید. تلاش برای تکمیل بیش از حد کارهای مدرسه در زمان بسیار کوتاه، دستور العملی برای استرس و دلسردی است.

  • به عنوان مثال، انتظار نداشته باشید که از مدرسه به خانه بیایید و یک ساعت را صرف نوشتن یک مقاله ده صفحه ای با کیفیت کنید. مقالات پژوهشی هم برای نوشتن و هم برای تحقیق به زمان نیاز دارند، بنابراین غیرواقعی است که انتظار داشته باشیم همه آن کار را در یک شب فشرده کنیم. در عوض، نوشته ها و تحقیقات خود را در چند روز پخش کنید تا پروژه قابل مدیریت تر شود.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

3 با مشاور یا مشاور خود صحبت کنید. اگر واقعاً با وجود انجام اقداماتی برای تمرکز مجدد بر روی کار مدرسه خود در تلاش هستید، سعی کنید با مشاور یا مشاور راهنمایی خود صحبت کنید. او ممکن است به شما کمک کند تا مسائلی را که از دست داده اید، مانند بار بسیار سنگین دوره، ببینید.  

  • کمک خواستن از آنها مایه شرمساری نیست. در واقع، این وظیفه آنهاست که در مواقعی که در حال مبارزه هستید به شما کمک کنند!

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

4 مراقب خودت باش. حتی بهترین تکنیک های مدیریت زمان و تکالیف نیز مفید نخواهد بود اگر اول از خود مراقبت نکنید. مطمئن باشید که خواب کافی دارید و به درستی غذا می خورید. کشیدن تمام شب برای تکمیل تکالیف ممکن است در کوتاه مدت کارساز باشد. با این حال، این تکنیک نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا شما خسته خواهید شد و حتی برای تمرکز روی کار خود مشکل بیشتری خواهید داشت.

  • وعده های غذایی به خصوص صبحانه را حذف نکنید. حتی اگر صبح ها گرسنه نیستید، کمی آبمیوه بخورید یا یک میان وعده قابل حمل مانند سیب یا گرانولا را برای بعد بسته بندی کنید.

 

 

چگونه روی تکالیف مدرسه تمرکز کنیم؟

5 اگر چیزی به شما کمک نمی کند با پزشک خود صحبت کنید. اگر تکنیک های مختلفی را برای تمرکز روی کار مدرسه خود امتحان کرده اید و با مشاور یا مشاور خود صحبت کرده اید، ممکن است برای شما مفید باشد که با پزشک خود در مورد مشکلات خود صحبت کنید. او ممکن است شما را برای اختلال بیش فعالی کمبود توجه (ADHD) آزمایش کند تا ببیند آیا این می تواند دلیل مشکلات تمرکز شما باشد یا خیر.  

  • اگر پزشک تشخیص دهد که شما این اختلال را دارید، ممکن است داروها، تغییرات رژیم غذایی، درمان یا ترکیبی از آنها را برای درمان ADHD توصیه کند.

نکات

  • از کمک خواستن خجالت نکشید، چه از یک مربی، والدین، مشاور یا پزشک باشد. شما می خواهید در مدرسه تا حد امکان موفق باشید، بنابراین از هر منبعی که در اختیار دارید استفاده کنید.

  • اگر تشخیص داده شد که مبتلا به ADHD هستید، به یاد داشته باشید که این یک وضعیت پزشکی قانونی است که می تواند تمرکز بر روی کار مدرسه را تقریبا غیرممکن کند. این یک نقص شخصیت یا نشانه تنبلی شما نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *