نحوه افزایش تمرکز در محل کار
چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟
چگونه جلوی کسی که حواس شما را در کلاس پرت میکند بگیرید؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۷
نحوه افزایش تمرکز در محل کار
چگونه بین تکالیف و کارهای خانه تعادل داشته باشیم؟
۱۴۰۰-۰۸-۱۹

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

آیا لیست کارهای شما در محل کار جمع شده است؟ تمرکز روی یک کار می تواند واقعاً مشکل باشد، به ویژه وقتی که کارهای زیادی در زندگی روزمره شما اتفاق می افتد. نگران نباش. ما نکات و ترفندهای ساده زیادی را جمع آوری کرده ایم که می تواند تمرکز شما را افزایش داده و به شما کمک کند از روز کاری خود بیشتر بهره مند شوید.

 

 

کارهای مهم را اولویت بندی کنید.

 

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

فقط در یک روز می توانید کارهای زیادی انجام دهید. به احتمال زیاد، بسیاری از وظایف و پروژه ها تهدید کننده پر کردن برنامه شما هستند، و کار را برای شما دشوار می کند و نمی توانید تمرکز کنید. قبل از شروع ، مهمترین وظیفه خود را در روز مشخص کنید و ابتدا بر تکمیل آن تمرکز کنید. هنگامی که این پروژه از سر راه خارج شود، بهره وری برای بقیه روز بسیار آسان تر خواهد بود.

  • به عنوان مثال، اگر برای یک مجله کار می کنید، قبل از شروع به نوشتن یک مقاله جدید، روی بازنگری یک مقاله قدیمی تمرکز می کنید.

 

 

عوامل حواس پرتی را کاهش دهید.

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

 

 

رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر سایت‌ها می‌توانند زمان زیادی را تلف کنند. قبل از اینکه وارد کار بعدی خود شوید، مرورگرها یا برنامه‌هایی را که برای پروژه مورد نظر ضروری نیستند، ببندید. در حالی که در حال انجام آن هستید، تلفن خود را روی حالت بی‌صدا یا مزاحم نشوید تنظیم کنید تا پیام‌ها، تماس‌ها یا اعلان‌ها حواس‌تان را پرت نکنند. 

  • بخش جداگانه ای از روز خود را به بررسی ایمیل و رسانه های اجتماعی اختصاص دهید تا در محل کار وسوسه نشوید.

 

 

قانون 2 دقیقه را برای انجام کارهای کوتاه تمرین کنید.

 

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

اگر می توانید کاری را در عرض 2 دقیقه به پایان برسانید، فوراً آن را انجام دهید. در طول روز کاری شما، وظایف و پروژه های کوچکی مانند پاسخ دادن به یک ایمیل یا پر کردن یک فرم ممکن است در رادار شما ظاهر شوند. قبل از قرار دادن این کارها در پشت سوزن، از خود بپرسید که آیا می توانید آنها را در عرض چند دقیقه تمام کنید. اگر پاسخ «بله» است، آن کار را فورا انجام دهید.

  • به عنوان مثال، اگر یکی از همکاران به شما یک ایمیل کوتاه شلیک کرد، به جای اینکه بعداً پاسخ دهید، فوراً به آن پاسخ دهید.

 

 

وظایف را در بخش های 90 دقیقه ای تقسیم کنید.

ساعت ها و ساعت ها کار مداوم می تواند طاقت فرسا باشد. درعوض، برنامه ریزی کنید تا 90 دقیقه یا کمتر روی یک کار خاص کار کنید. مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در زمان‌های کوچک‌تر و قابل مدیریت‌تری کار می‌کنند، در واقع بهره‌ورتر از افرادی هستند که ساعت‌ها و ساعت‌ها کار می‌کنند. 

  • اگر 90 دقیقه کمی طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، می‌توانید در حین استفاده از تایمر در قسمت‌های 25 دقیقه‌ای کار کنید. هنگامی که تایمر به صدا در آمد، 5 دقیقه استراحت کنید و سپس تایمر خود را برای 25 دقیقه دیگر تنظیم کنید. هنگامی که چهار چرخه 25 دقیقه ای را با وقفه های 5 دقیقه ای کامل کردید، با یک استراحت 30-15 دقیقه ای به خود پاداش دهید. 

 

 

جلسات خود را با قرار ملاقات تقسیم کنید.

 

 

Google Calendar یک گزینه ویژه در محل قرار ملاقات ارائه می دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید جلسات و تماس‌های خود را به تکه‌های کوچک‌تری مانند 60 دقیقه، 30 دقیقه و 10 دقیقه تقسیم کنید. 

  • به عنوان مثال، می توانید تماس های تجاری سریع را برای 10 دقیقه برنامه ریزی کنید و حداقل 60 دقیقه را برای جلسات مهم اختصاص دهید.
  • هنگامی که جلسات خود را به بخش های خاص تقسیم می کنید، تمرکز روی قرار ملاقات بسیار آسان تر است.

 

 

به جای اینکه خودتان مهلت تعیین کنید، درخواست کنید.

مطالعات نشان می‌دهد که ضرب‌الاجل‌های ایجاد شده توسط خود واقعاً بهره‌وری را بهبود نمی‌بخشند. در عوض، با رئیس یا مشتری خود چت کنید و ضرب الاجل مشخصی برای پروژه ها و تکالیف آینده تعیین کنید. به این ترتیب، زمان تمرکز راحت‌تری خواهید داشت و وسوسه نمی‌شوید که ضرب‌الاجل‌های خود را به عقب برگردانید. 

  • اگر کارهای زیادی در بشقاب خود دارید، مطمئن شوید که ضرب الاجل‌های خود را فاصله می‌گذارید تا بیش از حد لاغر نشوید.

 

 

اهداف SMART را برای خود تعیین کنید.

اهداف SMART خاص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و محدود به زمان هستند. با فهمیدن اینکه چه کسی، چه چیزی، کجا، کدام و چرا از هدف خود شروع کنید. سپس، چند نقطه عطف برای هدف خود تعیین کنید، بنابراین پیگیری پیشرفت خود آسان تر است. وقتی اصول اولیه را فهمیدید، برنامه‌ریزی کنید که واقعاً چگونه به هدف می‌رسید و چگونه آن هدف در اهداف بزرگ‌تر کار شما قرار می‌گیرد. برای اینکه هدف خود را راحت تر به انجام برسانید، یک جدول زمانی خاص برای کار خود ایجاد کنید. 

  • به عنوان مثال، اگر برای یک شرکت فروش کار می کردید، می توانید یک هدف خاص برای ایجاد بروشور برای جذب مشتریان جدید ایجاد کنید. می توانید برنامه ریزی کنید که بروشور حداقل 500 کلمه باشد و حداقل 4 گرافیک داشته باشد. سپس، می‌توانید هنگام تکمیل بخش‌های مختلف سند، نقاط عطف خاصی را تعیین کنید. می‌توانید با امید به افزایش فروش در کسب‌وکارتان، بروشور را در تاریخ مشخصی به پایان برسانید.

 

 

فضای کاری خود را سازماندهی کنید.

وقتی فضای کاری شما به هم ریخته است، تمرکز کردن سخت است. در واقع، مطالعات نشان می دهد که یک منطقه کاری نامرتب می تواند بر بهره وری شما تأثیر بگذارد. به عنوان نقطه شروع، از تکنیک تمیز کردن و تمیز کردن کلاسیک Marie Kondo برای سازماندهی فضای خود استفاده کنید . از خود بپرسید که آیا به هر مورد نیاز دارید یا اینکه فقط فضای اضافی را اشغال می کند. همانطور که تمیز می کنید و سازماندهی مجدد می کنید، زمانی را به ارزیابی مجدد آنچه مهم است اختصاص دهید و اینکه آیا موارد موجود در فضای کاری شما واقعاً با آن اولویت ها مطابقت دارند یا خیر. 

  • به عنوان مثال، هنگامی که رسیدهای کسب و کار قدیمی خود را مرور می کنید، از خود بپرسید که آیا به هر فرم نیاز دارید یا اینکه قبلاً به هدف خود رسیده است. با خیال راحت هر رسیدی را که دیگر به آن نیاز ندارید بازیافت کنید.

 

 

به خودت پاداش بده

چگونه بدون بی حوصلگی درس بخوانیم؟

چشم انداز پاداش ممکن است به شما کمک کند تمرکز کنید. پس از اتمام یک کار خاص، به خودتان پاداش کوچکی برای سازنده بودن بدهید. این ممکن است یک پیاده روی کوتاه در خیابان، یک لیوان آب، یا چند دقیقه مرور در شبکه های اجتماعی باشد. اگر در حال انجام یک کار بزرگ هستید، می‌توانید با یک شب فیلم، بیرون‌برهای مورد علاقه‌تان، یا یک شب با برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان به خودتان جایزه بدهید.

  • برای یک کار کوچک، ممکن است با میان وعده مورد علاقه خود به خودتان جایزه بدهید یا چند دقیقه با گوشی خود یک بازی انجام دهید.

 

 

ذهن آگاهی را تمرین کنید.

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

ذهن آگاهی راهی عالی برای کمک به تمرکز شماست. چند دقیقه با چشمان بسته ثابت بنشینید. همانطور که می نشینید، به تنفس خود، همراه با هر صدای دیگری که در آن نزدیکی است، دقت کنید. ذهن آگاهی در مورد تمرکز بر زمان حال، به جای کار با کسب و کار از زندگی روز به روز پریشان است.

  • می توانید هنگام بیدار شدن از خواب یا زمانی که در محل کار استراحت می کنید، تمرکز حواس را تمرین کنید.
  • مدیتیشن یک راه عالی دیگر برای افزایش تمرکز و تمرکز است. برخی از افراد مدیتیشن متمرکز را مفید می دانند، جایی که شما بر روی چیزی خاص تمرکز می کنید، مانند یک شی یا کلمه. سایر افراد مدیتیشن متحرک مانند یوگا و تای چی را واقعا مفید می دانند.

 

 

دانلود اپلیکیشن آگاهی

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

یک اپلیکیشن آگاهی به شما یادآوری می کند که در طول روز دوباره تمرکز کنید. در نقاط تصادفی در طول روز کاری، برنامه آگاهی شما تلفن شما را پینگ می کند. هنگامی که اعلان را مشاهده کردید، لحظه ای را به جدیدتر کردن آن اختصاص دهید و دوباره بر روی کاری که در دست دارید تمرکز کنید.

  • ZenChimes یک گزینه کاملا رایگان است، در حالی که Insight Timer برای دانلود 2 دلار هزینه دارد.

 

 

یک نوشیدنی کافئین دار بنوشید.

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

کافئین به شما کمک می کند تا تمرکز بیشتری داشته باشید و در انجام کار احساس کنید.  قبل از اینکه کار روزانه خود را شروع کنید، یک فنجان قهوه یا نوشیدنی کافئین دار دیگری بنوشید. پس از آن، ممکن است برای شما آسان تر باشد که روی کار خود تمرکز کنید.

  • کافئین می تواند در حد اعتدال مفید باشد. با این حال، اگر هر روز چندین فنجان قهوه بنوشید، بدن شما با افزایش کافئین اضافی سازگار می شود. اگر می توانید فقط 1 فنجان قهوه در روز بنوشید.

 

 

میان وعده از چربی های سالم استفاده کنید.

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

مغز شما به مقدار زیادی چربی سالم نیاز دارد تا با حداکثر سرعت کار کند. وعده های غذایی خود را با مقدار زیادی غذاهای مغذی و چرب مانند تخم مرغ و آووکادو پر کنید. اگر مشتاق یک میان وعده هستید، می توانید یک مشت آجیل بخورید.

  • برخی از ماهی ها و غذاهای دریایی مانند ماهی آنچوی، شاه ماهی، ساردین، قزل آلا، ماهی تن، صدف و صدف منابع عالی چربی سالم هستند.
  • ادامام، کلم پیچ، اسفناج، بذر کتان، دانه چیا، سس مایونز، لوبیا و کلم بروکسل از دیگر منابع عالی چربی سالم هستند.

 

 

روزه متناوب را امتحان کنید.

 

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

روزه متناوب (IF) ممکن است تمرکز و تمرکز شما را بهبود بخشد. با IF، شما 16 ساعت در روز غذا نمی خورید و سپس در 8 ساعت باقیمانده تمام کالری روزانه خود را می خورید. برخی از رژیم گیرندگان دریافتند که نخوردن صبحانه، نوشیدن قهوه و خوردن بین ساعت 1 تا 9 بعد از ظهر می تواند برای تمرکز شما معجزه کند. با برنامه شخصی خود سرهم کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است!

 

 

 

یک شب راحت بخوابید.

 

نحوه افزایش تمرکز در محل کار

سعی کنید هر شب حداقل 7 ساعت چشم بسته باشید. رفتن به محل کار با خستگی، تمرکز را بسیار سخت تر می کند. برای استفاده حداکثری از روز کاری خود، حداقل 7 ساعت قبل از به صدا درآمدن زنگ ساعت به رختخواب بروید تا بتوانید با احساس استراحت از خواب بیدار شوید.

 

 

هر روز صبح ورزش کنید.

چگونه بدون بی حوصلگی درس بخوانیم؟

یک دور 20 دقیقه ای ورزش صبحگاهی می تواند تمرکز شما را بهبود بخشد. هر فعالیتی را که قلب شما را به تپش می‌اندازد، انتخاب کنید، چه برای دویدن، چه انجام چند دور در استخر، یا رفتن به زمین‌های تنیس. با کمال تعجب، کمی ورزش می تواند به تمرکز روزانه شما کمک زیادی کند. 

  • اگر طرفدار دویدن یا پیاده روی سنتی نیستید، می توانید راکتبال را امتحان کنید یا دوچرخه سواری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *