سه متد برای بهبود تن فلوت
چطور حرفه ای فلوت بزنیم؟
چطور حرفه ای فلوت بزنیم؟
۱۳۹۹-۰۴-۱۲
نحوه حرکت زبان هنگام نواختن فلوت چگونه است؟
نحوه حرکت زبان هنگام نواختن فلوت چگونه است؟
۱۳۹۹-۰۴-۱۲

سه متد برای بهبود تن فلوت

آیا شما با صدای فلوت خود شفاف است؟ آیا به خاطر سلیقه شما خیلی روشن یا هوا است؟ هرگز نگران نشوید زیرا: چند کار ساده و ساده وجود دارد که می توانید برای بهبود لحن خود انجام دهید. شما نیاز به رسیدگی به کیفیت فرم و جلسات تمرین خود دارید. و در بعضی موارد ممکن است نیاز به ارزیابی کیفیت فلوت خود نیز داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب بروید.

متد اول: بهبود فرم شما

گام اول:

سه متد برای بهبود تن فلوت

سه متد برای بهبود تن فلوت

درست بنشینید. در حقیقت ، بازی با لحن خوب هنگام ایستادن ساده ترین است. هنگام نشستن مطمئن شوید که پشت شما صاف و بالا و پایین است و از بین نبرید! بدن خود را با زاویه ای اندک چرخانده تا مجبور نشوید تا گردن خود را مجدداً جابجا کنید تا موسیقی به وضوح ایستاده باشد. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر درباره نواختن فلوت به مقاله چطور فلوت بنوازیم؟ مراجعه نمایید.

گام دوم:

فلوت خود را نگه دارید. احتمالاً حداقل به شما هزار بار گفته شده است ، اما اگر فلوت را خیلی کم نگه دارید می تواند بر لحن شما تأثیر بگذارد. شما باید آن را حدود 20 درجه در زیر موازی نگه دارید. هنگامی که آن را پایین نگه دارید ، ناحیه معده خود را متلاشی می کنید و نمی توانید تنفس مناسبی بکشید و از لحن حمایت کنید. اگر آن را بالاتر نگه دارید ، باعث ایجاد تنش در بازوی راست خود خواهید شد.

گام سوم:

فلوت را متعادل کنید. این مربوط است ، اما همان وضعیت استقرار صحیح نیست. هنگام نگه داشتن فلوت سه نقطه تعادل وجود دارد: چانه ، انگشت شست چپ و انگشت شست راست.

صفحه لب باید در شکاف بین لب و چانه شما قرار بگیرد و شما باید فشار ملایم به لثه های تحتانی احساس کنید. فلوت شما باید دقیقاً بالاتر از پایینترین انگشت اشاره گر چپ شما ، بالاتر از جایی که انگشت دست را ملاقات می کند ، قرار بگیرد. فلوت باید بر روی نوک انگشت شست راست ، زیر یا کمی پشت فلوت ، بین کلیدهای F و E باشد. انگشت صورتی رنگ راست شما باید به طور طبیعی روی کلید صاف E فرود بیاید. هنگامی که در این موقعیت قرار گرفتید ، باید بسیار طبیعی باشد و فلوت باید “شناور” شود و به شما امکان می دهد صدای طنین انداز تولید کنید.

گام چهارم:

به درستی تنفس کنید. قبل از بازی نفس عمیق بکشید و از شکم خود شروع کنید نه به سینه. باید ببنید شکم شما از نظر جسمی گسترش می یابد. پشت شما نیز باید تا انتهای یک نفس عمیق گسترش یابد. اگر قفسه سینه شما اولین چیزی است که منبسط می شود ، یا هنگام نفس کشیدن شانه های شما به سمت بالا بالا می رود ، به اندازه توان هوای نفس نمی خورید. لب های شما باید هنگام دمیدن شکاف مثلثی ایجاد کند.

یک روش برای تمرین این کار خم شدن به جلو در کمر است و زاویه 90 درجه بین پاها و نیم تنه شما ایجاد می شود. سپس از شکم خود نفس عمیق بکشید و احساس کنید که تمام شکم و پشت شما قبل از انجام قفسه سینه گسترش می یابد.

گام پنجم:

از جریان هوا پشتیبانی کنید. در مورد فعال کردن عضلات هسته و شکم خود برای “پشتیبانی” از نظر جسمی از هوا و ایجاد یک جریان قوی و ثابت فکر کنید. این همچنین به شما کمک می کند تا با لحن بازی کنید ، که همیشه باعث ایجاد لحن بهتری می شود و هنگام بازی با دیگران بسیار مهم است.

به صدای خود هنگام گوش دادن به فلوت نیز گوش دهید. در مورد صدایی طنین انداز و کامل فکر کنید. تصور کنید که با نفس خود کل طول فلوت را لرزاند.

لب های خود را شکل دهید. کوچکتر کردن سوراخ در لب شما می تواند صدای بهتری ایجاد کند. جریان هوا مستقیم تر است و به اندازه هوا استفاده نمی کنید. از طرف دیگر ، مطمئن شوید که سوراخ را خیلی کوچک نکنید ، یا می توانید جریان هوا را قطع کنید و صدایی مطبوع بگیرید.

متد دوم: بهبود کیفیت جلسات تمرین شما

گام اول:

سه متد برای بهبود تن فلوت

سه متد برای بهبود تن فلوت

آزمایش شما لحن ایده آل خود را پیدا نمی کنید تا زمانی که بدانید همه گزینه ها چیست! علاوه بر این ، معنی یک صدای فلوت “خوب” به موسیقی شما در حال پخش بستگی دارد ، و نوازندگان ماهر می دانند که چگونه می توانند رنگ تن خود را تغییر دهند (غنی ، روشن ، ملایم ، شیرین ، شدید ، دلهره آور و غیره) متناسب با خلق و خوی آنها می خواهند ایجاد کنند. برای این کار ، یادداشتی را انتخاب کنید که بتوانید راحت بازی کنید ، آن را نگه دارید و حرکات زیر را کشف کنید. هنگام پخش ، توجه داشته باشید که چگونه صدا تغییر می کند ، چه کم و بیش خوشایند به نظر برسد و چه نوع از خلق و خوی موسیقی ممکن است برانگیزد. با گذشت زمان می توانید یاد بگیرید که رنگ تون مورد نظر خود را انتخاب کنید و بلافاصله موقعیت لب ، فک و بدن را برای تولید آن پیدا کنید.

انتهای فلوت خود را بالاتر و پایین حرکت دهید. این باعث تغییر زاویه هوا در سراسر سوراخ درزگیری می شود. بسیاری از فلاپیست ها اجازه می دهند که بازوی راست خود را برای رسیدن به لحن بهینه خیلی دور کند و این تمرین اگر یکی از آنها باشد به شما نشان می دهد.

انتهای فلوت خود را به جلو و عقب حرکت دهید. این همچنین باعث تغییر زاویه جریان هوا می شود. جایی را که به نظر می رسد بیشترین تمرکز را گوش دهید
سر خود را به سمت چپ ، راست ، جلو و عقب خم کنید. راحت ترین و واضح ترین صدا را احساس کنید.

دهان را داخل و خارج کنید. این مقدار هوا را وارد فلوت می کند و همچنین بر زمین تأثیر می گذارد (خواه صاف ، تیز یا درست باشد).
با حرکت دادن فک به جلو و عقب ، جریان هوای خود را بالاتر یا پایین تر هدایت کنید. این تأثیر می تواند شبیه به چرخاندن دهان به داخل یا خارج باشد.
عضلات موجود در لب ، گونه و فک را آرامتر و آرام تر کنید.

گام دوم:

خودت را ضبط کن ممکن است تعجب کنید آکوستیک بدن خودمان و فضای اطراف آنها بدان معنی است که وقتی شما بازی می کنید ، صدای شما شنیده می شود ، کسی که چند پا از آن ایستاده است ، و کسی که در پشت یک سالن کنسرت بزرگ نشسته است. flutists حرفه ای با صدای بسیار جسورانه وجود دارد که اگر شما در کنار آنها باشید می توانید از ساینده عبور کنید ، اما آنها در طول یک تکنفره در یک سالن بزرگ به زیبایی حمل می کنند.

برعکس ، ممکن است یک لحن لطیف و شیرین که از گوش های خود بازیکن دوست داشتنی به نظر برسد ، ضعیف و بی علاقه به نظر برسد. ضبط کردن از فواصل مختلف برای درک چگونگی صدای دیگران برای شما بسیار مفید خواهد بود. البته ، مگر اینکه تجهیزات ضبط با کیفیت بالایی داشته باشید ، این کار کاملاً مؤثر نیست ، اما حتی یک فیلم در تلفن هوشمند نیز از هیچ چیز بهتر نیست.

گام سوم:

لحن های طولانی را تمرین کنید. همانطور که بسیاری از معلمان موسیقی دوست دارند بگویند: “تمرین کامل نمی شود. تمرین کامل و ایده آل می شود.” اگر زمان زیادی را صرف تلاش برای بازی با لحن خوب نکنید ، با اطمینان نمی توانید آن را توسعه دهید. یک راه برای انجام این کار این است که بخشی از هر جلسه تمرین را با لحن های طولانی بگذرانید. این کار اغلب به عنوان بخشی از گرم کردن شما انجام می شود. کتاب “de la Sonorité” Moyse یک منبع کلاسیک برای این کار است ، اما همچنین می توانید بسیاری از منابع آنلاین را که تکنیک های تمرین بلند تن را توصیف می کند ، پیدا کنید.

از ویبراتو روی یادداشت های طولانی تر استفاده کنید. Vibrato روشی است که در آن زمین بازیکن خیلی سریع خم می شود. مانند شما رفتار کنید که “هه ، هه ، هکتار” را زمزمه می کنید و سعی کنید یک نت داشته باشید. [2] ممکن است در ابتدا غیر طبیعی به نظر برسد ، بنابراین تمرین کنید تا زمانی که طبیعی و یکدست باشد. Vibrato یک تکنیک خوب است که باعث ایجاد علاقه به یادداشت های طولانی تر و عدم تناقضات تنظیم ماسک ها نیز می شود. سرعت ویبراتو بستگی به تاثیری دارد که یک فلوتریست در تلاش است تا بدست آورد. ویبراتو سریعتر اغلب احساس شدیدتری را به تصویر می کشد ، در حالی که ویبراتو کندتر آرامش بخش تر است.

گام چهارم:

بدانید که صدای بهتر در نت های خاص با زمان و آشنایی همراه خواهد بود. هرچه با نکات پایین تر و بالاتر در مورد فلوت آشنا می شوید ، صدای شما بر روی آنها نیز بهبود می یابد. فقط تصور نکنید که زمان همه چیز را حل خواهد کرد. تمرین هم طول می کشد!

گام پنجم:

به ضبط های فلوت های حرفه ای گوش فرا دهید. همه آنها با لحن مناسب و منطقی بازی می کنند یا آنها را به عنوان حرفه ای نمی کردند ، اما ممکن است شما متوجه شوید که بعضی ها را بهتر از دیگران دوست دارید. در مورد آنچه که تنهایی را که دوست دارید بهترین باشد ، فکر کنید و در تلاش برای تقلید از آنها هنگام بازی ، آزمایش کنید.

متد سوم : بهبود کیفیت فلوت شما

گام اول:

سه متد برای بهبود تن فلوت

سه متد برای بهبود تن فلوت

فلوت خود را مرتباً سرو کنید. فلوت که بهتر کار کند ، صدای بهتری دارد. عادت زنانه. اگر چوب پنبه تنظیم شد ، کلید در حال نشت است ، میله ها بهم ریخته می شوند ، یا فلوت شما به هر طریقی دیگری در حال ضعف است ، این بر تن شما تأثیر می گذارد. تا حدودی می توانید کارها را خودتان حل کنید – کلیدهای چسبنده یا پیچ های سست – اما بیشتر موارد فلوت شما را در یک فروشگاه موسیقی بررسی می کند.

گام دوم:

یک فلوت بهتر به دست آورید. کیفیت این فلز (اعم از نیکل ، نقره ، طلا ، و یا حتی پلاتین) و کاردستی که در ساخت فلوت قرار گرفته است بر شدت آن تأثیر می گذارد. آنها می گویند یک استاد فلاپیست می تواند حتی پایین ترین کیفیت فلوت را عالی کند ، اما برای بقیه ما ، کیفیت ساز تغییر می کند. اگر فلوت مبتدی دارید و می خواهید جدی بازی کنید ، خرید جدید را در نظر بگیرید. فلوت های حرفه ای و واسطه ای دقیق تر ساخته می شوند و گرفتن صدای خوب در بسیاری از نت ها آسان تر است.

گام سوم:

کیفیت فلز را هنگام انتخاب فلوت جدید در نظر بگیرید. بیشتر فلوت های اولیه نیکل یا نقره اندود شده اند. نقره خالص (نقره استرلینگ) کیفیت بعدی است. اگر در حال خرید یک فلوت واسطه ای هستید ، ابتدا به دنبال کلاه های اصلی نقره و بدنه و کلیدهای نقره ای بروید. سپس تمام هدست نقره ای و بدنه ای با کلیدهای اندود شده و سپس تمام فلوت نقره ای. همچنین می توانید فلوت خود را با محتوای طلای مختلف ، طلا اندود شده بر روی نقره ، پلاتین و موارد دیگر تنظیم کنید!
پلاتین باعث می شود فلوت شما تیره تر و قوی تر به نظر برسد ، و طلا باعث می شود فلوت شما دارای صدای گرمتر و مفرح باشد.

مهمترین قسمت فلوت قسمت سر است ، بنابراین اگر نمی توانید قسمت بدنه و پا را تحمل کنید ، حتماً حداقل کیفیت فلز مفصل سر را به روز کنید.

برخی از شرکت ها اتصالات سر را با “بال” در صفحه لب می فروشند. “بالها” به هدایت هوا در فلوت کمک می کنند و میزان هوای فرار را به حداقل می رسانند. به شما کمک می کند تا صدای واضح تری داشته باشید و هوای کمتری داشته باشید.

مراقب صفحات لب اندود شده با طلا باشید. آنها به هیچ وجه تأثیر نمی گذارند و فقط به نظر می رسند. با این حال ، بلندتر با کیفیت بهتر ، “دودکش” کوتاه که صفحه لب را به مفصل سر متصل می کند ، باعث بهبود صدا می شود.

گام چهارم:

سه متد برای بهبود تن فلوت

سه متد برای بهبود تن فلوت

فلوت را با قطعات ساخته شده انتخاب کنید. بسیاری از اجزای سازنده فلوت وجود دارد ، اما به طور خاص می توانید فلوت هایی را با سوراخ های کلید باز ، یک کلید G درون خط ، یک پای B ، یک کلید gizmo و مکانیسم اسپلیت E جستجو کنید.

سوراخ های باز در بالا ، بستن سوراخ یا کلیدهای فلات در پایین

کلیدهای سوراخ باز: این اجازه می دهد تا هوا در هنگام عدم کشف هوا از بین برود ، و این به یک صدای کامل تر ، تاب آورتر منجر می شود. سوراخ های باز همچنین مقاومت کمتری در هوا ایجاد می کند ، بنابراین راحت تر می توان نت را یادداشت کرد. این بسیار توصیه می شود ، اما به محض تغییر تغییراتی لازم خواهد بود زیرا مجبور خواهید بود سوراخ ها را به طور کامل با انگشتان خود بپوشانید. با کلیدهایی که دسترسی به آنها سخت تر است شروع کنید ، بنابراین می توانید به طور عادی بازی کنید و در حالی که تمرین می کنید بدون داشتن شاخه کار کنید.
خط در بالا ، جبران در پایین
در خط G: این یک مورد از اولویت های شخصی است و واقعاً بر لحن تأثیر نمی گذارد. یک کلید در خط G فقط به این معنی است که دستیابی به یک کلید کمی سخت تر خواهد بود (تصویر را در سمت راست مشاهده کنید). اگر دست های کوچک دارید و به بازی با کلید G افست عادت دارید ، خوب است که به آن بچسبید. دلیل اصلی ترجیح دادن کلید در خط G ، نمای خوشایند بودن کلیدها است.
پای B در بالا ، پای C در پایین
پا B: شما می توانید مفصل پا را با چند کلید اضافی خریداری کنید که به شما امکان می دهد تا یک مرحله کروماتیک پایین تر از حد معمول (B) را انجام دهید. این یک ایده خوب است زیرا احتمالاً در ادبیات فلوت پیشرفته به نت توجه خواهید کرد. فلوت با پای B نیز می تواند تن کامل تری نسبت به آن با پا C ایجاد کند.

کلید gizmo طولانی ، کوچک ، نزدیک به بیننده است.

کلید Gizmo: این کلید تقریباً همیشه در یک پای B گنجانده می شود و بازی C یا C High (5+ خط لجر) را آسان تر می کند.
مکانیسم تقسیم E که توسط فلش ​​قرمز نشان داده شده است

مکانیسم Split E: مکانیسم تقسیم E عملکرد کلیدهای G و فوقانی G را تقسیم می کند. معمولاً کلیدهای G به هم نزدیک می شوند. در مکانیسم اسپلت E ، این هنوز صحیح است ، اما هنگامی که سوم اکتاو E طبیعی پخش شود ، G پایین می تواند بسته شود. این امر باعث ایجاد سوراخ تنفس ایده آل برای E بالا می شود و می تواند تنظیم و تنظیم صدای یک فلوتیست را بهبود بخشد.

در صورت تمایل به آشنایی با روش صحیح تمیز کردن فلوت خود به مقاله چگونه فلوت را تمیز و نگهداری کنیم؟ مراجعه نمایید.

 

منبع

Comments are closed.