آیا میتوان با سرکه سیب آکنه را درمان کرد؟
چای سفید,وبگردون,مجله اینترنتی وبگردون
10 فایده باورنکردنی چای سفید
۱۴۰۰-۰۴-۲۵
کلاژن چیست و چه فایده ای دارد؟
۱۴۰۰-۰۴-۲۶

آیا میتوان با سرکه سیب آکنه را درمان کرد؟

سرکه سیب (ACV) یک درمان خانگی محبوب برای همه چیز است، از سوزش معده گرفته تا کنترل اشتها تا برداشتن خال. سرکه سیب با تخمیر سیب، یا آب فیلتر نشده سیب های فشرده ساخته می شود. نتیجه این کار سرکه تند و بسیار اسیدی است. در این مقاله از بخش سلامت مجله اینترنتی وبگردون به پاسخ این سوال می پردازیم که آیا میتوان با سرکه سیب آکنه را درمان کرد؟

کاربردهای گوناگونی دارد و در جامعه بهداشت طبیعی به طور فزاینده ای محبوب شده است. اعتقاد بر این است که مزایای سلامتی زیادی دارد، از جمله:

  • سطح قند خون را کاهش دهید
  • کاهش وزن
  • کاهش خطر سرطان

مزایا برای درمان آکنه

طبق مطالعات آزمایشگاهی، سرکه می تواند انواع خاصی از باکتری ها را از بین ببرد. این اتفاق می افتد به دلیل محتوای بالای اسید استیک، که به آن اسیدیته می دهد. سرکه سیب همچنین حاوی چندین اسید آلی دیگر است، از جمله:

  • اسید لاکتیک
  • گالیک اسید
  • اسید پروتوکاتئوئیک
  • اسید کلروژنیک

باکتری به نام Propionibacterium acnes یا Cutibacterium acnes در ایجاد آکنه نقش دارد. از آنجا که ACV برای از بین بردن سویه های خاصی از باکتری ها یادآوری شده است ، ممکن است دارای برخی از باکتری ها نیز باشد، از جمله اثرات آکنه است.

با این حال، هیچ تحقیقی در مورد تأثیرات سرکه سیب یا هر نوع سرکه در P. acnes انجام نشده است، مطالعات کمتری در مورد انسان انجام شده است تا لوله های آزمایش.

علاوه بر این، سرکه قبل از استفاده بر روی پوست شما باید بسیار رقیق شود، که باعث غلظت بیشتر اسیدهای آلی می شود.

از اسید لاکتیک به ویژه برای کمک به کاهش ظاهر زخم های آکنه استفاده می شود – اما باز هم، بعید به نظر می رسد که مقدار کمی در سرکه سیب رقیق شده تأثیر قابل توجهی داشته باشد.

سرانجام، سرکه نیز نازک است و برخلاف کرم ها و سرم های مخصوص پوست، ممکن است به اندازه کافی با پوست شما تماس نداشته باشد تا ترکیبات مفید قبل از تبخیر به میزان کافی جذب شوند.

 

خلاصه

اگرچه سرکه سیب حاوی اسیدهای آلی خواص از بین بردن باکتری است، اما مشخص نیست که می تواند باعث از بین بردن P. acnes، باکتری های مسئول آکنه شود. علاوه بر این، سرکه سیب باید قبل از استفاده رقیق شود – که غلظت اسید آلی را ضعیف می کند.

خطرات سرکه سیب موضعی

سرکه سیب ذاتاً به شدت اسیدی است. به همین دلیل، اگر مستقیماً روی پوست برای مدت طولانی بمالید، می تواند باعث سوختگی شود.

در حقیقت، در یک مطالعه بر روی 22 بزرگسال، محققان دریافتند که خیساندن سرکه سیب هیچ تأثیر مثبتی بر سلامت پوست در افراد مبتلا به درماتیت ندارد – و در واقع باعث تحریک بیشتر شرکت کنندگان می شود.

در بیشتر موارد، سوختگی پس از تماس طولانی مدت سرکه سیب با پوست رخ می دهد. تماس کوتاه مدت با پوست به احتمال زیاد باعث سوختگی نمی شود، اما ممکن است باعث سوزش شود.

بنابراین، برای جلوگیری از آسیب و تحریک پوست، سرکه سیب باید فقط در مقادیر کم و هنگامی که با آب رقیق می شود، استفاده شود. همچنین باید از استفاده سرکه سیب روی پوست حساس و زخم های باز خودداری کنید. در این موارد به احتمال زیاد باعث درد یا آسیب پوستی می شود.

خلاصه

سرکه سیب بسیار اسیدی است. استفاده از آن به طور مستقیم بر روی پوست شما ممکن است باعث سوختگی یا تحریک شود، و یک مطالعه کوچک اشاره کرد که هیچ فایده ای برای سلامت پوست ندارد.

 

آیا برای درمان آکنه باید از سرکه سیب استفاده کنید؟

هیچ مدرکی برای استفاده از سرکه سیب برای آکنه وجود ندارد. استفاده از سرکه سیب حتی می تواند باعث التهاب و تحریک بیشتر شود. اگر قبل از استفاده از آن روی صورت رقیق نشود، ممکن است باعث سوختگی شود.

به دلیل این عوامل، سرکه سیب موضعی در افراد مبتلا به آکنه بیش از ضرر آسیب می رساند. برای یافتن یک درمان آکنه که برای شما مفید باشد، با یک متخصص پوست مشورت کنید.

خلاصه

وقتی صحبت از درمان های آکنه در خانه می شود، سرکه سیب ممکن است مطمئن ترین انتخاب نباشد. در بهترین حالت ممکن است تاثیری نداشته باشد یا باعث تحریک شود. در بدترین حالت ممکن است باعث سوختگی شیمیایی پوست شود. با یک متخصص پوست صحبت کنید تا یک درمان موثرتر و ایمن تر در مورد آکنه پیدا کنید.

 منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *