صاف کردن دائمی چیست؟
با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید
با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید!
۱۳۹۹-۱۰-۰۱
ماسک موی آووکادو: فواید و نحوه استفاده برای موهای خشک
ماسک موی آووکادو: فواید و نحوه استفاده برای موهای خشک
۱۳۹۹-۱۰-۰۲
صاف کردن دائمی چیست؟

صاف کردن دائمی چیست؟

صاف کردن دائمی چیست؟

چه کسی موهای بلند، زیبا، براق و صاف را دوست ندارد؟ صاف شدن دائمی مو یکی از روش های دستیابی به این هدف است. اما قبل از انتخاب این روش، درک نحوه عملکرد، هزینه آن و مزایا و معایب مهم است.

صاف کردن موهای دائمی با استفاده از درمان های شیمیایی موهای مواج شما را به طور دائمی برطرف می کند و بدون استفاده روزانه از آرایش دهنده موهای روان را به شما می دهد.

اگرچه روشهای مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، دو مرحله زیر در این فرایند ضروری است:

آ. سالن های زیبایی ابتدا از یک محصول مبتنی بر سدیم بر روی موهای شما استفاده می کنند تا ساختار کراتین را بشکند و باعث کنترل بیشتر آن شود.
ب در مرحله دوم ، یک اکسیدان که به خنثی سازی عملکرد کراتین کمک می کند ، اضافه می شود تا الیاف موهای شما را به شکل دلخواه تنظیم کند.

صاف کردن موهای دائمی با استفاده از درمان شیمیایی موهای مواضع شما را به طور معمول دائمی برطرف می کند و بدون استفاده روزانه از آرایش دهنده موهای روان را به شما می دهد.

اگر روش های مختلفی برای انجام این کار وجود داشته باشد، دو مرحله در این فرایند ضروری است:

آ ) سالن های زیبایی از یک محصول مبتلا به سدیم بر روی موهای شما استفاده می شود تا ساختار کراتین را بشکند و باعث کنترل بیشتر شود.
در مرحله دوم ، یک اکسیدان که به خنثی سازی عملکرد کراتین کمک می کند کند، اضافه می شود اگر شما را به شکل دلخواه تنظیم کنید.

کراتین پروتئین طبیعی در موهای ما است. همچنین در دندان ها و ناخن های ما وجود دارد. موها را صاف و براق نگه می دارد. با کاهش میزان پروتئین با رژیم غذایی ناموزون و افزایش سن، سطح کراتین نیز کاهش می یابد. در نتیجه ، موهای شما حالت گرفته ، پیچیده و خشک می شود. برای داشتن موهای براق باید محتوای پروتئین موجود در موهای خود را جایگزین کنید. دمیدن برزیل درمانی است که بر اساس این فرآیند انجام می شود.

این روش درمانی شامل پوشاندن کراتین بر روی ساقه موهای شما است که موهای صاف و ابریشمی شما را با آن روبرو می کند. در حالی که اکثر تکنیک های اصلاح مو ، به ویژه تکنیک های دائمی ، در طولانی مدت به موهای شما آسیب می رسانند ، این روش بسیار ایمن تر است. کراتین موخوره را کاهش می دهد و موهای شما را صاف می کند. همچنین استفاده از آن در موهای شیمیایی و حتی آسیب دیده بسیار ایمن است. درمان حداکثر دو ساعت طول خواهد کشید.

برای باز و بسته شدن کوتیکول مو در جهت صاف کردن از مواد شیمیایی قوی استفاده نمی شود. کراتین یک ماده طبیعی است که 88٪ از موهای شما را تشکیل می دهد. پس از استفاده از محلول کراتینه بر روی مو ، از آهن تخت 450 درجه استفاده می شود تا فرمول را در تمام رشته های موی شما ببندد. این یک مانع رطوبت ایجاد می کند، که باعث کاهش وز و فر می شود در حالی که ظاهر براق را ایجاد می کند.

در حالی که اکثر مردم این را دائمی می نامند، حقیقت این است که فقط حداکثر 6 ماه طول می کشد. با این حال ، مزیت این است که مو به تدریج به ساختار اصلی خود باز می گردد. این کار را می توان بارها و بارها و بدون نگرانی انجام داد.

مزایای درمان صاف کننده موهای کراتین

  • این درمان مو بی خطر است.
  • موها را بسیار نرم و ابریشمی می کند.
  • موها را براق، درخشان و قابل کنترل می کند.
  • برای انواع مو مناسب است.
  • این روش ادعا می کند هیچ عارضه ای ندارد.
  • هم برای خانمها و هم آقایان مناسب است.
  • نیاز به محصولات شیمیایی مو مانند اسپری و موس را برطرف می کند. این یک جایگزین پروتئین کراتینه بر روی مو است که نتایج بسیار خوبی می دهد.
  • این روش درمانی محافظت بیشتری در برابر آفتاب و آلودگی ایجاد می کند و همچنین کوتیکول های آسیب دیده مو را ترمیم می کند. در هفته اول پس از درمان صاف کننده موهای کراتینه، به دلیل تجمع زیاد کراتین، ممکن است موها کمی بدحالت به نظر برسند. اما جای نگرانی نیست، نتایج نهایی، پس از پایان درمان، ارزش آن را دارند.

معایب درمان صاف کننده موهای کراتین

  • این یک درمان گران قیمت است. قبل از سرمایه گذاری در این روش درمانی ، در مورد همه گزینه های خود تحقیق کنید.
  • زنان باردار نباید به این روش درمانی برای مو مراجعه کنند. محصولی که برای صافی استفاده می شود ممکن است برخی گازها را ساطع کند که برای زنان باردار مناسب نیست. از انجام هرگونه درمان شیمیایی با مو در دوران بارداری خودداری کنید زیرا ممکن است حاوی فرمالدئید باشد.
  • برای شستشو و نگهداری موهای خود پس از انجام این روش باید از شامپوها و نرم کننده های بدون کلرید سدیم استفاده کنید.
  • در نهایت هزینه و تلاش بیشتری در مدیریت موهای شیمیایی انجام خواهید داد.
  • شما برای نتیجه بهتر و افزایش هزینه های درمان به آرایشگرهای کاملاً آموزش دیده و متخصص نیاز خواهید داشت.
  • موهای تحت درمان شیمیایی مستعد شکستگی و ریزش مو هستند. این فقط مختص این روش درمانی نیست. پرم و رنگ آمیزی نیز به همین نتایج منجر می شود. با نرم کننده های مرطوب به خوبی از موهای خود مراقبت کنید.
  • همیشه احتمال واکنش های آلرژیک وجود دارد. از این رو، محصولات اصلی را در یک سالن معتبر انتخاب کنید. برای رد هرگونه عوارض جانبی مانند بثورات پوستی، خارش و … باید به مقدار کم آن را ازمایش کنید.

 

مواردی که باید قبل از تصحیح دائمی ژاپن در نظر گرفت

صاف کردن موهای ژاپنی، بدون شک، یک گزینه عالی برای یک ظاهر طراحی شده است، اما شما باید قبل از انجام برخی از فاکتورها را در نظر بگیرید:

به محض اینکه موهایتان به طور دائمی صاف می شود، نمی توانید حالت های مختلفی مانند فر را امتحان کنید، زیرا ممکن است به موهای تازه درمان شده شما آسیب برساند. از این رو، اگر دوست دارید همیشه ظاهر جدید را امتحان کنید، از این روش خودداری کنید.
اگر موهای شما تحت درمان های شیمیایی فشرده مانند رنگ آمیزی و سفید شدن قرار گرفته است، از صاف کردن خودداری کنید، زیرا ممکن است آسیب زیادی ببیند. احتمال دارد که پوست سر شما تحریک شود و در نتیجه ریزش موی زیادی ایجاد کند. بنابراین، یک تست رشته انجام دهید تا ببینید موهای شما چگونه به مواد شیمیایی واکنش نشان می دهند.

نوع مو مهمترین عاملی است که باید قبل از صاف کردن موها مورد توجه قرار گیرد. اگر فرهای آفریقایی دارید، این روش توصیه نمی شود زیرا مواد شیمیایی قوی می تواند برای چنین پارچه های ظریفی ویرانگر باشد. همچنین، این درمان مدت طولانی تری مو را در معرض حرارت قرار می دهد ، که می تواند صدمات زیادی به مو وارد کند. موهای آفریقایی را می توان با استفاده از درمان آرامش بخش مو ، که بسیار نرم تر از یال است، صاف کرد.

اطمینان حاصل کنید که موهای شما در برابر آفتاب محافظت نشده و به طور مناسب مرطوب شده است. از این رو، موهای تازه صاف شده خود را به طور منظم با ماسک های نرم کننده عمیق درمان کنید. اگر می خواهید موهای خود را رنگ کنید، باید حداقل یک تا دو ماه پس از درمان صبر کنید.

برخی از متخصصان ادعا می کنند که روش صاف کردن مو ژاپنی مضر نیست. با این حال ، باید به یاد داشته باشید که هر روشی که بتواند ساختار طبیعی موهای شما را تغییر دهد، نمی تواند بی خطر باشد.

لازم به ذکر است، اگر نمی خواهید تجربه افتضاحی داشته باشید، این روش را یک آرایشگر با تجربه انجام دهید.

 

(ج) صاف کردن شیمیایی

این روش به عنوان تکنیک آرام سازی مو نیز شناخته می شود. با استفاده از این روش ، همه چیز در مورد شکستن پیوندهای پروتئین در مو است. وقتی تعداد پیوندهای مناسب شکسته شود، موهای فر یا موج دار صاف می شوند. این اصلی است که پشت آن نهفته است. با این وجود، این متخصص به دقت و همچنین تجربه در این امر نیاز دارد.

برای دیدن ترکیب مناسب باید آزمایش کنید زیرا اگر پیوندهای زیادی شکسته شود ، موهای شما لنگ می شود. در عین حال ، اگر تعداد کافی شکسته نشود، موها صاف نمی شوند. از این رو ، این یک روش کاملاً دشوار برای انتخاب است.

صافکاری دائمی، البته روش بسیار گران قیمتی است و به همین دلیل شرکت ها تعداد زیادی کیت در خانه برای آن تهیه کرده اند! بازار محصولات صاف کننده موی دائمی در خانه بسیار گسترده است. در حالی که این کیت ها نتایج بدی نمی دهند ، به خاطر داشته باشید که این یک فرآیند کاملاً به موقع است و اشتباهات می توانند بسیار خطرناک باشند. در یک سالن ، مراقبت های سفارشی و با تجربه ای دریافت خواهید کرد که نمی توانید به خودتان آن را بدهید. قبل از تصمیم گیری درباره آن خوب فکر کنید.
مواردی که باید قبل از تصحیح شیمیایی در نظر گرفت

ماهیت فرمول آرامش بخشی که باید استفاده شود به موهایی بستگی دارد که باید تحت درمان قرار گیرند.
درمان های صاف کننده مو باعث ضعیف شدن مو می شود. این نتیجه شکستن پیوندها است ، که برای آرام کردن فرها ضروری است. در اولین برنامه و به ویژه در برنامه های لمسی باید بسیار مراقب بود. همپوشانی بیش از حد با موهایی که قبلاً شل شده اند ، می تواند منجر به شکستگی بیش از حد شود.
این دلیل دیگری است که این مورد را به یک آرایشگر حرفه ای و باتجربه بسپارید.
این کاملاً ارزش پول دارد و ارزش آن را ندارد که با تلاش برای صاف کردن با آرامش بخش در خانه ، به مو آسیب صحیح وارد کنید.

 

(د) بازگرداندن مو

درمان بازپرداخت برای زنانی که در تعدیل موهای مواج ، متراکم یا “بزرگ” خود مشکل دارند ، یک مزیت است. موهایی که به طور مناسب نگهداری می شوند ، برای مدت طولانی روان بودن خود را حفظ می کنند. این به سادگی در منطقه اصلی مو یا رشد مجدد قرار دارد که در آن فر یا موج دیده می شود. اگرچه ممکن است محبوبیت مجدد داشته باشد، اما واقعیت این است که موهایی که چندین بار جمع شده یا صاف شده اند یا خیلی رنگ شده اند در ریشه های خود ضعیف هستند بازپرداخت به دلیل حالت حساس و شکننده آن نیاز به نگهداری و امنیت زیادی در هنگام بازپرداخت بعدی یا کنترل مستقیم دارد.

Rebonding نوعی درمان شیمیایی با مو است که موهای شما را صاف، براق و براق می کند. این یک روش دائمی و گران است. قیمت های این درمان ممکن است در سالن های مختلف به دلیل محصولات استفاده شده ، خدمات ، نوع موی شما و مراقبت های بعد از درمان متفاوت باشد.

هر نوع مو پیوند طبیعی دارد. انواع موج دار یا موج دار نتیجه پیوندهای طبیعی است که به مو کیفیت فیزیکی می بخشد. نرم کننده یا شل کننده کرم که در درمان ریباندینگ استفاده می شود ساختار مو را می شکند. یک خنثی کننده ساختار را دوباره پیوند می دهد و موها را صاف می کند. به عبارت ساده تر، روش درمان مجدد ساختار طبیعی مو را تغییر می دهد.

کیت های مختلفی که خودتان انجام می دهید برای این روش های درمانی در دسترس است و اگر تجربه صاف سازی دائمی مو در خانه را دارید می توانید این موارد را انتخاب کنید.

به یاد داشته باشید که مواد شیمیایی باعث ضعیف شدن مو می شوند و از این رو نیاز به مراقبت و توجه بیشتری دارند. ماسک های خانگی مو مانند ماسک موز و آووکادو را انتخاب کنید و موهای خود را با روش های درمانی روغن داغ معطر کنید.

 

عوارض صاف کننده موی دائمی

  • وقتی موها رشد می کنند ترکیبی از موهای صاف و موج دار به دست می آورید.
  • این فرایند برای حفظ ظاهر نیاز به تکرار دارد.
  • می تواند باعث خشکی و وز شدن بیش از حد شود.
  • می تواند باعث خارش پوست سر، شوره سر و سایر مشکلات مرتبط شود.
  • این می تواند به بافت مو آسیب برساند.
  • این می تواند منجر به ریزش مو، تقسیم شدن موها و از بین رفتن درخشش طبیعی شود.

عوارض عمده صاف کننده مو

در حالی که صاف کردن مو روشی کاملاً شناخته شده است، اما در مورد عوارض جانبی آن اطلاعات کمی در دست است. در اینجا برخی از عوارض جانبی مربوط به صاف شدن دائمی مو وجود دارد:

  • شل کننده های شیمیایی ممکن است روی پوست سر استفاده نشوند زیرا باعث سوختگی پوست می شوند.
  • این مواد شیمیایی صاف شدن دائمی مو را تسهیل می کنند، اما اگر با یک روش اشتباه استفاده شوند ، ممکن است باعث سوختگی پوست سر و شکستگی مو شوند.
  • مو به تغییرات مقدار pH حساس است و محلول های قلیایی باعث ورم الیاف و باز شدن پوسته های کوتیکول می شوند. این می تواند مو را در معرض اصطکاک قرار داده و مقاومت و استحکام آن را کاهش دهد.
  • در یک مطالعه ، شایعترین عوارض جانبی گزارش شده پس از صاف شدن دائمی موها ، وزهای مو در 67٪ ، شوره سر در 61٪ ، ریزش مو در 47٪ ، نازک شدن و ضعیف شدن مو در 40٪ ، سفید شدن موها 22٪ ، و انتهای شکاف است. در 17٪.

 

عوارض عمده اصلی صاف کننده مو و درمان ژاپنی

مطالعه انجام شده در عربستان سعودی نشان داد که حدود 70٪ از 1093 زن نمی دانستند که در درمان BKT از آزادکننده های فرمالدئید استفاده می شود. در اینجا عوارض جانبی این روش درمانی است که باید در مورد آنها بدانید:

از سال اختراع ، در هر سالن در برزیل درمان کراتین برزیل (BKT) انجام می شد. مصرف کنندگان از سوزش چشم ، بوی شدید و سوزش دهان و بینی شکایت داشتند. برای جلوگیری از ناراحتی حسی هنگام استفاده از BKT ، موادی که امروزه استفاده می شوند نه بر اساس فرمالدئید یا گلوتارآلدئید بلکه بر مبنای آزادکننده های فرمالدئید مانند متیلن گلیکول یا اسید گلیوکسیل است.

هر دو ماده هنگام حرارت دادن در هنگام استفاده از آهن خشک و داغ ، قادر به آزاد سازی فرمالدئید هستند.

یک مطالعه نشان داد که درمان های حرفه ای صاف سازی مو، از جمله مواردی که با برچسب “بدون فرمالدئید” برچسب خورده اند، می توانند فرمالدئیدی تولید کنند که یا از حد توصیه شده برخوردار باشد یا بیش از حد باشد
فرمالدئید می تواند باعث آسم شود.
BKT نیاز دارد که آهن داغ تخت 15-20 بار در همان نقطه ای که محصول پخش شده است، روی سطح مو قرار گیرد. این می تواند به پروتئین فیبر مو بسیار تهاجمی باشد.

نگهداری موهای صاف

درمان های شیمیایی مکرر به مو آسیب می رساند. کشش مو باعث شکستگی 80٪ رشته مو می شود. چگونه می توانید پس از این اقدامات از موهای خود محافظت کنید؟ این چگونه است!

برای جوان سازی موهای خود از محصولات مراقبت از مو بر پایه سیلیکون استفاده کنید. شناخته شده است که از ساقه مو در برابر اقدامات ساینده محافظت می کند و ضخامت آن را افزایش می دهد.
مو و پوست سر خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. یک مطالعه نشان داد که روغن نارگیل باعث کاهش پروتئین در موهای آسیب دیده می شود.

افزودن عوامل تهویه به محصولات صاف کننده مو تیوگلیکول ممکن است آسیب مو را به حداقل برساند.

موهای فر به دلیل فرم مو مستعد آسیب دیدگی بیشتری هستند. با استفاده از شانه یا برس، روغن را در سر و موها پخش کنید. موهای خود را به آرامی شانه بزنید.

برای تجمع پروتئین در لیپیدها و تقویت ساقه مو، از نرم کننده های مرطوب و ماسک های مو استفاده کنید.

استفاده از وسایل گرمایشی را در چند هفته اول محدود کنید تا موهای شما رطوبت و قدرت خود را بازیابند.

با داشتن غذای سالم و مصرف آب زیاد، سلامت مو را بازیابی کرده و تغذیه آن را تأمین کنید.

از محصولات توصیه شده آرایشگرهای معتبر استفاده کنید.

از مالش سخت حوله خودداری کنید.

قوانین مشخص شده توسط آرایشگر را دنبال کنید و بازدیدهای عادی از سالن را انجام دهید.

اگر درخشش بیشتر از موهای صاف به دنبال آن هستید، باید درمان لعاب مو را در نظر بگیرید که به انواع موها درخشندگی می بخشد.

درمان لعاب مو

درمان لعاب مو در بین نوجوانان بسیار محبوب شده است. این یکی از درمان های نسبتاً اخیر مو است که نوید زیبایی براق را می دهد، که می تواند برای هر نوع مویی مفید باشد.

اگرچه از لعاب مو اغلب به عنوان براق کننده مو یاد می شود، اما تفاوت کمی بین این دو وجود دارد. یک براق به کوتیکول مو نفوذ کرده و دو تا چهار هفته ادامه دارد. لعاب، به سادگی پوشش ساقه مو است و در نتیجه، ماندگاری آن کمتر است، معمولاً فقط حدود یک یا دو هفته.

تا آنجا که به کاربرد لعاب مو مربوط می شود، بسته به مارک آن می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، لعاب مو را روی موهای مرطوب زده و 10 تا 20 دقیقه قبل از شستشو، روی آن می مانند. لعاب های مو که با حرارت فعال می شوند نیز موجود است.

استفاده از لعاب مو در خانه ممکن است مو را خشک تر از آنچه در سالن استفاده می شود، کند. چسباندن به لعاب های پاک کننده اگر درمان های خانگی را ترجیح می دهید می تواند یک گزینه ایمن باشد.

خواه تصمیم بگیرید موهای خود را صاف یا صاف کنید، به یاد داشته باشید که هر دو روش از مواد شیمیایی استفاده می کنند و خطرناک هستند. موهای صاف می توانند سرگرم کننده باشند، اما چرا با استفاده از مواد شیمیایی و آسیب مو خطر می کنیم! موج ها و فرهای خود را دوست داشته باشید و گاهی موهای خود را با وسایل گرم کننده انتخاب کنید. در طولانی مدت بهتر خواهد بود!

منبع

 

Comments are closed.