چگونه گل بنفشه را رشد دهیم؟
معرفی زنجبیل کندویی عجیب اما زیبا
۱۴۰۰-۰۱-۲۲
معرفی گل آئونیوم + راهنمای نگهداری
۱۴۰۰-۰۱-۲۲

چگونه گل بنفشه را رشد دهیم؟

بیش از 500 گونه مختلف در تیره بنفشه  وجود دارد ، از جمله گیاهان یک ساله ، چند ساله و حتی برخی زیر درختچه ها. در مجموع ، آنها به عنوان گل بنفشه شناخته می شوند ، اگرچه انواع باغ های متمایز آن معمولاً پنسی (Viola x wittrockiana) ، جانی پرش (Viola tricolor) یا بنفشه (Viola sorolia و دیگران) نامیده می شوند. به عنوان یک گروه ، گل بنفشه شامل هر دو نوع گونه خالص و صدها هیبرید و رقم است.

تنوع بنفشه ها به عنوان گیاهان باغی رشد می کنند بیشتر یک ساله یا گلهای ریز گلدار یا چند ساله هستند. بسیاری از آنها بذر خود را می گیرند و سالها لذت شما را می گیرند. بنفشه گل خوراکی است و تزیینات و مواد سالاد غیرمنتظره را ایجاد می کند. همچنین می توان آنها را برای جلوه مات شیرین کرد یا از آنها برای تزئین کیک یا شیرینی های دیگر استفاده کرد.

 

بنفشه در درجه اول شکوفه های فصل خنک است. آنها برای شروع و پایان فصل در آب و هوای سردتر و برای پل زدن فصول در مناطق گرمتر ، جایی که می توانند در تمام طول زمستان شکوفا بمانند ، مناسب هستند. زمان کاشت گل بنفشه به آب و هوای شما بستگی دارد. در آب و هوای خنک ، آنها معمولاً در بهار کاشته می شوند در آب و هوای بدون یخبندان زمستانی ، می توان آنها را در پاییز کاشت.

 

 

نام علمی
Viola spp.
نام عمومی
Viola, Johnny-jump-up, pansy, violet, sweet violet
گونه گیاه
Annuals or short-lived perennials
اندازه عمومی
4–10 inches tall, similar spread (varies by species)
نیاز به نور خورشید
Full sun to part shade (sunlight needs vary by species)
نوع خاک
Rich, moist, well-draining soil
خاک pH 5.4–6.2 (acidic)
زمان گلدهی
Spring or fall bloom (or both)
رنگ گل
Light to deep violet, white, blue, yellow, cream, and multi-colors
سختی 3–8 (USDA)
ناحیه بومی
Northern hemisphere
سمی بودن
Non-toxic

 

مراقبت از بنفشه

بنفشه اغلب اولین نهال فروشی در مهد کودک ها در بهار در مناطق سردتر و در پایان تابستان در مناطق گرم است. به دنبال گیاهان سالم با جوانه های زیاد باشید. بنفشه های گلوله زنی باید از هم فاصله ی حدود 6 تا 8 اینچ داشته باشند. انواع دنباله دار یا پخش شده را می توان با فاصله 10 تا 12 اینچ کاشت. گل بنفشه حدود 12 تا 14 هفته پس از کاشت بذر شروع به شکوفه دادن می کند.

انواع V. tricolor (جانی پرش به بالا) حدود دو هفته زودتر از V. cornuta (بنفشه شاخدار) شکوفا می شوند – “پنی” و “Sorbet” 9 تا 10 هفته پس از کاشت شکوفا می شوند. این گیاهان به طور مداوم شکوفا می شوند ، اما اگر گل های خراب را از بین ببرید ، گلها بیشتر می شوند. انتظار داشته باشید که گل های بنفشه در گرمترین ماههای تابستان به حالت خواب درآیند یا از بین بروند.

در فضای باز ، گیاهان تپه ای یک لبه زیبا در امتداد یک مسیر یا برای تعیین یک حاشیه باغ ایجاد می کنند. بنفشه  هادر محیط های جنگلی همانطور که در خانه هستند ، شکاف هایی را در دیواره های سنگ پر می کنند. آنها را با سایر دوستداران هوای خنک مانند اسنپدراگون ، گل همیشه بهار و دیانتوس ترکیب کنید. یا بنفشه را بین لامپ های بهاره گل مانند لاله و گل نرگس بچرخانید تا با کمرنگ شدن لامپ ها فضای آن را پر کنید.

اندازه بنفشه ، عادت جمع و جور و دوره گلدهی طولانی آنها را برای ظروف مناسب می کند. انواع دنباله دار در سبدهای آویز و سقوط در لبه ظروف و جعبه های پنجره نفیس هستند.

 

سبک

بنفشه آفتاب کامل را دوست دارد ، اما گرمای آن را ندارد. در دمای خنک بهار این مسئله مشکلی ایجاد نمی کند ، اما هنگام کاشت در تابستان اطمینان حاصل کنید که در گرمترین قسمت بعد از ظهر سایه انداخته اند.

 

خاک مناسب

پنسیس و سایر گلهای بنفشه بهتر است در یک خاک مرطوب و مرطوب مانند مخلوط گلدان پایه پیت یا خاک باغچه که به شدت با مواد آلی اصلاح می شود ، کاشته شوند. بنفشه مانند خاک کمی اسیدی است. پیت ماس ​​به عنوان یک افزودنی خاک به کمی اسیدی شدن خاک باغچه کمک می کند.

 

آبیاری

به طور منظم آبیاری کنید ، اما اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خشک شود. آنها می توانند خشکی را تحمل کنند اما با آبیاری منظم بهترین شکوفا می شوند.

 

دما و رطوبت

بنفشه هوای خنک اوایل بهار را دوست دارد و در دمای ملایم تر از 40 تا 70 درجه فارنهایت رشد می کند. مالچ و آب به جبران فشارهای ناشی از دمای بالا کمک می کند.

با مراقبت مناسب ، گل بنفشه می تواند تمام تابستان شکوفا شود و بیشتر آن در پاییز شکوفا می شود. یا بخصوص در آب و هوای گرم و جنوبی ، می توان آنها را حذف کرد و در تابستان با گل دیگری جایگزین کرد و بعد از بازگشت هوای خنک تر در پاییز دوباره کاشت.
کود

از کود آهسته رهاسازی در خاک استفاده کنید. کود را در بهار و اواخر تابستان بارور کنید تا شکوفائی پاییز را تقویت کند.

 

انواع بنفشه

انواع مختلفی از بنفشه وجود دارد که به عنوان گیاهان باغی استفاده می شود:

  • Viola x wittrockiana باغ معروف باغچه است. این هیبرید یک گیاه چند ساله یا دوسالانه با گلهای بزرگتر است که کوتاه مدت است ، اما آنها معمولاً به صورت یک ساله در مناطق سردسیر رشد می کنند. گیاهان حدود 8 اینچ قد می کشند و دارای گل های 2 تا 3 اینچی هستند که می توانند تک رنگ یا طرح دار باشند. این محبوب ترین گل بنفشه است که ده ها رقم مختلف در آن موجود است. در گلدان و سبد به خوبی کار می کند.
  • بنفشه  سه رنگ که به انگلیسی با نام Johnny-jump-up شناخته می شود. این یک گیاه کوچک است که یکی از والدین ژنتیکی پنسیس است. برخی از پنسی های هیبریدی با جوانه زدن بذرهای ریخته شده به عنوان نهال های داوطلب ، به جانی پرش روی خواهند آورد. در باغ اغلب از آن به عنوان گیاه لبه دار یا پرکننده استفاده می شود.
  • بنفشه آبی معمولاً بنفش آبی وحشی شناخته می شود. این گیاه بومی مناطق جنگلی است و اغلب به باغهای زیرکشت و چمنزارهایی که معمولاً به عنوان علف هرز در نظر گرفته می شوند راه پیدا می کند – مگر اینکه عمداً در باغ های جنگلی بومی تشویق شود.
  • بنفشه شاخدار معروف است و شباهت زیادی به گل مایل به گل دارد ، اما با گل کوچکتر. اینها گلهای چند ساله 1/2 اینچی را در بالای گل رز برگهایی که 6 تا 10 اینچ قد بلند رشد می کنند ، پخش می کنند.

 

در حال رشد بنفشه از بذر

بنفشه به راحتی از دانه شروع می شود. آنها کاملا خوشحال هستند که در سراسر باغ شما دانه دانه می شوند ، اما در آب و هوای سرد ، داوطلبان ممکن است تا دیر وقت در سسنون شکوفا نشوند. اگر دوست دارید خود را در داخل خانه شروع کنید ، روند کار بسیار ساده است. بذر را حدود 8 تا 12 هفته قبل از نشا Start شروع کنید. گل بنفشه بالغ می تواند درجه حرارت یخ زدگی گاه به گاه را تحمل کند ، اما اگر در معرض یخ زدگی قرار گیرد ، پیوندهای جدید آسیب می بینند. پیوند باغداران با آب و هوای گرم باید در اواسط تابستان شروع شود.

گلدان ها یا تخت های کوچک را با مخلوط گلدان استریل تا حدود 1/4 اینچ زیر لبه بالایی پر کنید. در هر سلول یا گلدان دو تا سه دانه بپاشید و کمی مخلوط گلدان را که مرطوب است بپوشانید. توجه: گل بنفشه برای جوانه زدن به تاریکی احتیاج دارد ، بنابراین بذرها را کاملاً بپوشانید.

در محلی گرم (65 تا 70 درجه فارنهایت) تنظیم شده و مرطوب نگه دارید. بالای یخچال نقطه خوبی است. بذرها باید طی 10 تا 14 روز جوانه بزنند. پس از جوانه زدن بذرها ، آنها را به پنجره آفتابی منتقل کرده یا زیر نور گیاه قرار دهید.
هنگامی که اولین برگهای واقعی ظاهر می شوند ، باید گلدان یا سلول را با فشار دادن یا برش دادن بقیه در خط خاک، به قوی ترین بذر تبدیل کنید. در این مرحله دمای 55 تا 60 درجه فارنهایت خوب است. همچنین می توانید با هر کود مناسب و محلول در آب، تغذیه نشا خود را شروع کنید.

هنگامی که درجه حرارت و هوا اجازه پیوند در فضای باز را می دهد ، با بازدید طولانی تر از 10 تا 14 روز ، نهال ها را “سخت” کنید. با یک تا دو ساعت نور خورشید شروع کنید و به تدریج قرار گرفتن در معرض آنها را افزایش دهید. اطمینان حاصل کنید که خاک در این دوره سخت شدن مرطوب بماند.
وقتی نهال ها به روزهای کامل در فضای باز عادت کردند ، می توانید آنها را برای همیشه در باغ یا گلدان های فضای باز آنها بکارید.

شما همچنین می توانید از بذرهایی که مستقیماً در باغچه کاشته شده اند رشد کنید ، اگرچه این کار در مناطقی که فصل رشد طولانی وجود دارد بهترین نتیجه را می دهد. ناحیه کاشت را با اصلاح مواد آلی با دقت آماده کنید ، سپس خاک را شل کرده و بذر بپاشید. با حدود 1/4 اینچ خاک بپوشانید و خوب آب دهید. بستر بذر را مرطوب نگه دارید. با رشد نهال ، آنها را با فاصله حدود 6 تا 8 اینچ نازک کنید ، نهال های اضافی را به مکان های دیگر پیوند دهید.

 

هرس کردن

برای ترویج شکوفائی و طولانی شدن دوره گلدهی ، گلهای محو شده یا پوست سر را از بین ببرید و شکوفه های پایه ساقه گل را جدا کنید. شما می توانید گیاهان پاشنه دار یا بیش از حد رشد کرده را با کوتاه کردن قد آنها به حدود 3 تا 4 اینچ احیا کنید.

 

آفات / بیماری های شایع

برای جلوگیری از کپک زدن خاکستری ، نگذارید گیاهان در شرایط خنک و خنک بنشینند. اطمینان حاصل کنید که گل بنفشه شما آفتاب زیادی دارد و گردش هوا خوبی دارد. اگر شته مشاهده کردید ، گیاهان را با جریان آب زیادی بشویید یا برای مشکلات شدید ، آنها را با صابون حشره کش درمان کنید.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *