عوارض MRI . نادر است، اما گاهی اوقات وقتی پزشک شما اسکن MRI می کند، خالکوبی می تواند باعث تورم یا سوزش شود. یا ممکن است پزشک شما را از گرفتن تصویر خوب با MRI باز دارد. قبل از انجام MRI، به پزشک خود بگویید که خالکوبی کرده اید.سرطان پوست را پنهان می کند. اگر روی قسمت های وسیعی از بدن خود خالکوبی های تیره دارید، می تواند از توجه به علائم سرطان پوست جلوگیری کند. لکه های رنگی روی پوست شما از اولین علائم هستند. هرگز روی خال،علامت تولدیا سایر نقاط تغییر رنگ یافته روی پوست خودخالکوبی نکنید.

 

ایمنی جوهر تاتو

بسیاری از افراد بدون هیچ مشکلی خالکوبی می کنند. با این حال ، هیچ راهی وجود ندارد که 100٪ مطمئن باشید که جوهر استفاده شده در خالکوبی شما سالم و عاری از آلودگی هایی است که می تواند باعث عفونت شود. همچنین نمی توانید پیش از این بدانید که آیا به جوهر تاتو حساسیت دارید یا خیر.

ما به تحقیقات بیشتری احتیاج داریم، اما برخی مطالعات ترکیبات موجود در جوهر تاتو را با سرطان مرتبط کرده اند. محققان بیشتر نگران جوهر سیاه هستند. ممکن است حاوی ماده ای بنزو (a) پیرن باشد که تصور می شود می تواند باعث سرطان شود.

تا زمانی که اطلاعات بیشتری در مورد ایمنی بلند مدت جوهر تاتو نداشته باشیم، بهترین راه برای ایمن ماندن این است که یک سالن تاتو معتبر انتخاب کنید و از هنرمندان خالکوبی خود در مورد اقدامات ایمنی آنها سوال کنید.

 

چگونه از مشکلات جلوگیری کنیم؟

خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که می توانید شانس واکنش بد به خالکوبی خود را کاهش دهید:

  • تحقیقات خود را انجام دهید و یک سالن تاتو حرفه ای انتخاب کنید. مطمئن شوید هنرمند شما دارای مجوز صحیح برای ایالت شما است.
  • قبل از انجام تاتو، تجهیزات را ببینید و مطمئن شوید که همه چیز در بسته بندی استریل قرار دارد.
  • در صورت مشاهده موارد مشکوک در مورد خالکوبی بعد از جوهر زدن، با هنرمند خالکوبی خود تماس بگیرید. اما اگر مشکل بیش از یک هفته طول کشید، با متخصص پوست وقت بگیرید.
  • اگر بیماری پوستی مانند اگزما یا پسوریازیس دارید قبل از انجام تاتو با متخصص پوست خود صحبت کنید.
  • ناحیه ای از پوست را انتخاب کنید که خال ندارد. پوشاندن آنها با جوهر، تشخیص هرگونه تغییر یا مشکلی را که ممکن است بعداً ایجاد شود ، دشوارتر می کند.
  • همیشه قبل از لمس خالکوبی جدید یا باندی که هنرمند برای پوشاندن آن استفاده می کند، دستان خود را با آب و صابون بشویید. باند را به مدت 24 ساعت در محل خود بگذارید.
  • از خراشیدن یا برداشتن خالکوبی خود در حین بهبود خودداری کنید، زیرا این می تواند باکتری را به پوست وارد کند.