چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟
استفاده از رژیم غذایی برای تقویت تمرکز
استفاده از رژیم غذایی برای تقویت تمرکز
۱۴۰۰-۰۸-۱۵
نحوه افزایش تمرکز در محل کار
۱۴۰۰-۰۸-۱۹

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

گرفتن نمرات خوب در مدرسه واقعا مهم است. شما می خواهید همه چیز را یاد بگیرید تا به شما در تبدیل شدن به یک بزرگسال موفق کمک کند. با این حال، برخی از افراد در اشتیاق شما برای مدرسه شریک نیستند و ناآگاهانه شما را از مطالعه منحرف می کنند. یاد بگیرید که بدون توجه به هر چیزی تمرکز خود را حفظ کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را از تحصیل خود بگیرید.

روش 1

نادیده گرفتن حواس پرتی

1 به گوش باش. اطمینان حاصل کنید که زبان بدن شما نشان می دهد که شما متمرکز و آماده یادگیری هستید. کمی به جلو خم شوید و سر خود را بالا نگه دارید تا بتوانید معلم را ببینید. اگر به نظر می رسید که در دسترس نیستید، احتمالاً یک فرد حواس پرتی با شما صحبت نخواهد کرد.

  • سعی کنید خسته به نظر نرسید تا دعوت به گفتگو نکنید.

 

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

2 خودت را ببند بدن خود را دور از حواس پرتی قرار دهید تا در صحبت کردن با شما احساس راحتی نکنند. چشمان خود را به سمت جلوی کلاس نگه دارید و قفسه سینه خود را از آنها دور کنید. زبان بدن منفی را تمرین کنید تا بگویید که نمی خواهید به آنها گوش دهید.  

  • سعی کنید نزدیک‌تر جلوی کلاس بنشینید، جایی که معلم به شما نزدیک‌تر است و بقیه پشت سر شما خواهند بود. 
  • شما می خواهید خود را از نظر فیزیکی در مقابل فردی که سعی دارد حواس شما را پرت کند سرد جلوه دهید.

 

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

3 با عامل حواس پرتی درگیر نشوید. حتی اگر فردی که سعی می کند حواس شما را پرت کند از اینکه او را کنار گذاشته اید آزرده خاطر می شود، او را تصدیق نکنید. اگر آنها بی تفاوتی شما را شخصی بگیرند، ممکن است به شما حمله کنند. به طغیان آنها واکنش نشان ندهید.

  • برای معلم خود روشن کنید که در طغیان آنها دخالتی ندارید. شما نمی خواهید برای ایجاد اختلال در کلاس دچار مشکل شوید.

 

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

4 در کلاس شرکت کنین. اگر دائماً در بحث های کلاسی فعال باشید، هیچ کس فرصتی برای پرت کردن حواس شما نخواهد داشت. توجه خود را کاملاً روی سخنرانی کلاس متمرکز کنید و دست خود را برای پاسخ به هر سؤالی که معلم می پرسد بالا ببرید.

  • اگر فردی که حواس شما را پرت می کند با ارسال پیامک این کار را انجام می دهد، تلفن خود را روی حالت هواپیما قرار دهید تا دستگاه شما را آزار ندهد. 

 

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

5 در کلاس یادداشت برداری کنید. یک دفترچه یادداشت در دسترس داشته باشید. هر بار که دانش آموز دیگری سعی می کند توجه شما را جلب کند، طوری رفتار کنید که انگار مشغول نوشتن یادداشت هستید. وقتی چشمت به معلمت نیست، او را در دفترت دفن کن.

  • حتماً هر از گاهی به بالا نگاه کنید، نمی‌خواهید معلمتان فکر کند که دارید ابله می‌زنید.

 

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

6 بخواهید صندلی ها را جابجا کنید. به معلم خود بگویید که در تمرکز روی صندلی فعلی خود مشکل دارید و بپرسید که آیا می توانید صندلی را دور از حواس پرتی خود تغییر دهید. اگر صندلی در دسترس نیست، می‌توانید از دانش‌آموز دیگری بپرسید که آیا برای تعویض با شما مشکلی ندارد.

  • به معلم نزدیک شوید. هرچه به جلوی کلاس نزدیک‌تر باشید، توجه کردن برای شما راحت‌تر خواهد بود.
  • اگر حواس پرتی دوست شما در خارج از کلاس است، ممکن است نخواهید او را به دردسر بیاندازید. به معلم خود بهانه ای بدهید که چرا به یک صندلی جدید نیاز دارید. بگویید “من در شنیدن سخنرانی مشکل دارم، آیا برایتان مهم نیست که به جلوی کلاس نزدیکتر شوم؟”

 

 

روش 2

ارتباط با حواس پرتی

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

1 یک مکالمه را شروع کنید. صبر کنید تا کلاس تمام شود و با فردی که حواس شما را پرت می کند صحبت کنید. سعی کنید اهل تقابل نباشید. در عوض، دوستانه با آنها برخورد کنید تا آنها بیشتر به شما گوش دهند. با آرامش به آنها بگویید که در کلاس درس باعث اختلال در توجه شما می شوند.

  • به یاد داشته باشید که همیشه رفتار را صدا کنید نه شخص را. مطمئن شوید که آنها می دانند شما هیچ چیز شخصی علیه آنها ندارید.
  • یک راه خوب برای شروع گفتگو با چاپلوسی است. می توانید چیزی مانند “شوخی های شما همیشه خنده دار هستند و من دوست دارم آنها را وقتی که در کلاس نیستیم بشنوم” بگویید.

 

 

2 برو سر اصل مطلب. در مورد مرزهای خود شفاف باشید. به فرد حواس پرتی اطلاع دهید که باید به مطالعه خود توجه کامل داشته باشید. به آنها بگویید که حتی اگر قصد ندارند، بر توانایی شما برای تمرکز در کلاس تأثیر می گذارند و باید آنها را متوقف کنند.

  • مثال‌های مشخصی از زمانی که حواس شما را پرت کردند، بیاورید. چیزی شبیه این بگویید: “دوشنبه گذشته، وقتی می خواستید کفش های جدید خود را در کلاس به من نشان دهید، من واقعاً برای گوش دادن به درس مشکل داشتم.”
  • آرام باش. صحبت کردن با لحن آرام برای متوقف کردن رفتار موثرتر خواهد بود.

 

3 درخواست بازخورد شما نمی خواهید مکالمه شما تبدیل به یک سخنرانی شود. شما همچنین می خواهید توضیح دهید که حواس پرت کننده حرف شما را می فهمد. بعد از اینکه منظورتان را روشن کردید، از همکلاسی خود بپرسید که در مورد وضعیت چه احساسی دارد و حتماً به دقت گوش کنید.

  • مراقب زبان بدن آنها باشید. اگر نگاه خشن دارند یا از تماس چشمی اجتناب می کنند، احتمالا حالت تدافعی به خود گرفته و به حرف شما گوش نمی دهند.
  • فهمیده باش شاید آن شخص متوجه نشده باشد که شما را آزار می دهد و فقط سعی می کند دوست شما باشد.

 

چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟

4 دیدگاه خود را تغییر دهید به حواس پرتی خود از شک بهره ببرید و سعی کنید دنیا را از دید او ببینید. آنها ممکن است یک فرد بسیار اجتماعی باشند که در توجه کردن در کلاس مشکل دارند. آنها حتی ممکن است به کمک شما نیاز داشته باشند تا در انجام وظیفه خود بمانند.

  • اگر حواس پرتی دوست شماست، ممکن است فقط به توجه بیشتری نیاز داشته باشد. آنها را در آغوش بگیرید یا زمانی را از کلاس دور کنید تا به صحبت های آنها گوش دهید.

 

نکات

  • مقدار زیادی آب بنوشید و در شب به اندازه کافی بخوابید تا به مغز شما کمک کند تا به اندازه کافی خوب عمل کند تا حواس پرتی را نادیده بگیرد.
  • سیگنال های مختلط ارسال نکنید در کلاس به عامل حواس پرتی توجه نکنید. برای مثال، اگر به شوخی‌های آن‌ها بخندید، ممکن است فکر کنند اشکالی ندارد که همیشه شما را با آنها آزار دهند.
  • با معلم خود خصوصی صحبت کنید تا او فکر نکند که شما کسی هستید که کلاس را مختل می کنید.
  • به حواس پرتی نگاه نکن صاف بنشینید و حتی اگر آزاردهنده هستند به دوستتان نگاه نکنید زیرا به کلاس توجهی نمی کنید و حواس پرتی موفق شده حواس شما را پرت کند.

 

 

هشدارها

  • اگر عامل حواس پرتی شما قلدر است، فوراً به معلم اطلاع دهید تا وضعیت را اصلاح کند.
  • قاطعانه به حواس پرتی خود بفهمانید که باید در کلاس توجه کنید اما این کار را به خوبی انجام دهید. اگر شما دوستانه رفتار کنید، حواس پرتی شما به احتمال زیاد از این کار پیروی می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *