چگونه پیگیر باشیم؟

چگونه پیگیر باشیم؟

هنگامی که موانع بر سر راه ظاهر میشوند، پشتکار می تواند به شما کمک کند از کنار آنها عبور کنید، یا از بین آنها عبور کنید. استفاده از پشتکار در هر کاری اغلب آن چیزی است که افراد موفق را متمایز می کند. به عنوان مثال، صرف وقت روزانه برای رسیدن به هدف، شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. همچنین مهم است که مخالفان خود را نادیده بگیرید و در صورت مواجهه با سختی یا شکست به راه خود ادامه دهید. پیگیر بودن به این معنی است که هر پایی را در هر شرایطی جلوی پای دیگر بگذارید.

 

اهداف خود را با پشتکار دنبال کنید!

1 یک هدف تعیین کنید . مدتی را صرف فکر کردن به نتایجی که می‌خواهید به دست آورید، بپردازید و تا جایی که می‌توانید دقیق باشید. یک چارچوب زمانی برای دستیابی به هر بخش از هدف نهایی خود تعیین کنید. هدف معقول خود را معطوف به انجام آن کنید.

  • همانطور که هدف خود را تعیین می کنید، نه تنها از خود بپرسید که چه چیزی را می خواهید انجام دهید، بلکه چرا می خواهید به آن هدف برسید. فهمیدن اینکه چه چیزی هدف شما را هدایت می کند به شما کمک می کند تا در ابتدا هدف و انگیزه در حرکت به سمت هدف خود داشته باشید.
  • برای مثال، اگر می‌خواهید وزن کم کنید، دلایل شما ممکن است شامل این باشد که می‌خواهید در پوست خود احساس راحتی بیشتری داشته باشید، از نظر جسمی توانایی بیشتری داشته باشید و نسبت به ظاهر خود احساس بهتری داشته باشید.
  • این کمک می کند که هدف خود را در یک مکان برجسته مانند تقویم دیواری خود بنویسید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

2 هدف را به قطعات کوچکتر تقسیم کنید. هدف را به مجموعه ای از وظایف خاص تقسیم کنید که انجام آنها مدت زمان معینی طول می کشد. یک گل 1 ساعته را می توان به بخش های 15 دقیقه ای تقسیم کرد. یا، کار را به بخش‌هایی تقسیم کنید، مانند تعداد خاصی از فایل‌ها برای مرتب‌سازی هر روز.

  • ایجاد بسیاری از اهداف کوچک در یک هدف بزرگتر شما را با انگیزه و در مسیر حرکت نگه می دارد.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

3 هر روز زمان مشخصی را به هدف خود اختصاص دهید. حتی ممکن است با اختصاص دادن 5 دقیقه در روز به هدف خود شروع کنید. سپس، این میزان را تا هفته دوم هر روز به 10 دقیقه افزایش دهید و به همین ترتیب. اگر برنامه ی فشرده ای دارید، این کار باعث می شود که کار روی هدفتان به سادگی بخشی از روال شما باشد و به احتمال زیاد آن را انجام دهید.

چگونه پیگیر باشیم؟

4 یک یادآوری هدف را در یک مکان برجسته قرار دهید. اگر می خواهید برای خرید خانه پس انداز کنید، عکسی از خانه رویایی خود را به یخچال خود بچسبانید. اگر می خواهید کارت اعتباری خود را پرداخت کنید، یک کپی از صورتحساب را به آینه حمام خود وصل کنید. اگر می خواهید در محل کار جایزه بگیرید، یک کپی از اعلامیه جایزه سال گذشته را روی میز خود قرار دهید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

5 هدف خود را به یک عادت از قبل ایجاد شده متصل کنید. اگر قبلاً هر شب قبل از خواب دندان‌های خود را مسواک می‌زنید، به سادگی هدف خود را از شستن صورت خود بلافاصله بعد از آن اضافه کنید. همچنین می توانید همزمان با بیرون رفتن از خانه برای بیرون آوردن زباله یا گرفتن پست، گیاهان خود را آبیاری کنید. یا هر بار که میزتان را ترک می کنید، با توقف در کولر، در محل کار، آب بیشتری بنوشید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

6 اهداف خود را سرگرم کننده و هیجان انگیز نگه دارید. هر هدفی که باید به آن برسید، مانند پرداخت کارت اعتباری، جذاب نخواهد بود. با این حال، می توانید با تبدیل آن به یک بازی با جوایز یا پاداش در فواصل زمانی معین، آن را جذاب تر کنید. حتی می توانید در مورد اینکه تا چه زمانی چقدر می توانید به دست آورید، شرط بندی کنید.

  • به عنوان مثال، اگر روی یک کار تکراری کار می کنید، موسیقی را روشن کنید یا به یک کتاب صوتی گوش دهید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

7 در حالی که اهداف خود را دنبال می کنید، به ارزش های خود وفادار بمانید. گرفتار شدن در لحظه و اشتباه گرفتن اصرار با اجازه برای رفتار منفی بسیار آسان است. در عوض، به ایده تداوم مثبت وفادار بمانید. با دیگران طوری رفتار کن که دوست داری با تو رفتار شود. در حین دستیابی به موفقیت از قوانین پیروی کنید.

  • متوجه خواهید شد که حفظ نگرش مثبت و خوشایند باعث می شود دیگران نیز تمایل بیشتری برای کمک به شما در دستیابی به اهدافتان داشته باشند.

 

پایداری در سختی و شکست

1 به انتقادات خود گوش دهید اما درونی نکنید. بدانید که همیشه افرادی را در اطراف خواهید داشت که از شما یا اهدافتان حمایت نخواهند کرد. نکته کلیدی این است که اجازه ندهید کلمات آنها بر شما مسلط شوند. از آنها به عنوان انگیزه ای برای اثبات اشتباه منتقدان خود استفاده کنید، یا اگر احساس می کنند بیش از حد مسموم هستند، آنها را بررسی کنید.

  • به عنوان مثال، اگر یکی از بستگان از جاه طلبی های حرفه ای شما حمایت نمی کند، ممکن است لازم باشد هنگام صحبت با آنها به موضوعات غیر کاری پایبند باشید.
  • اگر کسی واقعاً در صدد ارائه توصیه یا انتقاد سازنده به شما باشد، این کاملاً صادق نیست. دیگران گاهی اوقات چیزهایی را می بینند که شما نمی توانید، و شما می توانید از کلمات آنها برای راهنمایی استفاده کنید. از بهترین قضاوت خود برای تعیین اینکه آیا کلمات آنها برای شما مفید یا مضر هستند یا خیر استفاده کنید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

2 یک شبکه پشتیبانی ایجاد کنید. یک گروه پشتیبانی را در منطقه خود پیدا کنید که بر روی نوع سختی هایی که تجربه می کنید تمرکز کند. با اعضای خانواده یا دوستان قابل اعتماد در مورد آنچه تجربه می کنید صحبت کنید و از آنها مشاوره بگیرید. با یک مشاور ملاقات کنید تا یک تخته صدا داشته باشید یا کسی که فقط گوش دهد.

  • برای مثال، ممکن است به یک گروه اجتماعی برای صاحبان مشاغل کوچک بپیوندید. شما می توانید با بحث در مورد مشکلاتی مانند افزایش اجاره بها که با آن کنار می آیید، احساس راحتی کنید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

3 بپذیرید که شکست اتفاق می افتد. موفق ترین افراد در زندگی همه شکست خورده اند. تفاوت آنها با افرادی که در ترس از شکست زندگی می کنند این است که افراد موفق با شکست مواجه می شوند، از آن درس می گیرند و از آن برای تشویق تلاش بعدی خود استفاده می کنند. آنها پافشاری می کنند زیرا می دانند که شکست صرفاً بخشی از موفقیت است.

 

 

چگونه پیگیر باشیم؟

4 دلایل اصلی شکست خود را بررسی کنید. اگر در هنگام تلاش برای رسیدن به هدفی به طور مداوم به موانع یا مشکلاتی برخورد می کنید، کمی وقت بگذارید و در مورد علت آن فکر کنید. اعمال و استعدادهای خود را با چشم انتقادی بسنجید تا ببینید آیا واقعاً برای کاری که دنبال می کنید به اندازه کافی خوب هستند یا ممکن است نیاز داشته باشید کمی بیشتر کار کنید یا کمک بگیرید.

  • به عنوان مثال، اگر در مرحله مصاحبه برای شغل خود را متوقف می کنید، ممکن است لازم باشد تکنیک های مصاحبه خود را اصلاح کنید.
  • به این فکر کنید که آیا در حال خود خرابکاری هستید یا خیر. باورهای زیربنایی یا احساسات منفی می تواند شما را از رسیدن به پتانسیل کامل خود باز دارد. اگر متوجه شدید که گیر افتاده اید و به نظر نمی رسد از آن عبور کنید، با خودتان بررسی کنید تا ببینید آیا نگرش شما علت اصلی است یا خیر.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

5 دستاورد نهایی خود را تجسم کنید تا با انگیزه بمانید. وقتی شرایط سخت می شود و می خواهید همه چیز را رها کنید، با به خاطر سپردن دید خود، حس هدف خود را بازیابی کنید. تصور کنید که در حال تکمیل هدف خود هستید و این چه احساسی خواهد داشت. تبریک و واکنش اطرافیان را تصور کنید.

 

 

چگونه پیگیر باشیم؟

6 مراقب فرار از حقیقت باشید. اگر احساس شکست یا سرکوب کردید، ممکن است برای چند لحظه به سمت تلویزیون یا حتی غذا بچرخید تا از واقعیت فرار کنید. لحظات کوتاه و کنترل شده مراقبت از خود یا اوقات فراغت می تواند راهی عالی برای راه اندازی مجدد و گروه بندی مجدد شما باشد. با این حال، اگر متوجه شدید که تمام وقت آزاد خود را صرف «فرار» می‌کنید، احتمالاً اهداف بزرگ‌تر خود را از دست خواهید داد.

  • سوء استفاده از الکل و سایر مواد یک نوع فرار به خصوص خطرناک است. به دنبال راه های سالم تری برای تعویض دنده باشید، مانند ورزش کردن.
  • خودتان را به خاطر وقت گذاشتن برای استراحت و شارژ مجدد مغزتان سرزنش نکنید. معاشرت با دوستان، پیاده‌روی، خواندن یک کتاب خوب، تماشای برنامه مورد علاقه‌تان، یا حتی چرت زدن، همگی می‌توانند نوعی مراقبت از خود باشند. فقط آنقدر روی آنها تمرکز نکنید که دست از تعقیب هدف خود بردارید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

اگر تشخیص دادید که هدفی دست نیافتنی است، انرژی های خود را تغییر مسیر دهید. این به معنای تسلیم نشدن یا تسلیم نشدن نیست، در عوض شما در استفاده مؤثر از زمان و مهارت‌های خود پیگیر هستید. به دنبال هدفی باشید که موازی با هدف اصلی شما باشد یا اگر آن چیزی است که باید انجام دهید، مسیر را کاملاً تغییر دهید.

  • برای مثال، ممکن است تصمیم بگیرید که دنبال کردن مدرک تدریس برای شما مناسب نیست، اما باید نوعی هدف شغلی سودآور پیدا کنید.

 

اصرار بر درخواست یا رد

چگونه پیگیر باشیم؟

لحن صدای ثابتی را حفظ کنید. اگر درخواستی را مطرح می کنید، پس باید یک رویکرد آشتی جویانه و دوستانه اتخاذ کنید. ناامید شدن از امتناع و یا پرچین های فرد فقط احتمال موفقیت را کاهش می دهد. به طور مشابه، اگر شما فردی هستید که امتناع می کند، هنگام اعلام امتناع، لحن صدایی مطمئن و واضح داشته باشید.

  • برای مثال، اگر مکرراً به رویدادی دعوت می‌شوید که نمی‌خواهید در آن شرکت کنید، به همان شیوه مطمئن «نه» بگویید تا زمانی که شخص پیام را دریافت کند.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

تکنیک “رکورد شکسته” را بپذیرید. این یک تکنیک رایج است که در آموزش قاطعیت استفاده می شود. شما به سادگی همان عبارت مداوم و واضح را در مورد احساس، قصد یا تصمیم خود تکرار می کنید. شما آرام می مانید و از عصبانی شدن، حالت تدافعی یا عصبانیت در میانه مکالمه اجتناب می کنید.

  • به عنوان مثال، ممکن است بگویید: “من با آن راحت نیستم.” برای امتناع خود نیازی به ارائه هیچ بهانه یا توجیهی ندارید. فقط گفته خود را ادامه دهید.
  • این رویکرد همچنین مستلزم آن است که از هرگونه تلاش برای منحرف کردن شما اجتناب کنید و بر پیام اصلی خود بمانید.

 

چگونه پیگیر باشیم؟

یک سازش قابل اجرا را به عنوان یک راه حل مثبت ببینید. وقتی چیزی را درخواست می کنید یا رد می کنید، بعید است که گفتگو به همین جا ختم شود. در عوض، ممکن است لازم باشد با شخص دیگری کار کنید تا راه حلی پیدا کنید که به هر دوی شما کمک کند. وقتی به یک سازش رسیدید، آن را شکست تلقی نکنید. در عوض، این راه دیگری برای رسیدن به هدف اصلی شماست.

  • به عنوان مثال، ممکن است از یک همکار بخواهید ایمیل خاصی را برای شما ارسال کند، اما ممکن است آن را نداشته باشد. با این حال، آنها ممکن است نام شخصی را به شما بدهند که بتواند آن را برای شما ارسال کند.

 

نکات

  • از کمک خواستن از دیگران نترسید. آنها ممکن است به شما در رسیدن به هدف کمک کنند یا توصیه های درستی ارائه دهند.

هشدارها

  • پشتکار به خودی خود یک هدف نیست. اگر اینگونه به آن نگاه کنید، در خطر تبدیل شدن به یک فرد سرسخت هستید که از دیدن تصویر بزرگتر یا فراتر از خودتان امتناع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *