گیاهان خانگی بی خطر برای سگ و گربه

گیاهان خانگی بی خطر برای سگ و گربه

چرا گربه ها و سگ ها گیاهان خانگی می خورند؟ برخی از افراد معتقدند که این کار را برای آرام کردن معده ناراحت یا کمک به فرآیند گلوله های مو انجام می دهند ، در حالی که دیگران تصور می کنند که حیوانات خانگی در تلاشند نقص غذایی را برطرف کنند. گربه ها و سگ ها حتی ممکن است در طی جلسات بازی گیاهان آپارتمانی را بجوند و به عناصر تکان دهنده حمله کنند همانطور که یک اسباب بازی می کنند. این مقاله از بخش گل و گیاه مجله اینترنتی وبگردون را بخوانید تا با گیاهان بی خطر برای سگ و گربه بیشتر آشنا شوید.

دور نگه داشتن یک گیاه خانگی از حیوان خانگی که تصمیم به جویدن دارد ممکن است دشوار باشد ، بنابراین ما مطمئن هستیم که هر گونه گیاه در خانه رشد نمی دهیم و برای گربه ها و سگ ها سمی نیست. به استثنای مواد خوراکی مانند علف گربه، همیشه بهتر است که گیاهان خانگی را از دسترس حیوان خانگی دور نگه دارید ، اما گیاهانی که در اینجا توضیح داده شده اند توسط انجمن پیشگیری از ظلم به حیوانات (ASPCA) غیر سمی شناخته شده اند به گربه ها و سگ ها.

اگرچه دانستن اینکه کدام گیاهان خانگی برای گربه ها و سگ ها بی خطر است بسیار مفید است ، اما آگاهی از گیاهان خانگی که برای آنها مضر است بسیار مهم است.

 

01 گلوکسینیا

 

گیاهان Sinningia speciosa گیاهان محبوب هدیه هستند ، به خصوص در ایام تعطیل مانند روز والنتاین و روز مادر. اگر یکی از این شکوفه های شکوهمند را دریافت کنید ، دیگر نگران نباشید که به گربه یا سگ آسیب برساند. برای این بومی برزیل نور غیر مستقیم و رطوبت ثابت ایجاد کنید.

 

02 بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی (Saintpaulia) یکی از محبوب ترین گیاهان گلدار به دلیل توانایی شکوفا شدن در نور کم و میل آنها به همان شرایط محیطی است که مردم دوست دارند: دمای متوسط ​​و رطوبت متوسط. برای داشتن بهترین سلامتی بنفشه آفریقایی یک ترکیب گلدان بدون خاک انتخاب کنید و از کود متعادل استفاده کنید.

 

03 چمن عروس

این حصیر خزنده از برگهای سبز ریز Soleirolia soleirolii به تراریوم ها ، سبدهای آویز کوچک و به عنوان گیاه همراه در اطراف پایه درختان داخلی ، شخصیت می بخشد. گیاهان اشک آور خاک را پوشانده و ممکن است حیوانات خانگی را که دوست دارند در گیاهان خانگی شما حفاری کنند ، دلسرد کند.

 

04درختچه موز

گیاهان بزرگ خانگی مانند انجیر گریان در خانه سخنی پررنگ بیان می کنند اما برای گربه ها و سگ ها سمی هستند. با این حال ، درخت موز (موسی) یک گیاه برجسته دراماتیک است که برای همه حیوانات خانگی ایمن است. خاک غنی ، نور شدید و آبیاری منظم زیستگاه طبیعی درخت موز را تقلید می کند.

 

05 گیاه عنکبوت

از گیاه عنکبوت (Chlorophytum) متشکرم ، که امروز به همان زیبایی که در آشپزخانه مادربزرگ در سال 1978 به نظر می رسید ، خوشحال است. گیاه عنکبوت که به عنوان گیاه روبان یا گیاه هواپیما نیز شناخته می شود ، برای گربه ها و سگ ها سمی نیست و طیف وسیعی را تحمل می کند از شرایط نور ، رطوبت و خاک.

 

06تله پرواز ونوس

گیاهان گوشتخوار علاوه بر مزه و سرگرم کننده به مجموعه گیاهان خانگی ، اما چه اتفاقی می افتد که بچه گربه هنگام بستن سریع بخواهد بر روی یکی از این تله ها بپرد؟ مگس زهره (Dionaea muscipula) برای گربه ها و سگ ها سمی نیست ، بنابراین یک نیش کنجکاو منجر به سفر به دامپزشک نمی شود. نور شدید و آبیاری با آب مقطر ، تله های شما را در شرایط مگس گیر نگه می دارد.

 

07 آرکا نخل

Dypsis lutescens که به عنوان کف پروانه نیز شناخته می شود ، باعث می شود هر فضای داخلی مانند قطعه ای از مناطق گرمسیری احساس شود. گاهی اوقات نخل های کف دست می توانند باعث ایجاد ذات بازیگوش و گازگرفتگی گربه شوند ، بنابراین دانستن اینکه نخل آرکا برای گربه ها یا سگ ها سمی نیست ، باعث آرامش می شود. آن را در یک اتاق روشن قرار دهید ، و اجازه دهید خاک بین آبیاری خشک شود.

 

08 سرخس بوستون

سرخسهای بوستون (نفرولپی) یکی از گیاهان مورد علاقه گیاهان خانگی است ، اما برگهای پشمالوی آنها ممکن است گربه ها و سگها را وسوسه کند تا آنها را بجوند. شاخ و برگ برای گربه ها و سگ ها سمی نیست ، بنابراین با این گیاهان سرسبز اتاق مهمان یا حمام خود را روشن کنید. سرخس های بوستون رطوبت و نور زیاد و غیرمستقیم را ترجیح می دهند.

 

09 کالاتیا

صنوبر

Calathea spp. گیاهانی که گیاهان گورخر یا گیاهان طاووس نیز نامیده می شوند ، دارای برگهای گرمسیری بزرگ با نوارهای جذاب یا دکل دار هستند. کالاته یک انتخاب عالی برای یک مکان سایه دار در خانه است ، زیرا نور زیاد می تواند باعث کمرنگ شدن رنگ شاخ و برگ شود.

 

10 کارخانه دوستی

Pilea involucrata گیاهی است عقب با ساقه های شکننده که در رطوبت بالا رشد می کند. این به عنوان نمونه تراریوم به خوبی عمل می کند ، و احتمال اینکه گربه یا سگ شما نیشخوردگی غیرمجاز انجام دهد را حتی بیشتر بعید می کند.

 

11 گل سنگ

شاخ و برگ سبز ، صورتی ، قرمز و سفید Hypoestes phyllostachya چنان زینتی است که دیگر نگران تهیه شرایط مناسب برای ایجاد شکوفائی مورد نیاز بسیاری از گیاهان خانگی نخواهید بود. اگرچه حیوانات اهلی حساس برای گربه ها و سگ ها سمی نیستند ، در صورت مصرف مقادیر زیادی از گیاه لکه های پولکی ، ممکن است ناراحتی گوارشی خفیف را تجربه کنند.

 

12 پپرومیا

تنوع رنگ و بافت در بین گونه های Peperomia ، آنها را در لیست کوتاه گیاهان آپارتمانی محبوب نگه می دارد. این مواد برای گربه ها و سگ ها سمی نیستند ، در سبدهای آویز بسیار زیبا به نظر می رسند و اگر فراموش می کنید گاهی اوقات آبیاری نکنید ، مهم نیست.
به 13 از 19 در زیر ادامه دهید.

 

13 ارکیده

اگر به ارکیده (Orchidaceae) علاقه دارید ، می توانید با خیال راحت آنها را به لیست گیاهان سالم برای حیوانات اهلی اضافه کنید. بسیاری از ارکیده ها هفته ها در زمستان شکوفا می شوند که روزها کوتاه است و در نور جزئی و در شرایط ریشه رشد می کنند.

 

14 گیاه موزاییک

یکی از نام های رایج Fittonia albivenis گیاه عصبی است که دارای صدای شوم چیزی است که بر سیستم عصبی تأثیر می گذارد. با این حال ، این بومی جنگل بارانی با رگه های سفید یا صورتی زیبا روی برگهای آن برای گربه ها و سگ ها سمی نیست. گیاه کوچک خانگی در نور کم با آبیاری متوسط ​​رشد می کند.

 

15 بروملیاد

برگهای سفت و سخت بند بروملیاد و شکوفه های مخروطی شکل کنجکاو ، گیاهان بروملیاد (Bromeliaceae) را به عنوان گیاهان آپارتمانی مورد پسند قرار می دهد. نگهداری این گیاهان ایمن برای حیوانات خانگی آسان است و فقط به پنجره ای روشن و محیط مرطوب نیاز دارد. بسیاری از بروملیادها به صورت اپیفیت های بدون خاک متصل به یک چوب رشد می کنند و این باعث می شود حیوانات خانگی برای گربه هایی که دوست دارند در خاک گلدان حفر کنند نیز بیشتر دوستانه باشد.

 

16 نخل دم اسبی

چه گربه ای که به خود احترام بگذارد می تواند خود را در برگهای جذاب کف دست اسبی (Beaucarnea recurvata) انکار کند؟ این گیاهان غیر سمی در نور شدید رشد می کنند و آب آن را در سمت خشک دوست دارند.

 

17 گیاه وفل بنفش

برگهای بافته شده گیاه وفل بنفش (Hemigraphis ‘Exotica’) علاقه تمام فصل را برای کسانی که گیاهان آپارتمانی گلدار نمی دهند ، ارائه می دهد. نور غیر مستقیم روشن به رنگ آمیزی بنفش بدون سفید شدن برگ ها کمک می کند. گیاهان وافل بنفش به عنوان تصفیه کننده های عالی هوا شناخته می شوند و محیط را برای شما و حیوان خانگی شما سالم نگه می دارند.

 

18 گیاه مخمل رویال

گیاهان Gynura aurantiaca به نظر می رسد چیزی از یک باغ روانگردان زنده شده است. موهای مخملی برگها تقریباً رنگین کمانی هستند و در شرایط نور شدید در بالاترین حد خود هستند. برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه ، فقط در زمان خشک شدن خاک آبیاری کنید.

 

19 هاورتیا آبدار

بدون نیاز به انداختن پول نقد برای یک آبدار بافته شده در فروشگاه سرگرمی. هاورتیا چیز واقعی است و مراقبت از آن تقریباً به همان راحتی نسخه جعلی است. هاورتیا را در نور شدید قرار دهید و هر هفته آب دهید. برخلاف گیاهان مشابه آلوئه ، همه اعضای تیره بزرگ Haworthia برای گربه ها و سگ ها بی خطر هستند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *