چگونه سریعتر کار کنیم؟
چگونه وقتی از کار در جهت اهداف خسته میشویم، تمرکز داشته باشیم؟
چگونه وقتی از کار در جهت اهداف خسته میشویم، تمرکز داشته باشیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۳
چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟
چگونه مهارت های مدیریت زمان را افزایش دهیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۷

چگونه سریعتر کار کنیم؟

اگر چیزهای زیادی در برنامه خود دارید و می‌خواهید هر ساعت را به حساب بیاورید، سریع‌تر کار کردن راهی است. کارآمد بودن می تواند به شما کمک کند بدون از دست دادن کیفیت، کارهای بیشتری انجام دهید. در حالی که ممکن است این یک هدف عالی به نظر برسد، چند ترفند ساده در روال شما می تواند شما را بازدهی بیشتر کند. چه کار اداری، چه مدرسه یا کارهای خانه، ما ایده‌های زیادی داریم که به شما کمک می‌کند سریع‌تر کار کنید و کارهای بیشتری را از لیست کارهایتان بررسی کنید.

روش 1

برنامه ریزی گردش کار

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

1 فهرستی از تمام کارهایی که هر روز باید انجام دهید تهیه کنید. مهم‌ترین قدمی که می‌توانید برای کار سریع‌تر و کارآمدتر بردارید این است که قبل از شروع روز خود، یک برنامه تنظیم کنید. همه چیزهایی را که برای هر روز باید انجام دهید، یادداشت کنید تا وقت خود را برای کشف اینکه چه کاری باید انجام دهید تلف نکنید.

  • برنامه روزانه خود را روی دفترچه یادداشت، برنامه ریز دیجیتال یا تقویم بنویسید. یادداشت کردن چیزها به جای اینکه آنها را به حافظه بسپارید به شما کمک می کند تا وظایف خود را به خاطر بسپارید و عملاً انجام دهید.
  • نوشتن تمام برنامه‌هایی که در یک روز انجام می‌دهید نیز می‌تواند به شما کمک کند از رزرو بیش از حد خود و انجام کارهای بیش از حد توانتان در زمان تعیین شده جلوگیری کنید. جاه طلب بودن خوب است، اما داشتن یک برنامه روزانه واقع بینانه که بتوانید آن را انجام دهید نیز مهم است.

 

 

 

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

یک تقویم برای ضرب الاجل ایجاد کنید. پس از تسلط بر برنامه کوتاه مدت روزانه، می توانید شروع به ایجاد برنامه های بلند مدت برای سازماندهی کارها و وظایف آینده خود کنید. دانستن آنچه که باید زودتر به انجام برسانید – خواه یک مقاله ترم بزرگ در پایان ترم باشد یا یک سفر کنفرانس بین المللی – می تواند به شما در آماده سازی و رسیدن به ضرب الاجل های خود کمک کند.

  • هر کار یا پروژه را در اسرع وقت یادداشت کنید تا مطمئن شوید که برای آن آماده شده اید و آن را به موقع انجام می دهید.
  • مهلت‌های بزرگ یا سررسیدها را یادداشت کنید و در برخی از یادآوری‌ها یک هفته یا بیشتر قبل از مهلت واقعی یادداشت کنید. این به شما کمک می کند کارآمدتر کار کنید و کارهای بزرگ خود را با افزایش آسان تر انجام دهید.
  • این نوع برنامه ریزی پیشرفته همچنین به شما در برنامه ریزی فعالیت های اوقات فراغت، استراحت و تعطیلات کمک می کند. اگر می دانید چه زمانی قرار است کارها انجام شود، می توانید راحت تر در مورد آنها برنامه ریزی کنید و مطمئن شوید که زمان کافی برای انجام کارها و همچنین لذت کامل از زمان استراحت خود دارید.

 

 

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

3 اگر کارهای مختلفی برای انجام دادن دارید، هر روز یک موضوع بدهید. اگر متوجه شدید که اهداف کاری مختلف یا حتی چندین شغل را به طور همزمان انجام می دهید، روی یک دسته کاری در روز تمرکز کنید.

  • اگر دانش‌آموز هستید، روزهای خاصی را برای دروس خاص در نظر بگیرید: برای مثال، دوشنبه‌ها را می‌توان برای انجام تمام مطالب علمی در هفته اختصاص داد، در حالی که سه‌شنبه‌ها را می‌توان به ریاضیات اختصاص داد.
  • در یک محیط اداری، روزهای خاصی را برای کارهای خاص اختصاص دهید: به عنوان مثال، دوشنبه ها می توانند فقط برای کارهای اداری باشند، در حالی که سه شنبه ها می توانند روی پروژه های خلاقانه متمرکز شوند.

 

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

4 اهداف کوچک و قابل دستیابی را تعیین کنید. تعیین اهداف کوچک روزانه به شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود بمانید، کارآمدتر کار کنید و در طول روز کاری خود انرژی کسب کنید. اگر اهداف بلندمدت یا پروژه‌های بزرگی دارید، آن‌ها را به اهداف کوچک‌تری تقسیم کنید که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید و در یک سری مراحل یا مراحل کوچک با آنها مقابله کنید. این به شما کمک می‌کند احساس کنید که در حال انجام کار هستید و این شما را تشویق می‌کند که به راه خود ادامه دهید.

  • کنار گذاشتن کارهای کوچک، مانند خرید مواد غذایی یا انجام کارها، می تواند به شما کمک کند روی کارهای بزرگتری تمرکز کنید که باید بعداً در روز انجام شوند.

 

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

5 کارهای سخت تر را اولویت بندی کنید. حذف مهم ترین یا سخت ترین کارها در ابتدا می تواند به شما احساس موفقیت بدهد. همچنین بهره وری شما را افزایش می دهد تا بتوانید کارهای ساده تر را بعداً در روز انجام دهید.

  • از سوی دیگر، اگر ابتدا کارهای ساده را کنار بگذارید، ممکن است در نیمه دوم روز از انجام یک پروژه بزرگ بی میل باشید.

روش 2

مدیریت زمان

 

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

1 روز کاری خود را به چند قسمت تقسیم کنید. برنامه‌ریزی کنید که در طول هر قسمت وظایف خاصی را انجام دهید تا روزتان منظم باشد. [6] برای مثال، اولین ساعت از روز شما را می توان به پاسخ دادن به ایمیل ها و تماس های تلفنی اختصاص داد.

  • مجموعه‌ای از آلارم‌ها را تنظیم کنید تا به شما کمک کنند که به کارهای دیگر بروید و در طول روز در کار بمانید.

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

2 برای هر کار محدودیت زمانی تعیین کنید. در تجارت، مفهومی به نام “قانون پارکینسون” وجود دارد که بیان می کند “کار برای پر کردن زمان اختصاص داده شده برای آن گسترش می یابد.” به عبارت دیگر، اگر مدت زمان مورد نیاز برای تکمیل یک کار را باز بگذارید، تقریباً همیشه زمان بیشتری برای تکمیل آن نسبت به زمانی که محدودیت‌های زمانی تعیین می‌کنید، صرف خواهید کرد.

  • از یک کرونومتر یا نوع دیگری از تایمر برای پیگیری مدت زمان کار بر روی هر کار استفاده کنید.
  • برای خود اهداف تعیین کنید و این را به یک بازی تبدیل کنید. اگر در تلاش برای ضرب و شتم ساعت هستید، بسیار سریعتر کار خواهید کرد.

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

3 کارهای بی اهمیت را در 10 دقیقه انجام دهید. پیروی از این نکته به تنهایی اغلب می تواند 90 دقیقه اضافی در روز به شما بدهد. تعجب خواهید کرد که چقدر زمان برای کارهای بی اهمیت مانند نوشتن ایمیل تلف می شود!

  • کار به این روش می تواند به شما کمک کند تا یک «جریان کاری» ایجاد کنید، چیزی که روانشناسان رفتاری آن را به عنوان احساس موفقیت، بهره وری و شادی توصیف کرده اند.

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

4 چند کار به روش درست. چندوظیفه ای می تواند یک شمشیر دو لبه باشد: می تواند یک استراتژی مفید برای انجام بسیاری از کارها در مدت زمان کوتاه باشد، یا می تواند زمان و توجه شما را بسیار کم کند و منجر به کار با کیفیت پایین شود.برای بهره‌مندی از فواید و در عین حال اجتناب از دام‌های چندوظیفه‌ای، این استراتژی‌ها را دنبال کنید:

  • به طور همزمان روی کارهای مرتبط تمرکز کنید. با جمع کردن فعالیت های چندوظیفه ای خود با هم، میزان انرژی ذهنی مصرف شده هنگام جابجایی بین وظایف مختلف را کاهش دهید. به عنوان مثال، به تمام پیام های ایمیل خود (ایمیل، پست صوتی، و ایمیل حلزون) به طور همزمان پاسخ دهید.
  • موارد گردش کار خود را یادداشت کنید. نوشتن همه چیزهایی که می‌خواهید به آن‌ها بپردازید به شما کمک می‌کند که حواس‌تان را پرت نکنید یا از همه چیز منحرف نشوید.
  • در پایان کارهای خود کمی وقت بگذارید و هر مورد را به تنهایی مرور کنید. این محدود کردن تمرکز می‌تواند به تشخیص هر گونه خطا و اطمینان از انجام تمام کارهایی که می‌خواستید در حین کار روی آن در فضای چندوظیفه‌ای کمک کند.

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

5 زمان شخصی را برای قطع ارتباط از محل کار اختصاص دهید. ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما در واقع می توانید با اختصاص دادن زمان استراحت در طول روز و هفته، بهره وری خود را افزایش دهید. به جای نگرانی در مورد کار یا کاری که بعداً باید انجام دهید، به طور کامل روی هر کاری که در زمان “من” خود انتخاب می کنید تمرکز کنید.

  • صرف چند ساعت اول صبح برای چیزی که به آن اهمیت می‌دهید – چه بازی با بچه‌هایتان باشد، چه با سگ به پیاده‌روی بروید یا یوگا – می‌تواند به روشن شدن ذهن شما کمک کند و در بقیه روز روحیه بهتری داشته باشید. ، که به شما کمک می کند متمرکز بمانید و سریعتر کار کنید.
  • حساب‌های ایمیل شخصی، محل کار یا مدرسه را جداگانه تنظیم کنید و تعداد دفعات بررسی حساب محل کار یا تحصیل خود را در آخر هفته محدود کنید.
  • سعی کنید حواس تان باشد و کمی وقت بگذارید تا واقعاً نگرانی های کاری خود را کنار بگذارید، به خصوص در تعطیلات آخر هفته، به طوری که وقتی دوشنبه به کار خود برگشتید، بتوانید سرحال و آماده باشید تا سریعتر و کارآمدتر کار کنید.

روش 3

ماندن در Task

 

1 فضای کاری خود را سازماندهی کنید. هر گونه آشغال یا آشغال را دور بریزید و کاغذهایی را که دیگر نیازی به نگه داشتن آنها ندارید، بایگانی کنید. میز خود را با قرار دادن تمام وسایل مطالعه یا کار خود آماده کنید تا بتوانید درست به داخل بپرید.

  • اگر فضای شما به جای شلوغ بودن احساس آرامش می کند، احتمالا کارآمدتر خواهید بود.

 

چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

2 حواس پرتی ها را از بین ببرید. گوشی خود را در حالت بی صدا قرار دهید یا آن را در کیف یا کوله پشتی خود قرار دهید تا وسوسه نشوید که آن را چک کنید. تلویزیون یا رادیو را خاموش کنید اگر آنها تمایل دارند توجه شما را از کارتان دور کنند. به دوستان، خانواده و حتی همکاران خود اطلاع دهید که چه زمانی مشغول هستید و نمی توانید چت کنید. این به شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود ادامه دهید تا بتوانید بهره وری بیشتری داشته باشید.
چگونه سریعتر کار کنیم؟

 

3 به تعویق انداختن پایان دهید . بسیاری از ما کارها را به تعویق می اندازیم یا به تعویق می اندازیم (مخصوصاً چیزهایی که دوست نداریم) که می تواند بر بهره وری ما و همچنین کیفیت کلی کار تأثیر منفی بگذارد. از انجام این کار خودداری کنید و فقط بپرید!

  • دچار این تصور اشتباه نشوید که “کسی بهترین کار خود را تحت فشار انجام می دهد.” مطالعات روانشناسی نشان داده است که این تا حد زیادی نادرست است! تعلل‌کنندگانی که تا آخرین لحظه منتظر می‌مانند، اغلب کارهای کمتری انجام می‌دهند و با خطاهای بیشتری کار می‌کنند.
  • زمانی که وظیفه خود را به موقع یا حتی زودتر انجام دادید، برای خود جشنی برنامه ریزی کنید یا پذیرایی کنید. اگر چیز سرگرم کننده ای دارید که منتظر آن باشید، به خودتان انگیزه بیشتری برای انجام کارتان می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *