آیا عفونت قارچی دارم؟

آیا عفونت قارچی دارم؟

عفونت های قارچی می توانند ناراحت کننده باشند، اما معمولاً جدی نیستند. ممکن است دچار خارش یا سوزش در داخل یا اطراف واژن خود شده و همچنین ترشح غلیظ و سفید رنگی داشته باشید. در بسیاری از موارد، درمان ضد قارچی علائم شما را برطرف می کند. در این مقاله از بخش سلامت جسمی مجله اینترنتی وبگردون به بررسی ابتلا به عفونت قارچی میپردازیم.

اگر مطمئن نیستید که عفونت قارچی دارید یا چیز دیگری، مهم است که برای تشخیص و درمان مناسب به پزشک مراجعه کنید. این مهم است. اگر واقعاً عفونت قارچی ندارید، ضد قارچ ها به بهبود شما کمک نمی کنند. آنها در واقع می توانند مشکل واقعی را طولانی کنند، زیرا در حالی که فکر می کنید در حال درمان این مشکل هستید، علت اصلی به توسعه خود ادامه می دهد.

دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است علائمی مانند عفونت قارچی داشته باشید.

برخی از بیماریهای مقاربتی

تبخال، زگیل تناسلی و تریکومونیازیس (trich) نیز می توانند باعث تحری، خارش و ترشحاتی شوند که بوی کمی دارند. با سایر بیماری های مقاربتی مانند سوزاک، شما همیشه علائم ندارید، اما ممکن است هنگام ادرار کردن احساس درد و سوزش کنید.

بیماریهای مقاربتی اغلب به درمان متفاوتی نسبت به عفونت قارچی نیاز دارند. به عنوان مثال، trich توسط قارچ ایجاد نمی شود. این توسط باکتری ها ایجاد می شود. برای درمان آن، معمولاً باید به مدت کوتاهی آنتی بیوتیک های قوی مصرف کنید.

واژینوز باکتریایی (BV)

این عفونت ناشی از رشد بیش از حد باکتری ها است. علت خاصی برای آن وجود ندارد، اما همراه با قرمزی و خارش، ممکن است متوجه ترشحات خاکستری یا سفید و بوی ماهی شوید.

در صورت ابتلا به BV، پزشک ممکن است آنتی بیوتیک های خوراکی مانند مترونیدازول یا تینیدازول یا کرم های آنتی بیوتیک واژینال یا ژل همراه با مترونیدازول یا کلیندامایسین تجویز کند.

آلرژی یا سایر بیماری های پوستی

اگر به یک یا چند ماده تشکیل دهنده آنها حساسیت دارید، محصولات پاک کننده می توانند علائم را ایجاد کنند. صابون ها و محصولات بهداشتی زنانه گاهی اوقات می توانند این کار را انجام دهند، مانند شوینده های لباسشویی.

برخی از بیماری های پوستی نیز می توانند باعث خارش و علائم دیگر شوند. آنها گاهی نیاز به درمان با پمادهای استروئیدی مانند هیدروکورتیزون دارند. قسمت های کوچک حتی ممکن است در حین بهبود احساس خارش و تحریک کنند.

بواسیر

بواسیر ممکن است خارش داشته باشد. آنها می توانند ناحیه داخل و اطراف واژن را تحت تأثیر قرار دهند. هم درمانهای خانگی معمولی عبارتند از حمام سیتز (آب گرم که در آن می نشینید تا درد در قسمت پایین یا اطراف قسمت خصوصی بدن شما تسکین یابد) یا دستمال مرمری برای تسکین علائم.

استروژن کافی نیست

با افزایش سن، سطح استروژن بدن کاهش می یابد. این می تواند تغییراتی در بدن شما ایجاد کند، مانند پوست نازک تر. این می تواند منجر به علائم ناراحت کننده ای مانند خارش و ترشح شود.

گاهی اوقات، استفاده از روان کننده واژن برای کاهش اصطکاک می تواند کمک کننده باشد. همچنین ممکن است بخواهید در مورد مصرف دوز کمی استروژن با پزشک خود صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *