کرم بدن یا برابر لوسیون بدن: تفاوت در چیست؟
سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای
سیر تا پیاز روش مراقبت از پوست کره ای
۱۴۰۰-۰۲-۲۱
اسکراب بدن
فواید اسکراب بدن چیست؟
۱۴۰۰-۰۲-۲۱

کرم بدن یا برابر لوسیون بدن: تفاوت در چیست؟

لوسیون ها و کرم های بدن مدت هاست که به صافی، مرطوب سازی و ترمیم پوست خشک کمک می کنند.اما با وجود بسیاری از محصولات موجود در بازار، از جمله کره و نرم کننده، محصولی را که برای شما مناسب باشد چگونه پیدا می کنید؟ تفاوت در چیست؟ و چه چیزی برای نوع پوست شما بهتر است؟

برای یادگیری نحوه انتخاب بهترین گزینه برای خود، ادامه این مقاله از بخش بهداشت و آرایش مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید.

 

تعریف کرم و لوسیون

به زبان ساده، لوسیون ها با محتوای آب بیشتر و روغن کمتری سبک هستند. کرم ها سنگین تر هستند ، مقدار روغن بیشتری دارند و H20 کمتری دارند.

به عنوان مثال ، Bath & Body Works Ocean Body Lotion یک لوسیون بدن سبک است در حالی که کرم بدن Oasis Ultra Shea بدن فرمول ضخیم تری است که با کره روغن غنی تزریق می شود.

سپس، چربیهای پوست بدن وجود دارد. اینها در انتهای ضخیم طیف قرار دارند.

کره بدن نوعی کرم است که شامل کره های شی ، کاکائو ، انبه یا کف دست است. آنها به طور کلی یک کرم غلیظ هستند و همچنین ممکن است شامل روغنهای اساسی و روغنهای دیگر مانند روغن نارگیل و آووکادو باشند.

 

بهترین برای دست ها

رنج ناشی از خشکی پوست دست معمول است. این می تواند به دلیل عادت های روزمره ، وظایف شغلی و افزایش تماس با مواد شیمیایی مانند مواد شوینده شستشو یا محصولات تمیز کننده خانگی باشد.

همچنین دست ها در معرض شستشوی مکرر دست قرار می گیرند که باعث خشکی و زبری آن می شود.

فرمول های ضخیم تر، مانند کرم ها یا کره ها ، می توانند با آبرسانی بیشتر به پوست، به خنثی کنند.

به عنوان مثال، کرم دست باترکریم وانیلی و Bath & Body Works و کرم دست اسطوخودوس + کرم دست وانیلی هر دو حاوی کره درخت قلم و ویتامین E هستند تا به مرطوب سازی و تغذیه پوست کمک کنند.

 

بهترین برای صورت

برای صورت، یک آماده سازی غیر دارویی مهم است. “Noncomedogenic به این معنی است که منافذ پوستی مسدود نمی شوند، که برای صورت بسیار مهم است ، به ویژه در افرادی که مستعد آکنه هستند. به عنوان مثال، لوسیون مرطوب کننده صورت CeraVe AM غیرکودوژنیک ، فاقد روغن است و دارای طیف وسیعی از SPF 30 است.
لوسیون ها «برای انواع پوست بهترین عملکرد را روی صورت دارند. استثنا لب هاست، که کره ها گزینه بسیار خوبی هستند. ویسکوزیته آنها به آن منطقه کمک می کند.

 

پوست خشک

برای پوست های خشک ، فرمول های ضخیم تر بهترین هستند. بسته به سطح پوست خشکی که دارید، محصولات مختلف ممکن است کلاهبرداری را انجام دهند.

اگر تقریباً پوستی نرمال یا پوستی کمی خشک دارید، می توانید از لوسیون استفاده کنید. اگر پوست خشک متوسطی دارید می توانید از کرم استفاده کنید. و اگر پوست شما بسیار خشک است ، می توانید از کره بدن(نوعی روغن گاهی) استفاده کنید.

اگر خیلی خشک هستید ، جلیمان پیشنهاد می کند به دنبال محصولاتی با کره شی باشید. به عنوان مثال ، کرم بدن Bath & Body Works Coconut Cream Pie Ultra Shea بدن با کره های شی و کاکائو و همچنین آلوئه تزریق می شود. بعلاوه ، بوی پوسته پای طلایی و پوسته نارگیل تست شده می دهد.

بسیاری از افراد با پوست بسیار خشک یا اگزما از کره بدن به ویژه شب استفاده می کنند ، بنابراین پوست آنها می تواند در طول 8 ساعت هنگام خواب بهبود یابد.

 

پوست چرب

جلیمان می گوید لوسیون برای پوست های چرب ایده آل است.

کره بدن حاوی روغن بیشتری است ، در حالی که لوسیون بیشترین مقدار آب را دارد. نکته خوب این است که به دنبال عبارت “غیر چرب” در برچسب بگردید.

لوسیون بدن نمک دریای دست در دست را برای گزینه ای بدون روغن نخل ، وگان و غیر چرب امتحان کنید. لوسیون بدن مرطوب کننده و مرطوب کننده Laroche Posay Lipikar Daily Repair همچنین پوستی غیر چرب ، غیر دارویی و لطیف روی پوست دارد.

برای صورت ، با چیزی مانند مرطوب کننده آکنه بدون روغن Neutrogena که بدون چربی و غیر کمدوژن است همراه باشید.

 

پوست ترکیبی

وقتی صحبت از پوست دسته کوچک موسیقی جاز می شود ، Gmyrek می گوید با لوسیون برو.

اگر از مناطق خشک پوست مراقبت نمی کند ، ممکن است لازم باشد از دو محصول مختلف استفاده کنید: یک لوسیون برای منطقه T و یک کرم برای مناطق خشک. شما می توانید مجموعه هایی از محصول را پیدا کنید، که همراه با لوسیون و کرم ژل ارائه می شود.

همچنین می توانید محصولات مشابه را برای هدف قرار دادن مناطق مختلف مانند Cetaphil Daily Facial Moisturizer SPF 15 و Cetaphil Moisturizing Cream انتخاب کنید.

پوست شما از هر نوع پوستی که باشد، لایه برداری از نور برای نفوذ پوست به مرطوب کننده مهم است.

 

اگزما

طبق انجمن ملی اگزما (NEA)، پمادها مرطوب کننده ترجیحی برای اگزما هستند، زیرا دارای بالاترین محتوای روغن هستند. کرم ها در جایگاه دوم قرار می گیرند، در حالی که لوسیون ها سوم هستند.

لوسیون ها معمولاً به اندازه کافی ضخیم نیستند یا حاوی مقدار زیادی آب هستند که برای افراد مبتلا به اگزما مفید است. علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که بیشتر مرطوب کننده ها اثرات مفیدی در کاهش شراره و شدت اگزما نشان می دهند.

 

پسوریازیس

اعتقاد بر این است که مرطوب کننده ها باعث بهبود اثربخشی درمان پسوریازیس می شوند. مواد فعال مانند ویتامین E به کاهش شدت آن کمک می کند. با این حال ، برای تأیید این موضوع نیاز به مطالعات بیشتری است.

تحقیقات نشان می دهد که راه حل های منحصر به فرد مبتنی بر تصمیم گیری مشترک بین متخصصان بهداشت و بیماران برای درمان موفقیت آمیز پسوریازیس مهم هستند.

پیشنهاد می شود برای استفاده از کرم یا پماد برای پسوریازیس در بدن استفاده کنید. وقتی نوبت به پسوریازیس پوست سر می رسد، به دنبال لوسیون بروید.

 

آکنه

برای آکنه: لوسیون، لوسیون، لوسیون. اگر مستعد آکنه هستید، کرم ها بیش از حد ضخیم هستند و احتمالاً منافذ پوستی شما را مسدود می کنند و منجر به شکستن بیشتر آکنه می شوند.

بسیاری از لوسیون های بدن و صورت برای پوست های مستعد آکنه طراحی شده اند. برخی از مرطوب کننده ها برای داشتن خواص ضد التهابی حاوی فلزات و عصاره های گیاهی هستند ، مانند:

  • چای سبز
  • آلوئه ورا
  • فندق جادوگر
  • آلانتوئین (مانند کامفری)
  • licochalcone (از ریشه شیرین بیان)

 

هشدارها

تنها زمانی که می گویم کسی نباید از لوسیون، کرم یا کره استفاده کند ، روی پوست شکسته یا آسیب دیده است. در این حالت، پمادهای پایه نفتی بهتر هستند تا زمانی که پوست بهبود یابد.

لوسیون ها، کرم ها و کره ها همه حاوی مواد نگهدارنده هستند که می توانند باعث واکنش های آلرژیک و تحریک کننده روی پوست شکسته یا ملتهب شوند. از طرف دیگر، پمادها اینگونه نیستند. در غیر این صورت، همه باید از لوسیون، ملایم استفاده کنند تا به پوست خود مرطوب و موانع پوستی سالم کمک کند.

وقتی نوبت به مرطوب سازی پوست می رسد، محصولات زیادی در آن وجود دارد. لوسیون ها در باریک ترین انتهای طیف هستند، کره ها در سمت سنگین قرار دارند و کرم ها درست در وسط قرار دارند.

با کمی آزمایش و خطا، می توانید ترکیب محصول مناسب شما را پیدا کنید. در صورت شک، با یک متخصص پوست صحبت کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *