چیز کیک ژله ای تمشک بدون پخت
طرز تهیه تارت کرامبل سیب
طرز تهیه تارت کرامبل سیب
۱۴۰۱-۰۳-۰۷
طرز تهیه گاناش نعناع فلفلی
طرز تهیه گاناش نعناع فلفلی
۱۴۰۱-۰۳-۰۹

چیز کیک ژله ای تمشک بدون پخت

 

چیز کیک ژله ای تمشک بدون پخت

مواد لازم:

بسته بندی 85 گرمی  ژله با طعم تمشک

بسته 250 گرمی بیسکویت نایس

125 گرم کره بدون نمک، ذوب شده

125 گرم تمشک تازه

پر کردن

250 گرم پنیر خامه ای خرد شده در دمای اتاق

¼ فنجان شکر کپسول

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

1/3 فنجان خامه غلیظ شده

دستور پخت

  1. یک قالب مستطیلی به ابعاد 18 در 28 سانتی متر را چرب کنید. پایه و کناره ها را با کاغذ پخت بپوشانید و کاغذ را 2 سانتی متر بالاتر از لبه های تابه بکشید.
  2. کریستال های ژله و 1/3 فنجان آب جوش را در یک پارچ ضد حرارت ترکیب کنید. هم بزنید تا کریستال ها حل شوند. حدود 45 دقیقه یا تا زمانی که خنک شود در یخچال قرار دهید.
  3. در همین حین، بیسکویت ها را در غذاساز پردازش کنید تا کاملا له شوند. کره را اضافه کنید. تا زمانی که ترکیب شوند عمل کنید. روی پایه تابه آماده شده را محکم فشار دهید. هنگام تهیه فیلینگ در یخچال بگذارید.
  4. برای تهیه فیلینگ، پنیر خامه ای، شکر و آبمیوه را در همان غذاساز تمیز کنید تا یکدست شود. خامه و 1/3 پیمانه از ژله خنک شده را اضافه کنید. تا زمانی که ترکیب شوند عمل کنید. روی پایه پخش کنید. به مدت 45 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  5. در همین حین، باقی مانده ژله را به مدت 40 تا 45 دقیقه دیگر یا تا زمانی که سرد شود اما سفت نشود، در یخچال برگردانید. ژله باید شبیه سفیده تخم مرغ نکوبیده باشد.
  6. تمشک ها را روی پرکننده بریزید. ژله را به آرامی پشت یک قاشق دسر بریزید تا از ایجاد جیب در داخل مواد جلوگیری شود. یک شب یا تا زمانی که سفت شود در یخچال بگذارید.
  7. از کاغذ پخت برای برداشتن برش از تابه استفاده کنید. به صورت مربع برش دهید. تا زمان سرو به یخچال برگردانید. 

نکته! مهم است که ژله را قبل از افزودن به فیلینگ خنک کنید تا منجمد نشود. اگر ژله رویه خیلی غلیظ شد، در مایکروویو روی High (100%) در 10 ثانیه ترکش کنید تا زمانی که قوام مناسبی پیدا کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *