کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟

کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟

شلوغ یا تنبل ، ساده ترین راه برای مرتب نگه داشتن موهای خود به صورت شبانه روزی صاف کردن موها است. موهای فر دار ، پروازهای هوایی ، گره ها ، موهای کسل کننده و ساعت ها حالت دهی – صاف شدن موها مانند یک مادرخوانده پری از همه آنها مراقبت می کند! و به لطف پیشرفت های مدرن در فناوری مو ، اکنون پنج روش درمانی معروف برای اصلاح مو وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید. اما ، قیمتی که می پردازید – به صورت واقعی و واقعی – چقدر است؟ کدام یک امن ترین است؟ چه مدت موهای شما صاف می ماند؟ در اینجا همه مواردی است که باید در مورد روش های مختلف اصلاح مو برای موهای صاف و ابریشمی بدانید. ادامه مطلب را بخوانید تا از همه چیز در مورد آنها مطلع شوید!

5 روش صاف کننده مو

کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟
کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟

1. بازگرداندن مو

موهای شما از پروتئین های متصل به پیوندهای دی سولفید ساخته شده است. این به ساختار آن مو می دهد – صاف ، موج دار ، فر، موج دار و غیره. باز کردن مو باعث شل شدن این پیوندها می شود تا موها آرام شوند. سپس، یک خنثی کننده استفاده می شود تا ساختار طبیعی را دوباره بچرخاند تا آن را صاف و ابریشمی کند. این روش درمانی بستگی به بافت، ضخامت، تراکم و طول مو در حدود 3 ساعت دارد.
هزینه: 200 تا 600 دلار

نتایج آخرین: حداکثر 6 ماه

ایمنی: موهای زائد می توانند موهای شما را ضعیف کنند. برای افرادی که موهای کم پشت دارند مناسب نیست.

2. درمان کراتین (صاف کردن برزیل)

موهای شما از پروتئین کراتین ساخته شده است. اما با افزایش سن و به دلیل تغذیه نامناسب ، محتوای پروتئین کراتین کاهش می یابد و در نتیجه موهای خشک و کدر ایجاد می شود. درمان کراتین ، همچنین به عنوان صاف برزیلی شناخته می شود ، یک لایه کراتینه به موهای شما اضافه می کند ، در نتیجه مواد مغذی آن دوباره پر شده و نرم ، صاف ، بدون وز و صاف می شود. درمان کراتین بسته به طول و بافت موهای شما ممکن است حدود 1-4 ساعت طول بکشد.

هزینه: 200 تا 500 دلار

نتایج آخرین: 2-8 ماه

ایمنی: یک روش صاف کننده مو نسبتاً بی خطر است. با این حال ، از درمان های مکرر کراتین پرهیز کنید زیرا حاوی فرمالدئید است، در صورت عدم مراقبت های مناسب بعد از درمان کراتین ، می تواند باعث شکستگی و آسیب مو شود.

3. صاف کردن بامواد شیمیایی

کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟
کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟

صاف کننده های شیمیایی مو به صاف شدن دائمی مو اشاره دارد. این فرایند کاملاً مشکل است و باید توسط یک متخصص کاملاً آموزش دیده انجام شود. این شامل استفاده از ماده شیمیایی است که به شکستن پیوندهایی که ساختار موهای شما را فراهم می کند کمک می کند. با این حال ، اگر پیوندهای زیادی شکسته شود ، این خطر وجود دارد که موهای شما به نظر می رسد لنگ است. اگر تعداد مناسب پیوندها شکسته نشود ، ممکن است موهای شما بین صاف و موج دار / موج دار به نظر برسد.

هزینه: 200 تا 500 دلار

نتایج آخرین: 6-8 ماه

ایمنی: فرمالدئید موجود در ماده شیمیایی مورد استفاده در این روش صاف کننده مضر است و ممکن است باعث شکستگی مو ، ضعف مو و ریزش مو شود. در صورت عدم درمان گران قیمت که شامل مواد مضر نباشد ، ممکن است در نهایت آسیب جدی به موهای خود وارد کنید.

4. صاف کردن موهای ژاپنی

کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟
کدام روش صاف کردن مو برای شما بهتر است؟

اصلاح و اصلاح موهای ژاپنی نیز یک درمان صاف دائمی است. این شامل شل شدن پیوندهای پروتئینی و تغییر شکل ساختار مو است. کامل شدن این روش درمان صاف کننده مو 6-8 ساعت طول می کشد. برای مرحله آخر شاید بعد از یک یا دو روز به مدت یک ساعت یا بیشتر به سالن مراجعه کنید.

هزینه: 450 تا 800 دلار

نتایج آخرین: 6-8 ماه

ایمنی: صاف شدن موی ژاپنی می تواند برای مو کاملاً آسیب برساند. اگر تصمیم گرفتید به سراغ آن بروید ، حتماً از محصولات خوب برای حفظ مو و جلوگیری از ریزش مو استفاده کنید. همچنین از انتخاب مکرر این روش صافی خودداری کنید.

5. بوتاکس مو

بوتاکس مو یک درمان غیر شیمیایی تهویه عمیق است. این روش درمانی موهای شما را صاف ، براق و دارای ظاهری سالم می کند. این یک روش موثر برای صاف کردن موهای شما و کمتر سر و صدا بودن آن است. مواد تشکیل دهنده این روش درمانی حاوی ویتامین E ، ویتامین B5 ، کلاژن کمپلکس ، روغن آرگان ، روغن نارگیل ، اسید گلیوکسیلیک و اسیدهای آمینه است که موهای آسیب دیده را بدون اثرات مضر سایر روش های درمان صاف کننده مو پر می کند.

هزینه: 100 دلار به بالا

نتایج آخرین: 2-4 ماه

ایمنی: بوتاکس مو مطمئن ترین روش درمان صافی مو است. این ماده حاوی فرمالدئید ، ماده سرطان زا قوی و سایر مواد شیمیایی سخت نیست که باعث ضعیف شدن موها می شود.

این 5 گزینه درمان صاف کننده مو است که هم اکنون موجود است. اما ، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ امن ترین یا ارزان ترین؟ بگذارید در قسمت زیر کمی عمیق تر شویم.

کدام روش صاف کردن را انتخاب کنید؟

برای تصمیم گیری در مورد انتخاب روش صاف کردن، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

نوع موی شما: آیا موهای موج دار ، موج دار یا موج دار دارید؟ آیا موهای شما آسیب دیده است؟ آیا موهای شما نازک و مستعد شکستن است؟ اگر موهای شما نازک ، ظریف و یا مستعد شکستگی است ، از صاف شدن شیمیایی و صاف کردن ژاپنی خودداری کنید.
مواد شیمیایی: مواد شیمیایی برای موهای شما مفید نیستند. اما ، از ترکیبات خاصی مانند فرمالدئید به هر قیمتی باید خودداری شود. اگر تصمیم دارید صاف شدن دائمی مو را انتخاب کنید ، مطمئن شوید که مرتباً این کار را انجام نمی دهید یا موادی را که حاوی فرمالدئید نیست انتخاب کنید.
بودجه شما: صاف کردن موها پرهزینه است. اما ارزان بودن ممکن است سلامت موهای شما را به خطر بیندازد. اگر می خواهید یک درمان صاف کننده کمی بالاتر از بودجه خود انتخاب کنید اما احتمالاً بهترین روش برای موهای شما است ، پس انداز کنید.

همچنین ممکن است چند نفر از شما وسوسه شوند که موهای خود را در خانه صاف کنید. آیا شما باید؟ برای اطلاعات بیشتر به پایین پیمایش کنید.

آیا می توانید موهای خود را در خانه صاف کنید؟

بله ، می توانید موهای خود را در خانه صاف کنید – با اتوی صاف. سعی نکنید موهای خود را برای همیشه با مواد شیمیایی صاف کنید. کاربرد این مواد شیمیایی به نوع مو و بافت شما بستگی دارد که یک متخصص حرفه ای قادر به قضاوت در مورد بهترین موارد خواهد بود. همچنین ، اگر مواد شیمیایی با پوست شما تماس بگیرند می تواند خطرناک باشد. با این حساب ، نگاهی سریع به میزان و نبایدهای درمان های صاف کننده مو بیندازید.

روشهای صاف کننده مو

  • پس از صاف کردن موهای خود را به مدت 2 روز شستشو ندهید.
  • برای جلوگیری از فرورفتگی و چین خوردن موهای خود را نبندید.
  • موهای خود را پشت گوش خود نکشید.
  • برای براق نگه داشتن موهای خود از روغن آرگان استفاده کنید.
  • از شامپو و نرم کننده مرغوب استفاده کنید.
  • از شانه دندانه پهن استفاده کنید.
  • برای مرطوب نگه داشتن موهای خود از نرم کننده مرطوب استفاده کنید.
  • آبگرم مو را هر ماه یک بار انجام دهید.
  • موهای خود را هر 3 ماه یکبار کوتاه کنید.
  • منابع پروتئینی گیاهی یا حیوانی بخورید.
  • سبزیجات سبز مصرف کنید ، آب بنوشید و خوب بخوابید.

نتیجه گیری:

اکنون که شما در مورد اینکه هر درمان مو چیست ، هزینه آن ، نتایج آن چه مدت طول می کشد و اینکه آیا باعث آسیب به مو می شود ، ایده خوبی دارید ، گرفتن موهای ابریشمی و صاف فقط یک تصمیم با شما فاصله دارد. به یاد داشته باشید ، اگر تصمیم دارید موهایتان را مرتب صاف کنید ، به تغذیه و مراقبت مناسب نیاز دارید. بنابراین ، اگر تصمیم دارید موهای خود را صاف کنید ، به خوبی از آنها مراقبت کنید ، و یال شما از همیشه بهتر به نظر می رسد!

پاسخ های متخصص برای سوالات خوانندگان

آیا می توانید موهای خود را برای همیشه در خانه صاف کنید؟

نه ، شما نباید مرتب و صاف کردن دائمی موهای خود در خانه را انجام دهید. بهتر  است این را به متخصصان سالن بسپارید.

درمان ریباندینگ یا کراتینه بهتر چیست؟

بازگرداندن شامل شکستن پیوندهای پروتئینی مو و بازسازی بافت آن به موهای صاف است. درمان کراتین موهای خشک و آسیب دیده را با ظاهری صاف ، ابریشمی و براق تر با پروتئین کراتین جبران می کند. بازپرداخت می تواند موهای شما را ضعیف کند. بنابراین ، اگر موهای کم پشتی دارید ، بهتر است از پر کردن مو خودداری کنید و به درمان کراتین بروید. با این حال ، توصیه می کنیم بوتاکس مو را نیز در نظر بگیرید.

آیا می توانم موهای ژاپنی را در خانه انجام دهم؟

نه ، شما نمی توانید صاف کردن ژاپنی را در خانه انجام دهید. این یک فرایند طولانی و طولانی با چندین مرحله است که نیاز به تخصص حرفه ای دارد

منبع