کاشت مو چگونه انجام می شود؟

کاشت مو چگونه انجام می شود؟

 این عمل در مطب پزشک انجام می دهید. ابتدا، جراح پوست سر شما را تمیز می کند و دارو را برای بی حسی پشت سر تزریق می کند. پزشک شما یکی از دو روش را برای پیوند انتخاب می کند: جراحی نوار واحد فولیکولار (FUSS) یا استخراج واحد فولیکولار (FUE). با FUSS، جراح یک نوار 6 تا 10 اینچی از پوست را از پشت سر شما برمی دارد. آن را کنار می گذارند و پوست سر را می دوزند. این ناحیه بلافاصله توسط موهای اطراف پنهان می شود. در مرحله بعد، تیم جراح نوار پوست سر برداشته شده را به 500 تا 2000 پیوند کوچک تقسیم می کند که هر کدام دارای یک تکه مو یا فقط چند تار مو هستند. تعداد و نوع پیوندی که دریافت می کنید بستگی به نوع مو، کیفیت، رنگ و اندازه ناحیه ای که در آن کاشت را انجام می دهید، دارد.

اگر از روش FUE استفاده می کنید، تیم جراح پشت سر شما را اصلاح می کند. سپس، پزشک فولیکول های مو را یکی یکی از آنجا خارج می کند. ناحیه با نقاط کوچک بهبود می یابد، موهای موجود شما آن را می پوشاند. پس از آن مرحله، هر دو روش یکسان است. پس از آماده سازی پیوندها، جراح ناحیه ای که موها روی آن قرار می گیرند را تمیز و بی حس می کند، سوراخ ها یا شکاف هایی با چاقوی جراحی یا سوزن ایجاد می کند و هر پیوندی را با ظرافت در یکی از سوراخ ها قرار می دهد.

احتمالاً جراح از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوند نیز کمک می گیرد. احتمالاً جراح از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوند نیز کمک می گیرد. احتمالاً جراح از سایر اعضای تیم برای کاشت پیوند نیز کمک می گیرد.

 

بعد از کاشت مو چه انتظاری باید داشته باشید؟

پاسخ

بعد از جراحی، پوست سر شما ممکن است بسیار حساس باشد. ممکن است لازم باشد چند روز از داروهای ضد درد استفاده کنید. جراح شما حداقل یک یا دو روز از پوست سر خود بانداژ می کند و ممکن است آنتی بیوتیک یا داروی ضد التهابی را برای چندین روز برای شما تجویز کند. اکثر افراد می توانند دو تا پنج روز پس از عمل به سر کار برگردند. طی دو تا سه هفته پس از عمل، موهای پیوند شده می ریزند، اما شما باید طی چند ماه شاهد رشد جدیدی باشید. برخی از جراحان داروی ماینوکسیدیل را برای بهبود رشد موها پس از پیوند تجویز می کنند، اما مشخص نیست که چقدر خوب عمل می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *