ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن
14 درمان خانگی عالی برای استرچ مارک
14 درمان خانگی عالی برای استرچ مارک
۱۴۰۲-۰۱-۱۳
اگر خسته و کوفته اید این 10 غذا را بخورید!
وقتی خسته می‌شوید این نکات را به خاطر آورید!
۱۴۰۲-۰۱-۲۴

ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن

اگر تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید با مراجعه به دندانپزشکی احتمالاً با پیشنهاد ایمپلنت دندان ها مواجه خواهید شد. ایمپلنت چیست و چه مزیت هایی دارد؟ ساختار ایمپلنت ها از پیچ های فلزی می باشد. جنس این نوع فلزات با بدن سازگاری منحصر به فردی دارد، به همین دلیل مورد استفاده دندانپزشکان متعددی قرار گرفته است. به منظور بهره گیری از این روش درمانی می توان در جایگاه خالی یک دندان و در داخل استخوان فک یک پیچ فلزی قرار داد. پس از آن نوبت به نصب روکش بر روی ایمپلنت می باشد. با انجام این فرآیند می توانید به زیبا سازی دندان ها و در نتیجه زیباتر کردن لبخند خود کمک کنید. انجام مراحل ایمپلنت از پروسه ای خاص برخوردار می باشد. کاشت ایمپلنت دو مرحله ای و ایمپلنت فوری انجام می گیرد. در این مقاله سعی می کنیم آنچه لازم است درباره ایمپلنت دو مرحله ای بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

 

ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن

فرآیند کاشت ایمپلنت دو مرحله ای

همان طوری که از نام این فرآیند مشخص است لازم است طی دو مرحله متمایز بیمار نزد متخصص جراحی لثه و کاشت ایمپلنت آید و پروسه درمان را تکمیل کند. در مرحله ابتدایی دندانپزشک لثه بیمار را برش می دهد و درون آن فیکسچر نصب می کند. پس از نصب و قرارگیری فیکسچر مدت زمانی حدود ۲ الی ۴ ماه نیاز است تا فک استراحت کند. در این مدت باید استخوان های فک به فلز جایگذاری شده به طور کامل بچسبن و جایگاه خود را دریابد. پس از گذراندن این مرحله باید دو مرتبه لثه برش داده شود و فیکسچر باز شود. پس از آن باید سایز دندان را اندازه گیری کنند تا قالب و روکش مناسبی ساخته شود. پس از گذشت یک الی دو هفته که عملیات قالب گیری انجام شد روکشی منحصر به فرد متناسب با سایز قالب دندان ساخته خواهد شد. در این زمان لازم است بیمار به مطب متخصص ایمپلنت مراجعه کند تا روکش آماده شده بر روی ایمپلنت قرار داده شود. به این ترتیب فرآیند ایمپلنت دو مرحله ای انجام خواهد شد.

 

 

ایمپلنت دو مرحله ای و ایمپلنت فوری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

همان طوری که از نام های هر یک از روش های ایمپلنت مشخص است ایمپلنت فوری در مدت زمان کمتر و ایمپلنت دو مرحله ای طبق مراحل طولانی تری انجام می شوند‌. ایمپلنت فوری به ایمپلنت تک مرحله ای نیز شهرت یافته است. در مرحله ابتدایی دندانپزشک ایمپلنت را درون لثه جای می دهد. پس از آن در همان روز روکش مناسب با دندان های فرد را بر روی ایمپلنت قرار می دهد. افرادی که از این روش بهره می گیرند با گذراندن یک جلسه صاحب دندانی زیبا و منحصر به فرد خواهند شد. در اکثر مواقع در صورتی که فک بیمار به اندازه کافی استحکام داشته باشد بلافاصله پس از کشیدن دندان شکسته یا خراب شده فرآیند ایمپلنت تک مرحله ای بر روی آن انجام خواهد شد. روش ایمپلنت دو مرحله ای نیز در مطالب فوق به طور کامل شرح داده شد. متغیر بودن این روش ها هیچ تأثیری بر روی نتیجه آن نخواهد داشت. در واقع هر یک از روش ها نسبت به استحکام و شرایط لثه ها و استخوان های فک افراد انجام می گیرد.

 

 

چه افرادی می توانند از ایمپلنت دو مرحله ای استفاده کنند؟

ایمپلنت دو مرحله ای و روال انجام آن

فرآیند ایمپلنت یک فرآیند کاملاً تخصصی می باشد. به همین منظور تشخیص این موضوع که بهتر است بیمار از کدام روش ایمپلنت دندان هایش را انجام دهد کاملاً به عهده متخصص ایمپلنت می باشد. در واقع دندانپزشک باید فک بیمار و استخوان های فک را از نظر استقامت به طور کامل بررسی کند. تخمین زمان جوش خوردن پایه ایمپلنت به لثه و تشخیص میزان جوش پذیری لثه نیز به عهده دندانپزشک می باشد. با بررسی این موارد دندانپزشک به بیمار پیشنهاد می دهد از ایمپلنت دو مرحله ای استفاده کند یا ایمپلنت فوری.

 

مزایای بهره گیری از ایمپلنت دو مرحله ای

در ایمپلنت دو مرحله ای در زمانی که جراحی دوم انجام می گیرد به راحتی می توان شرایط بافت استخوانی را تشخیص داد و جهت درمان اقداماتی انجام داد. در این روش می توان به طور کامل بر روی حجم استخوان قبل از استئوتومی نظارت داشت و آن را به طور کامل دید. در صورت بروز تخلخل بر روی استخوان فک به راحتی می توان آن را درمان کرد و پیوند زد. در این روش می توان از یک پروتز موقت استفاده کرد تا زمانی که پروتز اصلی دندان به طور دقیقی ساخته شود.

 

مزایای بهره گیری از ایمپلنت فوری

در کنار مزیت های فوق العاده ایمپلنت دو مرحله ای لازم است از مزایای ایمپلنت فوری نیز اطلاعاتی در دسترس شما قرار دهیم. با بهره گیری از ایمپلنت فوری می توان از تخریب و تحلیل استخوان های فک جلوگیری کرد. با این روش دیگر نیاز نیست بیمار مدت زمان طولانی منتظر بماند تا پروتز مناسب وی آماده شود. در کوتاه ترین زمان ممکن می توان دندان های تخریب شده و شکسته را ترمیم کرد.

 

تاثیرات ایمپلنت بر روی استخوان های فک

همان طوری که گفته شد در روش ایمپلنت فوری پس از آن که عملیات پیچ کردن ایمپلنت انجام شد نوبت به جایگذاری بخش تاج مانند (روکش ایمپلنت) بر روی ایمپلنت می باشد. در روش دو مرحله لازم است لثه به طور کامل استراحت کند. اکثر دندانپزشکان معتقد هستند که انجام ایمپلنت به روش دو مرحله ای به درمان دندان های شکسته و ماندگاری آن ها اطمینان خاطر بیشتری می دهد. در واقع آن ها فکر می کنند به دلیل اینکه به استخوان فک فرصت استراحت داده می شود قطعاً آمادگی آن جهت پذیرش قطعه‌ ای جدید بیشتر خواهد شد. بدین ترتیب می توان گفت میزان جوش پذیری دندان ها به ایمپلنت و طول عمر ایمپلنت ها بیشتر خواهد شد.

 

نکات انتهایی

اگر دندان خود را به هر دلیلی از دست داده اید یا دندانتان شکسته است بهترین روش درمانی آن ایمپلنت می باشد. ایمپلنت های متنوعی در بازار موجود است که دارای کیفیت و رنگ و جنس متنوعی هستند. بهتر است در این زمینه حتماً از متخصص کاشت ایمپلنت مجربی کمک بگیرید و از او بخواهید ایده آل ترین فرآیند ایمپلنت را برای دندان های شما انجام دهد. البته به هر میزان کیفیت و مرغوبیت ایمپلنت ها افزایش یابد، قیمت آن ها نیز افزایش خواهد یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *