تاثیر بیوتن بر مو

تاثیر بیوتن بر مو

ادعا می شود مکمل های بیوتین باعث رشد مو می شوند و ناخن های قویتری به شما می دهند. افراد مشهوری مانند کایلی جنر و ونسا هاجنز اغلب از مزایای بیوتین برای رشد مو حمایت کرده اند و آن را به یک نام محبوب در جامعه زیبایی تبدیل کرده اند. در حالی که بیوتین (معروف به ویتامین H) دارای فوایدی است، مصرف بیش از حد مکمل می تواند ضد تولید باشد.

در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون عمیقاً به کاوش چنین ادعاهای قوی می پردازیم و مزایای بیوتین را برای رشد مو بررسی می کند.

بیوتین چیست؟

بیوتین یک ویتامین B محلول در آب و یک آنزیم برای آنزیم های کربوکسیلاز است که اسیدهای آمینه و چرب و گلوکز را تنظیم می کند. به عبارت دیگر، بیوتین به تبدیل مواد مغذی به انرژی کمک می کند و برای حفظ فرایندهای بدن و سلامت کلی بسیار مهم است.

بیوتین به طور طبیعی در غذاها وجود دارد و به عنوان مکمل های غذایی در دسترس است. نقش مهمی در حفظ سلامت موهای شما دارد.

تاثیر بیوتن بر مو
تاثیر بیوتن بر مو

بیوتین برای مو: تحقیقات چه می گوید؟

بیوتین در حفظ سلامت ناخن و مو نقش دارد. در حالی که مکانیسم دقیق آن هنوز روشن نیست و نیاز به مطالعات بیشتری دارد، چند مطالعه بالینی آن را مفید دانستند.

بررسی یک مورد نشان داده است که بیوتین به سنتز پروتئین کمک کرده و تولید کراتین را تقویت می کند. این تارهای مو را تقویت می کند و باعث سلامت ناخن ها می شود.
همین بررسی نشان می دهد که کمبود بیوتین یک علامت معمولی آلوپسی (ریزش مو) و سایر موارد مانند درماتیت سبورئیک و بثورات پوستی اگزمایی است.
یک مطالعه نشان داد که سطح پایین بیوتین سرم می تواند باعث انتشار تلوژن افلوویوم (ریزش مو) شود.
مکمل بیوتین (5 میلی گرم در روز) می تواند سندرم مو غیر قابل کنترل را بهبود بخشد. این سندرم باعث خشکی و وز شدن مو می شود که نمی توان آن را صاف شانه کر.

اگر ریزش مو ناشی از کمبود بیوتین باشد، بیوتین می تواند رشد مو را تقویت کند. معمولاً بدن دوز بیوتین روزانه خود را از غذا دریافت می کند (که بعداً در مقاله به آن پرداختیم). از این رو، قبل از مصرف مکمل های بیوتین، برای تعیین دلایل ریزش مو با یک متخصص پوست یا تریکولوژیست مشورت کنید. ممکن است به علت:

  • کمبودهای تغذیه ای
  • عفونت پوست سر
  • زمینه سلامتی
  • بارداری
  • عادات موی پرخاشگرانه
  • استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی

از بیوتین غالباً به عنوان ماده موادی در شامپوها و روغن ها استفاده می شود. آیا بیوتین موضعی نتایج مشابه بیوتین خوراکی می دهد؟ پاسخ را در بخش بعدی پیدا کنید.

 

راه های استفاده از بیوتین برای مو

خیر. بیوتین موضعی به اندازه مکمل های بیوتین موثر نیست. برای بهبود سطح بیوتین سرم ، مدیریت ریزش مو و بهبود سلامت مو و ناخن باید مکمل های بیوتین مصرف کنید یا غذاهای غنی از بیوتین بخورید. در اینجا چگونگی ترکیب بیوتین در برنامه روزانه خود آورده شده است:

1. رژیم غذایی غنی از بیوتین

مصرف غذاهای غنی از بیوتین بهترین راه برای مقابله با کمبود بیوتین و بهبود سلامت مو و ناخن است. غذاهایی مانند را مصرف کنید:

  • تخم مرغ
  • ماهی (ماهی قزل آلا و ماهی تن)
  • گوشت و گوشت ارگان (خرد گوشت خوک، جگر گاو ، و پت همبرگر)
  • آجیل و دانه (دانه های بادام و آفتابگردان)
  • لبنیات (پنیر چدار، شیر و ماست ساده)
  • سبزیجات و میوه ها (سیب زمینی شیرین، اسفناج ، کلم بروکلی، موز و سیب)
  • نان گندم کامل

2. مکمل های بیوتین

مکمل های بیوتین به صورت قرص ، صمغ ، پودر و کپسول در دسترس هستند. با پزشکان خود مشورت کنید و مکمل ها را طبق دوز تجویز شده مصرف کنید.

 

3. قرص بیوتین

اگر قرص های بلعیدن را ترجیح نمی دهید، از پچهای بیوتین استفاده کنید. این پچها باید روی شانه ها، پشت یا باسن قرار بگیرند. آنها جذب از طریق پوست را تضمین می کنند و به آرامی بیوتین را در سیستم شما آزاد می کنند. شما باید وصله ها را برای چند ساعت یا زمان تعیین شده بپوشید. با این حال، قبل از استفاده از آنها با پزشک مشورت کنید.

 

4. محصولات بیوتین و محصولات مو

همچنین ممکن است روغن ها و شامپوهای غنی از بیوتین را به پوست سر خود بمالید. این محصولات مو اغلب حاوی سایر مواد گیاهی و مسدودکننده های موضعی DHT هستند و ممکن است برخی از نتایج را نشان دهند.

اگر از مکمل های بیوتین استفاده می کنید، باید آنها را طبق دوز توصیه شده مصرف کنید.

تاثیر بیوتن بر مو
تاثیر بیوتن بر مو

میزان مصرف روزانه بیوتن

هیچ مورد نیاز متوسط ​​(AR) یا مقدار غذایی توصیه شده (RDA) برای بیوتین تخمین زده نشده است. شورای غذا و تغذیه میزان متوسط ​​دریافت (AI) بیوتین را تعیین کرد:
شیردهی زنان باردار
تولد تا 6 ماهگی 5 میکروگرم 5 میکروگرم
7-12 ماه 6 میکروگرم 6 میکروگرم
1-3 سال 8 میکروگرم 8 میکروگرم
4-8 سال 12 میکروگرم 12 میکروگرم
9-13 سال 20 میکروگرم 20 میکروگرم
18-18 سال 25 میکروگرم 25 میکروگرم 30 میکروگرم 35 میکروگرم
19+ سال 30 میکروگرم 30 میکروگرم 30 میکروگرم 35 میکروگرم

مکمل های بیوتین چندین فواید دیگر برای سلامتی نیز دارند. بیا یک نگاهی بیندازیم.

 

فواید بیوتین برای سلامتی

اثر ضد دیابت: مطالعات حیوانی نشان داده است که بیوتین دارای فعالیت های ضد دیابت است. باعث کاهش بیان NF-KB (فاکتور هسته ای کاپا B) در موش های دیابتی می شود. فعال شدن بیش از حد NF-KB باعث مقاومت به انسولین می شود.
ناخن های شکننده انگشتان را تقویت می کند: مکمل بیوتین با بهبود ضخامت صفحه ناخن می تواند از شکنندگی ناخن جلوگیری کند.

مصرف بی نظیر بی رویه و بی رویه توصیه نمی شود. ممکن است چند عارضه جانبی ایجاد کند و با داروها تداخل کند.

 

بیوتین بیشتر: عوارض و اثرات جانبی

هیچ حد بالایی از مصرف بیوتین و هیچ شواهدی از اثرات سو ad ناشی از دوز بالای بیوتین در افراد مبتلا به کمبود وجود ندارد. آیا این بدان معنی است که کسی می تواند هر مقدار مکمل بیوتین مصرف کند؟ جواب منفی است

مصرف بیوتین زیاد خطرات سلامتی دیگری نیز دارد. این می تواند در آزمایش های تشخیصی و آزمایشگاهی تداخل ایجاد کرده و نتایج غیرطبیعی ایجاد کند. این می تواند منجر به تشخیص نادرست بیماری و بیماری زمینه ای شود.

به عنوان مثال، ev با دوز 10 میلی گرم بیوتین می تواند در آزمایش عملکرد تیروئید تداخل ایجاد کرده و با غلظت غلظت TSH (هورمون تحریک کننده تیروئید) و پپتید ناتریورتیک پیش مغز N ترمینال نتیجه دهد. این امر ممکن است به ترتیب منجر به تشخیص غلظت تیروتوکسیکوز و نارسایی احتقانی قلب شود.

FDA هشدار می دهد که تداخل بیوتین می تواند نتایج پایین کاذب برای تروپونین را نشان دهد. سطح تروپونین برای تشخیص حملات قلبی اندازه گیری می شود و چنین نتایج نادرستی ممکن است منجر به مرگ شود.

بیوتین می تواند با داروهای ضد تشنج مانند کاربامازپین و فنوباربیتال تداخل داشته باشد. همیشه قبل از مصرف مکمل های بیوتین با پزشک مشورت کنید.

 

جمع بندی:

بیوتین یا ویتامین B7 برای انجام عملکردهای متابولیکی در بدن ضروری است. به سالم و محکم نگه داشتن مو و ناخن کمک می کند. با این حال، بیوتین فقط در صورتی می تواند رشد مو را تقویت کند که ریزش مو به دلیل کمبود بیوتین باشد. اگر دچار ریزش مو شده اید، کمبود بیوتین را بررسی کرده و مکمل دریافت کنید. با این حال، همیشه برای توصیه های دوز با یک پزشک مشورت کنید زیرا بی نظیر بودن و مصرف بیش از حد بیوتین می تواند در نتایج آزمایشگاه برای تشخیص شرایط سلامتی تداخل ایجاد کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *