یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟
بالاسانا یا ژست کودک
5 تمرین موثر یوگا برای بهبود آرتریت روماتوئید
۱۴۰۰-۰۲-۲۶
یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟
20 نکته ای که باید قبل از شروع تمرین یوگا بدانید!
۱۴۰۰-۰۲-۲۶

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

در طی چند دهه گذشته، محبوبیت یوگا افزایش یافته است. نه تنها تحقیقات فواید بسیاری از یوگا را اثبات کرده است، بلکه متخصصان پزشکی و افراد مشهور نیز این عمل خارق العاده را در پیش گرفته و توصیه می کنند. در حالی که برخی یوگا را یک مضمون دیگر می دانند و آن را با عرفان عصر جدید مرتبط می دانند ، برخی دیگر تأیید می کنند که این شکل از ورزش چه حیرت انگیزی دارد. آنچه آنها متوجه نیستند این است که آنچه آنها فقط به عنوان یک تمرین دیگر می دانند، از راه هایی که هرگز تصور نمی کردند، به سود آنها خواهد بود. در این مقاله از بخش یوگا  مجله اینترنتی وبگردون به پاسخ این سوالات که یوگا چیست و چه فوایدی دارد، میپردازیم.

77 مزایای شگفت انگیز یوگا

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه به مزایای یوگا بپردازیم، مهم است که درک کنیم یوگا واقعاً چیست. بسیاری از افراد آن را روشی قدیمی برای آموزش می دانند و دیگران آن را مجموعه ای از حالت های دشوار می دانند. اما کلمه “یوگا” در واقع به معنای اتحاد است. این روشی است که بدن، ذهن و روح را از طریق حالت های مختلف بدن، مدیتیشن و تنفس کنترل شده به هم متصل می کند.

یوگی مشهور ، Sadhguru Jaggi Vasudev یوگا را “بیان زندگی” می نامد. او می گوید، “یوگا اساساً به معنای یافتن کلیدهای ماهیت وجود است.”

یوگا فقط خم شدن یا پیچاندن بدن و حفظ نفس نیست. این سازوکاری است که شما را به حالتی می رساند که واقعیت را درست همانگونه که هست می بینید و تجربه می کنید. اگر اجازه دهید انرژی هایتان پرجنب وجوش شود، بدن حسی منبسط می شود. این شما را قادر می سازد که تمام جهان را به عنوان بخشی از خود تجربه کنید ، و همه چیز را یکی کنید – این اتحادی است که یوگا ایجاد می کند.

بنیانگذار یوگا ، پاتانجالی گفت: “Sthiram sukham asanam.” این بدان معنی است که وضعیتی که محکم و راحت به نظر می رسد ، آسانای شما است. شاید تعجب کنید اگر بدانید که آسانا فقط یک مرحله مقدماتی در تمرین یوگا است. این وسیله ای است که به شما کمک می کند تا به خیر بیشتر برسید. هدف یوگا ایجاد هماهنگی کامل بین ذهن، بدن و روح شماست. وقتی خود را دقیق تنظیم می کنید تا همه چیز به طرز شگفت انگیزی در درون شما کار کند ، بهترین توانایی های خود را به شما نشان می دهد.

وحدت کامل را می توان از طریق یوگای هاتا و شاخه های مختلف آن (Ashtanga Yoga، Iyengar Yoga، Bikram Yoga، Yin Yoga، Kundalini Yoga) بدست آورد ، بسته به آنچه دوست دارید و مشکلاتی که می خواهید از طریق تمرین برطرف کنید.

 

ب – فواید یوگا چیست؟

بهترین مزایای اینفوگرافیک یوگا

یوگا به عنوان یک تمرین فواید بی شماری دارد که از نظر جسمی و روحی بر شما تأثیر مثبت می گذارد. تصویر بالا به شما یک نمای کلی از تأثیر یوگا بر بدن شما در طی یک بازه زمانی ارائه می دهد. در زیر ذکر شده است روش های مختلف یوگا به شما کمک می کند تا بر مشکلات سلامتی و سلامتی غلبه کنید. حدود 77 مزیت ذکر شده است. نگاهی بیاندازید.

 

C. مزایای بهداشت داخلی یوگا

این که آیا فشار خون شما را کاهش می دهد یا تحمل درد را افزایش می دهد ، در زیر ذکر شده است چند موردی که یوگا در داخل کار می کند. اینها برخی تغییرات مثبتی هستند که طی چند روز تمرین احساس خواهید کرد.

 

فواید بهداشت داخلی یوگا

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

 

گردش خون پیشرفته – اولین کاری که یوگا انجام می دهد ، بهبود گردش خون است. این به معنای انتقال بهتر اکسیژن و مواد مغذی به سراسر بدن است. بهبود جریان خون همچنین نشان دهنده سلامت اندام و پوست درخشان است.

کاهش فشار خون – وقتی به طور منظم یوگا تمرین می کنید ، گردش خون در بدن افزایش می یابد. این امر همچنین باعث اکسیژن رسانی در بدن می شود. با آرام شدن بدن ، فشار خون به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

یک قطره در میزان ضربان قلب – یوگا فشار در بدن را کاهش می دهد ، در نتیجه آن را کاهش می دهد. وقتی بدن شل می شود ، ضربان نبض پایین می آید. ضربان نبض پایین نشان می دهد که قلب شما به اندازه کافی قوی است که می تواند خون بیشتری را در یک ضربان کمتر پمپ کند.

کاهش میزان تنفس – یوگا شامل تنفس کنترل شده زیادی است. این مستلزم پر کردن ریه های شما در تمام ظرفیت خود است ، بنابراین به آنها امکان می دهد تا کارایی بیشتری داشته باشند.

استقامت بهتر قلب و عروق – یوگا اکسیژن رسانی در بدن را بهبود می بخشد و ضربان قلب را نیز کاهش می دهد. این نتیجه در استقامت قلبی عروقی بالاتر است.

تحریک اندامها – هنگام تمرین یوگا ، اندام های داخلی ماساژ داده می شوند ، در نتیجه مقاومت شما در برابر بیماری ها افزایش می یابد. همچنین ، هنگامی که با بدن خود سازگار شدید ، پس از سالها تمرین ، می توانید فوراً تشخیص دهید که بدن شما به درستی کار نمی کند یا خیر.

بهبود در سلامت دستگاه گوارش – مطالعات نشان داده است که با تمرین منظم یوگا ، سیستم گوارشی فعال شده و سوtion هاضمه ، گاز و سایر بیماری های مربوط به معده از بین می رود. به طور کلی ، عملکردهای دستگاه گوارش در مردان و زنان بهبود می یابد.

افزایش ایمنی – یوگا و ایمنی دست به دست هم می دهند. همانطور که یوگا عمل می کند.

با بهبود و تقویت هر سلول در بدن ، بدن شما به طور خودکار از ایمنی بیشتری برخوردار می شود.

سطوح بالاتر تحمل درد – یوگا نه تنها در کاهش درد مزمن کار می کند ، بلکه سطح تحمل درد را نیز افزایش می دهد.

افزایش متابولیسم – متابولیسم متعادل برای رسیدن به وزن ایده آل ضروری است. یوگا متابولیسم را کنترل می کند.

انرژی تازه – یوگا این توانایی را برای جوان سازی شما دارد. بیشتر یوگی ها بعد از یک جلسه یوگا احساس انرژی می کنند.

بهبود جنسیت – یوگا اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد و آرامش کامل و کنترل بیشتری را ارائه می دهد. این جنبه جنسی شما را افزایش می دهد مورد نیاز است.

خواب – یوگا به شما کمک می کند ذهن خود را کاملاً آرام کنید. این به شما کمک می کند تا روی تنش های غیرضروری کار کنید ، بنابراین خواب بهتر را تسهیل می کند.

 

D. مزایای سلامتی خارجی یوگا

تجربیات داخلی بدن فواید زیادی دارد که ما فقط می توانیم آنها را احساس کنیم. با این حال، یوگا روی بدن خارجی نیز کار می کند و دیدن مزایای آن را برای ما امکان پذیر می کند. ادامه مطلب شما از این مزایای سلامتی یوگا کاملاً متعجب خواهید شد.

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

پیری زودرس را در خلیج خود حفظ می کند – همه باید پیر شوند ، اما مهم است که شما برازنده پیر شوید و نه قبل از زمان. یوگا به شما در سم زدایی کمک می کند ، در نتیجه سموم و رادیکال های آزاد را از بین می برد. این ، جدا از سایر مزایا ، به تاخیر در پیری نیز کمک می کند. یوگا همچنین استرس را که یکی دیگر از عوامل مهم برای غلبه بر پیری است ، تسکین می دهد.

وضعیت بدن را بهبود می بخشد – این در طبیعت یوگا است که به شما می آموزد چگونه بدن خود را کنترل کنید. با تمرین منظم ، بدن شما به طور خودکار موضع گیری درستی را اتخاذ می کند. هم اعتماد به نفس به نظر می رسید و هم سالم.

افزایش قدرت – وقتی یوگا تمرین می کنید، از وزن بدن خود برای افزایش قدرت خود استفاده می کنید. این یک روش شگفت انگیز از تمرینات قدرتی است.

به شما امکان می دهد وزن ایده آل خود را حفظ کنید – با متابولیسم افزایش یافته یا تنظیم شده ، و تمرینی که به شما در ایجاد عضله لاغر کمک می کند ، یوگا می تواند برای کاهش ، افزایش یا حفظ وزن ایده آل شما به طرز فوق العاده ای کار کند.

تعادل – هدف یوگا همچنین افزایش تعادل و تمرکز است زیرا به شما امکان می دهد بر بدن خود کنترل پیدا کنید. تمرین منظم توانایی شما را در ایجاد تعادل در وضعیت کلاس و تمرکز خارج از کلاس بهبود می بخشد.

عملکرد یکپارچه بدن – همانطور که در بالا ذکر شد، یوگا به معنای هماهنگی است. وقتی شروع به تمرین یوگا می کنید، ذهن شما شروع به کار در اتحاد با بدن می کند و این باعث افزایش حرکت و لطف می شود.

آگاهی از تمام بدن را القا می کند – وقتی مرتباً یوگا تمرین می کنید ، به طور فزاینده ای نسبت به بدن خود آگاهی پیدا می کنید. متوجه خواهید شد که خودتان حرکات ظریف انجام می دهید تا تراز خود را بهبود ببخشید. با گذشت زمان ، این باعث می شود شما در پوست خود راحت باشید.

افزایش قدرت هسته – هنگامی که هسته شما قوی باشد ، بدن نیز قوی است. هسته شما وزن بدن را نگه می دارد. همچنین به شما کمک می کند تا بهبود بهتری داشته باشید و مقاومت شما در برابر صدمات را افزایش می دهد. یوگا روی هسته کار می کند و آن را قوی، انعطاف پذیر و بسیار سالم می کند.

 

E. مزایای سلامتی عاطفی یوگا

یوگا ارتباط محکمی بین ذهن و بدن ایجاد می کند و این امر سلامت احساسی شما را به زیبایی افزایش می دهد.

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

روحیه شما را بالا می برد – وقتی یوگا تمرین می کنید ، بدن شما پر از انرژی طراوت است که تقریباً فوراً روحیه شما را بالا می برد.

استرس را کاهش می دهد – وقتی روی تشک هستید ، روی تمرین تمرکز می کنید. این بدان معناست که تمام توجه شما معطوف به موضوع مورد نظر است و ذهن شما به آرامی استرس و مشکلات ناشی از آن را تخلیه می کند.

مدیریت اضطراب – ترکیبی از کشش های خوب و تنفس کنترل شده به شما کمک می کند تا بر اضطراب خود غلبه کنید.

با افسردگی مبارزه می کند – وقتی یوگا تمرین می کنید احساسات سرکوب شده ظاهر می شوند. در حالی که ممکن است ناراحت باشید، انرژی منفی آزاد می شود. این به مبارزه با افسردگی کمک می کند.

پذیرش خود اجازه می دهد – یوگا سفر خودآگاهی و بهبود سلامت را به ارمغان می آورد. عزت نفس شما بهتر می شود و اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنید.

خودکنترلی ایجاد می کند – حرکات کنترل شده به شما می آموزد که چگونه این کنترل خود را به تمام جنبه های زندگی خود ارائه دهید.

فواید اتصال ذهن و بدن – هنگامی که نفس خود را با حرکات خود هماهنگ می کنید ، ذهن شما آرام و آرام می شود.

ایجاد یک دید مثبت برای زندگی – با تمرین منظم ، بسیاری از هورمون ها در سیستم عصبی تثبیت می شوند. این باعث مثبت تر شدن شما می شود و شما تمایل دارید که با دیدی تازه به زندگی نگاه کنید.

کاهش خصومت – یوگی ها اطمینان می دهند که با تمرین منظم یوگا ، عصبانیت آنها بسیار کنترل می شود. تنفس و مراقبه باعث آرامش سیستم عصبی و در نتیجه کاهش خشم و خصومت می شود. خصومت کمتر به معنای کاهش فشار خون است. این به طور خودکار باعث ایجاد یک رویکرد سالم و بدون استرس در زندگی می شود.

تمرکز بهتر – در کمتر از هشت هفته تمرین یوگا ، می بینید که انگیزه بیشتری دارید. همچنین می توانید تمرکز بهتری داشته باشید.

 

حافظه بهبود یافته

بهبود حافظه – با افزایش گردش خون در مغز و کاهش استرس ، حافظه شما گسترش می یابد.

توجه به جزئیات – هنگام ورزش یوگا ، باید توجه داشته باشید و دستورالعمل های مربوط به نحوه هماهنگی تنفس و حرکت و حرکت دادن کدام پا یا بازو را از نزدیک دنبال کنید. این کار برای مغز یوگا نیز نامیده می شود و شما را بسیار تیزبین می کند. شما تمایل دارید بیشتر به جزئیات توجه کنید.

مهارت های اجتماعی بهتر – هنگام تمرین یوگا ، می آموزید که چگونه هر جنبه از زندگی به هم پیوسته است. با تمرین ، شما از غنی سازی شخصی به ارتباط با جامعه تبدیل می شوید. این به بهبود مهارت های اجتماعی شما کمک می کند.

آرامش و آرامش – تنفس و مراقبه به شما کمک می کند تا از افکار خود جدا شوید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید. با تمرین ، متوجه خواهید شد که چگونه آرامش فقط بخشی از تمرین شما نیست – بلکه به روشی تبدیل می شود!

 

یوگا F. که روی ساختار شیمی بدن کار می کند!

همچنین روی شیمی بدن کار می کند ، سلول های خون ، هورمون ها ، سطح گلوکز و سایر موارد را تغییر می دهد

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

کاهش کلسترول – یوگا به دلیل افزایش گردش خون و سوزاندن چربی ، به کاهش سطح کلسترول در خون کمک می کند.

سیستم لنفاوی را تقویت می کند – سیستم لنفاوی ایمنی را افزایش می دهد و همچنین به دفع سموم از بدن کمک می کند. یوگا شامل حرکاتی است که سیستم لنفاوی را تقویت می کند.

سطح تنظیم شده گلوکز – یوگا همچنین به کنترل سطح گلوکز کمک می کند ، در نتیجه خطر دیابت را کاهش می دهد.

نگه داشتن سدیم در چک – یوگا ، همانند سایر برنامه های ورزشی موثر ، به کاهش سطح سدیم در بدن کمک می کند. فست فودها و غذاهای فرآوری شده پر از سدیم هستند و بنابراین یوگا برای کاهش نمک و حفظ سلامتی ضروری است.

عملکردهای غدد درون ریز بهبود یافته – وقتی یوگا تمرین می کنید ، سیستم غدد درون ریز شما افزایش می یابد. هورمون ها کنترل و تنظیم می شوند، و این به ارتقا بهتر سلامت احساسی و جسمی کمک می کند.

کاهش تری گلیسیریدها – تری گلیسیریدها نوعی چربی موجود در خون هستند. مقادیر بالای تری گلیسیرید شما را در معرض خطر بیماری های قلبی و فشار خون قرار می دهد. تمرین یوگا به شما کمک می کند تا سطح تری گلیسیرید را کاهش دهید.

افزایش سلول های قرمز خون – یوگا به افزایش تعداد گلبول های قرمز در بدن کمک می کند. این گلبولهای قرمز اکسیژن را به بدن منتقل می کنند. تعداد کم این سلول ها منجر به کمبود انرژی و کم خونی می شود.

جذب بهتر ویتامین ها – گردش خون پیشرفته به معنی جذب بهتر مواد مغذی است. ویتامین ها بخش عمده ای از این مواد مغذی هستند. آنها حاوی آنتی اکسیدان و بسیاری از اجزای ضروری دیگر برای عملکرد بدن شما هستند.

 

 

G. مزایای یوگا به عنوان یک تمرین

وقتی یوگا به عنوان یک تمرین در نظر گرفته می شود ، فوایدی دارد که هیچ نوع ورزش دیگری نمی تواند ارائه دهد. این دلایل شما را وادار به یوگا می کند.

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

خطر آسیب را کاهش می دهد – یوگا شامل حرکات کم ضربه و کنترل شده است. از این رو ، در مقایسه با سایر تمرینات ، در هنگام تمرین خطر آسیب کمتری وجود دارد.

سیستم عصبی پاراسمپاتیک را فعال می کند – وقتی یوگا تمرین می کنید ، سیستم عصبی پاراسمپاتیک فعال می شود. این امر به کاهش سرعت تنفس و کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین باعث بهبودی و آرامش در سراسر بدن می شود. سایر اشکال ورزش فقط سیستم عصبی سمپاتیک را تحریک می کند.

Toning Of The Muscles – با تمرین منظم یوگا ، می توانید عضله لاغر بسازید. عضلات با تمرین خم و نرم می شوند.

تسلط بر زیر قشر – نواحی زیر قشر مغز ، رفاه شما را تعیین می کنند. در حالی که سایر اشکال ورزش بر قشر غالب است ، یوگا ارتباط بیشتری با زیر قشر دارد.

مصرف اکسیژن را کاهش می دهد – وقتی یوگا تمرین می کنید ، در مقایسه با سایر تمرینات اکسیژن کمتری مصرف می کنید. بنابراین ، بدن شما با کارایی بیشتری کار می کند.

تنفس غنی از اکسیژن – یوگا یک تنفس طبیعی و کنترل شده را به شما القا می کند. با این کار هوای غنی از اکسیژن فراهم می شود و همچنین بعد از تمرین به بدن شما انرژی می بخشد. بهترین قسمت این است که ، شما خستگی را در طول تمرین از بین می برید.

تعادل در تقابل با گروه های عضلانی – تعادل در هنگام یوگا کلید است و یوگا برای حفظ تعادل معتقد به ضدفعال سازی برای هر عضله است. این تمرین بهتر را برای بدن تضمین می کند. به عنوان مثال، شما باید یک سگ رو به بالا را با یک سگ رو به پایین دنبال کنید.

باعث یک تمرین غیر رقابتی می شود – یوگا به درون نگری و ساختن خود اعتقاد دارد. این امر نیاز به رقابت را از بین می برد. هنگامی که رقابت خارج از تصویر است، شما تمایل دارید که به آرامی تمرین کنید و بر روی هر حرکت تمرکز کنید ، در نتیجه از آسیب و استرس جلوگیری می کنید. تمرین شما کامل و مفید به نظر می رسد.

خشم حرکت را افزایش می دهد – وقتی یوگا تمرین می کنید، بدن شما باز می شود و عضلات انعطاف پذیرتر می شوند. این باعث بهبود و افزایش دامنه حرکتی شما می شود.

بهبود صدای چشم به هم چشمی – یوگا شامل بسیاری از حالت ها است که شامل هماهنگی حرکت چشم و دست است.

مهارت پیشرفته – ارتباط قوی ذهن و بدن که یوگا ایجاد می کند، شما را زودرنج می کند. این تمرین همچنین مهارت و فضل شما را بهبود می بخشد.

زمان واکنش سریعتر – تحقیقات نشان می دهد که با تمرین منظم تنفس و آسانا ، زمان واکنش شما افزایش می یابد. این پیشرفت به این دلیل است که شما می توانید پردازش و تمرکز بهتری داشته باشید.

استقامت را بهبود می بخشد – وقتی روی کل بدن کار می کنید ، استقامت ایجاد می شود. این به ورزشکاران کمک قابل توجهی می کند. بسیاری از ورزشکاران هنگام تمرین در رشته های خود ، از یوگا به عنوان مکمل برای ایجاد استقامت استفاده می کنند.

درک عمق را افزایش می دهد – وقتی از بدن و حرکات آن آگاهی بیشتری کسب کنید ، به طور خودکار بر روی درک عمق بهبود یافته کار می کنید.

 

H. یوگا در جهت پیشگیری از بیماری کار می کند

آره! حتی پزشکان یوگا را دوست دارند زیرا آنها از نزدیک تجربه کرده اند و یاد گرفته اند که یوگا می تواند به پیشگیری از بیماری های زیر کمک کند.

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد – با کاهش وزن، استرس و فشار خون، سلامت قلب و عروق بهبود می یابد. این خطر ابتلا به بیماری های قلبی را بسیار کاهش می دهد.

احتمال ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد – ثابت شده است که تمرینات قدرتی باعث استحکام استخوان ها می شود، که احتمال پوکی استخوان را کاهش می دهد. یوگا همچنین باعث کاهش سطح کورتیزول در بدن می شود که به حفظ کلسیم در استخوان ها کمک می کند.

آلزایمر را دور نگه می دارد – گفته می شود یوگا میزان اسید گاما آمینو بوتیریک (GABA) را در مغز افزایش می دهد. مطالعات می گویند که سطح پایین GABA عامل بروز آلزایمر است. مدیتیشن همچنین بر روی سلامت مغز تأثیر می گذارد، بنابراین خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

دیابت نوع II خاموش است – جدا از اینکه یوگا سطح گلوکز را در خون کاهش می دهد ، باعث کاهش استرس و ورزش جسمی می شود. این امر پتانسیل تولید انسولین در پانکراس را ایجاد می کند.

 

I. یوگا برای کاهش یا تسکین علائم مشکلات

تحقیقات نشان می دهد و متخصصان پزشکی معتقدند که با تمرین یوگا می توان به بسیاری از بیماری ها و اختلالات کمک کرد. در زیر به چند مورد اشاره شده است.

یوگا چیست و چه فوایدی دارد؟

سندرم تونل کارپ – یوگا قدرت گرفتن را افزایش می دهد و به کاهش درد برای کسانی که از سندرم تونل کارپ رنج می برند کمک می کند. بیماران فقط در چند جلسه بهبود قابل توجهی دیده اند.

آسم – تنفس هماهنگ، همراه با آسانا، به کاهش آسم کمک می کند.

آرتروز – یوگا ترکیبی از حرکات آهسته و فشار ملایم بر مفاصل است. این برای کسانی که از آرتروز رنج می برند معجزه می کند. همچنین، یوگا استرس به دام افتاده در عضلات را کاهش می دهد که باعث افزایش فشار بر مفاصل می شود.

مولتیپل اسکلروزیس – مطالعات اثبات می کنند که یوگا به تسکین بیماری مولتیپل اسکلروزیس کمک می کند. یوگا بر روی سیستم عصبی کار می کند و سلامت اعصاب را بهبود می بخشد، که به درمان این بیماری کمک می کند.

سرطان – یوگا تعداد گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد و به شما کمک می کند تا قدرت کسب کنید. کسانی که با سرطان مبارزه می کنند هنگامی که تمرین یوگا را با درمان خود ترکیب کنند می توانند سود زیادی ببرند. یوگا به مقابله با استرس کمک می کند. همچنین باعث کاهش حالت تهوع در هنگام شیمی درمانی می شود و به مقابله بهتر با این مصیبت کمک می کند. اثرات سرطان با تمرین به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

دیستروفی عضلانی – اگر در مراحل اولیه این اختلال یوگا تمرین کنید، به شما کمک می کند برخی از عملکردهای بدنی را بدست آورید. پرانایاما نیز تا حد زیادی به این اختلال کمک می کند.

میگرن – یوگا گردش خون را بهبود می بخشد. سر شما یک منبع اکسیژن و مواد مغذی تازه دریافت می کند، در نتیجه میگرن را کاهش می دهد.

اسکولیوز – وضعیت های مختلف بر روی هسته شما تأثیر می گذارد و به شما کمک می کند تا وضعیت خود را درست کنید. انحنای کمر به تدریج صاف شده و درد تسکین می یابد.

برونشیت مزمن – یوگا روی سیستم تنفسی کار می کند. افزایش سطح اکسیژن به درمان برونشیت مزمن کمک می کند. یوگا همچنین ریه ها را هوادهی می کند و به آنها انرژی تازه ای می بخشد.

صرع – یوگا باعث بهبود تنفس، کاهش استرس و بازگرداندن تعادل می شود. همه اینها به کاهش و جلوگیری از حملات صرع کمک می کند.

سیاتیک – یوگا گردش خون در باسن را بهبود می بخشد ، که درد را کاهش می دهد و سیاتیک را درمان می کند.

وسواس – یوگا علائم OCD را کاهش می دهد و در نتیجه دارو کاهش می یابد.

یبوست – یوگا سیستم هضم را تحریک می کند و عملکرد آن را بهبود می بخشد. بنابراین یبوست برطرف می شود.

سینوزیت و سایر آلرژی ها – یوگا و تنفس به پاکسازی مجرای بینی کمک می کنند. این به کاهش سینوزیت و از بین بردن سایر آلرژی ها کمک می کند.

ناباروری و یائسگی – یوگای خاص باعث افزایش باروری می شود. آنها به باز شدن بلوک در لوله های رحمی کمک می کنند ، علائم PCOD را کاهش می دهند و همچنین باعث سلامت سیستم تولید مثل می شوند. عوارض جانبی یائسگی نیز برطرف می شود.

کمر درد – یوگا فشرده سازی ستون فقرات را کاهش می دهد و در راستای بدن برای کاهش کمر درد کار می کند.

 

به نظر می رسد 77 مزیت یوگا بسیار زیاد است، اما باور کنید، این فقط چند مزیت یوگاست است. یوگا زندگی شما را متحول می کند و افق دید شما را به طریقی که هرگز نمی توانید تصور کنید گسترش می دهد. کاملاً ارزش تلاش دارد.

تجربیات و نظرات خود درباره یوگا را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *