چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

ایجاد یک برنامه عملی قوی همیشه با داشتن یک هدف ، چشم انداز یا هدف مشخص در ذهن آغاز می شود. این طراحی شده است تا شما را از هر کجا که در حال حاضر هستید مستقیماً به هدف مورد نظر خود برساند. با یک برنامه ریزی دقیق ، می توانید تقریباً به هر هدفی که برای رسیدن به آن تلاش کرده اید، برسید.

قسمت 1

ایجاد برنامه شما

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

بدانید می خواهید چه کار کنید. هرچه در مورد آنچه می خواهید انجام دهید روشن تر نباشید ، برنامه شما موثر نخواهد بود. سعی کنید آنچه را که می خواهید در اسرع وقت به آن برسید – ترجیحاً قبل از شروع پروژه خود – مشخص کنید.

  • مثال: شما در حال تلاش برای تکمیل پایان نامه کارشناسی ارشد خود هستید – اساساً یک مقاله بسیار طولانی – که باید حدود 40000 کلمه باشد. این شامل یک مقدمه، یک بررسی ادبیات (که در آن شما به طور انتقادی درباره سایر تحقیقاتی که به شما اطلاع می‌دهد، و روش‌شناسی خود را مورد بحث قرار می‌دهید)، چندین فصل که در آن ایده‌های خود را با استفاده از مثال‌های عینی عملی می‌کنید، و یک نتیجه‌گیری خواهد بود. برای نوشتن آن 1 سال فرصت دارید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

نسبت به هدف نهایی خود برعکس کار کنید. هدف نهایی خود را مشخص کنید، سپس هر کاری را که برای رسیدن به آن باید انجام دهید فهرست کنید. بسته به هدف خود، حتی ممکن است راه های مختلفی برای رسیدن به هدف خود در نظر بگیرید. پس از دانستن آنچه باید انجام دهید، این را به مراحل عملی تقسیم کنید تا به شما در ایجاد یک برنامه واقعی تر کمک کند.

  • به خاطر داشته باشید که برنامه شما ممکن است با تلاش برای رسیدن به هدف تغییر کند، بنابراین انعطاف پذیر باشید.
  • مطمئن شوید که اهداف شما SMART هستند تا مطمئن شوید که برنامه شما موثر است:
    • خاص – در مورد آنچه می خواهید به دست آورید، شفاف باشید.
    • قابل اندازه گیری – می توانید هدف را به نقاط بازرسی قابل اندازه گیری تقسیم کنید.
    • قابل دستیابی – شما قادر به تکمیل مراحل لازم برای رسیدن به هدف هستید.
    • مرتبط – هدف برای زندگی و هدف شما معنا دارد.
    • به موقع – شما برای رسیدن به هدف خود زمان دارید و طبق برنامه در حال پیشرفت هستید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

در برنامه ریزی خود دقیق و واقع بین باشید. داشتن یک هدف خاص فقط شروع است: شما باید در هر جنبه ای از پروژه خود دقیق و واقع بین باشید – برای مثال، با بیان برنامه های زمانی خاص و قابل دستیابی، نقاط عطف و نتایج نهایی.

  • مشخص بودن و واقع‌بین بودن در هنگام برنامه‌ریزی یک پروژه طولانی به معنای کاهش فعالانه استرس است که می‌تواند با پروژه‌های برنامه‌ریزی‌شده ضعیف مانند ضرب‌الاجل‌های از دست رفته و ساعات طولانی خسته‌کننده باشد.
  • به عنوان مثال: برای پایان دادن به پایان نامه خود در زمان مقرر، باید تقریباً 5000 کلمه در ماه بنویسید، که در پایان جدول زمانی به شما فرصت می دهد تا ایده های خود را اصلاح کنید. واقع بین بودن به این معناست که از خود انتظار نداشته باشید که هر ماه بیش از 5000 کلمه بنویسید.
  • اگر سه تا از آن ماه ها را به عنوان دستیار آموزشی کار می کنید، باید در نظر داشته باشید که ممکن است نتوانید 15000 کلمه را در این مدت کامل کنید و باید این مقدار را در ماه های دیگر خود تقسیم کنید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

نقاط عطف قابل اندازه گیری را تعیین کنید. نقاط عطف مراحل مهمی را در مسیر رسیدن به هدف نهایی شما مشخص می کنند. نقاط عطف را به راحتی با شروع از پایان (دستیابی به هدف) و حرکت به سمت عقب به روز و شرایط فعلی خود ایجاد کنید.

  • داشتن نقاط عطف می تواند به شما کمک کند – و اگر قابل اجرا باشد، به تیم شما – با تقسیم کار به قطعات کوچکتر و اهداف ملموس انگیزه خود را حفظ کنید، به طوری که نیازی نیست منتظر بمانید تا پروژه به طور کامل به پایان برسد و احساس کنید که کاری را انجام داده اید.
  • بین نقاط عطف زمان زیادی یا خیلی کم نگذارید – مشخص شده است که فاصله دو هفته از هم موثر است.
  • مثال: هنگام نوشتن پایان نامه خود، در برابر اصرار برای تعیین نقاط عطف بر اساس تکمیل فصل مقاومت کنید، زیرا ممکن است چند ماه طول بکشد. درعوض، نقاط عطف کوچکتری را تعیین کنید – شاید بر اساس تعداد کلمات – هر دو هفته یکبار، و زمانی که به آنها رسیدید به خود پاداش دهید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

کارهای بزرگ را به تکه های کوچکتر و قابل کنترل تر تقسیم کنید. دستیابی به برخی کارها یا نقاط عطف ممکن است سخت تر از سایرین به نظر برسد.

  • اگر احساس می‌کنید از یک کار بزرگ غرق شده‌اید، می‌توانید با تقسیم کردن آن به تکه‌های کوچکتر و قابل کنترل‌تر، اضطراب خود را کاهش دهید و آن را قابل انجام‌تر کنید.
  • مثال: مرور روشن اغلب دشوارترین فصل برای نوشتن است، زیرا پایه و اساس پایان نامه شما را تشکیل می دهد. برای تکمیل بررسی روشن خود، قبل از اینکه بتوانید نوشتن را شروع کنید، باید مقدار قابل توجهی تحقیق و تجزیه و تحلیل انجام دهید.
  • می توانید آن را به سه بخش کوچکتر تقسیم کنید: تحقیق، تجزیه و تحلیل و نوشتن. می توانید با انتخاب مقالات و کتاب های خاصی که باید بخوانید و تعیین ضرب الاجل برای تجزیه و تحلیل آنها و نوشتن در مورد آنها، آن را حتی کوچکتر تجزیه کنید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

لیست های برنامه ریزی شده را تهیه کنید. لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تا به نقاط عطف خود برسید تهیه کنید. یک لیست به تنهایی موثر نخواهد بود – شما باید این لیست را در یک جدول زمانی مرتبط با اقدامات خاص و واقع بینانه بنویسید.

  • مثال: با تقسیم کردن مرور روشن خود به قطعات کوچکتر، دقیقاً می‌دانید که چه کاری باید انجام دهید و می‌توانید یک بازه زمانی واقعی برای آن کارها تعیین کنید. شاید هر یک تا دو روز یکبار مجبور به خواندن، تجزیه و تحلیل و نوشتن در مورد یک خواندن کلیدی شوید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

برای همه چیز جدول زمانی تعیین کنید. بدون بازه‌های زمانی و ضرب‌الاجل‌های مشخص، کار قطعاً برای پر کردن زمان اختصاص داده شده گسترش می‌یابد و برخی از کارها ممکن است هرگز تکمیل نشوند.

  • مهم نیست که چه آیتم های اقدامی را برای کدام مرحله از برنامه اقدام خود انتخاب می کنید، ضروری است که یک چارچوب زمانی کاملاً به همه چیز متصل شود.
  • مثال: اگر می دانید که خواندن 2000 کلمه تقریباً 1 ساعت طول می کشد و یک مقاله 10000 کلمه ای را می خوانید، باید حداقل 5 ساعت برای تکمیل آن مقاله به خود فرصت دهید.
  • همچنین باید حداقل 2 وعده غذایی در این مدت را در نظر بگیرید و همچنین استراحت های کوتاه هر 1 تا 2 ساعت برای زمانی که مغز شما احساس خستگی می کند. علاوه بر این، باید حداقل یک ساعت به شماره نهایی خود اضافه کنید تا هرگونه وقفه پیش بینی نشده احتمالی را در نظر بگیرید.

 

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

 

یک نمایش بصری ایجاد کنید. هنگامی که موارد اقدام خود را فهرست کردید و یک جدول زمانی مشخص تعیین کردید، گام بعدی ایجاد نوعی نمایش بصری از برنامه خود است. برای انجام این کار می‌توانید از نمودار جریان، نمودار گانت، صفحه‌گسترده یا نوع دیگری از ابزارهای تجاری استفاده کنید.

  • این نمایش بصری را در مکانی به راحتی در دسترس نگه دارید – حتی در صورت امکان روی یک دیوار در دفتر یا اتاق مطالعه خود.

 

 

 

روش قالب گرد 22 سانتی متری کیک را چرب کنید. پایه و کنار آن را با کاغذ پخت خط بکشید. تخم مرغ ها و 2 فنجان نوتلا را در کاسه کوچک همزن برقی با سرعت بالا به مدت حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که یکدست و کرم رنگ شود، بزنید. آرد را روی مخلوط نوتلا الک کنید. تا زمانی که فقط ترکیب شوند. در تابه آماده شده بریزید. به طور مساوی پخش کنید. در فر نسبتاً آهسته (160 درجه سانتیگراد) حدود 45 دقیقه بپزید، یا تا زمانی که کیک پخته شود، زمانی که یک سیخ در مرکز فرو رفته تمیز بیرون بیاید. برداشتن. در تابه بمانید تا کاملا خنک شود. کیک را در بشقاب سرو بریزید. باقی مانده نوتلا را روی آن پخش کنید. با خامه فرم گرفته سرو کنید.

در حین رفتن همه چیز را علامت گذاری کنید. مشخص کردن کارها در حین رفتن نه تنها باعث رضایت شما می شود، بلکه به شما کمک می کند در مسیر خود ادامه دهید تا مبادا کارهایی را که قبلا انجام داده اید فراموش کنید.

  • اگر با افراد دیگر کار می کنید، این امر به ویژه مهم است. اگر با افراد دیگری کار می‌کنید، ممکن است از یک سند آنلاین مشترک استفاده کنید تا همه بتوانند بدون توجه به جایی که هستند بررسی کنند.

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

 

همه چیز را ثبت کنید. همانطور که بر روی برنامه اقدام خود کار می کنید، همه چیز را یادداشت کنید. ممکن است برای شما مفید باشد که یک کلاسور با زبانه های مختلف در آن برای جدا کردن جنبه های مختلف فرآیند برنامه ریزی شما مفید باشد. چند نمونه از بخش ها:

  • ایده ها / یادداشت های متفرقه
  • برنامه های روزانه
  • برنامه های ماهانه
  • نقاط عطف
  • پژوهش
  • پیگیری
  • افراد درگیر / مخاطبین
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

تا زمانی که به هدف نهایی خود نرسیده اید توقف نکنید. هنگامی که برنامه شما ایجاد شد و با تیم به اشتراک گذاشته شد (در صورت وجود)، و نقاط عطف شما برنامه ریزی شد، گام بعدی ساده است: اقدامات روزانه برای رسیدن به هدف خود انجام دهید.

  • اگرچه می خواهید پایدار بمانید، اما باید انعطاف پذیر باشید. این احتمال وجود دارد که رویدادهای غیرمنتظره ای رخ دهد که شما را ملزم به تغییر برنامه یا برنامه خود کند.

 

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

در صورت لزوم تاریخ را تغییر دهید، اما هرگز از هدف خود دست نکشید. گاهی اوقات، شرایط یا رویدادهای پیش بینی نشده ای ممکن است به وجود بیایند که توانایی شما را برای رسیدن به ضرب الاجل ها، تکمیل وظایف و رسیدن به هدفتان آچار کند.

  • اگر این اتفاق افتاد، ناامید نشوید – برنامه خود را تجدید نظر کنید و به کار برای رسیدن به اهداف و حرکت رو به جلو ادامه دهید.

قسمت 2

مدیریت زمان خود

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

برای خود یک برنامه ریز خوب انتخاب کنید. چه این یک برنامه یا یک کتاب باشد، به برنامه‌ریزی نیاز دارید که به شما امکان می‌دهد زمان خود را ساعت به ساعت، هر روز از هفته برنامه‌ریزی کنید. اطمینان حاصل کنید که خواندن و استفاده آسان است، در غیر این صورت احتمالاً از آن استفاده نخواهید کرد.

  • مطالعات نشان داده‌اند که نوشتن فیزیکی چیزها (یعنی با قلم و کاغذ) باعث می‌شود که آنها را بیشتر انجام دهید. به همین دلیل، بهتر است از یک برنامه ریز فیزیکی برای برنامه ریزی زمان خود استفاده کنید.
  • داشتن یک برنامه ریز همچنین به شما کمک می کند تا استرس را از بین ببرید و احساس آرامش بیشتری داشته باشید، زیرا احتمال کمتری دارد که در مورد آنچه باید انجام شود فکر کنید. علاوه بر این، به برنامه شما کمک می کند تا در ذهن شما قوی تر شود.

 

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

از فهرست کارها اجتناب کنید. بنابراین شما یک لیست طولانی از کارها برای انجام دادن دارید، اما واقعاً چه زمانی آنها را انجام خواهید داد؟ لیست کارها به اندازه برنامه ریزی وظایف شما موثر نیستند. زمانی که وظایف خود را برنامه ریزی می کنید، برای انجام آنها زمان می گذارید.

  • وقتی بلوک‌های زمانی خاصی دارید که در آن کار کنید (بسیاری از برنامه‌ریزان روزانه به معنای واقعی کلمه شامل بلوک‌های زمانی ساعتی می‌شوند)، همچنین خواهید دید که احتمال به تعویق انداختن آن‌ها کمتر است، زیرا فقط زمان مشخصی برای انجام کارهایتان در قبل دارید. شما باید به کار برنامه ریزی شده بعدی بروید.

 

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

 

 

نحوه مسدود کردن زمان را بیاموزید. مسدود کردن زمان خود به شما کمک می کند تا تصور واقعی تری از زمان واقعی خود در روز داشته باشید. با کارهایی که دارای بالاترین اولویت هستند شروع کنید و به عقب کار کنید.

  • این کار را برای تمام هفته خود انجام دهید. داشتن دیدی گسترده تر از اینکه چگونه روزهای شما جمع می شوند به شما کمک می کند تا برنامه خود را اصلاح کنید تا تا حد امکان سازنده باشید.
  • برخی از کارشناسان حتی پیشنهاد می کنند حداقل یک ایده کلی از اینکه کل ماه شما چگونه خواهد بود، داشته باشید.
  • برخی از افراد توصیه می‌کنند که از پایان روز شروع کنید و به عقب کار کنید – بنابراین اگر در ساعت 5 بعدازظهر کار / تکالیف را تمام کردید، از آنجا به عقب برنامه‌ریزی کنید تا زمانی که روزتان شروع می‌شود، مثلاً ساعت 7 صبح

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟
چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

 

 

برای اوقات فراغت و استراحت برنامه ریزی کنید. مطالعات نشان داده اند که برنامه ریزی حتی اوقات فراغت می تواند به افزایش رضایت شما از زندگی کمک کند. همچنین ثابت شده است که ساعات کاری طولانی (50 ساعت در هفته) در واقع شما را بازدهی کمتری می کند.

  • کم خوابی بهره وری شما را از بین می برد. مطمئن شوید که اگر بزرگسال هستید، حداقل 7 ساعت در شب یا اگر نوجوان هستید، 8.5 ساعت در شب بخوابید.
  • مطالعات نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌های کوچک و «تجدید استراتژیک» (مانند تمرینات، چرت‌های کوتاه، مدیتیشن، حرکات کششی) در روز، بهره‌وری و سلامت کلی شما را افزایش می‌دهد.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

زمانی را برای برنامه ریزی هفته خود اختصاص دهید . بسیاری از کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که درست در ابتدای هفته زمان‌بندی کنید تا بنشینید و هفته خود را برنامه‌ریزی کنید. دریابید که چگونه می توانید از هر روز به بهترین شکل برای دستیابی به اهداف خود استفاده کنید.

  • هر تعهد کاری یا اجتماعی که دارید را حساب کنید. اگر متوجه شدید که برنامه شما فشرده است، ممکن است لازم باشد برخی از برنامه های با اولویت پایین تر خود را کنار بگذارید.
  • این به معنای کنار گذاشتن فعالیت های اجتماعی نیست. مهم است که با دوستان خوب خود همگام باشید و روابط نزدیک خود را تقویت کنید. شما به یک شبکه پشتیبانی نیاز دارید.

 

 

 

بدانید که یک روز برنامه ریزی شده نمونه به نظر می رسد. برای بازگشت به مثال پایان نامه نویسی، یک روز عادی ممکن است چیزی شبیه به این باشد:

  • 7 صبح: بیدار شوید
  • 7:15 صبح: ورزش کنید
  • 8:30 صبح: دوش و لباس
  • 9:15 صبح: صبحانه درست کنید و بخورید
  • 10 صبح: کار بر روی پایان نامه – نوشتن (به علاوه 15 دقیقه استراحت کوچک)
  • 12:15 بعد از ظهر: ناهار
  • 1:15 بعد از ظهر: ایمیل
  • 2 بعد از ظهر: تحقیق و پاسخ به تحقیق (شامل 20 تا 30 دقیقه استراحت / میان وعده)
  • 5 بعد از ظهر: جمع بندی کنید، ایمیل ها را بررسی کنید، اهداف اولیه را برای فردا تعیین کنید
  • 5:45 بعد از ظهر: میز را ترک کنید، به خرید مواد غذایی بروید
  • 7:00 بعد از ظهر: شام درست کنید، بخورید
  • 9:00 شب: استراحت – پخش موسیقی
  • 10:00 شب: برای رختخواب آماده شوید، در رختخواب بخوانید (30 دقیقه)، بخوابید.

 

 

بدانید که لازم نیست هر روز یکسان به نظر برسد. شما می توانید وظایف را تنها به 1 یا 2 روز در هفته تقسیم کنید – گاهی اوقات جدا کردن وظایف حتی مفید است زیرا می توانید با دیدی تازه به آنها بازگردید.

  • مثال: شاید شما فقط دوشنبه ها، چهارشنبه ها و جمعه ها می نویسید و تحقیق می کنید و پنج شنبه ها را با یادگیری یک ساز موسیقی جایگزین می کنید.

 

 

 

 

 

برای مشکلات برنامه ریزی کنید. در هر بلوک کمی زمان اضافی بسازید که باعث کندی روز کاری یا وقفه غیرمنتظره می شود. یک قانون سرانگشتی خوب این است که دو برابر زمانی را که انتظار دارید انجام یک کار را به خود اختصاص دهید – به خصوص زمانی که تازه شروع به کار کرده اید.

  • وقتی با وظایف خود راحت‌تر می‌شوید، یا اگر از قبل احساس خوبی از مدت زمان انجام کاری دارید، می‌توانید زمان خود را کم کنید، اما همیشه ایده خوبی است که حداقل در یک بافر کوچک آن را ترک کنید.

 

 

 

 

با خود انعطاف پذیر و ملایم باشید. به خصوص زمانی که در حال شروع کار هستید، آماده باشید که برنامه خود را در حین حرکت تغییر دهید. بخشی از فرآیند یادگیری است. ممکن است برای شما مفید باشد که وقت خود را با مداد مسدود کنید.

  • همچنین ممکن است برایتان مفید باشد که یک یا دو هفته را صرف ثبت کارهایی که هر روز انجام می‌دهید در یک برنامه‌ریز در حین حرکت صرف کنید. این به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه وقت خود را صرف می کنید و هر کار چقدر زمان می برد.

 

 

 

 

قطع شدن. زمان‌هایی را در روز تعیین کنید که ایمیل‌ها یا رسانه‌های اجتماعی خود را بررسی کنید. با خودتان سختگیر باشید، زیرا ممکن است فقط هر چند دقیقه یک بار اینجا و آنجا ساعت‌ها را از دست بدهید.

  • این شامل خاموش کردن تلفن، در صورت امکان، می شود – حداقل برای دوره هایی که واقعاً می خواهید روی کار تمرکز کنید.

 

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

کمتر انجام دهید. این به قطع ارتباط مربوط می شود. مهمترین چیزها را در روزتان مشخص کنید – چیزهایی که به شما در دستیابی به اهدافتان کمک می کنند و روی آنها تمرکز کنید. چیزهای کمتر مهمی که روز شما را تکه تکه می کنند از اولویت خارج کنید: ایمیل ها، کاغذبازی های بی فکر و غیره.

  • یکی از کارشناسان توصیه می کند که ایمیل های خود را حداقل در یکی دو ساعت اول روز چک نکنید. به این ترتیب، می‌توانید روی کارهای مهم خود تمرکز کنید، بدون اینکه حواس‌تان را از چیزهایی که ممکن است در آن ایمیل‌ها وجود دارد پرت کنید.
  • اگر می‌دانید که کارهای کوچک زیادی برای انجام دادن دارید (مثلاً ایمیل، کاغذبازی، مرتب کردن فضای کاری خود)، آنها را با هم در یک زمان در برنامه خود گروه بندی کنید، به جای اینکه اجازه دهید روز شما را تکه تکه کنند یا جریان کار را از بین ببرند. کارهای مهم دیگری که ممکن است به تمرکز بیشتری نیاز داشته باشند.

 


 

قسمت 3

با انگیزه ماندن

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

 

مثبت فکر کن. مثبت اندیشی برای دستیابی به اهداف شما ضروری است.   به خود و اطرافیانتان ایمان داشته باشید. با هرگونه خودگویی منفی با جملات تاکیدی مثبت مقابله کنید.

  • علاوه بر مثبت بودن، از احاطه کردن خود با افراد مثبت نفع خواهید برد. تحقیقات نشان داده است که با گذشت زمان، عادات کسانی را که بیشترین زمان را با آنها می گذرانید، اتخاذ می کنید، بنابراین شرکت خود را عاقلانه انتخاب کنید.

 

 

به خودت پاداش بده انجام این کار هر بار که به نقطه عطفی رسیدید بسیار مهم است. به خودتان جوایز ملموس بدهید – به عنوان مثال، یک شام خوب در رستوران مورد علاقه‌تان وقتی به اولین نقطه عطف دو هفته‌ای خود رسیدید، یا یک ماساژ پشت برای نقطه عطف دو ماهه‌تان.

  • یکی از کارشناسان پیشنهاد می‌کند به یک دوست پول بدهید و به او بگویید که فقط در صورتی می‌تواند آن را به شما بدهد که یک کار را در زمان مشخصی تمام کنید. اگر کار را تمام نکنید، دوستتان پول را نگه می دارد.

 

 

 

 

 

یک شبکه پشتیبانی دریافت کنید. مهم است که دوستان و خانواده خود را در کنار خود داشته باشید. ایجاد ارتباط با افرادی که اهدافی مشابه شما دارند نیز مهم است. به این ترتیب می توانید با یکدیگر چک کنید.  

  • شریک مسئولیت پذیری را استخدام کنید که ضرب الاجل های شما را می داند و به شما کمک می کند تا نسبت به اهداف خود پاسخگو بمانید. به عنوان مثال، آنها ممکن است به شما پیامک بدهند و در مورد پیشرفت شما بپرسند، یا ممکن است شما هر هفته با آنها در صرف قهوه تماس بگیرید.

 

چطور میتوان یک برنامه عملی موثر ایجاد کرد؟

پیشرفت خود را پیگیری کنید تحقیقات نشان داده است که پیشرفت بالاترین انگیزه است.   شما می توانید پیشرفت خود را به سادگی با علامت زدن وظایف در برنامه خود در حین حرکت پیگیری کنید.

 

 

 

 

زود بخوابید و زود بیدار شوید. وقتی در مورد برنامه های افراد با بهره وری بالا مطالعه می کنید، درصد زیادی از آنها روز خود را زود شروع می کنند. این افراد همچنین یک روال صبحگاهی دارند – اغلب این کاری است که می توانند قبل از رفتن به محل کار منتظر انجام آن باشند.

  • راه‌های مثبت شروع صبح عبارتند از انجام نوعی ورزش (از حرکات کششی سبک و یوگا تا یک ساعت در باشگاه)، خوردن یک صبحانه سالم و صرف 20 تا 30 دقیقه برای نوشتن در یک مجله.

 

 

 

 

به خودتان زمان استراحت بدهید. استراحت برای حفظ انگیزه ضروری است. اگر همیشه کار می کنید، خود را خسته خواهید کرد. استراحت کردن یک راه پیشگیرانه برای جلوگیری از خستگی و از دست دادن زمانی است که نمی خواهید از دست بدهید.

  • مثال: از رایانه خود فاصله بگیرید، تلفن خود را خاموش کنید، فقط در جایی آرام بنشینید و هیچ کاری انجام ندهید. اگر ایده هایی به ذهنتان می رسد، آنها را در یک دفتر یادداشت کنید. اگر این کار را نکردند، از نداشتن کاری برای انجام دادن لذت ببرید.  
  • مثال: مدیتیشن . زنگ تلفن خود را خاموش کنید، اعلان‌هایی را که ممکن است دریافت کنید خاموش کنید و تایمر را تا 30 دقیقه یا هر چقدر که می‌توانید تنظیم کنید. فقط ساکت بنشینید و سعی کنید ذهن خود را پاک کنید. وقتی افکاری به ذهن شما خطور می کند، ممکن است مفید باشد که به آنها برچسب بزنید و سپس آنها را رها کنید – برای مثال، اگر به کار فکر می کنید، فقط به آرامی در ذهن خود بگویید “کار کن” و سپس آن را رها کنید و به این کار ادامه دهید. همانطور که افکار بوجود می آیند.

 

 

 

 

تجسم کنید. هر چند وقت یکبار چند دقیقه وقت بگذارید و به هدف خود فکر کنید و احساس کنید که به آن رسیده اید. این به شما کمک می کند تا از زمان های سخت تری که ممکن است همراه با دنبال کردن هدف شما باشد، عبور کنید.

 

 

بدانید که آسان نخواهد بود. چیزهایی که ارزش داشتن را دارند به ندرت به راحتی بدست می آیند. ممکن است مجبور شوید بسیاری از مسائل را حل کنید یا در حالی که برای رسیدن به هدف خود تلاش می کنید، برخی چیزها را حل کنید. آنها را همانطور که می آیند بپذیرید.

  • بسیاری از استادان که فضیلت زندگی در زمان حال را تمجید می کنند، توصیه می کنند که شکست ها را طوری بپذیرید که انگار خودتان آنها را انتخاب کرده اید. به جای اینکه با آنها بجنگید یا ناراحت شوید، آنها را بپذیرید، از آنها بیاموزید و تلاش کنید تا بفهمید با توجه به شرایط تغییریافته چگونه به هدف خود خواهید رسید.

 


 

 

 

قسمت 4

شناسایی اهداف شما

 

 

در مورد آنچه می خواهید بنویسید. این کار را در یک مجله یا یک سند متنی انجام دهید. به این فکر کنید که به چه هدف کلی می خواهید برسید و چرا می خواهید به آن برسید.   اگر کاملاً مطمئن نیستید که چه کاری می خواهید انجام دهید، اما فقط یک احساس در مورد آن دارید، این به ویژه مفید است.

  • به عنوان مثال، اگر می خواهید پول بیشتری به دست آورید، ممکن است متوجه شوید که در واقع آزادی بیشتری می خواهید. بدون دانستن این موضوع، ممکن است در چیزی محبوس شوید که هدف واقعی شما را برآورده نمی کند، مانند وارد شدن به شغلی که در آن پول زیادی دارید اما وقت آزاد برای خانواده یا سرگرمی های خود ندارید.
  • نوشتن منظم در یک ژورنال یک راه عالی برای حفظ ارتباط با خودتان و به روز نگه داشتن احساستان است. بسیاری از مردم ادعا می کنند که نوشتن به آنها کمک می کند تا احساس خود را روشن کنند و چه می خواهند.

 

 

 

 

تحقیق کنید زمانی که ایده ای در مورد کاری که می خواهید انجام دهید به دست آوردید، تحقیق خود را انجام دهید. تحقیق در مورد اهدافتان به شما کمک می کند تا بهترین راه را برای دستیابی به آنها محدود کنید.

  • با افرادی ارتباط برقرار کنید که به اهدافی مشابه اهداف شما دست یافته اند. آن‌ها می‌توانند نکات مفیدی در مورد اینکه چه چیزی موثر است و همچنین از چه چیزهایی باید اجتناب کنید، به شما ارائه دهند.
  • انجمن های آنلاین مانند Reddit مکانی عالی برای جستجوی بحث در مورد اکثر موضوعات هستند – به ویژه اگر می خواهید دیدگاه خودی در مورد مشاغل خاص داشته باشید.
  • مثال: در حین نوشتن پایان نامه خود به این فکر می کنید که در نهایت با آن چه خواهید کرد. درباره کارهایی که دیگران با مدارک تحصیلی مشابه با مدرکی که شما دنبال می کنید انجام داده اند، بخوانید. این حتی ممکن است به شما کمک کند که پایان نامه خود را به سمت انتشارات یا فرصت های دیگری که می توانند به پیشرفت شغلی شما کمک کنند، تنظیم کنید.

 

 

 

گزینه های خود را در نظر بگیرید و یکی را انتخاب کنید که به بهترین نحو به شما خدمت می کند. بعد از اینکه تحقیقات خود را انجام دادید، درک خوبی از نحوه ظاهر هر مسیر و نتیجه خواهید داشت. این باید انتخاب مسیری را که به بهترین وجه به شما در رسیدن به هدفتان کمک می کند، آسان تر کند.

 

 

 

 

 

از چیزهای مرتبط با هدف خود که ممکن است بر شما تأثیر بگذارد آگاه باشید. این شامل آگاهی از چیزهایی است که ممکن است مانع رسیدن شما به اهدافتان شود – در مورد نوشتن پایان نامه، این ممکن است شامل خستگی ذهنی، عدم تحقیق، یا مسئولیت های کاری غیرمنتظره باشد.

 

 

 

 

 

انعطاف پذیر باشید. اهداف شما ممکن است با حرکت به سمت آنها تغییر کنند. به خودتان و در نتیجه اهدافتان فرصت دهید تا پیشرفت کنند. گفته می شود، فقط وقتی سخت می شود تسلیم نشوید. بین از دست دادن علاقه و از دست دادن امید تفاوت وجود دارد!

نکات

  • برای مثال می‌توانید از همان تکنیک‌های برنامه‌ریزی و شناسایی هدف برای اهداف بزرگ‌تر و بلندمدت‌تر مانند انتخاب شغل استفاده کنید.
  • اگر فکر می‌کنید که برنامه‌ریزی برای زمان‌تان خسته‌کننده به نظر می‌رسد، به این صورت فکر کنید: برنامه‌ریزی روزها، هفته‌ها و حتی ماه‌ها، جلوتر از زمان، باعث می‌شود که مجبور نباشید به طور منظم درباره کارهای بعدی تصمیم بگیرید. این کار ذهن شما را آزاد می کند تا خلاق باشید و روی کاری که مهم است متمرکز شوید.  
  • اهمیت دادن به خود را نمی توان به اندازه کافی مورد تاکید قرار داد. خودتان را زیاد کار نکنید؛ شما فقط بهره وری و خلاقیت کمتری خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *