با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید!
بهترین رژیم لاغری برای کاهش سریع وزن
بهترین رژیم لاغری برای کاهش سریع وزن+ برنامه رژیم
۱۳۹۹-۰۹-۳۰
صاف کردن دائمی چیست؟
صاف کردن دائمی چیست؟
۱۳۹۹-۱۰-۰۱
با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید

با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید

با این 25 روش بدون رژیم گرفتن لاغر شوید!

تصور کنید هر آنچه دوست دارید بخورید و یک سانتی متر چربی اضافی اضافه نکنید. این رویای همه است. متأسفانه ، بیشتر ما باید با یک “رژیم” پیش پا افتاده بیدار شویم که به ما اجازه نمی دهد بیش از دو ساعت به آن پایبند باشیم. خوشبختانه ، دیگر نه. در اینجا 25 روش اثبات شده علمی برای کاهش وزن بدون رژیم غذایی آورده شده است. شوخی نکن! این روش ها برای همه مفید است و بهترین اسرار کاهش وزن است. بنابراین ، فقط از این پست کوتاهی نکنید ، نکاتی را برای به دست آوردن بهترین و نتایج طولانی مدت اجرا کنید. بفرمایید!


1. چرا باید از یک رژیم غذایی پیروی کرد؟

لاغر شدن بدون رژیم گرفتن – چرا یک رژیم را دنبال کنید!

همه ما رژیم داریم ، سالم هستیم یا نه. کلمه “رژیم” سالهاست که برداشت غلطی از آن ارائه شده است. شما باید درک کنید که چرا باید لاغر شوید و آیا واقعاً به چنین کاری نیاز دارید. اگر پاسخ مثبت است ، رژیم لاغری را به عنوان یک تغییر مثبت در رژیم روزانه خود در نظر بگیرید ، که فقط به چند تغییر کوچک نیاز دارید. اگر کسی می خواهد وزن کم کند یا کسی این کار را نمی کند قضاوت نکنید. رژیم لاغری محدودیت ندارد – بلکه تغییر در نحوه غذا خوردن ، زندگی و رفتار با بدن و روان است.

2. راه خود را بسازید!

بنابراین ، برخی از رژیم های xyz برای دوست شما مفید بوده و اکنون نیز انگیزه کاهش وزن دارید. خوبه اما آیا واقعاً می دانید که برنامه غذایی مناسب دوست شما برای شما مفید خواهد بود؟ بله ، شما وزن آب را از دست خواهید داد، اما تأثیر کاهش وزن سریع با نتایج مثبت کاهش وزن آهسته برابر نیست. ممکن است نتایج فوری را مشاهده نکنید، اما این به این دلیل است که ایجاد عادت ها زمان بر است. سعی کنید سبک زندگی خود را بهتر کنید و برای لاغر شدن به رژیم های غذایی احتیاج ندارید.

3. بخورید!

غذا

غذا

برای کاهش وزن گرسنه اید؟ خوب ، ممکن است وزن اولیه آب را از دست بدهید اما به زودی دوباره آن را بازیابی خواهید کرد. بهترین و تنها راه برای کاهش وزن ، تغذیه سالم است. جدا از اینکه محصولات غذایی تازه ، غلات سبوس دار ، گوشت بدون چربی و چربی های سالم در رژیم غذایی خود بگنجانید ، باید 5-6 وعده غذایی در روز داشته باشید ، وعده های کمی را در بشقاب های کوچک بخورید و آرام غذا بخورید.

4. آرایش آشپزخانه قبل از شما

آشپزخانه شما نیاز مبرم به دکوراسیون دارد. تا زمانی که این کار را انجام ندهید ، نمی توانید به خود تغییر شکل دهید. همه غذاهای ناخواسته ، غذاهای حاوی سدیم بالا ، شکر تصفیه شده ، شکلات شیر ​​و غذاهای کربوهیدرات بسیار تصفیه شده را بیرون بریزید یا اهدا کنید. آشپزخانه و یخچال خود را با سبزیجات ، میوه ها ، غلات سبوس دار ، نان گندم کامل و پروتئین بدون چربی تهیه کنید.

5. این را صبح بنوشید!

نه ، آب گرم معمولی با آب عسل و آهک یا فقط آب سرد نیست. دو قاشق چایخوری دانه شنبلیله را یک شب در یک فنجان آب خیس کنید. دانه ها را صاف کرده و صبح اول میل کنید. دانه شنبلیله متابولیسم را تقویت کرده و شما را در طول روز فعال نگه می دارد و آب به دفع سموم از بدن کمک می کند.

6. شکستن سریع

این تصور غلطی است که کنار گذاشتن صبحانه راهی برای کاهش کالری و کاهش وزن است. صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است و نباید آن را نادیده گرفت. سوخت رسانی به بدن چند بار در روز بسیار مهم است. وقتی صبحانه خود را حذف می کنید ، تا زمان ناهار احساس گرسنگی شدید می کنید و در نهایت پرخوری می کنید و مواد غذایی ناسالم را انتخاب می کنید. از دست دادن صبحانه ، سرعت سوخت و ساز بدن را نیز کاهش می دهد. بنابراین ، صبحانه خود را همیشه باید ظرف یک ساعت از خواب بیدار کنید. یک کاسه غلات سبوس دار و لبنیات کم چرب می تواند شروع مغذی روز شما باشد.

7. چای سبز بنوشید!

چای سبز تقویت کننده متابولیسم عالی است. این ماده حاوی EGCG ، آنتی اکسیدانی است که به دفع سموم کمک می کند و سلامت کلی را بهبود می بخشد. در واقع ، نوشیدن چای سبز می تواند در طی یک هفته 400 کالری اضافی بسوزاند.

8. آهسته بجوید!

مطالعات ثابت کرده است که اگر وقت خود را صرف جویدن غذا کنید ، احتمالاً کالری کمتری مصرف خواهید کرد. جویدن به آرامی از پرخوری جلوگیری می کند زیرا به مغز زمان بیشتری می دهد تا از معده سیگنال هایی را برای پر شدن دریافت کند. این امر همچنین هضم مناسب را تسهیل می کند و اندازه قسمت شما را محدود می کند. بنابراین توصیه می شود که غذای خود را حدود 35 تا 50 بار در هر دهان دهان بجوید.

9. وعده های غذایی متعادل داشته باشید

هر وعده غذایی که دارید باید حاوی پروتئین ، کربوهیدرات خوب (سبزیجات / میوه ها / دانه ها) و چربی های سالم باشد. این ترفند ایجاد تعادل بین گروه های غذایی است تا بدن شما قادر به پردازش آن ، تأمین انرژی ، دفع سموم ، تقویت ایمنی و بهبود سلامت کلی باشد.

10. میوه ها، سبزیجات و غلات کامل را مصرف کنید

میوه ها و سبزیجات کم کالری باید بیشتر از غذاهایی که چربی و کالری زیادی دارند ، مصرف شوند. هر روز پنج سبزیجات مختلف و سه میوه مختلف مصرف کنید زیرا غنی از ویتامین ها ، مواد معدنی ، مواد مغذی گیاهی و فیبر هستند. شما همچنین باید غلات کامل مانند برنج قهوه ای کامل ، پوسته سبوس ، ذرت بو داده ، جو و سورگوم را در رژیم غذایی خود بگنجانید زیرا فیبر مورد نیاز بدن را تأمین می کند ، بنابراین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد تا بتوانید چربی شکم خود را بسوزانید.

11. از یک روز ناپرهیزی لذت ببرید!

خوب ، آن را یک روز “من آن را به دست آوردم” بگذارید ، نه یک روز تقلب. اگر اکثراً یا کاملاً در پیروی از سبک زندگی بهتر موفق هستید ، یک روز تقلب کسب کرده اید. در این روز می توانید 500 کالری اضافی مصرف کنید و هر غذایی که دوست دارید داشته باشید. اما نباید بیش از 500 کالری اضافی باشید. روزهای تقلب با جلوگیری از متابولیسم در سطح فلات به کاهش وزن کمک می کند. با داشتن یک روز تقلب ، بدن خود را حدس می زنید ، که سلول ها و متابولیسم را فعال نگه می دارد.

12. پروتئین را با هر وعده غذایی بخورید!

غذاهای حاوی پروتئین بدون چربی باید بخشی از هر وعده غذایی یا میان وعده را تشکیل دهند زیرا احساس سیری را برای مدت طولانی فراهم می کنند، بنابراین شما را از پرخوری دور می کند. ماست ، قسمت کوچکی از مغزها و کره بادام زمینی ، تخم مرغ، لوبیا و گوشت های بدون چربی را در هر وعده غذایی بگنجانید تا پروتئین مورد نیاز بدن را دریافت کنید.

 

13. مراقب نوشیدنی های بسته بندی شده باشید

 

نوشیدن آب میوه و سبزیجات بسته بندی شده ، نوشیدنی های انرژی زا ، نوشابه و نوشابه کالری صفر نه تنها از کاهش وزن جلوگیری می کند بلکه سلامت شما را نیز به خطر می اندازد. این نوشابه ها اگرچه به صورت کالری صفر به بازار عرضه می شوند ، طعم دهنده ها و مواد افزودنی دیگری دارند که باعث بدتر شدن آن از نوشابه ها می شود. با این حال، مقدار قند استفاده شده در نوشابه معمولی بسیار زیاد است و نوشیدن بیش از حد آن می تواند شما را مستعد دیابت کند. آب میوه و سبزیجات تازه فشرده یا فشرده شده بنوشید. همچنین، اگر از مخلوط کن گریز از مرکز برای تهیه آب خود استفاده می کنید، بلافاصله آن را مصرف کنید.

14. هیدراته بمانید!

بیشتر ما آب کمتری از آنچه در واقع تصور می کنیم می نوشیم. در حالت ایده آل ، برای کاهش وزن ، باید روزانه 3 لیتر آب بنوشید. اگر تمرین می کنید و زیاد عرق می کنید، باید 4-5 لیتر آب بنوشید. عدم نوشیدن آب کافی باعث می شود بیشتر غذا بخورید و احساس خستگی و خستگی کنید. این در نهایت متابولیسم را متوقف می کند ، که به نوبه خود از کاهش چربی جلوگیری می کند. نوشیدن آب کافی کلید زندگی سالم است. بنابراین، یادآوری ها را روی تلفن خود تنظیم کنید یا یک برنامه بهداشتی بارگیری کنید که به شما کمک می کند تعداد لیوان های آب را در روز بنوشید.

 

15- از پخت بیش از حد خودداری کنید!

پخت بیش از حد مواد غذایی منجر به کاهش قابل توجه مواد مغذی می شود. اگر از مواد مغذی محروم باشید ، احساس رضایت نمی کنید و ممکن است هوس غذای ناخواسته کنید. برای جلوگیری از این امر، می توانید مصرف غذاهای خام مانند سالاد را افزایش دهید یا از پخت بیش از حد غذای خود خودداری کنید. سبزیجات را بخارپز، پخته، بلانچ یا کبابی و گوشت و ماهی کبابی یا پخته شده داشته باشید. سالاد خود را با یک سس کم کالری خوب ادویه دار کنید. از مواد مختلف برای جذاب ساختن پانسمان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از سبزیجات رنگارنگ استفاده می کنید تا غذایتان از نظر بصری جالب به نظر برسد.

16. شام خود را قبل از ساعت 7:30 عصر بخورید

از خوردن غذا در اواخر شب باید خودداری کنید زیرا به احتمال زیاد روی پوندهای اضافی انباشته می شوید. در واقع ، شما باید آخرین وعده غذایی خود را قبل از ساعت 7:30 عصر بخورید. قبل از وقت شام از دویدن میان وعده جلوگیری کنید. چای گیاهی گزینه خوبی برای رفع گرسنگی بعد از شام است. دندان های خود را مسواک بزنید تا ذهن شما را از فکر غذا خوردن منحرف کند.

 

17. به غذای خود توجه کنید!

ما اغلب بزرگان خود را شنیده ایم (و حتی آنها را نادیده گرفته ایم) که به ما توصیه می کنند هنگام خوردن غذا صحبت نکنیم، چیزی نخوانیم یا تلویزیون تماشا نکنیم. هنگامی که در حین وعده های غذایی خود چند وظیفه ای انجام می دهید، به احتمال زیاد مقدار بیشتری غذا مصرف خواهید کرد و روی پوندهای اضافی انباشته می شوید. از این رو، توجه به آنچه می خورید بسیار مهم است.

 

18. بخوابید!

وقتی صحبت از تحریک کاهش وزن می شود نمی توان اهمیت خواب را نادیده گرفت. در حالی که خواب هستید ، بدن شما برای تنظیم سیستم ها و التیام هرگونه آسیب ناشی از ساییدگی کار می کند. حتی سیستم گوارش برای پردازش مواد غذایی ، متابولیسم کربوهیدرات ها و تجزیه چربی ها به سختی پمپ می کند. کمبود خواب منجر به تغییر در سطح هورمون ها ، به ویژه کورتیزول و انسولین می شود. کورتیزول قند، چربی، پروتئین، مواد معدنی و متابولیسم آب را تنظیم می کند و انسولین مسئول قند خون و ذخیره چربی است. کمبود خواب تولید کورتیزول را تحریک می کند و منجر به افزایش سطح انسولین می شود ، که کاهش وزن را حتی بیشتر به چالش می کشد. بنابراین، داشتن یک خواب خوب می تواند کمک زیادی به کاهش وزن کند.

 

19. قدم های خود را بشمارید!

تا به حال به این واقعیت فکر کرده اید که چه در محل کار خود باشیم و چه در خانه، تقریباً 24/7 می نشینیم؟ و آیا می دانید فقط با 15-20 دقیقه پیاده روی می توانید سلامتی خود را ده برابر کنید؟ چه در دفتر، مدرسه یا خانه ، باید پیاده روی کنید. هر ساعت بلند شوید و قدم بزنید. به نزدیکترین فروشگاه مواد غذایی خود بروید، پیاده روی یا دوچرخه سواری به داخل و خارج از دفتر بروید ، به تنهایی ، با خرما یا حیوان خانگی خود قدم بزنید، در خانه خود بگردید و به جای آسانسور از پله ها استفاده کنید.
20. تمرین مورد علاقه خود را انجام دهید

اگر از رفتن به ورزش متنفر هستید، پنج بالا! بدنسازی موضوع من نیست، اما رقصیدن است. من مطمئن هستم که نوعی ورزش وجود دارد که به جای سنگین کردن ، احساس بهتری ایجاد می کند. پیاده روی سریع، پیاده روی سگ ، دویدن، شنا یا دوچرخه سواری چطور؟ نکته اساسی این است که هر روز یک ساعت ورزش کنید. آهسته شروع کنید، تکنیک صحیح را بیاموزید، بدن و ذهن خود را آماده کنید و سپس 100٪ خود را به 60 دقیقه ای که می خواهید صرف بدن خود کنید اختصاص دهید. من تضمین می کنم شما عاشق این 60 دقیقه از روز خود خواهید شد و مشتاقانه منتظر کار هستید.

 

21. خیلی بخندید!

خنده بهترین راه برای لاغر شدن بدون رژیم گرفتن در نظر گرفته می شود. یک خنده ضربان قلب و گردش خون شما را افزایش می دهد و عضلات شکم شما را تون می کند، بنابراین یک تمرین قلبی طبیعی ایجاد می کند. 5 بار در روز خندوانه و خندیدن همان مزایای 10 دقیقه ماشین قایقرانی را دارد. و 10-15 دقیقه خنده جامد می تواند 50 کالری بسوزاند ، که می تواند منجر به سوزاندن 4.4 پوند در سال شود.

22. مراقبه کنید!

استرس عامل اصلی چربی در بدن است. نگرانی، استرس، افسردگی و سایر احساسات منفی منجر به افزایش سطح کورتیزول (هورمون استرس) می شود. این امر منجر به افزایش التهاب و رادیکال های آزاد اکسیژن آزاد می شود که تجمع چربی را افزایش داده و عملکردهای بدن را کند می کنند. بنابراین، بهتر است حداقل 10 دقیقه در روز تنظیم و مدیتیشن کنید. مطمئناً، در آغاز کار دشوار خواهد بود، اما هر روز تمرین آن باعث مثبت شدن و احساسات خوب می شود.

 

23- از خوردن میان وعده ها و غذاهای ناخواسته خودداری کنید!

همه ما عاشق میان وعده هستیم و باید هم باشیم. اما نه روی غذاهای بی ارزش که ارزش غذایی صفر دارند. ممکن است هویج کودک ، چغندر ، خیار ، یک مشت بادام زمینی یا پسته، میوه ها، پاپ کورن و غیره را بخورید. اینها کم کالری و بسیار مقوی هستند – ترکیبی که برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند مناسب است.

 

24. نقل قول های انگیزشی

انگیزه برای لاغر شدن بدون رژیم گرفتن دشوار است ، به خصوص اگر آدم غذایی هستید. غذاهای سالم منظم می توانند کسل کننده باشند و پیروی از یک تمرین روزمره هر روز احساس خستگی می کند. این دقیقاً همان جایی است که قدرت و انگیزه شما نقش آفرینی می کند. برای حفظ تمرکز ، نقل قول های انگیزشی را روی یادداشت های بعد از آن بنویسید و آنها را در گوشه گوشه خانه و محل کار خود بچسبانید. اگر این کار را به مدت دو تا سه هفته متوالی انجام دهید، دیگر نیازی به کمک پست پس از آن نخواهید داشت. آنها تبدیل به عادت هایی برای داشتن زندگی سالم می شوند.

 

25. مراقب باشید زیرا بدنتان را دوست دارید!

مردم این دو را با هم اشتباه می گیرند. بدن خود را دوست داشته و لاغر شوید. هیچ کس نمی گوید برای دوست داشتن بدن خود باید لاغر شوید. این یک دام است. آنچه ما می گوییم این است، شما بدن خود را دوست دارید و بنابراین باید از آن مراقبت کنید. اگر احساس سلامتی می کنید و متناسب و فعال هستید، نیازی به لاغر شدن نیست. اما اگر سلامت جسمی و روانی شما تحت تأثیر قرار گرفته است، باید فقدان فشار اضافی را در نظر بگیرید – بدون اینکه “احساس کاهش وزن” داشته باشید. شما باید از بدن خود مراقبت کنید همانطور که از شما مراقبت می کند.

اینها 25 راهی است که می توانید بدون رژیم لاغر شوید. این روش ها را امتحان کنید و مطمئناً موفق خواهید شد. مراقب باش!

منبع

Comments are closed.