چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟
چگونه بر مطالعه یا کار تمرکز کنیم؟
چگونه بر مطالعه یا کار تمرکز کنیم؟
۱۴۰۰-۰۹-۰۹
آموزش سنگ دوزی برای لباس و مانتو
۱۴۰۰-۰۹-۱۴

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

مدیریت زمان یک مهارت مهم برای پرورش است. می تواند به شما کمک کند از هر روز بهترین استفاده را ببرید و در زمینه هایی مانند کار و مدرسه به موفقیت منجر شود. برای مدیریت زمان خود، با کار در محیط مناسب و اولویت بندی کارها، از زمان خود به نحو مولد استفاده کنید. با خاموش کردن تلفن و شبکه های اجتماعی در صورت لزوم، حواس پرتی را به حداقل برسانید. مطمئن شوید که یک برنامه روزانه را دنبال کنید که به شما امکان می دهد از هر روز بیشترین استفاده را ببرید.

روش 1

استفاده سازنده از زمان

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

1 محیط مناسب برای کار ایجاد کنید. محیطی که در آن کار می کنید می تواند به بهره وری کلی شما کمک کند. هیچ قانون سختگیرانه ای در مورد محیط کار وجود ندارد، بنابراین آنچه را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. اطراف خود را با تزئینات الهام بخش احاطه کنید که به شما کمک می کند تا احساس اشتیاق و اشتیاق داشته باشید. این احساسات به شما کمک می کند تا در انجام وظایف خود بمانید و سازنده باشید.

  • به عنوان مثال، شاید یک هنرمند خاص به شما الهام بخشد. روی چند چاپ از نقاشی های آنها سرمایه گذاری کنید و آنها را روی دیوارهای خود آویزان کنید.
  • اگر می توانید فضای خاصی را برای کار انتخاب کنید، فضایی عاری از حواس پرتی انتخاب کنید. کار کردن جلوی تلویزیون ممکن است ایده بدی باشد، اما شاید بتوانید یک میز را به گوشه اتاق خواب خود فشار دهید و در آنجا کار کنید.

 

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

2 وظایف خود را از نظر اهمیت فهرست کنید. قبل از شروع کار روزانه، اولویت بندی کنید. فهرست کارها ابزار بسیار خوبی هستند، اما به جای نوشتن تمام کارهایی که باید انجام شوند، آنها را کمی سازماندهی کنید. گروه بندی وظایف از نظر اهمیت.

  • قبل از تهیه فهرست، دسته بندی ها را از نظر مهم بنویسید. به عنوان مثال، وظایفی با عنوان “فوری” باید امروز انجام شود. کارهایی که با عنوان «مهم، اما فوری نیستند» مهم هستند، اما می‌توان منتظر ماند. در صورت لزوم می‌توان کارهایی با برچسب‌هایی مانند «اولویت پایین» را به تعویق انداخت.
  • وظایف زیر هر دسته را فهرست کنید. به عنوان مثال، اگر شما نیاز به تکمیل یک گزارش برای کار دارید، این یک کار فوری خواهد بود. اگر نیاز به شروع پروژه کاری دیگری دارید، اما مهلت آن دو هفته دیگر نیست، این یک کار “مهم، اما نه فوری” خواهد بود. اگر می خواهید بعد از کار برای دویدن بروید، اما حیاتی نیست، این یک کار “با اولویت پایین” خواهد بود.

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

3 ابتدا کارهای مهم را انجام دهید. به پایان رساندن کارهای حیاتی در اول صبح، احساس موفقیت را در شما ایجاد می کند. روز از قبل موفقیت آمیز به نظر می رسد و مقدار زیادی از استرس شما از بین می رود. هر روز را با حذف مهم ترین وظایف لیست خود شروع کنید.

  • به عنوان مثال، اگر پنج ایمیل دارید که باید به آنها پاسخ دهید و گزارشی دارید که باید تصحیح شود، به محض ورود به دفتر این کار را انجام دهید.
  • قبل از شروع کارهای اولویت دار خود، هرگونه معاشرت غیر ضروری را متوقف کنید.

 

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

4 همیشه مقداری کار با خود داشته باشید. با نگه داشتن کار همیشه در کنار خود از زمان استراحت خود استفاده کنید. اگر چند دقیقه سرگردان در اتوبوس هستید، از آن برای خواندن چیزی برای مدرسه یا محل کار استفاده کنید. اگر در صف فروشگاه مواد غذایی منتظر هستید، چند ایمیل کاری را در تلفن خود برگردانید. اگر همیشه روی خود کار دارید، همیشه می توانید از زمان خود بهترین استفاده را ببرید.

  • اگر دانشجو هستید، به سرمایه گذاری در برخی کتاب های صوتی یا ضبط سخنرانی های خود فکر کنید. هنگام انتظار در صف یا پیاده روی به کلاس، می توانید به مطالب دوره های خود گوش دهید.

 

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

 

5 چند کار را انجام ندهید. بسیاری از مردم تصور می کنند انجام چند کار راهی عالی برای انجام کارهای بیشتر در روز و مدیریت عاقلانه زمان است. با این حال، تمرکز روی چندین کار به طور همزمان در واقع باعث می شود بهره وری کمتری داشته باشید. انجام کارها بیشتر طول می کشد، زیرا شما به هیچ چیز توجه کامل خود را نمی کنید. به جای آن به طور کامل روی یک کار در یک زمان تمرکز کنید. از این طریق کار خود را سریعتر انجام خواهید داد و به شما امکان می دهد از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

  • به عنوان مثال، تمام ایمیل های خود را برگردانید. سپس از حساب ایمیل خود خارج شوید و به کار دیگری بروید. فعلا نگران ایمیل خود نباشید. اگر می‌خواهید بعداً در روز ایمیل‌های بیشتری را برگردانید، می‌توانید این کار را پس از تکمیل کار انجام دهید.

به حداقل رساندن حواس پرتی ها

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

1 گوشیتو خاموش کن در صورت امکان، گوشی خود را خاموش کنید. تلفن‌ها می‌توانند زمان زیادی را در طول روز اشغال کنند که می‌توانید با بهره‌وری بیشتری از آن استفاده کنید. هنگامی که ورود به فیس بوک یا نگاهی به ایمیل خود آسان است، به احتمال زیاد این کار را انجام خواهید داد. به خودتان لطف کنید و در حالی که می خواهید کارهای دیگری انجام دهید، تلفن خود را خاموش کنید. اگر متوجه شدید که به طور تکانشی به سمت گوشی می‌روید تا کار را به تعویق بیندازید، در عوض با صفحه‌ای خالی مواجه می‌شوید.

  • اگر لازم است تلفن خود را برای کار روشن کنید، آن را در سراسر اتاق قرار دهید. اگر دسترسی به تلفن شما به همین راحتی نیست، احتمال کمتری وجود دارد که این کار را انجام دهید. همچنین می‌توانید اعلان‌هایی را که برای کار کردن ضروری نیستند، روی تلفن خود خاموش کنید.

 

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

2 مرورگرهای غیر ضروری را ببندید. این روزها، بسیاری از مردم برای انجام کار به رایانه یا اینترنت خود متکی هستند. کار با فیس‌بوک، توییتر یا سایر سایت‌های حواس‌پرتی در پس‌زمینه، بر مهارت‌های مدیریت زمان شما تأثیر منفی می‌گذارد. همچنین اگر برگه‌های پروژه‌های قدیمی یا جستجوهای اینترنتی نامربوط باز شوند، ممکن است حواس‌تان پرت شود. عادت کنید به محض اتمام کار در سایت، برگه ها را ببندید. تمام تمرکز خود را بر روی سایت هایی قرار دهید که برای کار شما ضروری هستند.

  • خودتان را به چالش بکشید که فقط یک یا دو تب را در یک زمان باز کنید.

 

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

 

3 رسانه های اجتماعی را مسدود کنید. گاهی اوقات، وسوسه ورود به فیس بوک یا توییتر خیلی زیاد است که نمی توان از آن اجتناب کرد. اگر با شبکه های اجتماعی مشکل دارید، برنامه ها و وب سایت های زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای مسدود کردن موقت سایت های حواس پرتی استفاده کنید.

  • SelfControl یک برنامه برای کاربران مک است که دسترسی به هر سایتی را که انتخاب می کنید برای مدت زمان مشخصی مسدود می کند. دانلود رایگان است.
  • اگر به طور کلی نیاز به آفلاین بودن دارید، اپلیکیشن Freedom به شما اجازه می دهد تا حداکثر هشت ساعت در هر زمان دسترسی خود را به اینترنت مسدود کنید.
  • افزودنی فایرفاکس Leechblock به شما این امکان را می دهد که استفاده خود از سایت های خاص را به مدت زمان مشخصی در روز محدود کنید.

 

چگونه زمان خود را مدیریت کنیم؟

4 تا حد امکان از وقفه اجتناب کنید. وقفه ها جریان کار شما را مختل می کند. اگر در میانه کار هستید و برای انجام کار دیگری متوقف می شوید، بازگشت به حالت کار ممکن است سخت باشد. وقتی روی کاری کار می کنید، سعی کنید قبل از اینکه برای انجام کار دیگری بیدار شوید، آن را کامل کنید. چیزهای دیگر می توانند منتظر بمانند تا زمانی که شما برای تکمیل چیزی تلاش می کنید.

  • برای مثال، اگر متوجه شدید که باید ایمیلی را برگردانید در حالی که در جریان کار دیگری هستید، برای بازگرداندن ایمیل متوقف نشوید. در عوض، جایی یادداشت کنید که باید ایمیل ارسال کنید و بعد از اتمام کار به آن برسید.
  • به خاطر داشته باشید، گاهی اوقات اختلالات اجتناب ناپذیر هستند. به عنوان مثال، اگر در حین انجام یک کار یک تماس تلفنی فوری دریافت کردید، قطعاً باید آن تماس را قبول کنید. تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقفه انجام دهید، اما به خاطر حواس پرتی گاه به گاه در حین کار خود را مورد ضرب و شتم قرار ندهید.

 

رعایت یک برنامه روزانه

 

1 از تقویم دیجیتال استفاده کنید. فناوری یک راه عالی برای مدیریت زمان و پیگیری مهلت‌ها، قرار ملاقات‌ها و موارد دیگر است. از تقویم در گوشی و کامپیوتر خود استفاده کنید. کارهای روزانه مانند قرار ملاقات ها و برنامه کاری یا مدرسه خود را یادداشت کنید. برای خود یادآوری تنظیم کنید. به عنوان مثال، از تلفنتان بخواهید یک هفته قبل از سررسید یک برگه برای شما یادآوری ارسال کند. برای کارهایی مانند مطالعه و کار روی پروژه ها به موقع برنامه ریزی کنید.

  • اگر می‌خواهید از خط زدن چیزها رضایت داشته باشید یا دوست دارید فهرست کارهایتان را به صورت بصری پردازش کنید، تقویم‌های کاغذی جایگزین خوبی هستند.

 

 

2 زمان هایی را که بیشترین بهره وری را دارید شناسایی کنید. افراد مختلف در نقاط مختلف روز کارآمد هستند. این می تواند به شما کمک کند که بدانید چه زمانی می توانید عاقلانه از زمان خود استفاده کنید و برای کار در آن زمان ها برنامه ریزی کنید. برای مثال، اگر صبح‌ها خود را پرانرژی می‌بینید، سعی کنید بخش اعظم کار خود را در آن زمان انجام دهید. در طول شب، می توانید آرام شوید و کارهای آرامش بخشی انجام دهید که از آن لذت می برید.

  • ممکن است مدتی طول بکشد تا پیک های انرژی خود را شناسایی کنید. سعی کنید سطح انرژی و تمرکز کلی خود را در طول روز به مدت یک هفته یا بیشتر دنبال کنید. این باید به شما کمک کند تا بفهمید چه زمانی بیشترین بهره وری را خواهید داشت.

 

 

3  30دقیقه اول صبح را برای برنامه ریزی روز خود صرف کنید. این می تواند به ایجاد یک برنامه بازی برای روز در صبح کمک کند. به محض بلند شدن، به کارهایی که باید انجام دهید فکر کنید و یک طرح کلی از زمان انجام آن را ترسیم کنید. تعهدات کاری و همچنین تعهدات و وظایف اجتماعی را در نظر داشته باشید.

  • به عنوان مثال، بگویید شما از هشت تا چهار کار می کنید و باید برای تولد مادربزرگ خود تماس بگیرید و بعد از کار خشکشویی خود را تحویل بگیرید. صبح، مشخص کنید که با چه دستوری باید آن فعالیت ها را انجام دهید.
  • اگر مادربزرگ شما در منطقه زمانی بعدی است، برنامه ریزی کنید که بعد از کار با او تماس بگیرید تا جایی که اوست خیلی دیر نشده باشد. سپس، برای انتخاب خشک شویی خود برنامه ریزی کنید.

 

 

 

4 وقفه ها و وقفه ها را برنامه ریزی کنید. هیچ کس نمی تواند به طور مداوم بدون وقفه یا وقفه کار کند. اشکالی ندارد که هر از گاهی مزاحمت ها و حواس پرتی ها را به روز خود دعوت کنید. می تواند به برنامه ریزی این نوع انحرافات از وظایف ضروری کمک کند. به این ترتیب، وقفه ها کمتر احتمال دارد روز شما را تحت الشعاع قرار دهند و از مسیر خارج شوند.

  • علاوه بر انحرافات جزئی از کارتان در طول روز، استراحت ها یا وقفه های بزرگ را برنامه ریزی کنید.
  • به عنوان مثال، برنامه ریزی کنید که هر روز ساعت یک بعد از ظهر یک ساعت ناهار بخورید و بعد از بازگشت از محل کار، نیم ساعت تلویزیون تماشا کنید.
  • همچنین می توانید وقفه های کوچکی را در طول کارهای روزانه برنامه ریزی کنید. مثلاً بگویید در حال نوشتن یک مقاله هستید. پنج دقیقه به خود فرصت دهید تا فیسبوک را به ازای هر 500 کلمه ای که می نویسید بررسی کنید.

 

 

5 در آخر هفته ها کمی کار انجام دهید. تعطیلات آخر هفته برای استراحت، آرامش و تفریح ​​مهم هستند، پس زیاده روی نکنید. با این حال، انجام کمی کار در آخر هفته می تواند کمک کند. به کارهای کوچکی فکر کنید که در آخر هفته جمع می شوند و دوشنبه ها را سخت می کنند.

  • به عنوان مثال، می توانید به طور خلاصه ایمیل ها را در آخر هفته بررسی و مرور کنید و سپس تعدادی را ارسال کنید تا تا دوشنبه ایمیل های کمتری داشته باشید. از طرف دیگر، می‌توانید فقط آنهایی را که نیاز به توجه فوری در صبح دوشنبه دارند، علامت بزنید.

 

6 به برنامه خواب پایبند باشید. اگر می خواهید زمان خود را مدیریت کنید، یک برنامه خواب جامد حیاتی است. یک برنامه خواب خوب تضمین می کند که صبح زود بیدار می شوید و برای روز آماده می شوید. برای حفظ یک برنامه خواب، هر روز تقریباً در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید و از خواب بیدار شوید، حتی در تعطیلات آخر هفته. بدن شما با چرخه خواب/بیداری شما سازگار می شود و در زمان خواب احساس خستگی و صبح ها پرانرژی خواهید داشت.

25 Comments

  1. محمد گفت:

    داشتن برنامه روزانه و کم استفاده کردن از گوشی بهترین راه حله که بتونید زمانتون رو در طول روز مدیریت کنید

  2. سام گفت:

    مدیریت زمان مهمترین چالش دنیای امروزه

  3. شاهین گفت:

    ممنون از شما

  4. شیدا 71 گفت:

    ممنون

  5. ادی گفت:

    بهترین راه مدیریت زمان همون سایلنت کردن گوشی هست

  6. فاطمه 77 گفت:

    آدم کمتر تو اینستا بچرخه به همه کارهاش هم میرسه

  7. مهسا گفت:

    من خیلی میخوابم باید خوابمو کم کنم ، وقتی هم بیدارم حوصله ندارم به کارهام برسم

  8. سیما گفت:

    دقیقا محیط مناسب برای زمان بندی خیلی خوبه ، من خودم توی خونه اصلا نمیتونم به کارهام برسم چون همش کار پیش میاد

  9. داوود گفت:

    دقیقا همینه شاید خیلی پیچیده نباشه ولی اجراش واقعا تاثیرگذاره

  10. اندی گفت:

    اگه میتونستیم که حواس پرتی نداشته باشیم که راخت بود

  11. سیما گفت:

    به نظرم جالب نبود

  12. هدی گفت:

    تو عمل سخته

  13. شاهد گفت:

    اتفاقا کارهایی که میشه با هم انجام داد رو خیلی خوبه با هم انجام بدید ، مثلا دارید کار میکنید ی کتاب صوتی هم بزارید

  14. مدیر IT گفت:

    ممنون از شما جالب بود ، ولی مدیریت زمان ی مهارته که به مرور زمان قوی میشه

  15. زولای دانا گفت:

    کارهای بزرگ رو باید تقسیم بندی کنید و هر روز ی بخشیش رو انجام بدید

  16. شیوا گفت:

    نکات خوبی بود

  17. ناظر گفت:

    کارتون درسته

  18. شیوا گفت:

    مفید بود

  19. مجید گفت:

    ممنون از شما

  20. مهدی 1372 گفت:

    موفق باشید

  21. مهدی گفت:

    ممنون دوست عزیز

  22. لالالند گفت:

    هر کاری با تمرین بهتر میشه

  23. سید صادق هستم گفت:

    ساده و در عین حال سخت

  24. ساره گفت:

    ممنون از شما

  25. امید گفت:

    خیلی جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *